No täiega vale vastus. Käisin hiljaaegu ja ei sujunud midagi. Esiteks oleks hea teada, mis aasta masin sul ja kas tegelikkuses sul ikke ka süsteem toimetab. Piduritest jäi seal tegemata(masin lahkus 4-5 korda hooga tagurpidi stendilt) ja peale lahkumist a la 100 m jooksul tegi auto vist 2-3 "naksatust" tagasilla pool kandis enne kui hakkas normaalselt jälle sõitma. Uurisin ka enne auto sisse ajamist, et kas ja mis, aga tänu oma skeptilisusele lasin teha tehnokontrolli, mis muidugi minu taskust, aga vähemalt ei saanud kordust passi. Kuidas seda varianti oleks pidanud klaarima hakkama - ei kujuta isegi ette. P.S. Minu masin korras ja toimetab nii nagu vaja.puhvel kirjutas:Tuli ära lõpuks kuhu minna Pärnu kandis.seroi kirjutas:Ma käisin umbes aasta eest quadra drivega varustet WJ-ga Mauri Tehnoküla ülevaatusel ja polnud mingit probleemi. Enne piduri testi esitasin küll difriteteemalise küsimuse, aga kuna sain enda jaoks pädeva vastuse, siis polnud põhjust lahkumiseks.
Ja sujus täiesti normilt ?
Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Kui pump rakendub ainult pooltelgede kiiruse erinevuse kasvades siis ei tohiks teoreetiliselt vahet olla edaspidi ja tagurpidi sõidul. St kas nt vasak ratas "kaabib" edaspidi või parem tagurpidi : poolassi otsas istuvale õlipumba seisukohast võttes on tegemist samasuguse poolasside kiiruse erinevusega.Ax kirjutas:Pooltelgede erinev pöörlemiskiirus. Istub see pump ühe pooltelje ja diffri korpuse vahel.ahto42 kirjutas:Millega neid hüdropumpasid ringi aetakse, mis diffreid lukustavad?
Asja miinuseks on see, et tagurpidi sõites diffri lukud ei tööta
-
- Zootramm
- Postitusi: 721
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Ei saa ka aru, miks ta tagurpidi ei peaks töötama. Kui sillal üks ratas õhus ja teine maas, siis ükskõik kumba pidi õhusolevat ratast keerata, mul läheb ca poole pöördega nii raskeks, et käsitsi enam keerata ei jõua.puhvel kirjutas:Aga olen märganud tagurpidi lumisest tõusust üles gaasitades, et kõik neli kraabivad uhkeltAx kirjutas:Pooltelgede erinev pöörlemiskiirus. Istub see pump ühe pooltelje ja diffri korpuse vahel.ahto42 kirjutas:Millega neid hüdropumpasid ringi aetakse, mis diffreid lukustavad?
Asja miinuseks on see, et tagurpidi sõites diffri lukud ei tööta
Muidu too hüdropump näeb välja selline: Kui poolassid pöörlevad erineva kiirusega, siis hakkab allpool pildil paremal olevasse nö silindrisse viiest august difriõli pumpama ja vasakul olev kolb hakkab hõõrdketaste paketti kokku suruma. Tollest pisikesest august vasakul jookseb õli tasapisi tagasi ja surve läheb maha, kui juurde ei pumbata. Siin pildil rohkem sisemisi pudinaid. Silla tõstmine keskelt munakast oli auto kasutusjuhendis keelatud, kui mälu ei peta. Mis on ka loogiline kuna tagumise difri korpus on alumiiniumisulamist, vähemalt minu omal. Olen siiski ettevaatlikult tõstnud ja seni pole sellest midagi halba juhtunud, aga ülevaatusel nii ei tohiks.
Miks ülevaatusel sildu ei tõsteta, on ilmselt teadmatusest ja/või varustuse puudumisest. Reeglina vist toimub ülevaatus jah kanali peal ja seal pole garaažitungi(de)ga midagi teha. Tuleb meelde, et Tallinna Termakis aeti tagasild rullide peale, kui esipidureid mõõdeti. Tagasilla mõõtmiseks tõsteti esisilt maast lahti, kuna oli selline tung olemas, mis sõitis piduristendist eespool kanali servadel ja selle kaks käppa sai esisilla otste alla toetada.
Ilmselt on ikka nii, et sellise auto pidurite mõõtmiseks autot lõhkumata, on kasulik ise teada, kuidas asjad toimivad ja siis vastavalt selgitusi jagada või ukselt tagasi pöörata. Ei kujuta mina ette, kuidas Quadra-Drivel pidureid korrektselt mõõta nii et teine sild vabalt pöörelda ei saa. Rattaid eri suunas keerutades kisub ju eriti ruttu silla difri lukku ja läheb vägistamiseks, samas Quadra-Trackil, kus pole sildades lukkusid, pole ka probleemi. Ibra väites, et N asendis on sillad lahutatud, kahtlen väga, aga ümber lükata ka ei julge. Oma autol proovisin, aga keskmine viskomuhv on juba nii vedel, et enam tuntavat vastupanu ei avalda, kui esirattad maas tagumist kardaani keerutada. NV247 vahekasti joonist või skeemi pole viitsinud otsida ja vaadata, sealt saaks ka selguse.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Keegi siin väitis, et safari lõhub rohkem - ei kujuta ette kuidas ja mis olukorras? "Lukustad" esirattad puude/kändude külge koormarihmade/kettidega ja tallad siis ühe jalaga gaasipedaali "põhja" ja teise jalaga piduripedaali "põhja" - milles asja point oleks?
Aga saatsin siis arupärimise ka MNT-sse, eks paistab mis vastus tuleb.
Aga saatsin siis arupärimise ka MNT-sse, eks paistab mis vastus tuleb.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
1.Kas ülevaatusel tõmmatakse auto piduristendi külge rihmadega kinni.ricardo kirjutas:Keegi siin väitis, et safari lõhub rohkem - ei kujuta ette kuidas ja mis olukorras? "Lukustad" esirattad puude/kändude külge koormarihmade/kettidega ja tallad siis ühe jalaga gaasipedaali "põhja" ja teise jalaga piduripedaali "põhja" - milles asja point oleks?
Aga saatsin siis arupärimise ka MNT-sse, eks paistab mis vastus tuleb.
2.Ülevaatusel pöörlevad piduristendi rullid 4-5 km/h , sõltuvalt stendi tootjast. Teooriasse laskumata julgen väita, et tallates ühe jalaga gaasipedaali "põhja" ei jää auto liikumiskiiruseks 4-5 km/h, nii tagasihoidlikud tingimused (4-5km/h) võib metsas saavutada tühikäigul aeglustiga. Isiklikult pole näinud kedagi kes metsas kulgeks tühikäigul.
3.Piduristendi rullid seiskuvad tootja poolt etteantud jõu x juures, eeldan, et see peaks olema väiksem lõhkumiseks vajaminevast jõust.
Kuna auto pole piduristendi külge jäigalt kinnitatud, siis on jõud mis võib autot lõhkuda, sama väike kui jõud mis on vajalik auto pidurirullidelt ärasõitmiseks.
Sellistesse tingimustesse sattumiseks, nagu ülevaatusel, kus ühe telje rattad käivad ringi 4-5 km/h ja teised mitte, pole vaja metsa minnagi.
Saan aru Su pahameelest aga frustratsiooniks erilist põhjust küll ei leia.
Viimati muutis eero I, T Jaan 20, 2015 6:41 pm, muudetud 1 kord kokku.
-
- Fitting 38"
- Postitusi: 207
- Liitunud: L Juun 25, 2011 9:01 pm
- Asukoht: Mõngaste, telefon +372567890123
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Ma täpselt ei mäleta protseduuri, aga vist oli nii, et pidurdatava telje erinevad rattad panid rullidel erinevat pidi käima. Arvestades QD tööpõhimõtet peaks see diffri lukustama, aga midagi sellist ei toimunud. Samas kui olen korduvalt teinud loomkatseid, kus auto on olnud maaga kontaktis vaid kahe rattaga on õhus olev ratas "kinni pidurdatud" ja veojõud on suundunud maaga kontaktis olevale rattale. Tõsi, aeglusti sisselülitamisel on jõu ülekanne toimunud nagu paremini. Täpselt samal katsekohal on lahtiste diffritega ZJ olnud hädisem, nupust tagasilda lukustav L200 aga muretum.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Käisin oma masinaga 2a. tagasi ülevaatusel,nüüd aeg jälle minna.Tollal sai ülevaatus tehtud tavaliste rullide peal,lihtsalt ise ei osanud midagi karta .Samas ei olnud mingeid anomaaliaid ja kõik OK.Peale seda arutelu nagu ei julgegi enam samasse kohta minna.Nüüd olen käinud meestega rääkimas,neil rullid puha olemas kusagil seina ääres,kuna polevat vajadust nende järgi olnud.
Kas keegi käinud Tallinnas, kus rullid kasutusel ja keegi ei jorise,et ei juhtu midagi.Tahaks lihtsalt selgusele saada,kuidas asi toimib.Siinsest arutelust lõplikku tõde pole mina küll leidnud.
Kas keegi käinud Tallinnas, kus rullid kasutusel ja keegi ei jorise,et ei juhtu midagi.Tahaks lihtsalt selgusele saada,kuidas asi toimib.Siinsest arutelust lõplikku tõde pole mina küll leidnud.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Minu mõte oli selles, et ülevaatuspunktis hakkab tagasild vedama, aga esirattad jäigalt põrandal ja tahavad ka hakata vedama, aga ei saa. Metsas saavad rattad ju "kaapima" hakata pehmel pinnasel või sõidad autoga edasi, aga ülevaatusel vajutatakse pidurit samaaegselt. Sileda kareda põranda peal ja mootori+kere raskuse all ei jõua aga rattad kohe ringi käima hakata ja tekib "poomisefekt". Väga võimalik, et 99 juhul 100-st ei juhtugi midagi, aga kui tuleb see 1 kord, siis kindlalt kliendi probleem. Ja piduristend jääb tegemata sellepärast, et stendi arvates "pidur peal" ja ei suuda fikseerida nullasendit. Pole piisavalt pädev teema selgitajaks ja ega ei peagi olema, sest ega mina teenust osuta.eero I kirjutas:1.Kas ülevaatusel tõmmatakse auto piduristendi külge rihmadega kinni.ricardo kirjutas:Keegi siin väitis, et safari lõhub rohkem - ei kujuta ette kuidas ja mis olukorras? "Lukustad" esirattad puude/kändude külge koormarihmade/kettidega ja tallad siis ühe jalaga gaasipedaali "põhja" ja teise jalaga piduripedaali "põhja" - milles asja point oleks?
Aga saatsin siis arupärimise ka MNT-sse, eks paistab mis vastus tuleb.
2.Ülevaatusel pöörlevad piduristendi rullid 4-5 km/h , sõltuvalt stendi tootjast. Teooriasse laskumata julgen väita, et tallates ühe jalaga gaasipedaali "põhja" ei jää auto liikumiskiiruseks 4-5 km/h, nii tagasihoidlikud tingimused (4-5km/h) võib metsas saavutada tühikäigul aeglustiga. Isiklikult pole näinud kedagi kes metsas kulgeks tühikäigul.
3.Piduristendi rullid seiskuvad tootja poolt etteantud jõu x juures, eeldan, et see peaks olema väiksem lõhkumiseks vajaminevast jõust.
Kuna auto pole piduristendi külge jäigalt kinnitatud, siis on jõud mis võib autot lõhkuda, sama väike kui jõud mis on vajalik auto pidurirullidelt ärasõitmiseks.
Sellistesse tingimustesse sattumiseks, nagu ülevaatusel, kus ühe telje rattad käivad ringi 4-5 km/h ja teised mitte, pole vaja metsa minnagi.
Saan aru Su pahameelest aga frustratsiooniks erilist põhjust küll ei leia.
Pahameele tekitas vaid üks asjaolu - mitte keegi Pärnus ei osanud või ei vaevunud mind juhatama kus konkreetselt saaks kohustusliku toimingu korda. Aga MNT väga kiire vastaja. Kuna nende ja minu vaheline kirjavahetus meie vaheline asi, siis ütleme lihtsalt, et alustatakse menetlust ja antud teema saab lahenduse. Ilmselt ei meeldi see lahendus punktidele endile - neil kõigil tuleb luua võimalused ja vajadusel selleks raha investeerida. Mulle oleks sobinud ka varinat, et Pärnus näiteks üks koht kus saab teha(punktid oleks võinud näiteks raha kokku panna ja liisku tõmmata, et kelle juurde jäävad lisarullid), aga praegu tuleb neil kõigil ilmselt asjaga tegeleda. Loo moraal - mina pole soovinud kellelegi halba, aga nii ka ei saa, et inimene jäetakse kohustusliku toiminguga omapead probleemile lahendust nuputama. Kui keegi küsib, et kuidas siis teised siiamaani tegemisega hakkama said - ei oska vastata ja sobivat vastust ei pakkunud keegi ka välja.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
ricardo kirjutas
Minu mõte oli selles, et ülevaatuspunktis hakkab tagasild vedama, aga esirattad jäigalt põrandal ja tahavad ka hakata vedama, aga ei saa. Metsas saavad rattad ju "kaapima" hakata pehmel pinnasel või sõidad autoga edasi, aga ülevaatusel vajutatakse pidurit samaaegselt. Sileda kareda põranda peal ja mootori+kere raskuse all ei jõua aga rattad kohe ringi käima hakata ja tekib "poomisefekt". Väga võimalik, et 99 juhul 100-st ei juhtugi midagi, aga kui tuleb see 1 kord, siis kindlalt kliendi probleem. Ja piduristend jääb tegemata sellepärast, et stendi arvates "pidur peal" ja ei suuda fikseerida nullasendit.
Arutleks veel.Kui nüüd tavastendis Pidur peale panna ,pidurdavad ju esirattad samuti,kusjuures teatavasti tugevama jõuga.Kuskohast see nn.poomine siis tekib.(eeldates,et esipidurid peavad)Poob ainult rulle
Sealt ka pidurdusjõu näitaja.
Kui nüüd see teooria peaks vett pidama ,kellele siis lisarullid
Minu mõte oli selles, et ülevaatuspunktis hakkab tagasild vedama, aga esirattad jäigalt põrandal ja tahavad ka hakata vedama, aga ei saa. Metsas saavad rattad ju "kaapima" hakata pehmel pinnasel või sõidad autoga edasi, aga ülevaatusel vajutatakse pidurit samaaegselt. Sileda kareda põranda peal ja mootori+kere raskuse all ei jõua aga rattad kohe ringi käima hakata ja tekib "poomisefekt". Väga võimalik, et 99 juhul 100-st ei juhtugi midagi, aga kui tuleb see 1 kord, siis kindlalt kliendi probleem. Ja piduristend jääb tegemata sellepärast, et stendi arvates "pidur peal" ja ei suuda fikseerida nullasendit.
Arutleks veel.Kui nüüd tavastendis Pidur peale panna ,pidurdavad ju esirattad samuti,kusjuures teatavasti tugevama jõuga.Kuskohast see nn.poomine siis tekib.(eeldates,et esipidurid peavad)Poob ainult rulle

Kui nüüd see teooria peaks vett pidama ,kellele siis lisarullid

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Ilma lisarullideta on see probleem, et QD Jeep hakkab enne vastu kui piduristend rataste pööramiseks vajaliku jõu nn. veeretakistuse fikseerida jõuab. Selleks kulub küll ainult mõni sekund, aga selle aja peale on korras tehnikaga auto rullidelt juba lahkunud. Kui õnnestubki kuidagi mõõta, on veeretakistus tavapärase paarisaja N asemel 1000 ja üle N ning pidurite efektiivsus üle 100%. Seega ainuke võimalus sellise auto pidureid mõõta on kasutada lisarulle. QT saab niisama teha.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
: Nagu eelpool öeldud ülevaatus sai tehtud tavaliselt,st ühe rullipaariga.
Tsitaat
Ilma lisarullideta on see probleem, et QD Jeep hakkab enne vastu kui piduristend rataste pööramiseks vajaliku jõu nn. veeretakistuse fikseerida jõuab. Selleks kulub küll ainult mõni sekund, aga selle aja peale on korras tehnikaga auto rullidelt juba lahkunud
Nüüd peaks aru saama nii,et vahekast polnud korras,kuna rullide pealt ära ei jooksnud.Samas,paari aasta jooksul tuiatud iga ilmaga igal pool,no ei saa aru mingist probleemist.
No mitte ei saa targemaks
Tsitaat
Ilma lisarullideta on see probleem, et QD Jeep hakkab enne vastu kui piduristend rataste pööramiseks vajaliku jõu nn. veeretakistuse fikseerida jõuab. Selleks kulub küll ainult mõni sekund, aga selle aja peale on korras tehnikaga auto rullidelt juba lahkunud
Nüüd peaks aru saama nii,et vahekast polnud korras,kuna rullide pealt ära ei jooksnud.Samas,paari aasta jooksul tuiatud iga ilmaga igal pool,no ei saa aru mingist probleemist.
No mitte ei saa targemaks

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
O.K.Kõik need teooriad on tore asi ,aga tahaks ikkagi ohutult ülevaatuse ära teha,pigem teada saada,mis seal all reaalset toimub.Niiet ikkagi, kus on kellelgi õieti tehtud.



Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Kui kogu teema läbi lapata siis mumeelest oli juttu, et Tallinnas kuskil tehakse normilt.
XC 70
-
- Fitting 38"
- Postitusi: 207
- Liitunud: L Juun 25, 2011 9:01 pm
- Asukoht: Mõngaste, telefon +372567890123
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Mu meelest on meil Eestis päris mitu Grand Cherokeed ja igasugu muid mehaaniliste ning elektrooniliste sillalukkudega autot ja pole kuulda olnud, et nende ülevaatusega oleks suuremat sorti jama? Ärgem tehkem sääsest elevanti. Võtab julguse kokku, astub kas Mauris või mujal tehnoülevaataja juurest läbi ning saab lubava templi kenasti pika tiluliluta registreerimistunnistusele kirja?