7. leht 14-st

Postitatud: N Okt 07, 2010 2:53 am
Postitas pilgrems
mazinist kirjutas:Netiavarustest leidsin dokumendi, milles Arkansase osariik tellib veoautode lumesahku. Tellimuses on öeldud, et tõukejõud peab suunduma läbi esipamperi ja raami ning ei tohi panna mingit koormust esisillale. Ilmselt palju sõltub sellest, kui rasked on eeldatavad töötingimused, kuid mõningane ettevaatlikkus silla külge kinnitamisel näib olevat asjakohane.

Kui sa juhtud teraga mõne kivi otsa sattuma siis tõenäoline on see, sild koos
teraga on sul auto all.

Postitatud: N Okt 07, 2010 10:56 am
Postitas totu
Sellise asja puhul tähendab täiustamine vana tüki väljalõikamist ja uue ehitamist e. kohe õiga asi ehitada on odavaim ja lihtsaim. Kasutan juba aastaid murutraktoril omatehtud sahka ja tead kui mõnus on hoovist lumi keskele vaalutada ja siis tänavale trügida (mul on tera hüdroga keeratav ja tõstetav, alla vajub ise). Risti sahaga ajad pool lund aia äärde vaalu. Tehniliselt ei ole keeratav sahk keeruline ja seal ei pea kasutama kalleid liigendeid, piisab tavalisest poltühendusest, stoppermutriga. Aisad võid lahendada nelja torujupiga, sirged torud kahe raamikinnituse (horisontaalse asetusega) ja kahe terakinnituse (vartikaalselt, just allalastuna, tera küljes) vahel. Liigendiks ja ühtlasi torude omavaheliseks ühenduseks kõlbavad ka paksemad seibid. Kalde fikseerimiseks kaks üksteise sisse minevat toru läbipuuritud avade ja suvalise poldiga, mille saab hiljem asendada hüdrosilindriga vms. Selline robusk ei ole eriti kaubanduslik aga oma õuel ja tänaval toimib aastaid.
PS. Saha külge tasub keevitada tugevnduslapid kronsteinide alla, kuigi ise tegin ja teeks ka tulevikus tera raamistiku ja kataks plekiga (lume jaoks piisab 1mm sest), seda jõuab käsitsi eette panna ja ära võtta.

Postitatud: N Okt 07, 2010 12:41 pm
Postitas WotS
pilgrems kirjutas:
mazinist kirjutas:Netiavarustest leidsin dokumendi, milles Arkansase osariik tellib veoautode lumesahku. Tellimuses on öeldud, et tõukejõud peab suunduma läbi esipamperi ja raami ning ei tohi panna mingit koormust esisillale. Ilmselt palju sõltub sellest, kui rasked on eeldatavad töötingimused, kuid mõningane ettevaatlikkus silla külge kinnitamisel näib olevat asjakohane.

Kui sa juhtud teraga mõne kivi otsa sattuma siis tõenäoline on see, sild koos
teraga on sul auto all.
Eks ta ole rohkem mõeldud niiviisi,et kui sa pakud maantee hooldust ehk sõidad hooga(30-50km-70/h) nii,et lumi ilusti lendaks kraavi. Ja kui sellisse kiiruse ning liikluse keskel peaksid juhitavuse kaotama siis on asi väga ohtlik. Mõtle selle peale,et kui sul on kivi ja kaldsahk. Saha kalle on nö teelt välja. Auto mis sõidab kivi otse siis kivi viskab auto vastassuunda.

Enda väikest teerada võib ju muidugi ajada sellisega mis kinnitub esisilla külge. Mõistuse piires kasutada loomulikult.

Postitatud: K Nov 10, 2010 11:41 pm
Postitas tarmo
Vahepeal sai sahale väheke esteetilist välimust lisatud ja varustatud hüdrosilindri ning elektrilise hüdrojagajaga. Veel puudu üks juhe ja lüliti salongist, et lumi võiks tulla :)

Pilt
Pilt

Siin näha mehhaaniluse ujuvuse abinõu:
Pilt

Toide saha hüdraulikale on tehtud kiirliidetega. Algul sai süsteem rumalasti ühendatud (hüdrorool ja sahk paralleelselt) ja kuna mõlemad tarbijad keskasendis läbivooluga, siis muidugi ei hakanud süsteem tööle. Hiljem sai pandud tarbijad jadamisi (tänud vihje eest kasutajale isakene!) ja kõik töötab:
Pilt

Postitatud: K Nov 24, 2010 5:56 pm
Postitas Taunus2d
kuidas viimase seisuga sahkade hinnad on. Temper.ee pakub 6500.- kas on veel tegijaid? sooviks enne jõulu midagi sahalaadset paikka saada autole. Kes see aasta ostnud või hindasi jälginud võiks teada anda.

Samas kui kellegi mingi autosahk jalus, ande märku.

Postitatud: N Nov 25, 2010 9:08 am
Postitas kala
temper pakub atvga sahkasi minu teada.

Postitatud: N Nov 25, 2010 9:54 am
Postitas NivaRunner
Kas leidub kedagi, kes sahaga maasturiga ARK-st läbi käinud? Milliseid probleeme see endaga kaasa toob ja mis summadest võiks juttu olla?

Teen eeltööd, kuna endal on plaanis sahk ametlikult passi saada.

Postitatud: N Nov 25, 2010 6:57 pm
Postitas nossu3233
ega keegi ei tea, kust saaks toyota hiluxile kastiümbrist ja sahka? ette tänades.

Postitatud: N Nov 25, 2010 8:10 pm
Postitas honkomees
nossu3233 kirjutas:ega keegi ei tea, kust saaks toyota hiluxile kastiümbrist ja sahka? ette tänades.
sahk vt 3 rida http://www.grader.ee/index.php?option=c ... 15&lang=et

Postitatud: N Nov 25, 2010 11:46 pm
Postitas Pomo
Taunus2d kirjutas:kuidas viimase seisuga sahkade hinnad on. Temper.ee pakub 6500.- kas on veel tegijaid? sooviks enne jõulu midagi sahalaadset paikka saada autole. Kes see aasta ostnud või hindasi jälginud võiks teada anda.

Samas kui kellegi mingi autosahk jalus, ande märku.
KBst just leidsin ligi poole odavamalt ja päris ilusad :P

Postitatud: N Nov 25, 2010 11:49 pm
Postitas virgo
Pomo kirjutas: KBst just leidsin ligi poole odavamalt ja päris ilusad :P
Räägid mitmuses....sheeri linki, mina küll ei leia.

Virgo

Postitatud: R Nov 26, 2010 12:48 pm
Postitas Pomo
http://www.kuldnebors.ee/search/soiduki ... anguage_id%
See on ATV nime all, aga teevad ka autodele ja muudele.

Postitatud: R Nov 26, 2010 11:01 pm
Postitas Pomo
mul vaja kastiga UAZile sahk teha.
Uurisin nende meeste käest, see pidi 4500 tulema.

Postitatud: E Nov 29, 2010 4:33 pm
Postitas 400cabrio
no aga palju läheka maksma MB ML lumesahk?
Lumesaha hind ei sõltu eriti suurel määral auto margist. Veidi määrab hinda saha kinnitumine auto külge. ML pugul tuleb ilmselt kas esistange eemaldada või teha püsivaid sisseleõikeid (seega mõtekas panan "offrtaud staneg või hankida talveks mõni vigane originaal kusagilt romulast.
Sõltub sha hind suures osas sellest kuidas sead juhtuda soovitakse, kas on pöörtav, kas on leevendusvedrudega või ilma, kui lai, jne.

Postitatud: K Dets 08, 2010 11:27 pm
Postitas Tuul
Mul ka saha ehitamine pooleli. Kõik on alles katsetamise järgus.

Pilt

Raam ja sahk kokku siristatud, kinnitused uue "esistange" külge pandud.
Saha alla panin kummiriba maasturi rehvist, mis hiljem katsetamise käigus osutus liiga vedelaks, kamazi rehv ootab juba lõikamist.

Pilt

Ja saigi õue proovima mindud. Jõudlus labidaga võrreldes metsik.

Pilt

Nüüd tuppa tagasi ja tõstmis süsteemi aretama. Mingi paadivintsi hankisin ka aga selle jama on, et trossi väljakerimiseks peab manuaalselt ühte nuppu keerama. Vintsi peangi sellepärast kabiini paigaldama, ja trossi läbi mootoriruumi viima.