6. leht 11-st

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 12:01 am
Postitas Madis
e.p. kirjutas:Teen ettepaneku alakomiteele uue võistlusklassi "TR nutt ja hala" loomiseks.
Ma ei purjetaks nii sügavalt.
Fleim on ju käima tõmmatud selleks, et Tr1-es oleks ka uusi tulijaid, endiseid tegijaid ja ka praeguseid olijaid. Lihtne. Milleks iroonia? Ja kui on tr1 jätkusuutlik, siis ka edenevad muud klassid.

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 12:23 am
Postitas Landy
Leidsin ühe vana arutelu võistlusuto maksumuse ja ja radade teemal:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=3&t=9925
Hea lugemine!

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 7:09 am
Postitas hulkur
Kuulge härrad Landy ja CÄÄRFIELD,

Te nagu ise ei saa aru, et te panete jube algsest teemast ikka väga suure kaarega mööda? Mis on ühist TR-1 klassi tulevikul ja nendel keeleteaduslikel katsetustel?

andres

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 9:07 am
Postitas erik
e.p. kirjutas:Teen ettepaneku alakomiteele uue võistlusklassi "TR nutt ja hala" loomiseks.
Peeter, sa viimati võistlesid millal? Äkki siis, kui ma ka vahepeal TR1`s sõitsin? See oli äkki viis- kuus aastat tagasi. Aga alaliidu esindajana, olgu siis tehilise kontrolli vms, pole kaunis paugutada teemal, millest sa enam midagi ei tea.

Ma ise olin ka aasta-kaks tagasi arvamusel, et kes vinguvad radade pärast on eided, aga see oli siis, kui selles klassis oli 20 ja rohkem võistlejat. Enam ma nii ei arva, vaja on juurdekasvu ja võistlejaid. Vaja on paljuarvulist kasvulava. Kui Sa nii ei arva, siis vähemalt ole alaliidu esindajana viisakas.

Hädasti oleks vaja, et suhtlus võistlejate ja a.liidu vahel oleks kuidagi inimlikum. PR ja suhtekorraldus on vist asja nimi.

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 9:29 am
Postitas Madis
Erikuga väga nõus!

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 10:18 am
Postitas walkman
e.p. kirjutas:Teen ettepaneku alakomiteele uue võistlusklassi "TR nutt ja hala" loomiseks.
Karikasarja puntiarvestuseks saab klassis kindlalt vähemalt 5 võistkonda starti kõigile võistlustele.
Aastalõpu üritusel panen isiklikult karikasarja auhinnad välja sellele võistlusklassile.

Teen vähe teostatavama ettepaneku: Luua võistlusklass "TR töökojas ja rajaääres targutajad", SEST praeguses situatsioonis ülejäänud klassidega võrreldes, oleks selles loodavas sportklassis rohkesti osavõtjaid. Ei peaks üldse muretsema, et klass osavõtjate nappuse tõttu ära kärbuks.

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 11:07 am
Postitas MM
Sobiks alustada ühe tsitaadiga tuntud filmist: Mehed, mis siin sünnib?

Ühest olen arusaanud - vaenlast on vaja, tahaks kellegagi võidelda.
Antud teemas on taotud ,,pasunasse":
AK-le (no on ikka vaenlane, kogu raha ja motivatsiooni on võistlejatelt äravõtnud ja kõik on p...e keeranud)
Korraldajad (no on ikka jobud, radasid teha ei mõista, ainult kraabivad raha kokku ja s....d võistlejatele varbale)
Võistlejatele kes on viimastel aastatel sõitnud mitte halanud ja pingutanud selle nimel, et esimene olla. (Kuradi pursuid, panete oma autosse palju pappi ja käite rsk. veel välismaal ka harjutamas)

OK, ala toetajana ja fännina saan nüüd aru, et kõik mis viimastel aastatel nn ,,priviligeeritud eliidi" (AK-liikmed, korraldajad ja kõik teised aktiivsed fanaatikud ning sõitjad kelle rahakott ja motivatsioon on masust üle olnud) poolt tehtud on väga paha.
Järelikult on platsile tulemas uued ,,spetsialist-profesionaalid" kes täpselt teavad kuidas asjad käivad ja ... (nii ju räägitakse avalikus ruumis, kus sõnavõtmas põhiliselt 4-5 kes on teinud kõik endast oleneva, et offroad oleks lill).

See ka veel, siin ei tundu siiski neid ,,spetsialist-profesionaale" huvitama sugugi see mida arvavad või teevad need, kes ei siin ei kirjuta.


Tüüpiline Eesti elu :D

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 12:21 pm
Postitas totu
MM kirjutas:Sobiks alustada ühe tsitaadiga tuntud filmist: Mehed, mis siin sünnib?

Ühest olen arusaanud - vaenlast on vaja, tahaks kellegagi võidelda.
Antud teemas on taotud ,,pasunasse":
AK-le (no on ikka vaenlane, kogu raha ja motivatsiooni on võistlejatelt äravõtnud ja kõik on p...e keeranud)
Korraldajad (no on ikka jobud, radasid teha ei mõista, ainult kraabivad raha kokku ja s....d võistlejatele varbale)
Võistlejatele kes on viimastel aastatel sõitnud mitte halanud ja pingutanud selle nimel, et esimene olla. (Kuradi pursuid, panete oma autosse palju pappi ja käite rsk. veel välismaal ka harjutamas)

OK, ala toetajana ja fännina saan nüüd aru, et kõik mis viimastel aastatel nn ,,priviligeeritud eliidi" (AK-liikmed, korraldajad ja kõik teised aktiivsed fanaatikud ning sõitjad kelle rahakott ja motivatsioon on masust üle olnud) poolt tehtud on väga paha.
Järelikult on platsile tulemas uued ,,spetsialist-profesionaalid" kes täpselt teavad kuidas asjad käivad ja ... (nii ju räägitakse avalikus ruumis, kus sõnavõtmas põhiliselt 4-5 kes on teinud kõik endast oleneva, et offroad oleks lill).

See ka veel, siin ei tundu siiski neid ,,spetsialist-profesionaale" huvitama sugugi see mida arvavad või teevad need, kes ei siin ei kirjuta.


Tüüpiline Eesti elu :D
Kas peab iga postituse taha või ette lisama et see paugutamine ei ole mitte kellegi vastu vaid offroadi poolt, ja seda et tegelikult oleme tänulikud inimestele, kes seda asja veavad ja et tunnustame inimesi kes paigutavad raha tehnikasse ja käivad välismaal sõitmas? Olen kindel et enamus on seda meelt. Ise olen seda ka mõnes postituses väljendanud aga iga kord ei viitsi seda korrurtada. OK, ütleme siis et kriitika on selleks et edaspidi asjad veelgi paremad oleksid, mitte et kõik verd ihkavad ja "rasvase piruka" juurde tahavad pääseda.
Nii mõnigi "spetsialist-proffesionaali" arvamus/seisukoht väljendab ka mõnede "mittesiinkirjutajate" mõtteid. Suur seltskond on jagunenud mingiteks väiksemateks seltskondadeks, kes suhtlevad vahetult ja ei ole ju mõtet igaühel neist siin endale "vaenlasi" koguda.
Et võtaks asja veidi emotsioonitumalt ja üritaks edasi minna?

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 2:48 pm
Postitas Landy
Üks propelleriga vennike ütles kunagi "Rahu, ainult rahu!"

Hea 4x4AK, lähtun nüüd teema pealkirjast ja annan ruumi enesekriitikale ning palun vastuseid küsimustele (võimalusel paluks konkreetsed ja demagoogiata vastused):
1. Kas praeguse Eesti võistlusoffroadi seisuga võib teie arvates hetkel rahul olla ning ala on kõigi võistlusklasside lõikes pikemas perspektiivis jätkusuutlik?
2. Kas pragu on 4x4AK meelest midagi, mis vajaks Eesti võsistlusoffroadis muutmist või ei tohiks pragu seda valdkonda torkida?
2.1. Kui on midagi muutmist vajavat, siis mis see võiks olla ja mis põhjustel?
2.2. Kui midagi vaja muuta pole, siis kas eelistate ala iseregulatsiooni ja vaba arengut või 4x4AK poolsest arengu suunamist?
3. Kas 4x4AK tegutsemise aja jooksul on olnud otsustest või otsustamatusest tingitud sündmusi, mille üle alakomitee uhke ei ole?
3.1.Kui jah, siis mis need on olnud ja mida neist on õpitud ?
3.2. Kui ei, siis kas tegu on olnud pigem hea kollektiivse tööga või mõne AK liikme ennastsalgava tegutsemisega?
4.Kas on mingeid valdkondi, kus AK vajaks lähitulevikus otsuste langetamisel võistlejate, 4x4 kommuuni või oma ala spetsialisti abi või on kogu vajalik kompetents praegu olemas?
5.Kas 4x4AK poolet iseendale 2010 aastaks püstitatud eesmärgid saavutati või jäi midagi olulist tegemata:
5.1. Kui jah, siis millega eriti rahul olete?
5.2. Kui ei, siis mis tegemata jäi?
6. Millised on olulisemad ülesanded, mida 4x4Ak on endale 2011 aastaks püstitanud.

Kõike head soovides,
Kristjan Vaarmann
endine TR1

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: N Mai 12, 2011 11:05 pm
Postitas K.Kotkas
Landy kirjutas:Üks propelleriga vennike ütles kunagi "Rahu, ainult rahu!"

Hea 4x4AK, Lätun nüüd teema pealkirjast ja annan ruumi enesekriitikale ning palun vastuseid küsimustele (võimalusel paluks konkreetsed aj demagoogiata vstused):
1. Kas praguse Eesti võsistlusoffroadi seisuga võib teie arvates praegu rahul olla ning ala on kõigi võistlusklasside lõikes pikemas perspektiivis jätkusuutlik?
2. Kas pragu on 4x4AK meelest midagi, mis vajaks Eesti võsistlusoffroadis muutmist või ei tohikes pragu seda valdkonda torkida?
2.1. Kui on midagi muutmist vajavat, siis mis see võiks olla ja mis põhjustel?
2.2. Kui midagi vaja muuta pole, siis kas eelistate ala isergulatsiooni ja vaba arengut või 4x4AK poolsest arengu suunamist?
3. Kas 4x4AK tegutsemise aja jooksul on olnud otsustest või otsustamatusest tingitud sündmusi, mille üle alakomitee uhke ei ole?
3.1.Kui jaha, siis mis need on olanud ja mida neist on õpitud ?
3.2. Kui ei, siis kas tegu on olnud pigem hea kollektiivse tööga või mõne AK liikme ennastsalgava tegutsemisega?
4.Kas on mingeid valdkondi, kus AK vajaks lähitulevikus otsute langetamisle võistlejate, 4x4 kommuuni või oma ala spetialisti abi või on kogu vajalik kompetents praegu olemas?
5.Kas 4x4AK poolet iseendale 2010 aastsk püstitatud eesmärgsi saavuati või jäi midagi olulist tegemata:
5.1. Kui jah, siis millega eriti rahul olete?
5.2. Kui ei, siis mis tegemata jäi?
6. Millised on oluliseimad ülesanded, mida 4x4Ak on endale 2011 aastaks püstiatnud.

Kõike head soovids,
Kristjan Vaarmann
endine TR1


Halasta nüüd alakomitee peale ja palun paranda kirjavead ära. Siis tõesti Kristjan, see oli mingi piirini naljakas, kuid sa peaks sellel teemal abi hankima.

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: R Mai 13, 2011 12:56 am
Postitas Landy
K.Kotkas kirjutas: Halasta nüüd alakomitee peale ja palun paranda kirjavead ära. Siis tõesti Kristjan, see oli mingi piirini naljakas, kuid sa peaks sellel teemal abi hankima.
Minu eelmine postitus on nüüd spelleriga üle käidud. Loodetavasti on nüüd loetav.

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: L Mai 14, 2011 7:38 pm
Postitas Myrgel
Ajate asja liialt kurjaks ja keeruliseks. Kui tahate teada miks mõnes klassis sõitjaid vähe on siis küsige nende käest kes on sõitmisest loobunud. Sealt saate ka oma vastused.

Kui soov on TR1 klassi lihtsamaks teha, siis üks variant oleks määrata rajale KRITEERIUM. Selleks tuleks võtta üks stock maastur, panna sinna alla mudarehvid ning kuulutada see MÕÕDIKUKS. Nüüd, kui korraldajad on oma rajaehitamisega lõpule lähemal, kutsuvad nad kohale MÕÕDIKU mis, koos oma osava omanikuga, sõidab tehtud raja läbi. Need kohad kus MÕÕDIK jänni jääb, tehakse ümber. Sama MÕÕDIK, koos oma juhiga määrataks KRITEERIUMIKS kõikidele aasta võistlustele. Vajadusel valitakse ja kuulutatakse aastalõpupeol välja järgmiseks aastaks uus MÕÕDIK.

Kui on soov TR1 klass odavamaks teha, siis ei tule selleks muud teha kui KÕIK kallid ümberehitused ära keelata. Siin on räägitud hüdrovintsi keelamisesest. Pea samas hinnaklassis vintsiga on lukud. ARBi komplekt koos juurde käiva kompressori, vajalike jubinate ning paigaldusega (uued ja algajad tulijad vajavad selle paigaldamisel lisaabi) küündib 40k kanti. Kellel lukud juba peal, lisatud või tehase originaalid, need teeksid need lihtsalt töövõimetuks. Sama käiks ka igasuguste "originaal" tugevdatud sillatükkide jm kohta. 100k odavam eelarve võiks juba suhteliselt ahvatlev olla ka kõhnema rahakoti omanikele.

See kõik sobiks ehk juhul kui soov oleks klassi tõepoolest lihtsamaks ja odavamaks teha. Kellel muudatused vastukarva saaksid endale veel paar täiendust teha ning kõrgemasse klassi kolida. Vabadiffritega ning pea-aegu vintsita läbitav rada võiks olla ju hea hüppelaud tulevastele võistlejatele. Sinna juurde väiksem eelarve ja ongi probleem lahendatud!

Päikest:
Urmas

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: L Mai 14, 2011 10:30 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Myrgel kirjutas:Kui on soov TR1 klass odavamaks teha, siis ei tule selleks muud teha kui KÕIK kallid ümberehitused ära keelata. Siin on räägitud hüdrovintsi keelamisesest. Pea samas hinnaklassis vintsiga on lukud. ARBi komplekt koos juurde käiva kompressori, vajalike jubinate ning paigaldusega (uued ja algajad tulijad vajavad selle paigaldamisel lisaabi) küündib 40k kanti. Kellel lukud juba peal, lisatud või tehase originaalid, need teeksid need lihtsalt töövõimetuks. Sama käiks ka igasuguste "originaal" tugevdatud sillatükkide jm kohta. 100k odavam eelarve võiks juba suhteliselt ahvatlev olla ka kõhnema rahakoti omanikele.
Igasugu kalleid jubinaid võib külge riputada aga need on suht ühekordsed investeeringud, ning sõita on võimalik ka ilma nendeta - võibolla, et mitte paremini nt. lukkudega masinast - aga alati on võimalik rusikaga rindu taguda ja kiita, et olid parim ilma lukkudeta meeskond.
Tegelikult sõidab ilmselt kehvema autoga hea meeskond ikka lõpuks parema autoga kehva meeskonna üle.
Kõik ei saa olla esimesed aga alati on ju maru tore ajada süü oma kehva tulemuse pärast ikka vaesuse ja kehva auto kaela.
Keelata saab selliseid asju ju siiski vaid koos naabritega - muidu ei saa naabrid meile külla tulla, ja on meie sõitjad naaberkülas kehvemas seisus võrreldes kohalikega.
Pidev hala sellest, kui rasked on rajad ja kui meeletu tehnika hukkamine see kõik on ja kuidas ilma selle ja tolle kalli jubinata ja hullu auto ehitamiseta ei ole üldse mõtet proovidagi, peletab potensiaalseid võistlejaid oluliselt rohkem kui kui tegelik rahaline kulu.
Rohkem kui kõige piiramine ja keelamine ja kontrollimine - aitaks mu meelest võistlejate arvu kasvule kaasa see kui julgustataks uusi tulijaid, mitte ei hirmutataks neid selliste teemadega nagu käesolev. (ei ole muidugi ka võimatu, et kasuks oleks narkoteema, et esimese kaifi saab täitsa tasuta ja järgmise odavalt jne. kuni korralikult sõltuvuses oled, ning oled valmis naist ja lapsi kupeldama, et järgmisele võistlusele regamiseks pappi saada)
Võibolla tõesti, et rajad on meil rasked jne. - aga miu meelest on näha olnud ka seda, et need kes on siin edukad võivad ka suht ülbe näoga naabritega norima minna.
Raske õppustel - kerge lahingus

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: L Mai 14, 2011 11:03 pm
Postitas MahviaDeTyrk
CÄÄRFIILD kirjutas: 3. Kui TR1 sõidab sama rada TR-2, VABA või TR3ga siis jäetakse välja TR-1 klassile mittevastavad punktid.
( mõte selles ,et ka vabatahlikult ei saaks võtta-see võrdsutab rohkem kõigi võimalusi.)
See siis võrdsustab rohkem kõigi võimalusi mil moel ? - võrdsustab need, kes ei suuda adekvaatselt enda ja auto võimeid hinnata, nendega kes suudavad :roll:
Kurdeti ju teemal, et taktikaks ei ole enam ruumi - las siis igaüks teeb oma taktikalised otsused ise, kui raskeid punkte võtab ja millega seejuures riskib

Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le

Postitatud: P Mai 15, 2011 12:10 pm
Postitas Oliver
MahviaDeTyrk kirjutas: Võibolla tõesti, et rajad on meil rasked jne. - aga miu meelest on näha olnud ka seda, et need kes on siin edukad võivad ka suht ülbe näoga naabritega norima minna.
Raske õppustel - kerge lahingus
Ja siinkohal võikski kogu selle tatipritsimise lõpetada!
Ma arvan, et tegelikult peaks rajad veel raskemaks tegema.