....järgneb
Esimene sõidupäev oli tormine. Tuul sakutas autot ja haagist, aga sõita oli ikkagi julge ja kindel. Kiirust tegime enamvähem kogu aeg 90km/h ja korralike inimestena pidasime muidugi piirangutest ikka ka kinni. Pärnus tegime kiire peatuse ja ostsime kaasa käigupealt kuskil parklates söömiseks provianti. Võiste Alexelas tankisime auto veel viimast korda kodumaist kütust täis ja Iklas tegime tavapärase lõunasöögi. Lätis oli kütus pisut kallim kui Eestis ja selle maa läbisimegi peatusteta. Leedus sirutasime ikka jalgu ka ja tegime ka söögipeatuse aga enamvähem pidevalt hoidsime end ikka hoo peal. Juba kuskil poolel teel Poola märkasin, et AdBlue kogus väheneb märgatava kiirusega. Teadmisega, et täitmishoiatus tuleb igal juhul aegsasti, ma selle üle muret ei tundund - bensukates on teada õnneks igal pool ju saada. Kütus oli Leedus pisut odavam kui Eestis, aga ei midagi märkimisväärset. Märkimisväärne oli aga see, et alates Kaunasest muutus ViaBaltica 2+2 trassiks! Kaunase ja Poola vahel oli veel ehituses lõike, aga üldiselt sai juba pea pidevalt 2+2 lasta.
Õhtuks jõudsime siis oma esimesse plaanilisse peatuspaika. Suwalki, Hotel Szyszko. Streetviewga luurates tundus, et seal võiks hotelli ees sellist ruumi olla kuhu end mahutada ja naabruses paistis ka platse. Kohale jõudnuna ilmnes, et sinna kuhu ma plaanisin guuglist nähtu põhjal parkida, ei õnnestu. Aga alles täis ehitamata kõrvalkinnistu osutus hotelli kinnistuga ühenduses olevaks ja kruusakattega parklana kasutust leidvaks! Vedas! Seejuures oli ala aiaga piiratud. Parkisin küll värava ette, aga näha oli, et see värav pole kasutuses. Hotell oli väga hea nii hinnalt kui ka kvaliteedilt ja hommikusöök ka suurepärane.

- Esimene ööbimispeatus, Suwalki
- 4 Suwalki 15 okt.jpg (523.85 KiB) Vaadatud 1481 korda
Teine sõidupäev, Suwalki – Frankfurt (Oder). Planeerimise ajal oli mul soov küll päeva lõpus õhtusel ajal Berliinist mööda saada, aga justnimelt hotell tee lähedal, suure platsiga ja hilisööni avatud check-in’iga paigutas meid lõpuks ikkagi kohe piiri lähedale Frankfurti Oderi ääres. Hommikused seiklused algasid sellega, et üsna pea peale teekonna alustamist ilmuski armatuuri teade, et AdBluega on asi napp ja sõita saab veel 2399km. Mis seal ikka. Plaan oli paaki mõnisada km tühjemaks sõita kuskil bensukas kinni pidada ja AdBlued lisada. Kuna ma ikka veel ei teadnud/mäletanud kui palju seda sina üldse mahub, siis bensukasse jõudes ostsin igaks juhuks kaks 5l kanistrit ning valasin ainult ühe neist sisse, et kogemata üle ei ajaks ja kapoti alla läbu ei teeks. Teise jätsin kasti varuks. Tegime kohv ja kemps ning lasime edasi. AdBlue hoiatus ei kustunudki! Ja mõõdik ka mingit taseme tõusu ei näidanud. Ma üritasin oma fotomälust välja kaevata vaatepilti, et KUHU ma selle kanistri sisu siis (hajameelselt?) kallasin ja kujutasin juba ette mida saaled võiks asjast arvata. Igatahes oli meel murelik ja keerasin peagi taas järgmisse bensukasse. Peatusin rekkade vahel, lõin kapoti lahti ning valasin üliettevaatlikult ka teise kanistri sisse. Mahtus kõik, viimse tilgani. Sõitsime uuesti teele ja oh kergendust: hoiatus kadus ning nüüd näitas mõõdik juba peaaegu täis AdBlue paaki. Arvestades esimese päeva kulu võis arvata, et sellega ehk jõuan kohale, aga siis peab kindlasti taas lisama.
Via Baltica on Poolas nüüd täies ulatuses 2+2 ja sõit oli täiesti stressivaba. Päeval tegime väikse puhke- ja söögipeatuse tee kõrval KFC’s. Tankisime niikuinii umbes iga 300km järel, sest haagisega oli ka küttekulu 18,5 Baltimaade teedel ja kahanes lõpuks 16,5 peale kiirteedel. Kütus oli Poolas umbes 1,3 eurot liiter ja see oli ka selle reisi soodsaim. Piirile lähenedes otsustasime enne Saksamaale sisenemist veel kütusepaagi silmini täis võtta. Me ju ei teadnud mis hinnad meid seal ees ootavad. Mõnikümmend km enne piiri siis keerasime kiirtelt maha ja läksime kohaliku alevi tanklasse. Oh jeerum! Sellist pilti polnud ma tõesti enam aastakümneid näinud: kütusejärjekord kaheksas paralleelses reas, igas sabas 4…5 autot tiksumas. Ja enamus saksa numbritega

. Asi selge: teisel pool piiri meid odav kütus ilmselt ootamas ei ole.
Piirist ülesõit oli nagu EUs ikka, lihtsalt sildid et nüüd algas Saksamaa ja kogu lugu. Mingi politseiauto seisis ka kuskil nähtaval. Igatahes jätkasime mõnikümmend kilomeetrit edasi ja siis keerasime taas maha, et mööda kitsukesi alevitänavaid hotelli juurde jõuda. Selle aja peale kiskus juba pimedaks. Kuskil viimaste ristmike peal parempööret tehes märkasin peeglist, et meile järgneb vist politseibuss. Ja kümmekond sekundit hiljem läkski taga sinine ja punane vilkumine lahti. Peatusin. Kummalegi poole kabiini ilmusid akende taha mundris mehed, käsi kabuuril. Lasin akna alla ja ilmnes, et tegu polnud mitte politseiga vaid tolliga kellele pakkus huvi meie haagis ja seal olev. Õnneks olime ikka omaenda ettevõtte blankettidele vormistanud saatelehed nii paadile kui ka haagisele ja kõik sujus ilusti. Lasin meestel paadikatte serva alt sisse ka piiluda ja esmane jäisevõitu tundega suhtlus asendus palju sõbralikumate toonidega. Eriti veel kuuldes mis paat ja kuhu ja kellele ja miks.
Hotellini oli sealt veel jäänud vaid mõnisada meetrit, aga tee muutus aina kitsamaks ja pimedus tumedamaks ja meel parkimisvõimaluste osas ärevamaks. Õnneks osutus hotelli esine parkla just selliseks nagu ta guuglist paistis, mitte eriti tihedalt täitunuks ja minu poolt enne väljaluuratud koht piki platsi serva oli ilusti vaba. Parkisin auto nii nagu olin plaaninud ja sellega saime teise päeva edukalt lõpetatuks lugeda ning väljateenitud puhkust nautima hakata.
Kolmanda päeva hommikul hotellitoa aknast välja vaadates paistis, et öösel oli toimunud mingi Hiluxide kokkutulek. Igatahes oli Shaggyga liitunud mingi Hollandi numbritega ja mingi Bulgaaria numbritega isend

- Teine ööbimispeatus Franfurt (Oder)
- 6 Frankfurt (Oder) 16 okt.jpg (408.69 KiB) Vaadatud 1481 korda
Järgneb......