5. leht 6-st

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 07, 2012 7:42 pm
Postitas dexter
no nii. kellel huvi, mul üks vanarauda ootav vene skif ootamas...ülevaatus sai just läbi, aga muidu dokumendid ok, isegi kindlustus peaks kevadeni kehtima...Kui kellelgi huvi võin ehk loovutada...

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 07, 2012 8:27 pm
Postitas tarmo
No lubade olemasolu või nende puudumine ja raskema haagise ehitus küll kuidagi moodi omavahel seotud pole.

Lihtsalt minu teada on O2 jne kategooria haagiste ümberehitus sama moodi reguleeritud nagu autodel. Ehk siis vajalik ARK nõusolek, eksperdi valimine ja temaga koostöö, joonised jne jne.

Aga Landy: "Teisisõnu, kui sul on paberid ja VIN kood/pirka olemas,siis võid mida iganes (750 kg piires) ehitada?"
See lause on põhimõtteliselt tõene, aga see kehtib ju ka nullist omavalmistatud haagise puhul. Ka siis on kerghaagise valmistamine lihtsustatud korras. Tõsi küll - mingi eskiis vist tuleb siiski visandada (kasvõi käsitsi).

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 07, 2012 8:31 pm
Postitas Landy
tarmo kirjutas: Aga Landy: "Teisisõnu, kui sul on paberid ja VIN kood/pirka olemas,siis võid mida iganes (750 kg piires) ehitada?"
See lause on põhimõtteliselt tõene, aga see kehtib ju ka nullist omavalmistatud haagise puhul. Ka siis on kerghaagise valmistamine lihtsustatud korras. Tõsi küll - mingi eskiis vist tuleb siiski visandada (kasvõi käsitsi).
Lihtsalt ümberehituse ja iseehituse hinnavahe on märkimisväärne.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 07, 2012 8:35 pm
Postitas tarmo
Landy kirjutas:Lihtsalt ümberehituse ja iseehituse hinnavahe on märkimisväärne.
No seda nagunii jah. See oli ka üks põhjus miks ma nullist ei teinud.

Aga mu point oli pigem selles, et ümberehituse või nullist ehituse puhul ei ole nõuded ei karmimad ega leebemad. Ehk siis "võid mida iganes (750 kg piires) ehitada".

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 07, 2012 10:32 pm
Postitas tuningman
Rääkides zubrjonokist,siis suurt ümber ehitust ei teinud aga tiislit ja veopead modisin küll. Ausalt pole aimugi, kas üldse mingi ümber ehituse alla kvalifitseerub, aga ülevaatusele minnes küsisin ennem ülevaatusmehe käest, kas tohib nii teha? Vaatas käru, mõtles ja vastas, et pole probleemi. tegin asja ära, näitasin ette, sain ülevaatuse ja arki küll ei saatnud et mingit muudatust teha vaja oleks. Aga siiski, rattakoobastest tahaks küll kastist lahti saada. Olemas üks tiki sild, mis just ja just rattad kastist välja jätaks. selle puhul vist ikka arki vaja minna.

Pilt
Pilt

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 07, 2012 10:45 pm
Postitas Landy
Jah silla vahetuse puhul küll vaja maanteeametis käia. Tegelikult muutusid sul ju tiisli pikendamisel ka käru mõõtmed ning nüüd ongi koos silla vahetusega sul hea võimalus kogu kompott korrraga legaliseerida. Nagu eelpoo kirjas, siis polevat keeruline. Vaja vaid uued porilauad laiematele ratastele panna ning helkurid/ääretuled välisgabaraiitidega vastavaks teha

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: N Nov 08, 2012 2:04 pm
Postitas v6sa
marauder kirjutas:Ideepoolest vöid raskemat asja ka teha aga siis kategooria muutub ning lube vaja?
Kategooria muutub, kui eluskaal üle 750 läheb. http://www.mnt.ee/index.php?id=10690 Lubadega ei ole siin midagi pistmist enne, kui autorongile lubatud massid 3500/4250 kg täis saavad.

Piduritega väiksed haagised muutuvad teemaks kohe, kui politsei avastab seni kasutamata teenimisallika ehk hakkab jälgima autole lubatud haagise reaalseid masse...

Sillavahetus subrikule on natuke suurem ettevõtmine, kui pelk rattakoobaste kaotus. Spordi mõttes võib ju teha...

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: R Nov 09, 2012 10:10 am
Postitas Mahno
Seda subriku pilti vaadates - kui sinna lihtsalt laiem sild alla kruvida jääb vedru kinnitus rattast kole kaugele ja tekib sillatala väänav jõuõlg. Originaalis on vedrud nii ratta lähedal kui võimalik.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: R Nov 09, 2012 1:59 pm
Postitas MeelisV
just vedru kaugus rattast jääb liiga suureks kui kasutada sellist kerge tiki silda (lehtvedrudega) siis väänab selle kiirelt "loogaks". torsioon silla tala on väheke rammusam.
ja kuidas muutub selle niigi raskelt manööverdava käru juhitavus tagurpidi sõites kui ta laiemaks teha ?
siis peaks ka tiislit pikendama

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: R Nov 09, 2012 6:31 pm
Postitas tuningman
MeelisV kirjutas:just vedru kaugus rattast jääb liiga suureks kui kasutada sellist kerge tiki silda (lehtvedrudega) siis väänab selle kiirelt "loogaks". torsioon silla tala on väheke rammusam.

Arusaadav jah, aga ma ju ei väitnudki, et silla samalihtsalt samade vedrude alla pistan, või vedrud sama koha peale jätan.Tiki sild on ka päris kõva ja paksu seinaga torust, mitte selline makaron nagu nendel odavetel sääst kärudel. Käru raam oli plaanis ära tugevdada ja uued tiki vedrud( kah olemas) panna uue nn tugevdatud raami külge, seega läheb vedrude vahe laiemaks ja siis see käru enam nii vedel ei olegi nagu praegu on. Saab kasti ruumi, ja käru ise kah jääb peeglist nähtav. mitte nagu lühikese orig. tiisliga oli, et kui käru peeglist paistma hakkas oli juba pee..s :bshake ehk käru risti ja vaja uuesti edasi lasta. see pikem tiisel on juba tagurdamist tunduvalt paremaks-lihtsamaks teinud.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 14, 2012 8:32 pm
Postitas Mahno
Huvitav kas sellist "kapsapeenra külge maakera" ehitamist kannatab tänapäeval veel ümberehituse alla kirjutada? Jutt kõlab ju umbes nii et "teeme vähe pikemaks, vähe laiemaks, uus sild alla jne" Vanast zubrikust jääb vaid number ja ämber. Kui roostes raam ka välja vahetada on ju samahea kui uue haagise ehitamine nullist.

Täitsa siiras küsimus, ilma targutamiseta.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 14, 2012 9:31 pm
Postitas Landy
Kunik asi on JOKK, on ju kõik häest. Õnneks nõnda ka hetkel on.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: K Nov 14, 2012 10:05 pm
Postitas tuningman
Mahno kirjutas:Huvitav kas sellist "kapsapeenra külge maakera" ehitamist kannatab tänapäeval veel ümberehituse alla kirjutada? Jutt kõlab ju umbes nii et "teeme vähe pikemaks, vähe laiemaks, uus sild alla jne" Vanast zubrikust jääb vaid number ja ämber. Kui roostes raam ka välja vahetada on ju samahea kui uue haagise ehitamine nullist.

Täitsa siiras küsimus, ilma targutamiseta.
Aga siiski. nullist ilma dokkide ja muude vajalike pudinateta on ka väljaminekud ju suuremad. uue käru regamine ja muud kulud ja pürokraatia nagu juba eelpool mitmeid kordi mainitud sai. Aga see nüüd küll ainult minu isiklik arvamus ja teiste omaga see ühtima ei pea :lol:

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: P Nov 25, 2012 3:18 pm
Postitas Landy
Oskab keegi anda hinnangut palju läheks (umbkaudu) maksma haagise pidurisüsteemi taastamine.
Tegu 1t täismassiga haagisega millelt puudu (demonteeritud ) õige veopea, käsipidur. Kogu pirurihoovastik ja võimalik, ka et rataste juurest kõik sinna kuuluv.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: P Nov 25, 2012 6:54 pm
Postitas Landy
Selgus, et mulle huvi pakkuv haagis on hoopis hüdruliste inerts piduritega :shock:
Pole sellist nõuka aegset lahendust sõiduauto haagistel varem täheldanud.
http://foto.drom.ru/14340/
Sellise asja taastamine võib vist veel kallimaks minna?