5. leht 51-st

Re: Chevy

Postitatud: R Apr 12, 2019 1:12 pm
Postitas TTUUL
Hakkame arvama.

Pakuks ustetugevdused (külgkaitse). :roll:

Re: Chevy

Postitatud: R Apr 12, 2019 1:40 pm
Postitas KarlReimann
Veoauto klassil ei ole uste ette nõutud. Nõutud on küll peaohutuskaare sees kaks diagonaallüli. Tundub et ei süvenenud piisavalt.

Re: Chevy

Postitatud: R Apr 12, 2019 3:30 pm
Postitas TTUUL
KarlReimann kirjutas:Veoauto klassil ei ole uste ette nõutud. Nõutud on küll peaohutuskaare sees kaks diagonaallüli. Tundub et ei süvenenud piisavalt.
8.3.2.1.1 Diagonaallüli

Ohutuspuuril peab olema vähemalt 2 diagonaallüli peakaare küljes vastavalt joonisele 253-7.
Lülid peavad olema sirged ja eemaldatavad.
Diagonaali alumine ots peab kinnituma peakaare
või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm
tema ühinemiskohast kinnitusalusega


Saab ehk lisada veel. :wink:

Re: Chevy

Postitatud: R Apr 12, 2019 6:54 pm
Postitas heeringas
TUUTUL kirjutas
8.3.2.1.1 Diagonaallüli

Ohutuspuuril peab olema vähemalt 2 diagonaallüli peakaare küljes vastavalt joonisele 253-7.
Lülid peavad olema sirged ja eemaldatavad.
Diagonaali alumine ots peab kinnituma peakaare
või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm
tema ühinemiskohast kinnitusalusega


Saab ehk lisada veel. :wink:[/quote]
-------------------------------------------------
Miks sa ei ei pannus siis seda punkti Fia seadustest lõpuni :?:
Seal on ju veel joonis 253-6, kusjuures
diagonaali orjentatsioon võib olla ümber pööratud.

Ja üldiselt võiks asipulgad selged reeglid üles riputada.

Praegu on vaid see :shock:

Veoauto turvakarkassi täpsustatud tekst
1. Turvakarkassi materjal:
1.1. Väline turvakarkass.
1.1.1. Minimaalne materjal on õmbluseta terasest ümartoru 5x60mm.
1.1.2. Kinnitusplaatide minimaalne mõõt 150x150x5 (või 100x100x6), igas neli auku 16 mm poltidele. Poltide tugevus 10,8.
1.2. Kabiini sisene turvakarkass.
1.2.1. Minimaalne materjal on terasest ümartoru mõõtutega 38x2,5mm või 40x2,0mm.
1.2.2. Kinnitusplaatide minimaalne mõõt 150cm², paksusega 4mm. Poldi minimaalne läbimõõt 12 mm. Poltide tugevus 10,8.
2. Turvakarkassi nurgad peavad olema painutatud ja võimalikult väikeste keeviste arvuga kokku pandud. Peakaar peab olema valmistatud ühest tükist.
3. Peaohutuskaare sees peab olema vähemalt kaks diagonaallüli. Need peavad algama kõige kaugematest punktidest.
4. Peaohutuskaar peab paiknema auto külgprojektsioonis kabiinist mitte kaugemal kui 150mm (soovituslikult kuni 100mm).
5. Ülemine peaohutuskaar peab olema vähemalt 100mm kõrgem, kui kabiini katus.
6. Peaohutuskaar peab olema minimaalselt kinnitatud ühe kinnitusplaadiga samba kohta.
7. Tuvakarkass võib kinnituda nii raamile kui kabiinile. Soovituslikult raamile.
8. Kabiinile kinnitudes maksimaalne kabiini ja karkassi vaheline kaugus 50 mm.
9. Sisemised ja välimised plaadid peavad olema sama mõõduga.
10. Raamile kinnitudes võib olla turvakarkass seotud raamiga kinnitusplaatide abil või nelja 12 mm läbimõõduga kammitsa abil.
11. Välise turvakarkassi toed raamile võivad kinnituda läbi plaatide või korralike keevisliitete.
12. Kaldtugede kinnituskoht peaohutuskaarel peab asuma kaare ülemisel kolmandikul ja kinnituma vähemalt 1200mm kaugusele turvakarkassist raamile.

Muidu Karl jääbki saagima ja keevitama :D

Re: Chevy

Postitatud: L Apr 13, 2019 11:11 pm
Postitas RistoRR
Fia leht on ju olemas kust jooniseid vaadata. Sealt "õiget" versiooni kombineerida vast pole enam keerukas...

Re: Chevy

Postitatud: P Apr 14, 2019 9:38 am
Postitas heeringas
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Raporteeri postitusest
Tsiteeri

PostitusPostitas Ural 6x6 » E Jaan 08, 2018 12:16 am
Nagu lugeda võib, siis tegu pole enam projektiga.
Muudatused jõustuvad 2019, seega 2018 on reeglid põhimõtteliselt samad, mis aastal 2017: mootor vaba, teljevahe vaba, min.kaal 2000kg, turvakarkass soovituslik.
Alates 2019. aastast saavad olema kohustuslikud: vaoauto mootor, min.teljevahe 2300mm, min.kaal 3000kg ja turvakarkass
https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 1-projekt/

Ma ei saa seda projekti lahti
Kas keegi saaks aidata.

Re: Chevy

Postitatud: P Apr 14, 2019 10:36 am
Postitas KarlReimann

Re: Chevy

Postitatud: P Apr 14, 2019 2:48 pm
Postitas heeringas
erik kirjutas:Mis siis selle puuriga nüüd juhtus? Peakaarel on oluline asi puudu!
Kaks päeva juba läind, ole hea ja anna oma vihjele vastus. :idea:

Olen selle asjaga seotud (väänamise osas) ja tahaks süvitsi teemas olla ja asju korralikult ehitada. :oops:

Re: Chevy

Postitatud: E Apr 15, 2019 8:49 am
Postitas erik
Ega ma ka Foorumis ela :)
Aga ehitusfüüsiliselt on selline peakaare diagonaalide asetus ebaturvalisem, kuna kaitseb sõitjaid vähem, kui muud FIA poolt lubatavad asetused.
Microsoft Word - 253 (2015), peakaare diagonaalid.jpg
Microsoft Word - 253 (2015), peakaare diagonaalid.jpg (462 KiB) Vaadatud 5528 korda
Sellelt jooniselt ei leia ka kuidagi, mingit muud tõlgendust.

Ma ei oskagi rohkem midagi kommenteerida.

Re: Chevy

Postitatud: E Apr 15, 2019 9:44 pm
Postitas heeringas
erik kirjutas:Ega ma ka Foorumis ela :)
Aga ehitusfüüsiliselt on selline peakaare diagonaalide asetus ebaturvalisem, kuna kaitseb sõitjaid vähem, kui muud FIA poolt lubatavad asetused.
Microsoft Word - 253 (2015), peakaare diagonaalid.jpg
Sellelt jooniselt ei leia ka kuidagi, mingit muud tõlgendust.

Ma ei oskagi rohkem midagi kommenteerida.
Panen siis nüüd puusuva osa FIA nõuetest.


8.3.2.1 Kohustuslikud elemendid ja tugevdused:
8.3.2.1.1 DiagonaallüliAutod, mis on homologeeritud enne 01.01.2002
Vähemalt üks diagonaallüli on kohustuslik.
Tema asukoht peab olema koos kõlas joonistega 253-4, 253-5 ja 253-6.
Diagonaali orientatsioon võib olla ümberpööratud. :idea:
Joonise 253-6 puhul, ei tohi kaugus kahe kin-nituse vahel kere külge olla suurem kui 300mm.
Lülid peavad olema sirged ja eemaldatavad.
Diagonaali ülemine ots peab kinnituma peakaare külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühine-miskohast tagatoega, või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühenduskohast pea-kaarega (vaata joonist 253-52)
Diagonaali alumine ots peab kinnituma paekaare või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühinemiskohast kinnitusalusest (va. jooni-se 253-6 puhul)

Minuarust on peakaarega kõik korras :!:
Aga laega on veits nihu (V on valetpidi).

Re: Chevy

Postitatud: E Apr 15, 2019 10:24 pm
Postitas erik
Ma ei oska kommenteerida muud kui, selline kolmnurk ei ole ei tugi ega diagonaal. Ei asu ta ka nurgast 100mm kaugusel, keera seda kuidas tahad.

Re: Chevy

Postitatud: E Apr 15, 2019 10:35 pm
Postitas KarlReimann
Saan hakkama selle puuriga, teen nii nagu tehniline kontroll nõuab.
erkss kirjutas:Väga hea näeb masin välja.
Kas originaal kasti teed mootori katteks või mingi muu kate tuleb mootorile?
Võistlussõiduks tuleb mingi sopakaitse teha aga muidu toreduse pärast on plaanis päris kast küll.

Re: Chevy

Postitatud: E Apr 15, 2019 10:57 pm
Postitas heeringas
erik kirjutas:Ma ei oska kommenteerida muud kui, selline kolmnurk ei ole ei tugi ega diagonaal. Ei asu ta ka nurgast 100mm kaugusel, keera seda kuidas tahad.
Ja siis veel viimane lause samast punktist 8,3,2,1,1 FIA nõuetest

Diagonaali alumine ots peab kinnituma paekaare või tagatoe külge mitte kaugemal, kui 100mm tema ühinemiskohast kinnitusalusest (va. jooni-se 253-6 puhul).

Tekib küsimus ,et kas selline varjant nagu joonuis 253-6 on siis keelatud?
Kui on siis kus on see kirjas?

Re: Chevy

Postitatud: E Apr 15, 2019 11:34 pm
Postitas LauriJ
Miks on vaja sellise asja puhul mingit uut lahendust leiutada? See rist sinna teha pole ju väga keeruline... Väldiks tulevikus igast lolle küsimusi tehnilises kontrollid jne.

Re: Chevy

Postitatud: T Apr 16, 2019 12:21 am
Postitas heeringas
LauriJ kirjutas:Miks on vaja sellise asja puhul mingit uut lahendust leiutada? See rist sinna teha pole ju väga keeruline... Väldiks tulevikus igast lolle küsimusi tehnilises kontrollid jne.
Need tehnilise mehed peaksid ju kõige vähem lolle küsimusi küsima, kui kodutöö tehtud :wink:
Aga reeglid on vist kõigile võrdsed. :shock:

Asi tuled selgeks rääkida.
Nii et selgust on vaja, kas FIA reeglid kehtivad ?


P.S.
Kui rist taha ,siis ju katus ka valesti.