Hoiatus! Pakane tuleb!

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

no fear kirjutas:
trc kirjutas:
orejaP kirjutas:
Suvist kütust ei tohi tanklad müüa 16.11-15.04
Kas see on kuskil seaduse-määrusega sätestatud?

Lihtsalt eile soovisin ka Viljandis asuvast Favorast tankida ning ühe tankuri peal oli, et ettevaatust, suvine kütus-tankimine omal vastutusel...
Teises tankuris oli talvine aga kohe hea hinda juurde kruvida.
Jah. Diiselkütusele seatud nõuded on määratletud Euroopa direktiivga DIN EN 590, biodiisel DIN EN 14214

Ei suutnud leida kiirotsinguga eestikeelset dokumenti asja kohta. Siin on lühidalt kokku võetud asi:

http://www.logistikauudised.net/Default ... dcomment=1

Edit.
Miski dokument väidab, et 1.detsembrist
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1025574

§3. Kliimast sõltuvad nõuded

(1) Ajavahemikul 1. detsembrist kuni 29. veebruarini peab diislikütust müüvates tanklates olema müügil talvise diislikütuse nõuetele vastavat kütust.

E. Mitte suvise müük pole keelatud vaid talvise müük on kohustuslik. :)
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
roonex
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: P Dets 20, 2009 7:14 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas roonex »

Käisime sõpsidega selle kõva külma ajal Põhja - Soomes ja ei tea kas sealne hea kütus või diisli lisand (Diesel 100) aga diisel Voyager käivitus hommikul -30 kraadi juures hetkega, paremini kui Eestis mõne miinus kraadi juures. Pole veel jõudnud uurida kas Eestis ka seda müüakse, aga eestikeelne kiri oli lisandil peal. Tundus, et oli maru hea lisand.
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

roonex kirjutas:Käisime sõpsidega selle kõva külma ajal Põhja - Soomes ja ei tea kas sealne hea kütus või diisli lisand (Diesel 100) aga diisel Voyager käivitus hommikul -30 kraadi juures hetkega, paremini kui Eestis mõne miinus kraadi juures. Pole veel jõudnud uurida kas Eestis ka seda müüakse, aga eestikeelne kiri oli lisandil peal. Tundus, et oli maru hea lisand.
Kütus on parem kui see, öka, mida me Mazekaist saame.
Aga lisand on:
http://ladu24.ee/et/tarvikud/7006,122,0,1,Diesel/23866
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
roonex
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: P Dets 20, 2009 7:14 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas roonex »

Suured tänud sulle trc, ise pole veel leidnud seda, aga nüüd kallan kindlasti oma igapäevaautosse ka seda, äkki teeb meie kütust paremaks.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Alex kirjutas:Muigama ajas kui esimene kord Landy selle teema kirjutas aga nüüd ajab nutma.Tegu pole maasturiga vaid autoelamuga...viimati kasutasin oktoobri algul, paagis mitte rohkem kui 10 l(paak 70)ja tahtsin igaks juhuks talvist täis võtta aga kahjuks polnud enne külmasi kodumail.Küsimus:kuidas lahendada olukord kui enne + kraade vaja sõita?Paaga kallan kanistrist täis kondentsi vastu...vajadusel(häda)vahetan ka filtri(masin kiviparketil mis imab kõik sisse) aga mis saab pumbaga?Paak plastikust ja üldine soojendamine ehk ainult kuumaõhupüstoliga.

Käivitada pole proovinud, (sooja ruumi ei mahu 3x7m)talvel tahaks suusatama minna aga...

Eelmine aasta panin enne külmasi 2 päeva talvise sisse ja muretu elu...siinsed diislispetsid tegid tiba murelikuks...mul see esimene diisel alates 1986a :oops:
terv
Alex

kas piisab kui oodata 0 panna käima ja talvine diisel sisse?kuda selle parafiiniga jääb?
Head uut kõigile!
Ma juba tean, mida hr. Honkomees ütleb, aga ise sama fakti ees: hobiliikuril sai suvel soojaga sai paak silmini täis võetud lootuses, et enne külmasid ikka otsa saab, aga ei... Paak poolest saati suvist täis. Lihtsalt jahedate ilmadega sõitsime hoolega tühjemaks, -10 kraadini oli kõik ok, aga nüüd ootame kevadet, ehk natuke leebemat kliimat, et jama välja valada ja kuskilt meie arktikale sobivat kütust leida.
Esimese suurema (-26) elas see paagitäis muretult üle, käima ei pandud ja tõenäoselt ei teki ka sellest külmalainest probleeme, peaasi, et külmaga ei käi.
Igapäevadiisel läks ka täna veel võtmest, väljas jälle -25.
wdd
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: T Nov 03, 2009 9:45 pm
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas wdd »

trc kirjutas:
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs ;)
Üroovi seda: pane sügavkülma 2 pakki jääkuubikuid külmuma.
1 kuuma veega ja teine külmaga.
Vaata kumb enne ära külmub;)
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

wdd kirjutas:
trc kirjutas:
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs ;)
Üroovi seda: pane sügavkülma 2 pakki jääkuubikuid külmuma.
1 kuuma veega ja teine külmaga.
Vaata kumb enne ära külmub;)
:bang:
wdd
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: T Nov 03, 2009 9:45 pm
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas wdd »

seff kirjutas:
wdd kirjutas:
trc kirjutas:
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs ;)
Üroovi seda: pane sügavkülma 2 pakki jääkuubikuid külmuma.
1 kuuma veega ja teine külmaga.
Vaata kumb enne ära külmub;)
:bang:

Proovi ära, ja vaata kas taod siis reealselt ka peaga vastu seina kui kuum vesi enne ära jäätub:P
Kasutaja avatar
Paul
Mudder
Postitusi: 80
Liitunud: T Mai 29, 2007 3:34 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Paul »

wdd kirjutas:
Proovi ära, ja vaata kas taod siis reealselt ka peaga vastu seina kui kuum vesi enne ära jäätub:P
Sa ei saanud vist ikka üldse pihta?!
Sa pista need oma kotid erinevate veetempidega sügavkülma ja vaata näiteks 24h hiljem, et kumb on rohkem jäätunud :shock:

Ja kui siis jäi veel keeruliseks saad teha ka teistpidi katse:
Võta 2 keedunõud, lase ühte soe vesi ja teise külm vesi, siis keeda mõlemaid näiteks pool tundi katsu sõrmega kummas potis keev vesi on kuumem :idea:

Edukat katsetamist :wink:
56 505 100
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Paul kirjutas: Võta 2 keedunõud, lase ühte soe vesi ja teise külm vesi, siis keeda mõlemaid näiteks pool tundi katsu sõrmega kummas potis keev vesi on kuumem :idea:
IRW, ma arvan et vasakus :))
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
tyybel
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: T Apr 22, 2008 12:53 pm
Asukoht: Tallinn ja Pärnu

Postitus Postitas tyybel »

Paul kirjutas:
wdd kirjutas: Proovi ära, ja vaata kas taod siis reealselt ka peaga vastu seina kui kuum vesi enne ära jäätub:P
Sa ei saanud vist ikka üldse pihta?!
Sa pista need oma kotid erinevate veetempidega sügavkülma ja vaata näiteks 24h hiljem, et kumb on rohkem jäätunud :shock:
Ja kui siis jäi veel keeruliseks saad teha ka teistpidi katse:
Võta 2 keedunõud, lase ühte soe vesi ja teise külm vesi, siis keeda mõlemaid näiteks pool tundi katsu sõrmega kummas potis keev vesi on kuumem :idea:
Edukat katsetamist :wink:
Täielik OT juba, aga vee füüsikalised omadused on klass omaette ja teistele vedelikele neid 1:1le üle kanda ei saa. Ma ei ole kindel, kas boilerisooja vee puhul asi kehtib aga keemiseni kuumutatud vee ja keetmata külma vee külmumiskiirus on päris võimasalt kuuma vee kasuks. Füüsikud täpsustagu kui tahavad - vee kuumutamisel lõhutakse molekulide vahelisi sidemeid bla-bla-bla... tehakse need uutele mõjutustele vastuvõtlikumaks. See puudutas siis kiirust. Kui vesi on juba jääks muutunud, on seal mingid tiheduse ja muude parameetrite erinevused aga visuaalselt on jah nii, et "jää on jää" ja "keev vesi keev vesi" olenemata jäätumise v keema minemise kiirusest.

Lahe füüsikanurk siin meil juba :wink:
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Eks seal ole see, et mineraalid peale mõngast keetmist lahkuvad veest (näiteks rahvale tuntud katlakivi). Igasugused soolad ja mineraalid aga takistavad külmumist. Sealt see bla-bla-bla alguse saabki.
Aga see polnud ju selle vee külmumise point. Point oli ikka seal, et kui ma laupäeval võtsin paagi diislit täis ja iga päev võtan sinna 5L juurde (rohkem ei sõida) siis teisipäeva hommikul ei ole mul mingit kasu laupäeval võetud soojast diislist auto käivitamise puhul. Las see vesi külmub - kuigi kalal käies on vaja ühe sügavamele puurida, väsitab rsk :twisted:
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
enno
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: T Aug 07, 2007 8:04 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas enno »

Lugupeetud!
Kütteniit torustikku! Kannatab kerida ka ümber kütusevõtturi, ka mõnede filterelementide ümber. Olen teinud, toimib.
vt. www.enno.ee
ja vana variant:
www.hot.ee/kylmumine
Niit asub Tartus.
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Tegelikult on nii:
Kui sa k----d (lased sooja vett) jää peale, tekib sinna mägi.
Valad pudelist külma vett, ei midagi. Laiali valgub.

Järelikult soe vesi jäätub kiiremini!
Seletage, et nii ei ole :twisted:
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”