6. leht 11-st
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: K Jaan 07, 2015 10:13 pm
Postitas ardi
Mul on C1 olemas ja on ka BE.
Vaja on autot suvel saekaatri veoks, vahel ka genekas peale tõsta.
Talvel veaks küttepuid. Mõlemil põhjusel oleks vaja nelivedu. Suviseks tööks piisaks kaubik või madel, puisteainete veoks(küttepuu, hake, saepuru jms) peaks olema kallur.
Suvel tegelikult 99,5% sõitudest on teedel, aga just see viimane 0,5% on kriitiline, kui on saekaater vaja ajada kusagile palgivirna kõrvale ja pärast töö lõppu ta ka saepuruhunnikust välja tõmmata.
Saekaatrit suure masinaga vedada pole mõistlik.
Mul on olemas ka Kia K3600 kallur, tõsi ta hetkel ei sõida, oleks mootorit vaja. Eks selle saaks siis maha müüa.
Muidu küttepuid ma vedasin sellega 6rm kaupa.
Genekas 12,8KW

Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 7:54 am
Postitas Andrus Michelis
Kas sellisele Kiale üleliigset kallutavat kasti ei ole kuhugi kuuri taha tekkinud? Plaan oleks sellest umbes T25 suurusele hiina põkale haagis tekitada. Max laius oleks 2 m. Traktor ise 1,65. Vabandust, et teemast väljun aga siin on pilt sobivast doonorist.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 8:41 am
Postitas rommel
Andrus Michelis kirjutas:Kas sellisele Kiale üleliigset kallutavat kasti ei ole kuhugi kuuri taha tekkinud? Plaan oleks sellest umbes T25 suurusele hiina põkale haagis tekitada. Max laius oleks 2 m. Traktor ise 1,65. Vabandust, et teemast väljun aga siin on pilt sobivast doonorist.
Pagan, see kõlab nagu hoiatus: "Ära riputa oma auto pilte üles, läheb kohe "doonoriks""

Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 9:03 am
Postitas ardi
Andrus Michelis kirjutas:Kas sellisele Kiale üleliigset kallutavat kasti ei ole kuhugi kuuri taha tekkinud? Plaan oleks sellest umbes T25 suurusele hiina põkale haagis tekitada. Max laius oleks 2 m. Traktor ise 1,65. Vabandust, et teemast väljun aga siin on pilt sobivast doonorist.
Arvestades diiselmootoriga kallurite kõrget hinda, oleks praegusel kujul hind 3000eur ja kordatehtuna 4500eur.
Odavam on sul osta doonoriks mõni bensumootoriga kallur Gaz 52 või Gaz 53.
Vahepeal oli müügis ka üks kallur Fiat Dukato mootoririkkega, hind 2100eur.
Ma olen ikka B-kat kallurite müügikuulutustel silma peal hoidnud.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 9:21 am
Postitas Kult
Ma ei oska küll öelda palju kaalub ruum küttepuid aga kas kallutava treilaga ei saaks vedada, näiteks selline
http://www.soov.ee/valgamaa/Korralik_ka ... w=3&last=1, kasti põhja ruumala on 7m2 ja kandevõime 2500kg, tegelik kandevõime on nii palju kui rehvid kannavad, mis on vast 3500kg koormat.

Sama ifor williams teeb ka väiksemaid kärusid, millel telje vahe natuke väiksem, sõbralikum sildadele keeramisel ja natuke kergem ka ja kandevõime selle arvel suurem, täismass ikka 3500.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 9:29 am
Postitas v6sa
Kult kirjutas:Ma ei oska küll öelda palju kaalub ruum küttepuid aga kas kallutava treilaga ei saaks vedada.
...
Alla 500 kilo ei tule. Seda vedada saab küll. Aga katsu säärast kuuemeetrist lohet kuhugi suvilakooperatiivide rägastiku eelviimase maja hoovi keerata nii, et ületeenaabri gunstipärakuliselt pügatud hekk või puid tellinud kodaniku Vesuuvi marmorist väravapostid ei kannataks... Arvesta, et lisaks haagisele peab ka veduk (milleks väga soovitavalt on maastur või nelikveoline kaubik, et rong vähegi stabiilne oleks) ära mahtuma. Korralikule Kärule paslikud vedurid on aga üsna kehvad keerama.
Arvestades Ardi pusinässi põhirõhku väiksemate küttepuukoguste toimetamiseks sinna, kuhu teised viia ei saa, siis peab liikur olema kompaktne. Mida lamavoi kohe kuidagi ei ole.
Mis aga puudutab kaasikust kallutava käru tegemist, siis sellise eluskaaluks tuleb üle kahe tonni. Tuletan soovitajatele meelde, et see ülekaaluline motoplokk kaalub vaid 1500 kilo kopikatega. Tunnistan üles, et ka mina kiikasin Kia kallutava kasti poole just sama mõttega

Hinnaklass pani aga asja paika

.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 9:45 am
Postitas Kult
Ei ole see tagurdamine midagi nii keerulist, pealegi võib valida väiksema treila mis on 1.7m lai.
Aga analoogse treilaga nagu pildi peal tagurdasin sellesse kohta esimese korraga vahele
https://www.google.ee/maps/place/Mitcha ... 547143aba5, ei tundunud küll üle mõistuse olevat, kõik kohad parkivaid autosid täis jms.
Kindlasti on lihtsam transitiga seda teha, aga käru kordades odavam kui endal 4x4 veok olemas. Samas paned tagaveolisele transitile karvase rehvi alla ja sellise käru ka sappa et veel efektiivsem oleks,
Transitile veel vints ka ette juhuks kui peaks kinni jääma kuskil.
Väiksema käru kohta pilti ka(mk3 supra kasti pakitud)

Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 9:48 am
Postitas rommel
Alla 500 kilo ei tule.
Tihumeeter (puit ilma õhuvaheta) on ca 450-600 kg (sõltuvalt puiduliigist ja niiskusastmest) kuivemapoolset küttepuud. Ruumimeeter (koos õhuvahega) on üldiselt 0,5 sellest (50% õhku) või üliilusasti laotuna heal juhul 0,6 (40% õhuvahe) sellest.

Pilt laenatud Tallnek-i lehelt (esimene ettejuhtuv googlest).
E: tagurdamise lihtsus/võimalikkus oleneb rohkem veduri pöörderaaduisest kui käru pikkusest (jah 2,5 m ja 6 m kärul on suur vahe, pidasin silmas rohkem 4,5-6 m käru pikkust mis on nn "tavaline"). Mul 4,5 m pikkune käru (mõned lühemad ka) ja kitsastes oludes on RAM-iga pea võimatu hakkama saada. Samas lühikese kerega Transporteriga on tagurdamine lausa lust

Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 10:00 am
Postitas v6sa
rommel kirjutas:Alla 500 kilo ei tule.
Tihumeeter ...
E: tagurdamise lihtsus/võimalikkus oleneb rohkem veduri pöörderaaduisest kui käru pikkusest (jah 2,5 m ja 6 m kärul on suur vahe, pidasin silmas rohkem 4,5-6 m käru pikkust mis on nn "tavaline"). Mul 4,5 m pikkune käru (mõned lühemad ka) ja kitsastes oludes on RAM-iga pea võimatu hakkama saada. Samas lühikese kerega Transporteriga on tagurdamine lausa lust

Mõlemad märkused väga asjakohased. Ruumi ja tihu ei tohi segi ajada....
Lagedal on lihtne tagurdada kuhu iganes. Mina tulin täna hommikul kohast, kuhu sigahästi keerava punnsilmse mersu järel olev tavaline kolmemeetrine kerghaagis mahtus füüsiliselt sisse millimeetri pealt. No ei mahu keerama kraavi, väravapostide ja aiakaunistuste vahelt läbi... Samasse kohta oma 4X1,8 kastiga lamavoid ma sisse keerata ei suutnudki ja ma ei ole just Harjumaa kõige kehvem juht... Ning see koht ei ole sugugi kõige kitsam kõnealuses suvilakooperatiivis.
Erinevatele inimestele on olulised erinevad omadused. Usutavasti on Ardi üsna hästi oma vajadused läbi mõelnud, kuna me oleme varem tänu temale lahanud nii haagise kui selle veduki teemat

Sestap on mul kahtlane tunne, et väike nelikveoline kallaja ongi Ardile praeguses arenguetapis kõige paslikum põhiveok. Kardetavasti peab ta siiski loobuma odavast kasutatud asjast ja soetama oma soovidele vastava uue. Soe soovitus oleks hoiduda kõigest, mida müüb või hooldab Silber. Iveco pruukijad on kahtlaselt rahulolevad...
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 2:43 pm
Postitas ardi
Ikka kaldub asi Gazelli poole. Hinnapakkumine tehti pisut alla 21 000+km kõigi soovitud lisadega:
1. Baashind 4x4 kallurina 19700
2.Pakett ,,Lux,, 360
3.Tagasilla lukk 351
4.Jõuvõtuvõimalus 52
5.Kesklukk 52
6.Püsikiirusehoidja 39
7.Korrosioonitõrje 61
8.Esimesed logarid 60
9.Põhjamatid 32
10.Haagisekonks 275
Nüüd käib kauplemine vintsi
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/vi ... inch-24438
paigaldamise/maksumuse üle. Võib-olla tulevad nad siis minu autoga ka Maamessile, et siis kätte saaksin 18.04.
Haagisevariant ei sobi, on libedatel teedel ebastabiilsem, manööverdamine viletsam. Ainsaks plussiks madalam pealelaadimine.
Kuid põhieesmärki, saekaatrivedu koos geneka ja/või raamipikendusega+ varustus, see ei täida.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 2:52 pm
Postitas TiitR
ardi kirjutas:Ikka kaldub asi Gazelli poole. Hinnapakkumine tehti pisut alla 21 000+km kõigi soovitud lisadega:
1. Baashind 4x4 kallurina 19700
2.Pakett ,,Lux,, 360
3.Tagasilla lukk 351
4.Jõuvõtuvõimalus 52
5.Kesklukk 52
6.Püsikiirusehoidja 39
7.Korrosioonitõrje 61
8.Esimesed logarid 60
9.Põhjamatid 32
10.Haagisekonks 275
Nüüd käib kauplemine vintsi
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/vi ... inch-24438
paigaldamise/maksumuse üle. Võib-olla tulevad nad siis minu autoga ka Maamessile, et siis kätte saaksin 18.04.
Haagisevariant ei sobi, on libedatel teedel ebastabiilsem, manööverdamine viletsam. Ainsaks plussiks madalam pealelaadimine.
Kuid põhieesmärki, saekaatrivedu koos geneka ja/või raamipikendusega+ varustus, see ei täida.
Rebellast?
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 2:54 pm
Postitas ardi
rommel kirjutas:Alla 500 kilo ei tule.
Tihumeeter (puit ilma õhuvaheta) on ca 450-600 kg (sõltuvalt puiduliigist ja niiskusastmest) kuivemapoolset küttepuud. Ruumimeeter (koos õhuvahega) on üldiselt 0,5 sellest (50% õhku) või üliilusasti laotuna heal juhul 0,6 (40% õhuvahe) sellest.

Pilt laenatud Tallnek-i lehelt (esimene ettejuhtuv googlest).
E: tagurdamise lihtsus/võimalikkus oleneb rohkem veduri pöörderaaduisest kui käru pikkusest (jah 2,5 m ja 6 m kärul on suur vahe, pidasin silmas rohkem 4,5-6 m käru pikkust mis on nn "tavaline"). Mul 4,5 m pikkune käru (mõned lühemad ka) ja kitsastes oludes on RAM-iga pea võimatu hakkama saada. Samas lühikese kerega Transporteriga on tagurdamine lausa lust

Kuivad küttepuud:
1.Kuusk 330kg/rm
2.Lepp 400kg/rm
3.Kask 480kg/rm
......
Küttepuude energiasisaldus 1kg/küttepuu kohta on enam-vähem võrdne. Erandiks on okaspuu oma vaigu suurema kütteväärtuse ja kask oma koore suurema kütteväärtuse tõttu. Kase koore kütteväärtus on 1,5x suurem kui kasepuul endal.
Seetõttu müün ka kuiva leppa 40eur/rm ja kuiva kaske 50eur/rm, sooja 1 euri eest saab ühepalju.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 2:54 pm
Postitas v6sa
Mis luksvarustuses sisaldub?
Palju piduritega haagist lubatakse?
Oled sellisega proovisõitu ka teinud? Just 4x4ga, maanteel, raske haagisega? Kui ei, siis soovitan soojalt proovida enne otsustamist.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 2:55 pm
Postitas ardi
TiitR kirjutas:ardi kirjutas:Ikka kaldub asi Gazelli poole. Hinnapakkumine tehti pisut alla 21 000+km kõigi soovitud lisadega:
1. Baashind 4x4 kallurina 19700
2.Pakett ,,Lux,, 360
3.Tagasilla lukk 351
4.Jõuvõtuvõimalus 52
5.Kesklukk 52
6.Püsikiirusehoidja 39
7.Korrosioonitõrje 61
8.Esimesed logarid 60
9.Põhjamatid 32
10.Haagisekonks 275
Nüüd käib kauplemine vintsi
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/vi ... inch-24438
paigaldamise/maksumuse üle. Võib-olla tulevad nad siis minu autoga ka Maamessile, et siis kätte saaksin 18.04.
Haagisevariant ei sobi, on libedatel teedel ebastabiilsem, manööverdamine viletsam. Ainsaks plussiks madalam pealelaadimine.
Kuid põhieesmärki, saekaatrivedu koos geneka ja/või raamipikendusega+ varustus, see ei täida.
Rebellast?
Just.
Re: 4x4 veoauto B kat.
Postitatud: N Jaan 08, 2015 2:57 pm
Postitas ardi
v6sa kirjutas:Mis luksvarustuses sisaldub?
Palju piduritega haagist lubatakse?
Oled sellisega proovisõitu ka teinud? Just 4x4ga, maanteel, raske haagisega? Kui ei, siis soovitan soojalt proovida enne otsustamist.
Tehase pakett-lisa:
1. esimesed udutuled;
2. elektrilised peeglid;
3. esiuste akende elektriline juhtimine;
4. paneel „Lux „ (raadio, audiopakett, raadiojuhtimine roolilt, USB).
Haagist 2000kg, proovisõitu olen teinud, kuid tühja autoga.
Ma pole veel uue Gazelli ostus 100% kindel. Aga kindel on see, et 35 000+eur ma ka maksta ei taha(ei saa).
Üldiselt on saekaater üllatavalt stabiilne, olen vedanud isegi Passatiga, seega ma arvan, et ega Gazell selle haagisega eriti rohkem ujuma hakka, kui ilma.
