5. leht 8-st

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: N Mär 21, 2013 3:32 pm
Postitas verbal
Ei, praegune omanik ei pahanda:) Olen selle haagisega vedanud nii hobuseid, kui veiseid. Sinna läheb 3 suurt hobust peale või siis päris mitu veist. Kõige raskem vedu on olnud 9 u. pooleaastast mullikat, mõned vanemad, mõned natuke nooremad. See oli kokku u. 3t + käru ise on vist u. 1,5t. Kütusekulu sellise koormaga tuli ~24L/100km. Tühjalt sõites selle haagisega ja Durangoga on u. 15l/100km ja kergema koormaga 20L ringis 100km-le.

Sama haagist olen vedanud ka MB G-ga, 300td mootoriga, võimsust 130km. Kütusekulu koormaga oli u. 18-20L/100km.

Mõlema autoga on tegelikult ok sõita selle haagisega. Mersu pisut stabiilsem, kuid Durangol jõudu rohkem. Loomi vedades nagunii ei ole eriti mõtet möödasõitudest rääkida, kuna tavaliselt üle 80-85km/h ei sõida. Loomad ei ole kuigi stabiilne koorem, sest nad tammuvad ja liiguvad ringi, mis muudab kogu asja ebastabiilsemaks. Samuti peab väga tähelepanelik olema, sest vähegi järsem pidurdamine võib olulist kahju teha.

Kaur
mart284 kirjutas:Minu vana Durango seisab American Beauty's ja 5,7 hemi suutis vedada kõike. Viimati oli kasutusel hobuvedukina. Tehasest on juures nn kärupakett koos eraldi kasti jahutuse ja muu nänniga ning teh passis on lubatud vedada 3850kg. Loodan,et praegune omanik ei pahanda pildi laenamise eest:)
Pilt

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: N Mär 21, 2013 4:25 pm
Postitas v6sa
verbal kirjutas: ... Kõige raskem vedu on olnud 9 u. pooleaastast mullikat, mõned vanemad, mõned natuke nooremad. See oli kokku u. 3t + käru ise on vist u. 1,5t. Kütusekulu sellise koormaga tuli ~24L/100km. Tühjalt sõites selle haagisega ja Durangoga on u. 15l/100km ja kergema koormaga 20L ringis 100km-le.
Ei, ei, koorem oli tookord maksimaalne lubatud ikka - seda foorumit võivad lugeda ka "ajakirjanduslikku eksperimenti" tegevad tindisolkijad :floff , kelle "paljastused" meile kõigile vaid häda toovad.
verbal kirjutas: ....
Samuti peab väga tähelepanelik olema, sest vähegi järsem pidurdamine võib olulist kahju teha.
See ei kehti vaid loomade, vaid üleüldse vähegi kaalukama koorma kohta. Pahatihti näeb liikumas koormaid, kus tonne on "kinnitatud" väikese paelaga.

Kas G oli pika kerega? Kuidas ebatasasemal teel noogutamisega on? Kõrvale lengerdama ei hakka pikilainetuses? Kolmeteljeline haagis on üsna pika toetuspinnaga ja seetõttu noogutab lainetes vähe teisti.

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: P Mär 24, 2013 8:37 pm
Postitas Iltisega
Oli vaja vedada Aberdeeni pulle. Sai pandud kolm sellist 650-700 kg looma trelkusse ja tuld. Veduriks oli L 200. TLN -Tartu tee lauge paremkurv, mina pidin keerama täpselt kurvi harja pealt vasakpöörde. Minu taga oli autode rivi ja ka vastu tuli parasjagu , ehk siis oli vaja kurvi peal reastuda tee keskele ja seisma jääda enne ärapööret. Vahetult enne pidurdamist otsustasid kolm selli treileris märatsema hakata. See oli esimest korda elus ,kui tundsin reaalset surmahirmu maanteel , need mööbeldavad loomad kongis muutsid kogu rongi täiesti juhitamatuks, tunne oli selline, et kastika tagumine ots on üles tõstetud, vastu tuleva Sebe bussi juhk kahtlemata nägi mu surmahirmust pärani silmi ,kui ta minust mööda vangerdas. Haake mass oli sellel hetel 1900-2100 kg, vedur 1800 kg.
Loo moraal on selline, et liiga suure haake puhul on edasi saamine ja küttekulu üks asi, pidamasaamine ja juhitavus üldse teine. Ehk siis komplekteerigem adekvaatne autorong!!!!

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: P Mär 24, 2013 8:57 pm
Postitas Puutiiger
Oman Land Rover Discovery 3-e. Tühikaal 2,7 tonni ja 3,5 haagist veab probleemideta. Peale chip-tuningut on ka väga hea möödasõite teha. Möödasõiduks kiirendab 110 pealt sama mõistlikult kui tühja autoga. Kütusekulu raske jala korral 16, normaalselt sõites 12. Auto on küll elektriliselt ülikeerukas, kuid selle eest korralik tööloom. Teele pole kordagi jätnud ja remondi- ja hoolduse kulud on siiani mõistlikud olnud. Julgen soovitada.
Patrol Y60 4,2 on selline ilma turbota traktor. Jõudu on ja liigub, kuid "muumide" stiilis. Mööda sõita pole võimalik, kuid rahulikult sikutab koorma kohale. Kui aega on, siis võib sõita. Kütusekulu igas asendis 12 ringis. Kui meeletult tallata, siis 16. Edasisied katsetused on raami vahetuseni peatatud.
HJ61 on uus tagavaravedur, mida pole veel katsetada jõudnud. Eeldatavasti, nagu asjatundjad teavad rääkida, veab küll ja isegi põldu mööda.

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: P Mär 24, 2013 10:36 pm
Postitas Praks1
Oleme kulgenud erinevate veduritega päris mitmeid tuhandeid km mööda erinevaid võistlusi.
Siiani parim vedur on olnud Kala ram,teiseks ilmselt Hardo vana wv,Länkar 120 veab kah,aga viimast käiku ei jõua panna.Mingi ML,mootor oli 3,?, jõudis suht hästi.
Igasugu 4,2 patrolid ja länkarid,suht tuimad asjad,üles mäkke aerutad kangiga mööda tuba ja mööda sõita saad seisvast autost.
HJ 60 see täielik naljanumber,sai ladogale tiir peale tehtud,polnud mäge kus 3 käik sees ei käinud,tihti ka 2 käik ja viiendat ei olnud üldse vaja,selle nädala jooksul :D

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 11:37 am
Postitas trc
TiitR kirjutas:
Jupats kirjutas:


Kust sellist käru rentida saab?
Krt seda teab? Aga mis tast rentida, telli uus kohe (ise ütled, mitu teenindusluuki, mis sisustus, jne) :D

Tiit, kas see asi on sinu oma ja endiselt omanduses? Mis selle asja kubatuur võiks olla? Kas sa tasu eest teda rendile annaksid? Või oskad soovitada kuskohast säherdust käru rentida saaks või kes seda asja toodab?

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 11:53 am
Postitas TiitR
trc kirjutas:
TiitR kirjutas:
Jupats kirjutas:


Kust sellist käru rentida saab?
Krt seda teab? Aga mis tast rentida, telli uus kohe (ise ütled, mitu teenindusluuki, mis sisustus, jne) :D

Tiit, kas see asi on sinu oma ja endiselt omanduses? Mis selle asja kubatuur võiks olla? Kas sa tasu eest teda rendile annaksid? Või oskad soovitada kuskohast säherdust käru rentida saaks või kes seda asja toodab?
Ei, kõik haagised ikka klientidele tehtud. Minu sabas olid nad tookord vaid selleks, et käisin neid kaalumas ja ARK-is arvele võtmas. Õnneks võtsime nüüd selleks tööks eraldi venna tööle, ei jaksanud enam seal ARK-is bürokraatiaga aega surnuks lüüa, on paremassegi kohta aega investeerida 8)

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 12:05 pm
Postitas trc
TiitR kirjutas:
trc kirjutas:
TiitR kirjutas: Krt seda teab? Aga mis tast rentida, telli uus kohe (ise ütled, mitu teenindusluuki, mis sisustus, jne) :D

Tiit, kas see asi on sinu oma ja endiselt omanduses? Mis selle asja kubatuur võiks olla? Kas sa tasu eest teda rendile annaksid? Või oskad soovitada kuskohast säherdust käru rentida saaks või kes seda asja toodab?
Ei, kõik haagised ikka klientidele tehtud. Minu sabas olid nad tookord vaid selleks, et käisin neid kaalumas ja ARK-is arvele võtmas. Õnneks võtsime nüüd selleks tööks eraldi venna tööle, ei jaksanud enam seal ARK-is bürokraatiaga aega surnuks lüüa, on paremassegi kohta aega investeerida 8)
Ehk siis oled seotud Furgoteciga? Teil ühtki rendiks ei ole? Oleks vaja aprillis suht kerget kui mahukat kaupa vedada

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 12:41 pm
Postitas TiitR
trc kirjutas:
TiitR kirjutas:
trc kirjutas:

Tiit, kas see asi on sinu oma ja endiselt omanduses? Mis selle asja kubatuur võiks olla? Kas sa tasu eest teda rendile annaksid? Või oskad soovitada kuskohast säherdust käru rentida saaks või kes seda asja toodab?
Ei, kõik haagised ikka klientidele tehtud. Minu sabas olid nad tookord vaid selleks, et käisin neid kaalumas ja ARK-is arvele võtmas. Õnneks võtsime nüüd selleks tööks eraldi venna tööle, ei jaksanud enam seal ARK-is bürokraatiaga aega surnuks lüüa, on paremassegi kohta aega investeerida 8)
Ehk siis oled seotud Furgoteciga? Teil ühtki rendiks ei ole? Oleks vaja aprillis suht kerget kui mahukat kaupa vedada
Rentida pole, kuid 1 samalaadne ja väga vähe kasutatud siin kliendil müüa. Tegu küll ühe sillalisega, kuid kui Sul kerge kaup, siis ongi parem. Tema kasutas seda ATV ja väiketraktori veoks. H: 5500.- (müüjaks eraisik ehk ilma km-ta hind). Samas Furgotecil on müüa uus, kuid mingi aeg seisnud müügihaagis (sai kliendile tehtud, kuid klient kadus ära ja jäi seisma...pole isegi arvele võetud). Ühesillalline ja üsna mahukas, taga suur ja altavanev luuk. Kui huvi, võin lasta kubatuuri ära mõõta. H: ca. 4700.- +km. (vb. ka natuke räägitav).

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 12:43 pm
Postitas trc
TiitR kirjutas:
trc kirjutas:
TiitR kirjutas: Ei, kõik haagised ikka klientidele tehtud. Minu sabas olid nad tookord vaid selleks, et käisin neid kaalumas ja ARK-is arvele võtmas. Õnneks võtsime nüüd selleks tööks eraldi venna tööle, ei jaksanud enam seal ARK-is bürokraatiaga aega surnuks lüüa, on paremassegi kohta aega investeerida 8)
Ehk siis oled seotud Furgoteciga? Teil ühtki rendiks ei ole? Oleks vaja aprillis suht kerget kui mahukat kaupa vedada
Rentida pole, kuid 1 samalaadne ja väga vähe kasutatud siin kliendil müüa. Tegu küll ühe sillalisega, kuid kui Sul kerge kaup, siis ongi parem. Tema kasutas seda ATV ja väiketraktori veoks. H: 5500.- (müüjaks eraisik ehk ilma km-ta hind). Samas Furgotecil on müüa uus, kuid mingi aeg seisnud müügihaagis (sai kliendile tehtud, kuid klient kadus ära ja jäi seisma...pole isegi arvele võetud). Ühesillalline ja üsna mahukas, taga suur ja altavanev luuk. Kui huvi, võin lasta kubatuuri ära mõõta. H: ca. 4700.- +km. (vb. ka natuke räägitav).

Sisemõõdud?

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 12:47 pm
Postitas TiitR
trc kirjutas:
TiitR kirjutas:
trc kirjutas:
Ehk siis oled seotud Furgoteciga? Teil ühtki rendiks ei ole? Oleks vaja aprillis suht kerget kui mahukat kaupa vedada
Rentida pole, kuid 1 samalaadne ja väga vähe kasutatud siin kliendil müüa. Tegu küll ühe sillalisega, kuid kui Sul kerge kaup, siis ongi parem. Tema kasutas seda ATV ja väiketraktori veoks. H: 5500.- (müüjaks eraisik ehk ilma km-ta hind). Samas Furgotecil on müüa uus, kuid mingi aeg seisnud müügihaagis (sai kliendile tehtud, kuid klient kadus ära ja jäi seisma...pole isegi arvele võetud). Ühesillalline ja üsna mahukas, taga suur ja altavanev luuk. Kui huvi, võin lasta kubatuuri ära mõõta. H: ca. 4700.- +km. (vb. ka natuke räägitav).

Sisemõõdud?
Lähen mõõdan ära. Teen ka paar pilti ja panen Sulle PS-i.

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 12:51 pm
Postitas trc
TiitR kirjutas:
trc kirjutas:
TiitR kirjutas: Rentida pole, kuid 1 samalaadne ja väga vähe kasutatud siin kliendil müüa. Tegu küll ühe sillalisega, kuid kui Sul kerge kaup, siis ongi parem. Tema kasutas seda ATV ja väiketraktori veoks. H: 5500.- (müüjaks eraisik ehk ilma km-ta hind). Samas Furgotecil on müüa uus, kuid mingi aeg seisnud müügihaagis (sai kliendile tehtud, kuid klient kadus ära ja jäi seisma...pole isegi arvele võetud). Ühesillalline ja üsna mahukas, taga suur ja altavanev luuk. Kui huvi, võin lasta kubatuuri ära mõõta. H: ca. 4700.- +km. (vb. ka natuke räägitav).

Sisemõõdud?
Lähen mõõdan ära. Teen ka paar pilti ja panen Sulle PS-i.

Thx. email on profiilis olemas. Samuti kaaluge rendile andmise võimalust. "Meil" konkreetselt teda vaja kolmeks nädalaks aastas - seega endale soetamine väga mõistlik pole,

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: T Veebr 09, 2016 11:22 pm
Postitas rivo
Stabiilsuse poolest on head vedurid pika teljevahega kaubikud. Paraku ei hiilga nad oma võimsusenumbritega, ja tühjana pole samuti eriti ahvatlevad suure koormaga haaget vedama. Ise kasutan tööautoks juba aastaid MB Sprinterit, praegune käesolev on kõige pikema teljevahega. Ja kuna töö iseloomust sõltuvalt on tegemist liikuva töökojaga, siis on enam-vähem täis koorem kogu aeg peal. On saanud mõned korrad ka haagist vedada, nii kergemaid kui ka raskemaid. Imet muidugi ei juhtu 2.1 CDI 120kW ja 380Nm-ga, aga pidurdamised ja muidu maantee sõit on ikka vägagi stabiilsed. Pikk teljevahe ja 3500 ligi olev täismass annavad hea eelduse muretuks veoks, oleks vaid rammu rohkem. Samas kõrge kere on heaks tuulesuunajaks kõrgele haakele, ei teki nö. laudauksega vastu tuult efekti.
Isiklikest liiklusvahenditest üks on GMC Sierra 6.5 TD. Nii haagise kui ka raske koorma veoks rammu jätkub, paraku pole tegemist pereautoga. Liiga väike kabiin. Samas, kui võtta pika teljevahega USA maastur või kastikas (pereautoks talutav on pika kabiiniga muidugi), siis on tegemist vägagi asise treileri veduriga. Erinevalt eurojapsidest on usakatel mootoriressurssi rasket koormat vedada. Alati polegi neid kilovatte nii palju vaja, eeskätt korralikku momenti, mida paraku annab ainult suuremahuline mootor. Erandiks siin on vast volkkari V10 TDI, jõudu on, njuutoneid ka jagub. Aga muud ületurbotatud väikesemahulised koned paraku ei hiilga oma käitumismaneeridega raske haagise veoks sobilikus võtmes, olgugi, et numbrite poolest paberil ja passis oleks kõik nagu ideaalne.

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: K Veebr 10, 2016 10:51 am
Postitas ahto42
On olnud juhust ka vedada oma parketikaga(100kw ja 300nm uuena) mõnda haagist. Kütusekulu pealt paar tähele panekut. Kõik mis jääb auto gabariitidesse, seda eriti ei mõjuta. 2,5rm puid või mootorsaan haagisel tõstid kulu 6lt 7-8ni. Vennal A6 avant ja sama haagis tühjalt üle 10ne. Kui tagaluuk ära võtta siis asi pananes kõvasti.
Sai vedada Saunasõbra haagissauna Tartust Põlvasse registreerimisse(tartu ark tahtis ka lavalaudadele "E" märgistust). Kaal 1200kg ja mitte väga voolujooneline ja kõvasti laiem .
Pilt

Üle 75kmh väga sõita ei saanud, kuna muutus ebastabiilseks. Ei tea kas ehituse eripärast või autost laiema rööpmest. Küttekulu oli 11L. Ühe rentija trafficu taga olevat stabiilsus parem olnud.

Sügisel sai kõrge tendiga tallinasse mindud tühjalt oli kulu ka 11-12l kiirusel 94kmh. Tagasitulles oli 1400kg koorem+haagis ise ja paarsada kg veel autos. Kiirenduse vahe natuke oli, kiirus sama-94kmh ja küttekulu ikka 11-12l.

Seega küttekulu mõjutab väga palju tuuletakistus. Langevarjudega on ikka raske sõita.

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitatud: N Veebr 11, 2016 5:15 pm
Postitas mart77
ahto42 kirjutas:Üle 75kmh väga sõita ei saanud, kuna muutus ebastabiilseks. Ei tea kas ehituse eripärast või autost laiema rööpmest.
Üks võimalik põhjus ebastabiilsuseks on raskuskese vales kohas, peaks mõõdukalt haakekonksule rõhuma. Kui ülaosa tuult püüab, siis kergitab see kah esiotsa.