Enda maakodu vaadates näitab ka maaüksusi,mis on mitte kellegi omad,samas neid haritakse.Osad maad on rendil,teistest polegi nagu aru saanud,kelle või mille omad on.Mitte kellegi maa infot jägab ilmselt kohalik omavalitsus kõige pareminiMahviaDeTyrk kirjutas:Kuidas peaks suhtuma maatükkidesse millele ei ole maa-ameti kaardil tunnust külge riputatud? Ei kellegi maa ? Või kust nende kohta infot leida ?Landy kirjutas:Link ka juurde:
http://xgis.maaamet.ee/
Erateed-ja maad ning kaardid
Moderaator: Moderators
Viimati muutis yanekk, T Jaan 01, 2008 8:54 pm, muudetud 1 kord kokku.
Üldiselt võttes jäetakse telefon juhul, kui omanik soovib, et temaga ühendust saadakse. Kui on märk või silt ja numbrit pole, siis on see omaniku selge tahteavaldus, et mööda teed edasi ei sõideta. Seda see märk just tähendabki ja seda soovi tulebki sellisena austada kuivõrd igat teist vallas- või kinnisasja omaniku soovi.
Kui sõidetakse mööda teed, mida sellise teguviisiga ei rikuta, siis ei tule tavaliselt pahandust. Kui tee lõppeb ootamatult aiaga, siis on tegemist piirdega maaga, aia eemaldamist ega avamist ei tohi loata teha. Tuleb minna tuldud teed tagasi, vajadusel tagurdades. Ei valita mingil juhul teelt mahapööramist, arvates, et see mingil moel säästlikum viis saavutamaks oma eesmärki.
Imetlen maaomaniku pikka meelt, kuid kas ka naabrid 4x4 fännid on ?
Sigaduse suurus pole alati oluline. Tähtis on teiste isikute õiguste ja tahte austamine.
Kui sõidetakse mööda teed, mida sellise teguviisiga ei rikuta, siis ei tule tavaliselt pahandust. Kui tee lõppeb ootamatult aiaga, siis on tegemist piirdega maaga, aia eemaldamist ega avamist ei tohi loata teha. Tuleb minna tuldud teed tagasi, vajadusel tagurdades. Ei valita mingil juhul teelt mahapööramist, arvates, et see mingil moel säästlikum viis saavutamaks oma eesmärki.
Imetlen maaomaniku pikka meelt, kuid kas ka naabrid 4x4 fännid on ?
Sigaduse suurus pole alati oluline. Tähtis on teiste isikute õiguste ja tahte austamine.
siinkohal võiks lisada veel selle prügikohta, et antud olukorras mul pudenes redbulli purk autost välja. Siis, kui midagi otsisin ja täiesti kogemata, kui minema hakkasime, tehti mulle märkus selle kohta. Ma läksin tagasi ja korjasin ülesse lisaks sellele purgile veel kilekoti ja mingi iidamast aadamast marbsi paki... et kõikidele võib meeldetuletada... METS EI OLE PRÜGIKAST
www.dss.ee Muusika, xenonid ja muud lisaseadmed sinu autole
Maal on alati omanik.MahviaDeTyrk kirjutas:Kuidas peaks suhtuma maatükkidesse millele ei ole maa-ameti kaardil tunnust külge riputatud? Ei kellegi maa ? Või kust nende kohta infot leida ?Landy kirjutas:Link ka juurde:
http://xgis.maaamet.ee/
Selleks on kas isik, kohalik omavalitsus või riik.
Kuni subjektiks olev isik pole maad enda nimele vormistanud võib ta kasutada seda lepingu alusel. Kaart ei anna tunnust välja, kuna nad ei ole kantud katastrisse. Katastrisse kandmata maaga ei saa teha tehinguid, kuid see ei tähenda, et tal pole omanikku.
Kõik teed, mis ei ole avalikud on erateed. Avalike teede nimekiri = maanteamet + kohalik omavalitsus . Info nende veebilehtedel.
Väljaspool teed liiklemine vaid omaniku loal, st isiku, KOV või riik. Kõige paremini valdab infot KOV maakorraldaja.
Maa omaniku nime saab teada kinnistusregistrist https://www.just.ee/kravalik/Login.aspx ... fault.aspx
Juhul, kui omanik on tahtnud, on ta teinud oma kontaktid avalikuks 1182.ee , kontakt.ee jt
Eramaal loata sõit = pirakas trahv+kahjude tasumine .
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Olles aastaid korraldanud erinevaid 4x4 üritusi, soovitan maha salata eestlastele omane häbelikkus ja minna maaomanikult luba küsima. Minu kogemus näitab, et kui end viiskalt esitleda, kenasti küsida, oma eesmärgid ja soovid lahti seletada, siis 90% juhtudest saate loa liikuda soovitud marsruudil (teel).PSV kirjutas:Üldiselt võttes jäetakse telefon juhul, kui omanik soovib, et temaga ühendust saadakse. Kui on märk või silt ja numbrit pole, siis on see omaniku selge tahteavaldus, et mööda teed edasi ei sõideta. Seda see märk just tähendabki ja seda soovi tulebki sellisena austada kuivõrd igat teist vallas- või kinnisasja omaniku soovi.
Kui väike meene või meelehea (pudel) jätta, siis protsent lausa 95 peale tõuseb.

Tihti selgub peale põgusat ja sõbraliku vestlust maaomanikuga, et igas ühes neist on pisike offroad pisik peidud (enamus ju ka jahi-või kalamehed).

Seega, rohkem avatust ja sõbrliku suhtlemist, kallid kaasmudastajad!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kahjuks/õnneks eksid. Olen sel teemal maanteeametiga juba aastaid suhelnud ning ametlikult on olemas mitmesuguse omandisuhtega teid:PSV kirjutas:Kõik teed, mis ei ole avalikud on erateed. Avalike teede nimekiri = maanteamet + kohalik omavalitsus . Info nende veebilehtedel.
*Riigiteed(põhi-ja tugimaanteed)
*KOV kuuluvad teed
*Erateed
ja omanikuta teed
Veel viis aastat tagasi teatas maanteeeamet: "Maanteedevõrgu suurima osa moodustavad muud maanteed – need on kohalikud maanteed (endise terminoloogia järgi vallateed) ja erateed, aga ka omanikuta teed. Nende teede osatähtsus on kogu maanteede võrgust 68 %,"
Viimaseid on Eestis tuhandeid kilomeetreid. Reeglina on tegu reformimata riigimaaga. (reeglina endised kolhooside-sovhooside või liidulise alluvuvusega ettevõtete ja NL armee rajtud teed). Tõsi, aasta-aastalt jääb neid vähemaks, kuid nad on siiski olemas.
Näiteks:
http://www.valgamv.ee/planeering/MKPL_h ... ur/4_1.htm
Samal teemal olen siin foorumis ka varasemalt kirjutanud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Ja milles peitub minu väites eksimus ? Omanikuta tee kuulubki tavapäraselt avaliku tee hulka. Ja erateegi võib olla avalik vastava vajaduse või soovi korral. Sel juhul on ta ehk ära mainitud organite nimekirjades.
Nn omanikuta tee asub siiski omaniku maal, kelleks on siis kuni reformi lõpuni riik, kellelt on võimalik maad osta/ärastada. Peale teede on omandisuhted vormistamata ka paljudel teistel ehitistel, näiteks kanalisatsioonitrassid jms. Egas sellepärast me seal või teha, mis pähe tuleb.
Nn omanikuta tee asub siiski omaniku maal, kelleks on siis kuni reformi lõpuni riik, kellelt on võimalik maad osta/ärastada. Peale teede on omandisuhted vormistamata ka paljudel teistel ehitistel, näiteks kanalisatsioonitrassid jms. Egas sellepärast me seal või teha, mis pähe tuleb.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Väga hästi on sarnasel küsimusle vastnaud Viljandi ,aavanem:
Teeseaduse (RT I 1999,26, 377; 2007, 14, 70) alusel jaguneb teedevõrgustik järgnevalt: 1. riigiteed, mis on jäetud riigile põhiliselt Maanteeameti valitseda, 2. kohalikud teed ja tänavad, mille üle otsustavad omavalitsuse volikogud, 3. erateed, milleks on kõiki ülejäänud
Tee on seaduse tähenduses ehitise eriliik s.o. rajatis, millel on omanik (näiteks riik või omavalitsus). Kuid võib ka olla teid, millel omanik puudub. Maareformi seaduses on põhimõte, et maad ei tagastata ega erastata, kui sellel asuvad teise isiku ehitised. Eramaale jäid eeskätt omanikuta teed.
Nüüd teede avalikust kasutamisest teeseaduse tähenduses. Avaliku kasutusega teed on riigimaanteed, kohalikud teed ja need erateed, mille on kohaliku omavalitsuse volikogu määranud kokkuleppel eratee omanikuga avalikuks kasutuseks. Avaliku kasutusega teedel võime me kõik liigelda. Praegu jätkub omavalitsustes erateede avalikuks kasutamiseks menetlemine ja otsustamine. Kuid kindlasti saab avaliku kasutusega teedevõrgustik olema hõredam, kui seda oli Eesti NSV ajal. Eraomanike huvide ja õigustega tuleb õppida arvestama, paraku on see nii terves Lääne-Euroopas.
Teisisõnu on omanikutateede kautamise staatus üsna segane. Ilmselt "omal vastutausel".
Teeseaduse (RT I 1999,26, 377; 2007, 14, 70) alusel jaguneb teedevõrgustik järgnevalt: 1. riigiteed, mis on jäetud riigile põhiliselt Maanteeameti valitseda, 2. kohalikud teed ja tänavad, mille üle otsustavad omavalitsuse volikogud, 3. erateed, milleks on kõiki ülejäänud
Tee on seaduse tähenduses ehitise eriliik s.o. rajatis, millel on omanik (näiteks riik või omavalitsus). Kuid võib ka olla teid, millel omanik puudub. Maareformi seaduses on põhimõte, et maad ei tagastata ega erastata, kui sellel asuvad teise isiku ehitised. Eramaale jäid eeskätt omanikuta teed.
Nüüd teede avalikust kasutamisest teeseaduse tähenduses. Avaliku kasutusega teed on riigimaanteed, kohalikud teed ja need erateed, mille on kohaliku omavalitsuse volikogu määranud kokkuleppel eratee omanikuga avalikuks kasutuseks. Avaliku kasutusega teedel võime me kõik liigelda. Praegu jätkub omavalitsustes erateede avalikuks kasutamiseks menetlemine ja otsustamine. Kuid kindlasti saab avaliku kasutusega teedevõrgustik olema hõredam, kui seda oli Eesti NSV ajal. Eraomanike huvide ja õigustega tuleb õppida arvestama, paraku on see nii terves Lääne-Euroopas.
Teisisõnu on omanikutateede kautamise staatus üsna segane. Ilmselt "omal vastutausel".
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Just nimelt.yanekk kirjutas:Saan ma Landy jutust õieti aru,et kui ma satun omanikuta tee peale,ei tohiks kellelgi kobisemist olla,kui just teed päris ära ei lammuta.
Samas pole sul ka õigus kelletki kompensatsiooni nõuda, kui sel sõites sinu või autoga midagi juhtub. Omanik teatavsti vastutab tee korrashoiu eest (v.a. juhul kui on paigaldatud märk "eratee-sõit omal vastutausel") ja ebarahuldavas korras olnud teel purunenud auto remondi raha on õigus tee omanikult/valdajalat välja nõuda.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Hea näha tervet ja loogilist "talupoja mõistust"yanekk kirjutas:Hea tava kohaselt peaks siis vist nii.Keelumärk ees läbi ei sõida,keelumärk omaniku tel.number all,helistan kui lubab siis sõidan,kui ei luba leian teise tee.Väike talude vaheline tee,märgistus puudub,leides mõnelt õuelt omaniku,küsin luba.

Väga õige lähenemine ja nii peaks me kõik käituma. Oleks palju vähem konflikte sõitjate ja omanike vahel.
Viimati muutis Landy, K Jaan 02, 2008 11:23 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi