Haagise ehitus ?
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Re: Haagise ehitus ?
no nii. kellel huvi, mul üks vanarauda ootav vene skif ootamas...ülevaatus sai just läbi, aga muidu dokumendid ok, isegi kindlustus peaks kevadeni kehtima...Kui kellelgi huvi võin ehk loovutada...
566kuus üheksa995
tauris.vijar@gmail.com
tauris.vijar@gmail.com
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Haagise ehitus ?
No lubade olemasolu või nende puudumine ja raskema haagise ehitus küll kuidagi moodi omavahel seotud pole.
Lihtsalt minu teada on O2 jne kategooria haagiste ümberehitus sama moodi reguleeritud nagu autodel. Ehk siis vajalik ARK nõusolek, eksperdi valimine ja temaga koostöö, joonised jne jne.
Aga Landy: "Teisisõnu, kui sul on paberid ja VIN kood/pirka olemas,siis võid mida iganes (750 kg piires) ehitada?"
See lause on põhimõtteliselt tõene, aga see kehtib ju ka nullist omavalmistatud haagise puhul. Ka siis on kerghaagise valmistamine lihtsustatud korras. Tõsi küll - mingi eskiis vist tuleb siiski visandada (kasvõi käsitsi).
Lihtsalt minu teada on O2 jne kategooria haagiste ümberehitus sama moodi reguleeritud nagu autodel. Ehk siis vajalik ARK nõusolek, eksperdi valimine ja temaga koostöö, joonised jne jne.
Aga Landy: "Teisisõnu, kui sul on paberid ja VIN kood/pirka olemas,siis võid mida iganes (750 kg piires) ehitada?"
See lause on põhimõtteliselt tõene, aga see kehtib ju ka nullist omavalmistatud haagise puhul. Ka siis on kerghaagise valmistamine lihtsustatud korras. Tõsi küll - mingi eskiis vist tuleb siiski visandada (kasvõi käsitsi).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17426
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Haagise ehitus ?
Lihtsalt ümberehituse ja iseehituse hinnavahe on märkimisväärne.tarmo kirjutas: Aga Landy: "Teisisõnu, kui sul on paberid ja VIN kood/pirka olemas,siis võid mida iganes (750 kg piires) ehitada?"
See lause on põhimõtteliselt tõene, aga see kehtib ju ka nullist omavalmistatud haagise puhul. Ka siis on kerghaagise valmistamine lihtsustatud korras. Tõsi küll - mingi eskiis vist tuleb siiski visandada (kasvõi käsitsi).
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Haagise ehitus ?
No seda nagunii jah. See oli ka üks põhjus miks ma nullist ei teinud.Landy kirjutas:Lihtsalt ümberehituse ja iseehituse hinnavahe on märkimisväärne.
Aga mu point oli pigem selles, et ümberehituse või nullist ehituse puhul ei ole nõuded ei karmimad ega leebemad. Ehk siis "võid mida iganes (750 kg piires) ehitada".
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Re: Haagise ehitus ?
Rääkides zubrjonokist,siis suurt ümber ehitust ei teinud aga tiislit ja veopead modisin küll. Ausalt pole aimugi, kas üldse mingi ümber ehituse alla kvalifitseerub, aga ülevaatusele minnes küsisin ennem ülevaatusmehe käest, kas tohib nii teha? Vaatas käru, mõtles ja vastas, et pole probleemi. tegin asja ära, näitasin ette, sain ülevaatuse ja arki küll ei saatnud et mingit muudatust teha vaja oleks. Aga siiski, rattakoobastest tahaks küll kastist lahti saada. Olemas üks tiki sild, mis just ja just rattad kastist välja jätaks. selle puhul vist ikka arki vaja minna.




Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17426
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Haagise ehitus ?
Jah silla vahetuse puhul küll vaja maanteeametis käia. Tegelikult muutusid sul ju tiisli pikendamisel ka käru mõõtmed ning nüüd ongi koos silla vahetusega sul hea võimalus kogu kompott korrraga legaliseerida. Nagu eelpoo kirjas, siis polevat keeruline. Vaja vaid uued porilauad laiematele ratastele panna ning helkurid/ääretuled välisgabaraiitidega vastavaks teha
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2483
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Haagise ehitus ?
Kategooria muutub, kui eluskaal üle 750 läheb. http://www.mnt.ee/index.php?id=10690 Lubadega ei ole siin midagi pistmist enne, kui autorongile lubatud massid 3500/4250 kg täis saavad.marauder kirjutas:Ideepoolest vöid raskemat asja ka teha aga siis kategooria muutub ning lube vaja?
Piduritega väiksed haagised muutuvad teemaks kohe, kui politsei avastab seni kasutamata teenimisallika ehk hakkab jälgima autole lubatud haagise reaalseid masse...
Sillavahetus subrikule on natuke suurem ettevõtmine, kui pelk rattakoobaste kaotus. Spordi mõttes võib ju teha...
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Haagise ehitus ?
Seda subriku pilti vaadates - kui sinna lihtsalt laiem sild alla kruvida jääb vedru kinnitus rattast kole kaugele ja tekib sillatala väänav jõuõlg. Originaalis on vedrud nii ratta lähedal kui võimalik.
Re: Haagise ehitus ?
just vedru kaugus rattast jääb liiga suureks kui kasutada sellist kerge tiki silda (lehtvedrudega) siis väänab selle kiirelt "loogaks". torsioon silla tala on väheke rammusam.
ja kuidas muutub selle niigi raskelt manööverdava käru juhitavus tagurpidi sõites kui ta laiemaks teha ?
siis peaks ka tiislit pikendama
ja kuidas muutub selle niigi raskelt manööverdava käru juhitavus tagurpidi sõites kui ta laiemaks teha ?
siis peaks ka tiislit pikendama
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Re: Haagise ehitus ?
MeelisV kirjutas:just vedru kaugus rattast jääb liiga suureks kui kasutada sellist kerge tiki silda (lehtvedrudega) siis väänab selle kiirelt "loogaks". torsioon silla tala on väheke rammusam.
Arusaadav jah, aga ma ju ei väitnudki, et silla samalihtsalt samade vedrude alla pistan, või vedrud sama koha peale jätan.Tiki sild on ka päris kõva ja paksu seinaga torust, mitte selline makaron nagu nendel odavetel sääst kärudel. Käru raam oli plaanis ära tugevdada ja uued tiki vedrud( kah olemas) panna uue nn tugevdatud raami külge, seega läheb vedrude vahe laiemaks ja siis see käru enam nii vedel ei olegi nagu praegu on. Saab kasti ruumi, ja käru ise kah jääb peeglist nähtav. mitte nagu lühikese orig. tiisliga oli, et kui käru peeglist paistma hakkas oli juba pee..s

Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Re: Haagise ehitus ?
Huvitav kas sellist "kapsapeenra külge maakera" ehitamist kannatab tänapäeval veel ümberehituse alla kirjutada? Jutt kõlab ju umbes nii et "teeme vähe pikemaks, vähe laiemaks, uus sild alla jne" Vanast zubrikust jääb vaid number ja ämber. Kui roostes raam ka välja vahetada on ju samahea kui uue haagise ehitamine nullist.
Täitsa siiras küsimus, ilma targutamiseta.
Täitsa siiras küsimus, ilma targutamiseta.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17426
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Haagise ehitus ?
Kunik asi on JOKK, on ju kõik häest. Õnneks nõnda ka hetkel on.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Re: Haagise ehitus ?
Aga siiski. nullist ilma dokkide ja muude vajalike pudinateta on ka väljaminekud ju suuremad. uue käru regamine ja muud kulud ja pürokraatia nagu juba eelpool mitmeid kordi mainitud sai. Aga see nüüd küll ainult minu isiklik arvamus ja teiste omaga see ühtima ei peaMahno kirjutas:Huvitav kas sellist "kapsapeenra külge maakera" ehitamist kannatab tänapäeval veel ümberehituse alla kirjutada? Jutt kõlab ju umbes nii et "teeme vähe pikemaks, vähe laiemaks, uus sild alla jne" Vanast zubrikust jääb vaid number ja ämber. Kui roostes raam ka välja vahetada on ju samahea kui uue haagise ehitamine nullist.
Täitsa siiras küsimus, ilma targutamiseta.

Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17426
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Haagise ehitus ?
Oskab keegi anda hinnangut palju läheks (umbkaudu) maksma haagise pidurisüsteemi taastamine.
Tegu 1t täismassiga haagisega millelt puudu (demonteeritud ) õige veopea, käsipidur. Kogu pirurihoovastik ja võimalik, ka et rataste juurest kõik sinna kuuluv.
Tegu 1t täismassiga haagisega millelt puudu (demonteeritud ) õige veopea, käsipidur. Kogu pirurihoovastik ja võimalik, ka et rataste juurest kõik sinna kuuluv.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17426
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Haagise ehitus ?
Selgus, et mulle huvi pakkuv haagis on hoopis hüdruliste inerts piduritega
Pole sellist nõuka aegset lahendust sõiduauto haagistel varem täheldanud.
http://foto.drom.ru/14340/
Sellise asja taastamine võib vist veel kallimaks minna?

Pole sellist nõuka aegset lahendust sõiduauto haagistel varem täheldanud.
http://foto.drom.ru/14340/
Sellise asja taastamine võib vist veel kallimaks minna?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi