Milliseid sildu soovitate ?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

jr kirjutas:5.88 on minult tellitud... EDIT: Kiri Austraaliasse saadetud.
sry, eksisin praegu ise mataga... ülekanne on 5.29 (ehk siis 37/7) aga ikkagi on jaagu tellitud 8)
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ühesõnaga pole Patrolile midagi eriti performance juppidest saada ka Austraalias.

Edastan ühe idee, mida siiski meie mandril teostada ei anna.

You might be able to use the Nissan Cabstar truck rear end. This is a fully floating version of the H260 diff (10.25" ring gear diameter) with 37spline 1.5" axles. Its biggest drawback though, is that it has a truck type stud pattern, and it would probably need widening and custom made axle shafts for use in a Patrol. Its available with numerous ratios from the factory-up to 5.57:1. For the front, a Dana 60 would probably be your best option, with open knuckle type U-Joints and custom steering linkage.
+372 5028488
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Kas keegi teab, kas/kus saab Eestis custom pooltelgi teha (soovitaval CrMo-st)?
Kasutaja avatar
jazz777
Tuuker
Postitusi: 156
Liitunud: E Mär 29, 2004 12:48 pm
Asukoht: Head Under Hood
Kontakt:

Postitus Postitas jazz777 »

777 kirjutas:Kas keegi teab, kas/kus saab Eestis custom pooltelgi teha (soovitaval CrMo-st)?
Saab. Legend oli vist umbes nii: rootsi teras, trammipark ja siis termotöötluseks TTÜ. Roveri mehed teavad täpsemalt. Aga Cr-Mo?
Vabad mehed ongi need kõige suuremad ketserid
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Materjal Udeholmist, Oraval Supreme (CrMo on raamimaterjal). Freesimine treimine trammipargis, Termika TTÜ või mingi pesa on ka vana Dvigateli territooriumi. Ise pead lendama ma ei tea et keegi selle jama teenusena ette võtaks. Ise olen teinud nii Suzukile kui ka MB-le poolasse. Jäid pidama küll.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Draakon
I spit Fire
Postitusi: 135
Liitunud: R Juun 17, 2005 3:17 pm

Postitus Postitas Draakon »

Termotöötlust soovitan kindlasti teha Kadaka teel , Aiandi territooriumil olevas firmas. Esiteks on seal digi ahjud ja teiseks tunneb meister ülihästi metallipsühholoogiat.
Palju ilusaid asju...
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Dana 60 esisilla kohta veel, et kui võtta siit dedenbear käändmikud ja 35 nuudiga välimised otsad, siis peaks suht pommikindla silla saama, mis kannatab vabalt 44" rehvi ja 500hp mootorit. Loomulikult ikka võib kõike juhtuda, aga tõenäosus, et seda juhtub on väga väike.

EDIT: Üks jooks 14bolt FF ja D60 sildu on saadaval ...
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Täna sai 777 autot nähtud ja lahke omanik tegi ka väikse proovisõidu. Mis mul öelda, ihu läks imelikuks kui maastur liigub samakiirelt, kui mitte kiiremini kui C4 Corvette ... pea lõi uimaseks küll V8 häälest ja puuga selga kiirendusest :yupikaye
+372 5028488
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

ma olen ka näinud seda autot,hüppab päris hästi kohalt ära :D
56157755
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Esisilla valik on tehtud – Toyota LC HJ61 tehase lukuga, ümbertehtud sillatalaga, custom pooltelgede ja Longfield püsikiirus liigenditega. Tulemuseks kaal 150 kg, max moment ~ 12 000 Nm.

Konkurendid kukkusid välja, kuna:
G Merc. Sildade küttesaadavus ebatõenäoline, perfomance osade saadavus väike
Patrol. Pole lukku stockis, perfomance osade vähene saadavus.
D60. Väga raske (250 kg), liiga lai, lukk tuleks tellida, momendi taluvuseks tuleks niikuinii ehitada.

Järgmine teema on silla alla panek ehk vedrustuse konfiguratsiooni ja kinemaatika valik.
Kinemaatikalt eeldaks järgmisi omadusi:
1. Kuna tegu juhtsillaga, siis täpsus ja hea juhitavus
2. Minimaalne parasiitroolimine (bump steer)
3. Külgkaldumine ~20..25 kraadi.
4. Vedrustuse vertikaalne käik ~300 mm
5. Anti-dive nurk mitte üle 10 kraadi
6. Külgkaldumis tsentri (RC) kõrgus ~400..500mm.

Lähtudes nendest parameetritest sai valitud 3 pikihoova ja põikihoovaga vedrustuse tüüp.
Allpool on mõned .gif-id poolelioleva disaini kohta.
PILDILE KLIKKIDES HAKKAB .gif TÖÖLE

Pilt

Pilt

Ei oska kommenteerida, miks parasiitroolimine külgkaldumise puhul nii jube on. Tundub rohkem nagu olevat softi teema, kuna pitman arm ei liiga ka kerega kaasa...
Pilt

Antud juhul keerab rool 31 kraadi enne kui ratas puudutab alumist pikivarrast. Võib-olla peaks saama rohkem keerata...
Pilt


Probleemid:
1. Põikihooba (Panhard bar) pole kuskile panna, hetkel käib vedrustuse kokku liikudes vastu reduktori korpust ja rooli keerates vastu paraleelvarrast
2. Liigendite valik. Variandid oleks kas Aurora või FK ¾ tollised teflonkattega high misalignment ”rod end-d” (max radiaalkoormus 172 kN) või 1 tolline deflonkattega FK (max radiaalkoormus 476 kN). Paljud kasutavad ¾ tolliseid ja on väga rahul, kuid purunemisi on siiski ette tulnud, mis loomulikult olenevad kasutusest ja vedrustuse omapäradest. Seejuures 1 tolliseid pole veel keegi suutnud eriti katki sõita...
3. Varraste läbimõõdu valik. Üks asi on arvutada pikikoormusele ja läbinõtkumisele, kuid kivide otsas kukkudes on vardale mõjuvat külgjõudu suht raske ette ennustada
4. Vedrude ja amortisaatorite valik. Eeldaks 300 mm käiku.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

777 kirjutas: D60. Väga raske (250 kg), liiga lai, lukk tuleks tellida, momendi taluvuseks tuleks niikuinii ehitada.
Kaal, ei kommenteeri... lukk oleks odav ja stockis kannataks 11 000Nm ilma igasuguste vidinateta ning I põlvkonna spiceri ristidega. Laius, noh nii või naa ehitad sillatala ümber ja tellid/valmistad custom asse.

Aga ega sa enne aru ei saa D60 vajadusest, kui sa 38+ mõõdus rehve kasutama hakkad ja ikka metsas korralikult käid :twisted:
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

777 kirjutas:Probleemid:
1. Põikihooba (Panhard bar) pole kuskile panna, hetkel käib vedrustuse kokku liikudes vastu reduktori korpust ja rooli keerates vastu paraleelvarrast
Nii öelda 4-link vedrustus ehk oleks abiks selle mure lahendamisel. Sild saaks kindlalt alla ja igasugune axle-play oleks välistatud. Suht huvitav ja tuntud tootja Usas, tekitab ehk mõtteid igasugu liigendite ja muude asjade osas...
https://www.cachassisworks.com/
+372 5028488
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

jr kirjutas:Kaal, ei kommenteeri... lukk oleks odav ja stockis kannataks 11 000Nm ilma igasuguste vidinateta ning I põlvkonna spiceri ristidega. Laius, noh nii või naa ehitad sillatala ümber ja tellid/valmistad custom asse.
11 000Nm oli 35spline rating. Võimalik et ma eksin, kuid nagu ma aru olen saanud, siis seda stockis väga paljudel ei olnud (ka sinu Blazeril oli rummu poolne osa peenem). Kahtlemata tunnistan, et ehitatud D60 oleks tugevuselt Toy-Longfieldi kombinatsioonist kõvasti üle.
jr kirjutas:Aga ega sa enne aru ei saa D60 vajadusest, kui sa 38+ mõõdus rehve kasutama hakkad ja ikka metsas korralikult käid :twisted:
Esialgu ei plaani üle 37" minna..., kuid kui sild hakkab järgi andma, eks ma siis tuletan su sõnu meelde :D
jr kirjutas:Nii öelda 4-link vedrustus ehk oleks abiks selle mure lahendamisel. Sild saaks kindlalt alla ja igasugune axle-play oleks välistatud.
Ma oletan, et sa mõtled axle play all silla külgnihet vertikaalliikumisel?
Esisillas 4-link ilma Panhard barita (ülemised hoovad silla peale keskele) eeldaks kõrgemat mootori paigutust ja kuivkarterit või siis väga kõrget tõstet.

4-lingi puhul esisillas silla vertikaalliikumisel külgnihet ei teki, kuid draglingi nurga muutusest tingituna tekib bumpsteer.
Panhard bari puhul tekib küll silla külgnihe, kuid Panhard bari ja Drag lingi suht võrdse pikkuse ja paralleelsuse korral saab bumpsteeri elimineerida.
Nii et mine võta kinni mis on halvem/parem, kas silla külgnihe või bumpsteer
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

35 nuudised otsad jah vaja külge kruvida ... aga tegemist siiski stock välimiste poolassiotsadega. Spiceri toodang, nagu need 30 nuudisedki.

Ja 4-link vedrustuse puhul olen näinud setupi, kus ülemised hoovad käisid väga kenasti karterist mööda külgede pealt ... aga ilmselt eks see sõltu kuidas ja kas annab olemasoleva auto peal seda teha.

EDIT: Panhard bari puhul on ikka bump steer õudsam, ehk siis nii öelda death wobble. Kuna lisaks sellele, et sild liigub roolikarbi suhtes üles alla, liigub ta ka paremale vasakule ja kui see kõik ilusti lollakalt sünkrosse satub, siis hoia rooli taga ainult piip ja prillid ning looda et hing sisse jääb maanteel 100+ kiirustel. Usu, sa ei taha et sild saaks mängida paremale vasakule. Teed juba niigi väga täpsete kalkulatsioonide ja detailsete plaanide alusel oma autot, seega pinguta ka selles osas ja loobu sellest tootja standardlahendusest, mida tehakse sellepärast et ta on lihtne ja odav toota ehk siis sild diaagadega raami külge ja oot paneme ühe panhardi ka veel.
+372 5028488
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

4-link annab täpse roolimise hüdrorooli korral kui kogu juhtmehhnism on silla küljes. Kasutades tavalist roolikarpi (nagu ma aru saan) siis annb täpseima tulemuse ikkagi panhard bari kasutamine. Õigete kinnituskohtade puhul on bump steer minimaalne. Oleme ise HMM-i toruraamile ja coil-over vedrustusele ümberehitamisel kõik need etapid läbi käiniud.
Kui tahad rohkem inffi helista mulle ma ei ole suurem asi kirjutaja.
Rein 52 69 391
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”