See on ju kodulehelgi kirjas, et pealtvaatamine on ooper omaette ja raja servast leiab vaid suurimad offroadifännid. KUI on huvi ja soov midagi ikka hirmsasti näha, siis saab teha eeltööd, teha omale asjad selgeks , teha plaan ja see ellu viia. Kui sellise mastaabiga ürituse korraldajal pole teile aega lusikaga infot suhu toppida, nagu imikule sööki, siis täiskasvanud inimestena ei oleks teabmis mõistlik süüdistada oma motivatsioonipuuduses, ebakindluses ja saamatuses korraldajat ning vehkida vihaselt keskmise näpuga. Olla pettunud, et pealtvaatamiskohti ei loetud teile ette nagu põlvel istuvale lapsele unejuttu, on iseenesest juba lapsik. Nii proloogi kui võistlustrassi punktid on netis kõigile kättesaadavad, lae alla, kuva ekraanil ja vaata kus ning kuipalju tahad. Kohale tulles saab alati koonduda gruppidesse ning sõita teiste sabas, kui omal navigatsioonitehnika puudub. Ma leian subjektiivselt, et kriitika siinkohal on lihtsalt kohatu ja sellest mu kommentaar. Vabandan, kui kedagi solvab.
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
Ma palun lugupeetud offroaderitel ilma vajaduseta mitte teada anda edasi sellist teavet, et auto ei tööta metsas ja mehed külmuvad ning ei tea mis kõik veel, kui tegelikult see info tõele ei vasta. Või siis lollitage oma sõpru. Kahe autoga kedagi otsima tulla kaugelt pluss siis veel jalgsi ringi tampida ning avastada, et tegelikult on ihhiihhii ja ahahhahaa metsas - na*ui vaja?
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
walkman kirjutas:Ma palun lugupeetud offroaderitel ilma vajaduseta mitte teada anda edasi sellist teavet, et auto ei tööta metsas ja mehed külmuvad ning ei tea mis kõik veel, kui tegelikult see info tõele ei vasta. Või siis lollitage oma sõpru. Kahe autoga kedagi otsima tulla kaugelt pluss siis veel jalgsi ringi tampida ning avastada, et tegelikult on ihhiihhii ja ahahhahaa metsas - na*ui vaja?
No asi oli nii, et muidu sõitis team Suuzi meie sabas, turbaväljadel said nad esimesest kraavist (seal, kus palju TR1 ja TUR+ pimeduses "pidu" korraldas ja lõpuks loobusid) kiirelt välja ja panid ees minekut. Me jäime teiste autode taha toppama (mitu cherokeed oli hädas teise kraavi ületamisega), aitasime ATV-si üle jne. Vahepeal (kell 16:37) tuli kõne, et Suuzi on kuskil läbi jää vajunud, mootor ei veeall ja käima ei lähe. Türk kukkus ka läbi jää ja vesi läks kahlajatesse sisse. Samamoodi Kaidar, tal oli mingi õhuke neopreen kantoss seljas, mis väga sooja ei hoia. Me siis jebisime seal kraavi kaldal, üritasime mingid muud teed leida, et nad ära päästa aga polnd teist mõistliku väljapääsu ka sealt 2 kraavi vahelt (edasi ei saand, kuna Cherokeed olid kraavi ära ummistanud, tagasi polnd ka võimalik, kuna TR1 olid kraavi seal ära ummistanud ja olid ise püsti hädas). Lisaks oli meil laadimine aind 13v ja ei julgend läbi mingi põhjatu kraavi vintsida, kartes ise sinna ära surra. Andsime sellest ka Suuzile teada, et ei tea, kuna kohale jõuame.
Pealegi olime varasemalt kokkuleppind, et sõidame S-Teamiga koos, nemad aitasid tagumises kraavis TR1-si. Kui me lõpuks siis teisest kraavist üle saime 2 autoga siis sõitsime kohe mööda rada Suuzit otsima, jõudsime sinna paar minutit enne 8-t. Panime külmund mehed oma autodesse soojenema. Siis sikutasime nende uppund Vitara kuivale ja kuidagi saime auto käima ka. Kohe peale seda jõudis kohale vist ka kasutaja Walkman. Kuna selleks ajaks olime auto käima saand, siis otsustati ise staapi tagasi sõita. Me aitasime Vitara Viivikonnani ning jätkasime oma sõitu.
Ma ei saa aru, milles probleem? Inimesed olid hädas ja lootsid abi saada. Nad ei teadnud, kuna (ja kas üldse) keegi sealt mööda sõidab (märkuseks võin öelda, et meie koos S-Teamiga olime viimased, kes raja lõpuni sõitsid). Pimedas ja märjana hakkab suht kiirelt külm jne. Loomulikult paluti abi, keegi ei "ihahaatanud" kuskil. Kui abi pakkumine nii raske on, siis ära üldse ronigi aitama.
Me sõitsime ka Kukepeal peale 2. võistluspäeva kell 00.00 60km kaugusele teist võistkonda aitama. Kohale jõudes selgus, et olid just hädast pääsenud. Raiskasime oma uneaega jne, aga ei tulnud küll foorumisse hädaldama. Muidugi teeb veidi meele mõruks, et sõitsime tühja aga pohh. Oleme ise hädas olnud ja hea on, kui võid kellegile loota.
Mis seda pealtvaatamist puutub, siis tänapäeval on asi ikka maru lihtsaks läinud. Ma ise tegin nii:
1) tõmbasin kodulehelt wpt, teisendad selle kml-iks, mida sööb google earth -> rajapunktid on sama hästi teada, kui võistlejatel + satifoto vaade
2) minurada.ee näitab, kus võistlejad asuvad (seda on mõistlik arvutist vaadata, telefonis väga ei tööta - selleks arvuti kaasa ja telefoniga wifi access point)
3) pea igas telefonis on mingi kaardirakendus, mis orienteeruda aitab, tõsisema soovi korral saab arvutile ka gepsu järgi panna ja sealtsamast earthist navigeerida
Enne on mõistlik omale selgeks teha, kus on karjääri territoorium (sinna ei aita ükski pealtvaatajate kaart nagunii) ja kus on harjutusvälja territoorium (seal vähemalt osad tõkkepuud olid lahti).
Palju saab teada kohapeal küsides ja teistega kaasa liikudes. Niipalju kui mina seal suhelnud olen (palju), on kõik väga lahked olnud. Ühel aastal põhimõtteliselt hääletasin ühest pildistamiskohast teise ja jõudsin Kuremäe alla välja.
Muidu enne keskmist näppu võiks korra mõelda, mida see jäävihm rajameistrite jaoks tähendas või kas nende jaoks on olulisem paar pealtvaatajat juurde saada või reganud-maksnud-ettevalmistanud võistlejatele sõidetav rada kokku panna.
Loodan, et kõik on kenasti soojades kodudes tagasi ja valmis viimaseks etapiks, et sellel aastal viimast korda anda oma panus traditsioonilise uuringu täitmiseks. See võtab vaid mõned minutid ja on hindamatuks abiks võistluse korraldajatele.
Uuringu tulemuste põhjal valitakse 2014a 4x4 karikasarja parim võistlus, mis teahakse teatavaks hooaja pidulikul lõpetamisel 5.12.14 Paide Hotelli restoranis, Keskväljak 15, Paide. Üritus algab kell 19:00. Rohkem infot leiad EAL 4x4 alaliidu kodulehelt.
Kuna tegu oli rahvusvahelise võistlusega siis on 3 uuringu varianti: EST, RUS ja ENG. Uuringu linke võib täiesti vabalt jagada ka muudes teile teadaolevates kanalites/foorumites mida ASMV 2014 võistlustel osalenud offroaderid kasutavad.
Otseteed ASMV 2014 uuringute linkideni:
EST: Uuringu "Trophy Raid 4x4 NEZ Championship ja EAL Eesti 4x4 Offroad karikasarja osavõistlus: Avo Šultsi mälestusvõistlus 2014" otselink http://www.connect.ee/uuring/330754760/
RUS: Oпроса "Этап кубковой серии 4x4 NEZ CHAMPIONSHIP 2014 и EAL 4x4 CHAMPIONSHIP 2014: Трофи-рейд памяти Аво Шульца 2014" otselink http://www.connect.ee/uuring/330775966/
ENG: Survey "Trophy Raid 4x4 NEZ Championship & EAL Estonian 4x4 Offroad Championship : Avo Šults Memorial 2014" otselink http://www.connect.ee/uuring/330788592/
NB! Uuring suletakse 3.12.14 kell 23:59
Ettetänud ja taaskohtumiseni!
Klassid: TR-1, VABA, TUR / Võistkond: Ratturid / 4x4 kohtunik / Vintsisõltlane alates 2005