Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
orejaP kirjutas:
Suvist kütust ei tohi tanklad müüa 16.11-15.04
Kas see on kuskil seaduse-määrusega sätestatud?
Lihtsalt eile soovisin ka Viljandis asuvast Favorast tankida ning ühe tankuri peal oli, et ettevaatust, suvine kütus-tankimine omal vastutusel...
Teises tankuris oli talvine aga kohe hea hinda juurde kruvida.
Jah. Diiselkütusele seatud nõuded on määratletud Euroopa direktiivga DIN EN 590, biodiisel DIN EN 14214
Ei suutnud leida kiirotsinguga eestikeelset dokumenti asja kohta. Siin on lühidalt kokku võetud asi:
Käisime sõpsidega selle kõva külma ajal Põhja - Soomes ja ei tea kas sealne hea kütus või diisli lisand (Diesel 100) aga diisel Voyager käivitus hommikul -30 kraadi juures hetkega, paremini kui Eestis mõne miinus kraadi juures. Pole veel jõudnud uurida kas Eestis ka seda müüakse, aga eestikeelne kiri oli lisandil peal. Tundus, et oli maru hea lisand.
roonex kirjutas:Käisime sõpsidega selle kõva külma ajal Põhja - Soomes ja ei tea kas sealne hea kütus või diisli lisand (Diesel 100) aga diisel Voyager käivitus hommikul -30 kraadi juures hetkega, paremini kui Eestis mõne miinus kraadi juures. Pole veel jõudnud uurida kas Eestis ka seda müüakse, aga eestikeelne kiri oli lisandil peal. Tundus, et oli maru hea lisand.
Alex kirjutas:Muigama ajas kui esimene kord Landy selle teema kirjutas aga nüüd ajab nutma.Tegu pole maasturiga vaid autoelamuga...viimati kasutasin oktoobri algul, paagis mitte rohkem kui 10 l(paak 70)ja tahtsin igaks juhuks talvist täis võtta aga kahjuks polnud enne külmasi kodumail.Küsimus:kuidas lahendada olukord kui enne + kraade vaja sõita?Paaga kallan kanistrist täis kondentsi vastu...vajadusel(häda)vahetan ka filtri(masin kiviparketil mis imab kõik sisse) aga mis saab pumbaga?Paak plastikust ja üldine soojendamine ehk ainult kuumaõhupüstoliga.
Käivitada pole proovinud, (sooja ruumi ei mahu 3x7m)talvel tahaks suusatama minna aga...
Eelmine aasta panin enne külmasi 2 päeva talvise sisse ja muretu elu...siinsed diislispetsid tegid tiba murelikuks...mul see esimene diisel alates 1986a
terv
Alex
kas piisab kui oodata 0 panna käima ja talvine diisel sisse?kuda selle parafiiniga jääb?
Head uut kõigile!
Ma juba tean, mida hr. Honkomees ütleb, aga ise sama fakti ees: hobiliikuril sai suvel soojaga sai paak silmini täis võetud lootuses, et enne külmasid ikka otsa saab, aga ei... Paak poolest saati suvist täis. Lihtsalt jahedate ilmadega sõitsime hoolega tühjemaks, -10 kraadini oli kõik ok, aga nüüd ootame kevadet, ehk natuke leebemat kliimat, et jama välja valada ja kuskilt meie arktikale sobivat kütust leida.
Esimese suurema (-26) elas see paagitäis muretult üle, käima ei pandud ja tõenäoselt ei teki ka sellest külmalainest probleeme, peaasi, et külmaga ei käi.
Igapäevadiisel läks ka täna veel võtmest, väljas jälle -25.
trc kirjutas:
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs
Üroovi seda: pane sügavkülma 2 pakki jääkuubikuid külmuma.
1 kuuma veega ja teine külmaga.
Vaata kumb enne ära külmub;)
trc kirjutas:
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs
Üroovi seda: pane sügavkülma 2 pakki jääkuubikuid külmuma.
1 kuuma veega ja teine külmaga.
Vaata kumb enne ära külmub;)
trc kirjutas:
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs
Üroovi seda: pane sügavkülma 2 pakki jääkuubikuid külmuma.
1 kuuma veega ja teine külmaga.
Vaata kumb enne ära külmub;)
Proovi ära, ja vaata kas taod siis reealselt ka peaga vastu seina kui kuum vesi enne ära jäätub:P
wdd kirjutas:
Proovi ära, ja vaata kas taod siis reealselt ka peaga vastu seina kui kuum vesi enne ära jäätub:P
Sa ei saanud vist ikka üldse pihta?!
Sa pista need oma kotid erinevate veetempidega sügavkülma ja vaata näiteks 24h hiljem, et kumb on rohkem jäätunud
Ja kui siis jäi veel keeruliseks saad teha ka teistpidi katse:
Võta 2 keedunõud, lase ühte soe vesi ja teise külm vesi, siis keeda mõlemaid näiteks pool tundi katsu sõrmega kummas potis keev vesi on kuumem
Paul kirjutas:
Võta 2 keedunõud, lase ühte soe vesi ja teise külm vesi, siis keeda mõlemaid näiteks pool tundi katsu sõrmega kummas potis keev vesi on kuumem
wdd kirjutas:
Proovi ära, ja vaata kas taod siis reealselt ka peaga vastu seina kui kuum vesi enne ära jäätub:P
Sa ei saanud vist ikka üldse pihta?!
Sa pista need oma kotid erinevate veetempidega sügavkülma ja vaata näiteks 24h hiljem, et kumb on rohkem jäätunud
Ja kui siis jäi veel keeruliseks saad teha ka teistpidi katse:
Võta 2 keedunõud, lase ühte soe vesi ja teise külm vesi, siis keeda mõlemaid näiteks pool tundi katsu sõrmega kummas potis keev vesi on kuumem
Edukat katsetamist
Täielik OT juba, aga vee füüsikalised omadused on klass omaette ja teistele vedelikele neid 1:1le üle kanda ei saa. Ma ei ole kindel, kas boilerisooja vee puhul asi kehtib aga keemiseni kuumutatud vee ja keetmata külma vee külmumiskiirus on päris võimasalt kuuma vee kasuks. Füüsikud täpsustagu kui tahavad - vee kuumutamisel lõhutakse molekulide vahelisi sidemeid bla-bla-bla... tehakse need uutele mõjutustele vastuvõtlikumaks. See puudutas siis kiirust. Kui vesi on juba jääks muutunud, on seal mingid tiheduse ja muude parameetrite erinevused aga visuaalselt on jah nii, et "jää on jää" ja "keev vesi keev vesi" olenemata jäätumise v keema minemise kiirusest.
Eks seal ole see, et mineraalid peale mõngast keetmist lahkuvad veest (näiteks rahvale tuntud katlakivi). Igasugused soolad ja mineraalid aga takistavad külmumist. Sealt see bla-bla-bla alguse saabki.
Aga see polnud ju selle vee külmumise point. Point oli ikka seal, et kui ma laupäeval võtsin paagi diislit täis ja iga päev võtan sinna 5L juurde (rohkem ei sõida) siis teisipäeva hommikul ei ole mul mingit kasu laupäeval võetud soojast diislist auto käivitamise puhul. Las see vesi külmub - kuigi kalal käies on vaja ühe sügavamele puurida, väsitab rsk
Lugupeetud!
Kütteniit torustikku! Kannatab kerida ka ümber kütusevõtturi, ka mõnede filterelementide ümber. Olen teinud, toimib.
vt. www.enno.ee
ja vana variant: www.hot.ee/kylmumine
Niit asub Tartus.
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
Tegelikult on nii:
Kui sa k----d (lased sooja vett) jää peale, tekib sinna mägi.
Valad pudelist külma vett, ei midagi. Laiali valgub.
Järelikult soe vesi jäätub kiiremini!
Seletage, et nii ei ole
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.