5. leht 7-st

Postitatud: R Mai 14, 2010 9:00 am
Postitas toilu
Hyundai Terracan 2003aasta
piduriteta: 700kg
piduritega: 2800kg

Toyota LJ70 85aasta
piduriteta: 750kg
piduritega 2000kg

Toilu

Postitatud: R Mai 14, 2010 11:37 am
Postitas samodelkin
Ei oleks arvanud, et mulle viimase 10 a jooksul selgeks saanud asjaolude teatavaks tegemine nii suure poleemika tekitab!
Ja nagu juba oma teises postituses teatasin, pole minu eesmärgiks üldsegi vaidlemine, kui selline.

Olen aja jooksul omanud kahte sellist komplekti identseid autosid(üks doonoriks), millel lubatud haagise vedamise massid on passis täiesti erinevad.
Kui nüüd ka siia pannakse üles lubatud suurimad massid, milles tekib erinevus, ühe ja sama automargi, sama mootori, käigukasti, väljalaske aasta ja tõenäolislt ka sama koostetehase poolt toodetud autode puhul, siis tekib õigustatud küsimus, ka Teil – miks see nii on...
Mina küsisin seda ARKist ja mulle vastati iseenesestmõistetavalt, et keegi eelmistest omanikest on lasknud v ä h e n d a d a lubatud haagise vedamise massi. Ei saa, muidugi, kindlalt väita, et seda just meie ARKis tehti.
Olen ka müügiportaalides olevate autode müüjatelt küsinud neid masse – veel talvel oli müügil kaks “Blazer'it” - millel ühel oli lubatud piduritega haagis 2250kg ja teisel 3500kg! See on ka suurim vahe, mida samasuguse mootori, käigukasti ja väljalaskeaasta puhul olen avastanud!

Ja veel – üleeile peeti mind kahel korral kinni auto ja haagisega, mille passides olevad numbrid sugugi kokku ei tohiks klappida. Seda kahes erinevas Eestimaa otsas. Dokumente kontrolliti hoolega. Polnud probleemi, sest kinnipidamise helkel oli haagis tühi.

Ei üritagi midagi konkreetselt tõestama hakata, kuna siis tuleks sisse tuua juba kolmandate isikute, või firmade andmeid ja see ilmselt poleks, mitte ainult eetiline, vaid ka lubatud.

Jõudu kõigile numbrite kirjapanemisel!

Postitatud: R Mai 14, 2010 12:10 pm
Postitas tarmo
Konkreetne näide: Dodge RAM 1500-l oli Eestisse registreerimisel pandud haagise lubatud suurimaks massiks 2000 kg. Kui mina auto ostsin, siis sai väheke asja esinduse (Ameerika Auto) kaudu uuritud ning ilma probleemideta sain uude passi vastavaks numbriks 3500 kg. Ilmselt siin mängis rolli ka see, et teisi samasuguseid autosid juba on palju 3500 kg massiga arvel...

Postitatud: L Mai 15, 2010 5:54 pm
Postitas JANNO L200
Lisan ka omalt poolt kahe auto piduritega käru suurima lubatud täismassi:

Mitsu L200 2006 a. - 2650 kg (auto täismassist 200kg vähem)
Nissan Patrol GR Y60 1991 a. - 2450 kg (sama mis auto täismass)

aga piduriteta haagis ...

Postitatud: K Mai 19, 2010 11:29 pm
Postitas leander
Torkan siia vahele ühe väikese vahepala, mis viimasel ajal suhteliselt aktuaalseks on saanud - nimelt piduriteta haagis. Ütleme, et 80% kergahaagiseid on 750kg reg massina ja tuleb välja, et vaid 20% (sõidu)autodel on piduriteta haagise lubatud mass vähem kui 750. Seega tuleb välja, et enam kui poolte autodega ei tohigi sellist haagist vedada. Endal kasutuses tavaline renault millel siis 650 ja vw T4 millel 700 kg ilma piduriteta. Tuleb vist välja, et selle nalja eest võib hoopis trahviga pihta saada. Tuleb enda käru aia nurka kopitama jätta ja pole ilusast E tähest loa peal kasu mitte halligi.

Postitatud: K Mai 19, 2010 11:34 pm
Postitas Landy
Kodanik Inderk Sirk paneb haagise asjad veidi uude valgusesse:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... id=25288#0

Loeb TEGELIK mass, ehk kui sul on 750KG registrimassiga haagis mille TEGELIK mass koos laadungiga jääb autoga vedmiseks lubatu piiresse, siis on kõik korras.

Postitatud: N Mai 20, 2010 7:38 am
Postitas samodelkin
Landy kirjutas:Kodanik Inderk Sirk paneb haagise asjad veidi uude valgusesse:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... id=25288#0

Loeb TEGELIK mass, ehk kui sul on 750KG registrimassiga haagis mille TEGELIK mass koos laadungiga jääb autoga vedmiseks lubatu piiresse, siis on kõik korras.
...aga seda ma ju kogu aeg siin püüangi väita! Loe minu eelnevaid postitusi selles rubriigis! :lol:

Postitatud: N Mai 20, 2010 10:09 am
Postitas taxopets
Toon oma kahe auto näite kui napakas asi on:
1.Peugeot Expert tm.2505 kg.pid.haagis1300kg.
2.Uaz 3303 tm.2620 kg. pid. haagis 2500kg.
Ehk siis tänapäevane ketaspidurite,abs-i jms.auto versus trummelpiduritega vene raud.Aru ma ei saa kus siin loogika on :evil:
Muide selle Sirgi jutu järgi olen kogu aeg tegutsenud.Kui sai karavani otsitud siis oli valikus üks tm.1450 kg. isend.Ja ongi kõik õige kui nt.gaasiballoonid vms.autosse ümber tõstad.Soovitav muidugi enne kaalul ära käia.

Postitatud: N Mai 20, 2010 10:22 am
Postitas Külahull
Uazil on siis ju veel hea haagise raskus pandud.G 66 on võimeline paberite järgi vedama 750 kg ilma piduriteta ja piduritega 2000 kg. See on mootoris kinni. Diisel 66 on passis 5,6t.

Postitatud: N Mai 20, 2010 11:16 am
Postitas MM
taxopets kirjutas:Toon oma kahe auto näite kui napakas asi on:
1.Peugeot Expert tm.2505 kg.pid.haagis1300kg.
2.Uaz 3303 tm.2620 kg. pid. haagis 2500kg.
Ehk siis tänapäevane ketaspidurite,abs-i jms.auto versus trummelpiduritega vene raud.Aru ma ei saa kus siin loogika on :evil:
Muide selle Sirgi jutu järgi olen kogu aeg tegutsenud.Kui sai karavani otsitud siis oli valikus üks tm.1450 kg. isend.Ja ongi kõik õige kui nt.gaasiballoonid vms.autosse ümber tõstad.Soovitav muidugi enne kaalul ära käia.
Loogikasse kuulub muutujana ka autokere/raam kuhu ja kuidas kärukonks kinnitatakse ja haakeseadme edna tugevus. Ja testid on rängad, teostatakse neid muide ka Eestis ning nõutud 2 miljoni loksutuse peale on laiali lennanud ka tuntud tootjate haakeseadmeid. Konstruktsioonilistest erisustest tingituna on mõne liikuriga raske käru sikutamine lõppenud ka keredetailide deformatsiooniga.

Subaru Impreza 2,0 92kw `03 (aeglustiga vahekastiga) Piduriteta 500 kg, piduritega 1600 kg
Jeep Wrangler 4,0 130kw `06 puudub info tehnilises passis.

Postitatud: N Mai 20, 2010 10:59 pm
Postitas JAN007
Minupoolt kah paar näidet siia:

Niva 1,6 86a 56kW piduriteta 300 piduritega 1150
Grand Vitara 1,6 01a 69kW piduriteta 550 piduritega 1600
Suzuki SX4 4x4 1,6 08a 79kW piduriteta 400 piduritega 1200
Berlingo 1,4 06a 55kW piduriteta 500 piduritega 900

Postitatud: R Mai 28, 2010 9:12 pm
Postitas mart284
totu kirjutas:LR tootja lubab 4000, meie ARK (ilmselt kogu EL) tunnistab inertspiduritega haagiseid kuni 3500 ni. Sellest ka maks 3,5T. Puhtalt isikliku arvamusena ei eelistaks raske haagise veol ilma koormata kastikat, kaheteljeline haagis hakkab kerget auto saba juhtima. Seda leevendab haagise koorma ettepoole toomine mis aga koormab liigselt haakeseadet ja muudab, tänu haakeseadme teleskoobile mõjuvatele vertikaaljõududele, inertspidurite töö närvilisemaks. Suur bensukas ja A/T on küll hästi mõnusad aga rahakotti laastavamad. Juba manuaaldiisliga võistlusautot vedades kisub küttekulu 15 kanti.
Mul on 2004 aasta Dodge Durango ja passis on piduritega käru massiks 39xxkg. Kas kuskil on mingit EU seadust rikutud, et selline number on paasi jäetud?

Postitatud: P Mai 30, 2010 7:51 pm
Postitas samodelkin
Tõenäoliselt on auto enda täismass üle 3500 ja Sul endal lubades "C" ja "E" templid sees?
Oluline on ju ikka see, et see h a a g i s ei hakkaks ise autot juhtima...

Postitatud: P Mai 30, 2010 10:00 pm
Postitas mart284
samodelkin kirjutas:Tõenäoliselt on auto enda täismass üle 3500 ja Sul endal lubades "C" ja "E" templid sees?
Oluline on ju ikka see, et see h a a g i s ei hakkaks ise autot juhtima...
Auto täis- ja registri mass on suts alla 3000de. Lubadest on olemas ainult B.

Postitatud: P Mai 30, 2010 10:38 pm
Postitas samodelkin
Siis ei maksa ju nii suure haagise vedamisest unistada! Auto+haagis=3500!
Kui ikka lubatav haagise mass ületab auto enda täismassi, kaldun arvama, et on jälle kusagil midagi muudetud, et saaks "B" lubadega sõita. Ja siis ehk on see haagise osa jäänud muutmata.
Kui ikka tõsine huvi on, uuri parem USA-autoesindusest täpsemalt järele, miski on siin valesti, kui haagis saab olla raskem, kui auto - see hakkab ju ise autot lükkama!
Loogiliselt võttes ja oma kogemusest lähtudes, ei tohiks selline asi lubatud olla.