6. leht 7-st

Postitatud: N Dets 16, 2010 10:18 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Movistar kirjutas:Hea küsimus :D Ei tea numbrit.
Sellised on peal 3 liitrisel BMW-l.
Paistab nagut 2,9 liitrise moodi :roll:

Postitatud: N Dets 16, 2010 11:49 pm
Postitas kolekaak
Movistar kirjutas:Kõik teavad midagi aga kas on kedagi ka nii tarka kes on ridapumpa varem näppinud ja teab täpselt mida sellega teha,et heaks saaks?
Küsi sellise papi käest ,nagu Peeter Moisto ,tel.3233701. Rakvere külje all aastakümneid teinud rida ja rootorpumpasid. Peaks olema üks eesti paremaid vanakooli diislimehi. Tal palju aparatuuri ja literatuuri kodus ,ning tohutult kogemusi!
Helista ca 10-16. Ta veits omamoodi mees ,aga ma arvan et abiks!

T.Priit

Postitatud: K Veebr 23, 2011 10:51 pm
Postitas Movistar
Paar kuud jälle mööda läinud.
Asi on ikka päevakorras ja töö aja tekkides ka vahel käib.
Prooviks sai keeratud külge torukolle ja BMW turbo.Välja näeb miskit sellist:
Pilt

Postitatud: R Veebr 25, 2011 11:55 am
Postitas uputaja
Peris kuri. A kes selle kolle kokku keevitas? Ise või lasid teha. Mul ka varsti vaja midagi sellist :twisted:

Postitatud: R Veebr 25, 2011 2:04 pm
Postitas JoelH
uputaja kirjutas:Peris kuri. A kes selle kolle kokku keevitas? Ise või lasid teha. Mul ka varsti vaja midagi sellist :twisted:
onu, ma võin ju sulle teha sellise :wink:

Postitatud: R Veebr 25, 2011 2:09 pm
Postitas Movistar
JoelH kirjutas:
uputaja kirjutas:Peris kuri. A kes selle kolle kokku keevitas? Ise või lasid teha. Mul ka varsti vaja midagi sellist :twisted:
onu, ma võin ju sulle teha sellise :wink:
Mis hinna eest sa sellise kokku keevitaks?
Lihtsalt huvi pärast küsin. Vaatan paljuga petta sain :D

Postitatud: R Veebr 25, 2011 10:00 pm
Postitas uputaja
Ise võin ka sellise teha. Aga aeg piiritleb tegevust, ei jõua kolme assja korraga teha.

Keevituse kvaliteet tundub pildil natuke kare olema.

Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Postitatud: P Mai 22, 2011 8:25 pm
Postitas Movistar
Põhimõtteliselt on tuuning jõudnud sellesse faasi,et sittagi pole teinud paar kuud :D
Tegelt on küll vahepeal soetatud suur hunnik Nissani originaalosasid mootorile.Kõige hapum oli kui tühistati tellimus kolbidele ja hülssidele kuna ei ole enam võimalik saada nii vanale autole midagi(originaale siis).
Asjad on siiski tellitud ja tulevad Prantsusmaalt(aftermarket toodang).
Kui käes(nii 2 nädala pärast) siis kisub mootori lõplikult laiali .

Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Postitatud: P Juul 03, 2011 9:36 am
Postitas Mihkel78
Hei, hei!

Vaatan, et vahva ettevõtmine siin käsil.

Pumbast saab 1,8bar rõhu juures ilusti mustasuitsu kätte. Võibolla mõistlik kasutada vabalthingava pumpa! Mis mudeliga turbo on?

Igal juhul jõudu, väga põnev!

Mihkel

Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Postitatud: P Juul 03, 2011 5:01 pm
Postitas isakene
Mihkel78 kirjutas:Võibolla mõistlik kasutada vabalthingava pumpa!
Kuidas pumba juhtimise sel juhul lahendad?

Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Postitatud: P Juul 03, 2011 8:39 pm
Postitas MahviaDeTyrk
isakene kirjutas:
Mihkel78 kirjutas:Võibolla mõistlik kasutada vabalthingava pumpa!
Kuidas pumba juhtimise sel juhul lahendad?
Vabalthingava pumba saab panna kah otse pedaali alt juhitavaks (miskit keerulist seal pole - kusagil miski USA Jeep'ide foorumis oli isegi suht üksikasjalik kirjeldus selle kohta aga hetk ei leia üles)

Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Postitatud: K Juul 06, 2011 6:37 pm
Postitas Mihkel78
saaks samuti juhtida nagu vabalthingaval.

Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Postitatud: K Juul 06, 2011 8:31 pm
Postitas Movistar
Nii.Üle pika aja on jälle asi edasi arenenud.
Plokk sai pealt sirgeks lihvitud.Kolbidelt 0,1 mm pealt maha treitud.
Vahetatud sai plokis hülsid.Nii vertikaal kui ka kõrgus üle ploki pinna aeti sajandiku sisse(hülsi oma siis).
Väntvõlli lihvisime 1.remontmõõtu ja vända otsa sai sisse freesitud 2 kiilusoont 8 mm kiilude jaoks.(Olen näinud viimasel ajal juba 2 korda,kui hüdropump originaalkiilu jalapealt maha lõikab ja vända ots pees pärast seda.)
Ja see peamine asi.Pump käis nn.tuuningus ja aeti väidetavalt väga heaks.Mingil pööretel(kuskil keskel) peaks olema kütusekogus 50% :D suurem kui algselt tehas ette nägi.Öeldi,et tehasepoolt on ette nähtud ca 40 cm3 ja nüüd natuke üle 60 cm3.Täpsemalt ei oska kommenteerida kuna ei ole piisavalt pädev sel alal.
Teadjamad mehed arvasid,et sellise kooslusega peaks 1200-1500 rpm peal olema rõhk ca 0,5-0,6 bar,max väände võiks kätte saada ca 1800-1900 rpm juures ja max võimsus ca 2x suurem kui algselt tehasest välja veeres.
Põhimõtteliselt on kõik jupid olemas ja saab see nädal hakata mootorit kokku panema.
Klapper on ukse ees.

Re:

Postitatud: K Juul 27, 2011 10:40 pm
Postitas Movistar
MahviaDeTyrk kirjutas:
Movistar kirjutas:Hea küsimus :D Ei tea numbrit.
Sellised on peal 3 liitrisel BMW-l.
Paistab nagut 2,9 liitrise moodi :roll:
Garrett 2556V on mälu järgi tootenumber.

Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Postitatud: N Aug 04, 2011 11:25 pm
Postitas Movistar
Nii.Nüüd on jälle tekkinud,millest kirjutada.
Mootor on koos ja töötab.
Alustuseks tundub päris hea.Veidi on maadlemist selle muutuva geomeetriaga turboga,kuna seda mehhaaniliselt juhtima saada on kepp ruudus.
Täna sai üks tõsisem katsetus tehtud ja näo tõmbas naerule :D
Minek on võrreldes varasemaga ikka hoopis teisest puust. Ei oska isegi pakkuda,et palju KW väi NM seal praegu olla võiks. Tehaseandmetest on asi kaugel. Kõige parem moment oli see kui kiirusel ca 30km/h pedaali madalal pöördel põhjas hoides turbo järgi tuli ja auto tagaveoga konkreetselt risti keeras metsateele :shock: :shock: :shock:
Kuna turbo lõi algselt 1,5 bar. skaalaga näidiku pauguga(võrdne murdosa sekundist) põhja,sai hirmust veits maha keeratud.
Hetkel on väljuvate gaaside labad keeratud maksimaalselt põhja ehk turbo on keeratud kõige vähem effektiivsemaks.Siiski puhub koormuse all 0,9 bar.Tiksudes ca 1500 pöördega on rõhk 0,2 bar ja tee on musta suitsu täis.Tagasõitjale ilmselt liiga tahmane :lol:
EGT kell ehk püromeeter arvas max.temperatuuriks 700 c mingil hetkel.See on ka suht viimane piir kuna samal temperatuuril peaks alumiinium juba sulama hakkama.Proovime kütusesegu vaesemaks keerata aga kui see ei aita,siis peab hakkama kütust pumbast maha keerama :?
Vastasel juhul võib mootor kätte ära sulada.
Igaljuhul on plaan hakata Klapperil tagasõitjaid tahmaga lämmatama :D