6. leht 14-st
Postitatud: T Okt 05, 2010 10:20 pm
Postitas marxkoll
Olen siin kaks aastat maal lund lükanud nii endal kui teenusena ujuva sahaga saab vabalt hakkama, eelmisel talvel ei suutnud enam lihtsalt lükata lumepaksuse tõttu! Tõstan samuti sahka vintsiga

Postitatud: T Okt 05, 2010 10:23 pm
Postitas marxkoll
Sama sahaga olen ka ajanud laiali nii kruusa kui mullahunnikuid ja kõik on võimalik

Postitatud: T Okt 05, 2010 10:23 pm
Postitas tarmo
See vedru peaks ikka päris tugev olema seal, et ta suudaks saha nii kõvasti vastu maad suruda, et sellest kasu tekib. Äkki lihtsam lihtsalt sahale mehiselt raskust anda?
Teisipidi tross teda tagasi ei hoia, sest kui sa saha alla lased, siis praktiliselt alati läheb tross lõdvaks ära. Vintsiga ei saa seda nii täpselt doseerida ja pole vajagi.
Postitatud: T Okt 05, 2010 10:45 pm
Postitas Mihkel89
Vaadates uut komöödiasarja ENSV etv kanalilt nägin et üks tegelane pani zigulile saha ette ja siis tekkis mõte et kui juba siks suudab 20 cm lund lükata, siis Patrol suudab ehk mitu korda paksemat. Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
Postitatud: T Okt 05, 2010 11:05 pm
Postitas PARUN
Mihkel89 kirjutas:Vaadates uut komöödiasarja ENSV etv kanalilt nägin et üks tegelane pani zigulile saha ette ja siis tekkis mõte et kui juba siks suudab 20 cm lund lükata, siis Patrol suudab ehk mitu korda paksemat. Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
Heh, loe läbi see teema ja saadki ju vastuse oma küsimusele

Postitatud: T Okt 05, 2010 11:08 pm
Postitas landmb
Sahk peab minu arvates kohe kindlasti kinnituma raami külge. Vintsiga tõstmine on porno, sest et ei saa peale suruda. Tean mida räägin, kuna enda hiluxil oli sahk ees pikemat aega ja enamasti pidi esirattad peaaegu maast lahti suruma et korralikku töötulemust saavutada. Saha tõstmiseks ja surumiseks vajalik hüdrosüsteem ei ole keerukas ega kallis. Vaja on NZ 10 pump 350EEK, jagaja 1700EEK, silinder 1500EEK.
Postitatud: K Okt 06, 2010 1:07 am
Postitas tarmo
Unustad voolikud, mis ka üksjagu maksavad.
Miks "kohe kindlasti raami külge"? Paluks põhjendust.
Postitatud: K Okt 06, 2010 8:10 am
Postitas Pomo
kui lai teha? Laiem kui auto, aga kui palju? Maitseasi?
Postitatud: K Okt 06, 2010 8:45 am
Postitas Landy
Mihkel89 kirjutas: kui juba siks suudab 20 cm lund lükata, siis Patrol suudab ehk mitu korda paksemat. Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
Panin paar postititust ette poole hulga linke, kus sahkade ehitamisest juttu, soovitan lugeda!
Postitatud: K Okt 06, 2010 9:49 am
Postitas 4x4JIM
Mihkel89 kirjutas: Plaan on samamoodi sahk panna ette, ilma millegi tõstmise süsteemita. Lihtsalt kahe kinnitusega stange külge. Kuna ma pole varem sellise süsteemiga kokku puutunud, siis kas keegi oskab anda nõu kuidas seda oleks kõige lihtsalt ja töökindlam ehitada. Kui raske peab sahk tulema ?
Vaata siia mikid on teinud mingi sellise aretise:
http://www.snowsportplow.com
Postitatud: K Okt 06, 2010 8:54 pm
Postitas landmb
tarmo kirjutas:Unustad voolikud, mis ka üksjagu maksavad.
Miks "kohe kindlasti raami külge"? Paluks põhjendust.
Sest kui sõidad sahaga vastu mingit varjatud takistust, siis on lootust et esisild jääb oma kohale ja deformeerub ainult saha raam. Soovitavalt võiks saha kinitus olla ka tagapool esisilda. Sellega tuleb saha aiste nurk laugem ja auto ei hakka sahast niiöelda üle sõitma.
Postitatud: K Okt 06, 2010 9:08 pm
Postitas totu
Lisaks eelöeldule, kui juba ehitada, tasub sahk teha pööratav, St. aiste otsa kolmnurk, mille tippu kinnitub sahk. Pööramine ja fikseerimine on juba fantaasia küsimus (avadega sektor, avadega teleskoop, hüdrosilindrid, kett ja ketiratas jne.). Kui saha kinnitus on kuulliigendil saab ka kaitsemehhanismi ehitada (vedru hoiab saha ülaserva ja "äärekivi" korral lööb saha ette kaldu ja viskab saha üle takistuse). Ka saha väike külgkalde muutumise võmalus teeb töökvaliteedile ainult head ja säästab ka konstruktsiooni, jäävad ära aiste väändekoormused ebatasasustel. Iseenest lihtne.
Postitatud: K Okt 06, 2010 9:11 pm
Postitas Arxs
Teha siis juba korralikult ja üle ei saa kindlasti leevendist. Kindlasti paigaldage, pole ju raske 4 heavy duty vedru otsida mingi zili küljest ja sahale installeerida. Siis võite kindlasti sahka igalepoole kinnitada ja ei ole vaja peast kinni hoida.
Postitatud: K Okt 06, 2010 9:24 pm
Postitas Landy
Kuna tali on tulemas ja lumesahkade tegemine ning paigaldamine maasturitele taas aktuaalseks muutund, siis tõin kõik selle teemalised asjalikud postitused ühe teema alla kokku. Loodetvasti saate siit väärt teadmisi ja inspiratsiooni.
Postitatud: K Okt 06, 2010 10:02 pm
Postitas tarmo
Need jutud on kõik õiged, aga eks igat asja saab lõpmatuseni viimistleda, täiustada jne.
Mul pole küll teab mis pikka kogemust sahkamisel, aga senise põhjal võib küll öelda, et kui eesmärgiks on võimalikult lihtne, odav ja AEGLASEL sõidul (oma hoovis) toimiv sahk ehitada, siis ei ole mõtet mingeid keerukaid liigendeid jms aretama hakata.
See hüdro on ka lihtsa saha puhul tegelikult liiast, aga kuna mul praktiliselt kõik komponendid juba autol peal ja olemas, siis miks mitte. Tegelikult toimib vintsiga tõstmine väga hästi.
Ja et silda sahaga paigast lüüa, peaks päris kõvasti talda andma. See on ju sisuliselt sama, kui metsas sõidad sillaga vastu kändu.
Teine lugu on tõesti, kui juba teenust pakkuda või rohkem kui enda sõiduteid lahti lükata (suuremal kiirusel, kui jalakäija kiirus).