45. leht 51-st
Re: Chevy
Postitatud: T Juul 25, 2023 12:13 am
Postitas KarlReimann
Ise vaatasime ka videost, et täitsa lollid. Läksime ju lihtsalt proovima. Esimest korda turbodega vajutasin pedaali põhja. Nelivedu küll aga rattad kudisid vähe tühja. Süüde oli ka ekslikult varane saanud, et sealt ikka tuli jõudu. Ventikal on lüliti vahel, et saan vajadusel seisma jätta. Laadimise probleemist saime ka vist lahti. Nimelt on ventikal kaks kiirust. Ajust tuleb signaal fan1 ja fan2. Mõlemad korraga järgi ühendada, tekib suur koormus. Nüüd on ainult võimsam aste mängus. Aga see pole veel kõik. Täna mootor ainult puterdas. Kütte segu kõigub. Avastasime, et kõikide küünalde vahel säde "jookseb" ja tundub nõrk. Hommik on õhtust targem, saab hakata viga otsima. Loodetavasti süütepool, või selle juhe.
Re: Chevy
Postitatud: T Juul 25, 2023 12:18 am
Postitas KarlReimann

- 20230723_211751.jpg (2.41 MiB) Vaadatud 2287 korda

- 20230723_212826.jpg (2.64 MiB) Vaadatud 2287 korda
Juba enne turbosid oli/on aegajalt mingi tiks. Aru ei saa mis tiksub, milla tuleb ja millal kaob. Hirmus, et turbod mootori tükkideks puhuvad, võtsin julguse kokku ja vaatasin mis seal sees toimub. Kui paigaldasin kõveramat, suuremat litraasi tekitavat väntvõlli, pidin ka plokku viilima ja karteri põhja plekki väljapoole mölki toksima. Kahtlus oli, et küllap seal midagi vastu käib. Nüüd asi koos, tundub korras.
Re: Chevy
Postitatud: T Juul 25, 2023 11:26 pm
Postitas KarlReimann
Re: Chevy
Postitatud: K Juul 26, 2023 10:50 pm
Postitas KarlReimann

- 20230726_224734.jpg (2.9 MiB) Vaadatud 2104 korda

- 20230726_213906.jpg (2.25 MiB) Vaadatud 2104 korda
Re: Chevy
Postitatud: N Juul 27, 2023 10:29 pm
Postitas uputaja
Peab meeldima!
Re: Chevy
Postitatud: N Juul 27, 2023 11:26 pm
Postitas KarlReimann
https://photos.app.goo.gl/W19DxyupWTkeSV6E7
Mootor töötab. Hüdrotõukurite kasutusjuhendis on kirjas, et esimesed 30min tuleb lasta mootoril töödata 2000-2500rpm. Eelmine kord ma seda kasutusjuhendit lugeda ei viitsinud.
Nukk sai sama mis enne, jõud madalal pöördel. Seekord aga rullkett, pidavat vastupidavam olema.
Re: Chevy
Postitatud: N Juul 27, 2023 11:56 pm
Postitas KarlReimann
Kiire mootori remondi tegid võimalikuks kaks ettevõtet. Veebist leiab, Erkkiengineering.ee, kes leidis Soomest vajalikud varuosad ja Fin24.ee, kes toimetas kauba sama päeva õhtuks Tallinna. Soomlastel oli probleemiks Eesti ettevõttelt kantav raha. Kurtsin muret Fin24 asjaajajale. Neil ei olnud mingit probleemi kohapeal ka raha asjad korda ajada. Jäi selline mulje, et võinuks öelda, et mul on sobiliku nukkvõlli vaja, oleks vist see ka välja valitud. Viimane oli muidugi nali aga tõesti üllatav kogemus. Transpordi hind oli ka väga mõistlik.
Re: Chevy
Postitatud: L Juul 29, 2023 10:33 am
Postitas KarlReimann
Ei saanud toimima.
Re: Chevy
Postitatud: L Juul 29, 2023 5:37 pm
Postitas uputaja
mis juhtus?
Re: Chevy
Postitatud: L Juul 29, 2023 8:29 pm
Postitas KarlReimann
Mingi täiesti arusaamatu tiks on sees. Tuleb, läheb, on, ei ole. Vahel külma mootoriga, vahel soojaga. Alt ja pealt on nii palju kontrollitud ja uuritud, uuel nädalal võtan plokikaane maha ja vaatan mida sealt leiab. Täna raja ääres sain hea mõtte, mida kontrollida. Ehk on plokis õlikanal umbes ja hüdrotõukur ei saa alati piisavalt survet. Et klapikambri kaas maha, mootor tööle. Samas surve peab olema, kuna mingi hetk kõik töötab ja samas hakkab lagisema. Kui mingit viga seal ega plokikaane all ei tuvasta, asun kanaleid läbi puhuma/pesema.
Re: Chevy
Postitatud: N Aug 03, 2023 8:33 am
Postitas KarlReimann
Mootor osadeks lammutatud ja selgus, et uus nukkvõll ka kulunud. Youtubes on üsna mitmel sama mure. Läbiv lahendus, või viga mida tehtud on, on see, et sissetöötamisel pole kasutatud mingit spets nukkvõlli sissetöötamise õli või lisandit. Minagi ei kasutanud, sest mul on ju super, race, pro jne jne 10w60 õli. Küsisin mitmelt aga üks kiirendusega tegelev tegelane teadis ka rääkida, et flat tõukurid töötavad vaid paiskõlitusel ja vajavad õiget õli lisandit. Eriti olululine sissetöötamisel ja ka hilisemal kasutusel ei piisa uhkest sildist õli pakendil. Kiiret kulumist soodustab ka tugevam klapivedru. Igatahes soovitas rulltõukureid ja nii saigi tellitud rulltõukurid ja vastav nukkvõll.
Saan aru, et nukkvõlle on neli klassi. Esmalt tühikäigu kirjeldus, good, fair, rough ja rough. Mina valisin klass kahe, kuna klass kolmega võiks tühikäik kannatada aga mul on soov madalal (~1500) pöördel vintsida.
Originaal, või vähemalt kõige odavamal nukkvõllil mida müüakse on siis tühikäik good.Väljalaske klapp on avatud 202 kraadi ja käigu pikkus 6,93mm. Sisselaske klapp 194 kraadi vältel avatud ja käiku 9,9mm.
Tulev nukkvõlli tühikäik, fair ja hoiatavad, et mootori vaakum langeb.
Välja 224° ja 12,446mm. Käik 5,5mm pikem kui originaal.
Sisse 215° ja 11.938mm.
Klapi käik mahub kaantele lubatud piiridesse.
Parim pöördevahemik ja jõudlus 1700-5200rpm.
Eelmine ehk kulunud nukkvõll jäi näitajate poolest sinna kahe vahele. Klapid avatud 10° kauem kui originaalil ja 10° vähem aega kui tuleval nukal. Kulunul märge street ja tühikäik good. Tuleval street/strip ja fair. Oht on, et ülevaatuselt läbi ei saa.
Re: Chevy
Postitatud: N Aug 03, 2023 11:19 am
Postitas KarlReimann

- 20230803_111034.jpg (2.58 MiB) Vaadatud 1637 korda
Re: Chevy
Postitatud: N Aug 03, 2023 11:37 pm
Postitas Movistar
10w60

Vale õli kasutamine võib suurendada kulumist ja lühendada oluliselt selle eluiga.
Re: Chevy
Postitatud: R Aug 04, 2023 2:01 am
Postitas KarlReimann
Mis selles 10w60 imestama panevat on? Milline on õige õli number?

- 20230802_152736.jpg (1.15 MiB) Vaadatud 1551 korda
Re: Chevy
Postitatud: R Aug 04, 2023 8:39 am
Postitas Movistar
Imestama paneb miks kasutatakse olematu kiiruse ja koormuste ning temperatuuridega põllumajanduses suvisele aafrika ringrajale sobivat õli.
See ei käi päris nii,et kõige suurem number on kõige parem.Vabalt võib olla ka kõige sitem.
Alustuseks tasuks võtta mida tootja on soovitanud sellele mootorile.
Pole välistatud,et õnnetu õlipump ei jõua seda paksu moosi läbi umbes või väikeste õlikanalite pumbata ja tulemuseks järjekordne fail mootoris.(loe:ei määri)
Ma olen sõitnud ka mõne päris sooja ,pika ja koormava sõidu ja seal saab mootori väga soojaks aga ka siis pole spetsialistid soovitanud 10w60 vaid 5w50 competition.