7. leht 8-st
Postitatud: N Sept 10, 2009 6:14 am
Postitas Movistar
seff kirjutas:Movistar kirjutas:Targutaks ka vähe.
Selle aasta proloog oli tegelt vägev kuni punktini 27(numbris kindel pole).
Seal selgus,et kahed ja kolmed on kinni püüdnud vabaklassi masinad mis on sinna tekitanud ikka korraliku ummiku.Algul oli suht naljakas vaadata kuidas ühe puu küljes on ca 6-7 trossi ja igaüks üritab punktile läheneda omast küljest.Mingit järjekorda polnud võistlejatel võimalik sinna ka parima tahtmise juures tekitada.Seega ei jäänud ka meil üle muud kui kasutada läti taktikat ja lihtsalt julmalt vahele pressida.Kusjuures toimis
Edasi sa rõõmsalt vintsida järgmise puntini mille saime ilma suurtemate probleemideta kätte.Seejärel väike valearvestus ja korralik uppumine kus tänu meeskonnale Würth lõpuks ka pääsesime(Suured tänud Andresele

)laagrisse jõudsime umbes-täpselt kell 4 öösel.
Järgmisel päeval startisime viimaste seas, kuid sõitsime välja põhisõidul 2 koha mis on hea tulemus, arvestades eelmisel päeval/ööl toimunut.
Seega lõpetuseks:sellise raskusastmega proloog on täielik jama(kuigi kolmele paras).Mõttetu auto lõhkumine.Põhisõidu rada oli aga väga heal tasemel(täpselt kolmele paras).
No see on nüüd küll puhas hädaldamine... kui kõige lahjema tr2 autoga sai ilma lõhkumata tr3 raja peal sõita ja traktoreid jälitada

siis ei saa viriseda et oleks olnud ülemõistuse raske rada.
Aga no ära sabista algajaile on ikka algus raske
Korraldajatele : kui proloog on sama raskusastmega siis võiks katsetel olla tiba pikem aeg ,eriti kui on oht et teiste lahjemate klasside masinad (tr3 )võivad rajal ummikuid tekitada

Ära targuta nii palju .Sinu seisukohast vaadatuna peaks sa üldse vait olema.

See,et sa oma vanaisa luaziga kunagi sõitnud oled ei tee sinust mingit proffi.Samasugune algaja .Roolis arvatavasti hullemgi.Kõigepealt tuleb üks auto ise valmis ehitada ja sellega ka võistelda.Teise per*e peal liugu lasta oskab igaüks.
1 ringi läbimine on jahh

paras jälitamine.
Pigem on see jalus olemine.
Postitatud: L Sept 12, 2009 6:11 pm
Postitas totu
HMM kirjutas:Jutt sellest , et proloog oli nii raske kuna Klapper on Balti Karika etapp ja etapi punkte ei saa lihtsalt mingi kolmetunnise krossiga välja jagada on jama. Siis tuleb mingi teine võisatlus Balti Karika etapiks valida või ametlikult formaati muuta ja teha kaheosaline võistus kus on nii orjrenteerumietapp kui ka kross mis mõlemad annavad punkte vms. See tähendab ei piisaks ainult krossi sõitmisest et võistlusel tulemus kirja saada.
Kas tõepoolest kogu see rahvas, kes aastast- aastasse käib Jõgevestes autot lõhkumas, lootusega et ehk seekord õnnestub tulemus kirja saada on asjaha rahul? Et ju siis nii peabki olema?
Seoses Balti Sarjaga (FIA NEZ ...) Kas korraldaja üldse vaevus selle peale mõtlema. Meil, Vabas, oli erinevus tagavintsi kasutusvõimaluses. Vaadates koondtabelit ja ohtraid pildigaleriisid, oli paljudel punktisaajatel tagavints, nöör/tross ja konks täitsa löögivalmis. Seega, kas ja kuidas toimus tagavintsi plommimine ja kes seda peale finisit kontrollis?
Ka meie, suhteliselt algaja kollektiivi arvates on Klaperjaht kõige ebasobivam võistlus Balti sarja etapiks.
Kahjuks ei ole saadaval võistlusele (e. proloogile) startinute arvu, Eesti sarja punkte said reeglite kohaselt TR-1 3 võistkonda, TR-2 2; tr-3 5 ja vabas 4. Teised käisid rajusafaril.
Kas selle võistluse eesmärk on keskmiste ja nõrgemate võistlejate väljatõrjumine? Kui tõenäosus saada tulemus (mitte poodiumikoht aga mõned sarjapuntidki) on ca 1:10 ja kulud pärastiseks auto renoveerimiseks kõigi võistluste suurimad, on siis mõtet üldse aega raisata?
Millisele loogikale on üles ehitatud paremusjärjestuse arvestus võistlejate enamuse (nn. katkestajad)? Nt. Porikärbes on auväärsel, viimasel real, kuigi läbis rohkem täisringe kui enamus tulemusesaajaid. Kahtlustan et jägmisel aastal nende, tõeliselt ilusat, sõitu publikule müüa ei saa.
Postitatud: L Sept 12, 2009 7:37 pm
Postitas Ax
Tegelikult on teema täiesti õige! No kurat lammutan oma autod proloogil, teen finishi aga isegi finishi protokollis pole kirjas katkestajana. Nagu meid poleks olnudki? Järgmine kord tuleb vist teha lihtsalt - proloogi start ja kohe finish ja auto täiesti tervena parklasse ja järgmine päev vaatab mis saab.
Publikule võib ju äge olla aga kui järgmine aasta sellise jama peale on stardis 10 autot siis vaadaku koraldajad ise kuda seda seletavad miks nii vähe autosid.
Postitatud: L Sept 12, 2009 11:46 pm
Postitas Myrgel
Jube karmiks oleme juba läinud. Mõtisklesin, miks ligi sajast autost said ca 10 tulemuse kirja. Äkki on küsimus lihtsalt formaadis. Kui konkurendid on sul kõik ligi ja küsimus pole mitte punktide võtmises vaid lihtsalt kiiresti sõitmises, siis läheb silm ruutu ja jalg sirgeks. Hullu andmise juures hakkab ka tehnika lagunema ja vead sisse tekkima. Mõnel muul võistlusel tiksud trassil ja teinekord ei näe tükk aega mõnda konkurenti. See annab sulle võimaluse ka olukorda kainemalt hinnata.
Kui kõik see on nii, siis ei saa korraldajad eriti midagi teha, et me ennast ära ei lõhuks. Kui silmad verd täis valguvad ja näpud rooli sisse lohud muljuvad, siis võid end ka sirgel kruusateel kraavi juhtida (on ka seda juhtunud mõnega meist..).
Oma osa mängib ka kindlasti sõidu kestvuse lühike aeg. Läheb ka teistel sõitudel masinaid katki, aga sul on aega juppide olemasolul auto korda teha ja lõpus isegi mingi tulemus kirja saada.
Teen katse teemat kokku tõmmata: kui on plaanis pikk ja raske proloog jätta siis peaks selle tulemus ka lõplikus edetabelis kajastuma. Selline stardijärjekorra määramine, kvalifikatsiooni järgi töötab vaid vormelis kus on mängus sekundid ja ringiajad on stabiilsed. Kui mehed teevad kolme tunni jooksul ühe ringi, siis ei ole erilist vahet, kas nad lähevad rajale kakskümmend minutit varem või hiljem.
Samas kui klassis lõpetab vaid paar autot, siis ei ole kõigel sel erilist tähtsust. Seega võiks kogu selle pika proloogi ära jätta ja keskenduda krossile. Seda ju rahvas vaatama tuleb. Stardijärjekorra võib paika panna kasvõi Garmini raja sarnasel ringil või saata lihtsalt mehed Haglundi taha tille mõõtma..
Urmas
Postitatud: P Sept 13, 2009 7:23 am
Postitas Vahur
Karm võistlus oli kindlasti.Lõpetanute protsent meenutab Ladoga ja Vepski Lesi oma.Korraldajate kiituseks tuleb öelda,et sellise hulga pealtvaatajatega ja nende haldamisega saadi ju päris kenasti hakkama.Võistlejad jäid aeg-ajalt pisut tahaplaanile,aga ala populariseerimise nimel tuleb vahel mõned mõrud pillid alla neelata.
Kahju muidugi et võidusõidust ei saanud seegi kord asja.Lubatud keskmise 15 minuti asemel suutsid kiiremad teha oma ringi ca 30-40 minutiga ja kohavahetused toimusid enamjaolt katkestamiste ja remontimiste arvelt.
Ka olen nõus mitme eelkirjutajaga,et Proloog mille kontrollaeg on 5h (vs põhisõidu ca 3h),võiks olla natuke rohkem väärtustatud.
Samuti jäi mulle arusaamatuks ka proloogi tulemuste järgi põhisõidule minevate tiimide stardijärjekorra ja ajaliste vahede arvutamise loogika ja koefitsent.Näiteks võitsime meie proloogi ca 30 min vahega Tooriku ees ja ca 1h vahega Kostivere ees-aga rajale startisime kõik koos täpselt samal ajal.Teised tulid tagant juba 5-10 sek vahedega.
Korraldajate sõnul olevat proloogi vaja ühisstardi(kokkupõrked) ja ummikute vältimiseks aga seekord kujunes küll välja ühisstart.
PS tervitusi kõigile Mikidemaalt
Postitatud: P Sept 13, 2009 2:41 pm
Postitas seff
Klapperi proloogi kohapealt, kui rada on sama raskusastmega ,siis remontimise jaoks peale finiseerimist, võiks ka aega jätta kasvõi hommikuni ja järgminepäev ikkagi starti lubada nn" teistkordset TASULIST teh kontrolli " hinnakirja alusel lisamata. Arusaadavatel põhjustel endise n liidu tehnikaga rajale minevad sõidukid vajavad peale rasket rada rohkem "hooldust "ja ega nende tiimide finants ka kiita ei ole.
Tulevikupoole vaadates oleks sellised muudatused tiimide rohkuse hoidmisel tervitatavad
Postitatud: E Sept 14, 2009 4:18 pm
Postitas Landy
Myrgel kirjutas:
Samas kui klassis lõpetab vaid paar autot, siis ei ole kõigel sel erilist tähtsust. Seega võiks kogu selle pika proloogi ära jätta ja keskenduda krossile. Seda ju rahvas vaatama tuleb. Stardijärjekorra võib paika panna kasvõi Garmini raja sarnasel ringil või saata lihtsalt mehed Haglundi taha tille mõõtma..
Urmas
Kusjuures "vanal heal ajal" oli proloogiks selline lühike ~15-20 min.kestev rada. Olen isegi sellisel "soojendurajal" kohtunikuks olnud.
Samas, kui soovida proloog publikule "maha müüa" võib selle ju ka showlikumaks muuta. A'la nagu kunagi Saku Safril, kus tuli kiikuda, piki palki sõita, vigursõitu teha, Täpis tagurdada kraavi ületada ja silda ehitada.
Autod jääksid terveks, publikul ja võistlejaltel oleks lõbus ning paremusjärjestus ka kindlaks tehtud.
Postitatud: K Sept 16, 2009 1:17 am
Postitas Neuser
Vaadates Eesti karikasarja koondtabelit EALi lehel,
http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... al_iii.pdf siis vähemalt Vabas tuleb Klapperil katkestajaid aina juurde - nüüd ainult 4 lõpetajat

Postitatud: K Sept 16, 2009 9:32 am
Postitas totu
J.O.K.K. Võistlusjuhendi järgi said Eesti sarja punkte ainult võistkonnad, kes on läbinud vähemalt 50% liidri ringide arvust e. 3 täisringi. Balti punktide kohta seda märget ei olnud, seega läksid kõigile.
Postitatud: T Sept 22, 2009 8:54 pm
Postitas Vahur
Kui tulemused lõpuni J.O.K.K. kuulutada , siis juhendi järgi peaks saama NEZ sarja punkte ka katkestajad.
Juhendis kirjas ....
Finiš on avatud võistlusklassides TR-2;TR-3; TR-1 ja 4X4 vaba 45 min ning võistlusklassides Enduro ja ATV 30 min peale liidri finišeerumist ning võistkonnad kes selle aja sees ei ületa finishi joont loetakse katkestanuks. Katkestanud võistkonnad asetuvad tulemuste tabelis läbitud täisringide järjekorras finišeerunud võistkondade järele.
Seega peavad kõik vähemalt ühe täisringi kirja saanud võistkonnad saama ka NEZ sarja punkte(kohad siis peale aega jõudnute ja kasvõi ühe ringi läbinud võistkondade järel ning vastavalt oma läbitud ringide arvule).
Sama arvu ringe läbinud võistkondade vahel tuleb kohad ilmselt paika panna viimase täisringi fikseerimise hetkel.Tundub et tulemuste tabelis on järjekord õige, vaja vaid punktid juurde/ümber arvutada vastavalt valemile ja võttes arvesse kõikide reedel või laupäeval kasvõi ühes stardis olnute võistkondade arvu.
Eesti punktidega on kahjuks tõesti nii, sest juhendis mustvalgelt kirjas...
11.3 Eesti 4x4 Off-Road karikavõistluse karikasarja punkte ei saa võiskonnad kes on loetud katkestanuks kestvussõidu rajal.
11.4 Eesti 4x4 Off-Road karikavõistluse punkte saavad võistlusklasside TR1, TR2, TR3 ja 4X4 vaba need võistkonnad kelle võistlusauto vastab EAL 4x4 AK tehnilistele tingimustele ning kes on läbinud vähemalt 50% võitja ringide arvust kestvussõidu rajal.
11.5 4X4 FIA NEZ CUP 2009 karikavõstluse karikasarja punkte saavad võistlusklasside TR1, TR2 , TR3, VABA ja ATV võistkonnad kelle võistlusautod vastavad 4X4 FIA NEZ CUP 2009 tehnilistele tingimustele.
PS. Loodetavasti saavad asjad enne viimast Läti etappi korda-nt TR-2s tõuseks Star team kindlaks liidriks(Klaperjahil kolmas,kuid ei mahtunud aega)
Postitatud: R Sept 25, 2009 4:17 pm
Postitas Ets
Parem hilja kui üldse mitte. Tundub, et seda linki siin veel ei ole.
Mõned minu tehtud pildid siis ka tagantjärele.
http://4x4cruiser.eu/?lang=est&m1=102&m2=434
Postitatud: L Okt 03, 2009 12:57 pm
Postitas stants
Vabandan, et teemaväline, kuid mis klassi võiks selline ümberehitus kuuluda,
http://img2.auto24.ee/auto24/560/594/15246594.jpg , kui tahta võistelda.
Postitatud: L Okt 03, 2009 1:13 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Turisti - aga tuu pole võistlusklass
Postitatud: L Okt 03, 2009 2:25 pm
Postitas Neuser
Konkreetselt selle auto mass ei ületa passis 3,5t., nii, et teoreetiliselt võid pommitada kõigis klassides -TR1 (vedrutõste ju lubatud)31"alla

,TR2, TR 3, (turvapuur ja massilüliti) ja VABA ... , aga praktiliselt, nagu Türk ütles, mitte üheski neist, pole lihtsalt mõtet (vähemalt Eestis mitte). Aga miks see sind huvitab? Tunnen hästi omanikku ja tean auto ajalugu.
Postitatud: L Okt 03, 2009 8:08 pm
Postitas AsTroSS
H2 on tühjalt 2.9 tonni ja 35 rehv on juba tehasest...