5. leht 9-st

Postitatud: R Jaan 14, 2011 9:50 pm
Postitas uputaja
Sellepärast ei asu keskel, kuna diagonaalvarras tõmmas silla viltu alla peale tõstet. Pead pikendama seda diagonaalvarrast ning soovitav on ka nii suure tõste puhul esisilda 2 kraadi tagasi keerata. Seda saad teha uute reaktiivvarrastega, mis on erineva pikkusega.[/quote]

Panhard oli reguleeritav, nii oli Olegi teemas kirjas.

Point selles, et sild ei nihku mitte küljele vaid nö kerele kerele lähemale, kuna piltlikult sild liigub mööda ringjoont ning peale tõstevedrude lisamist liikus sild allpoole. nüüd tuleb alumisi reaktiivvardaid pikendada mõned cm-id ja asi õige. Ei pea ettejooksu nurka muutma ega midagi.

Postitatud: R Jaan 14, 2011 10:02 pm
Postitas oleg p
jr kirjutas: Sellepärast ei asu keskel, kuna diagonaalvarras tõmmas silla viltu alla peale tõstet. Pead pikendama seda diagonaalvarrast ning soovitav on ka nii suure tõste puhul esisilda 2 kraadi tagasi keerata. Seda saad teha uute reaktiivvarrastega, mis on erineva pikkusega.
Diagonaalvarda all mõtled panhardi? Siis see on juba ümber tehtud ja diagonaalis sild otse.
uputaja kirjutas: nüüd tuleb alumisi reaktiivvardaid pikendada mõned cm-id ja asi õige.
Kas siis piisab, kui muudan igal rattal vaid alumist reaktiivvarrast või tuleb siiski kõik vardad muuta?
Kui mu mälu ei peta, siis hetkel nagu hoiaks esimesi rattaid koopas ninapoole, mitte tahapoole. Kui ma pikendan reaktiivvarrast(alumist), kas siis ratas ei liigu veel rohkem nina poole? Ehk peaksin just lühemaks tegema? Või olen ma asjast valesti aru saanud?

Postitatud: L Jaan 15, 2011 6:05 pm
Postitas reimo
Mis jõud seda silda ettepoole viib?
Reaktiivvardad (mida siin enne ka lääbadeks nimetati) on tagumisest otsast kere küljes ja esimesest silla küljes. Kui sild liigub kerest kaugemale, siis liigub ta ka tahapoole.
Kui nüüd teed reaktiivvardad pikemaks, hakkab sild jälle ülespoole liikudes liialt ette nihkuma.
3" tõste puhul ei tohiks asi originaalidega väga hull olla, aga kui tahad hästi teha, siis tuleks viia reaktiivarraste kinnitus kere küljes sillast kaugemale, sellega saad geomeetria uuesti paika (nn "long arm" tõsted on küll enamasti üle 4").
Minul tekkis probleem tagasillaga, kus 31" rehv vastu karbi nurka hakkas käima. Selle kõige lihtsam lahendus oli koopa esimese nurga maha lõikamine. Esisillas pole mingeid vastukäimise probleeme (v.a. velgede liiga suurest offsetist tingitud pöörderaadiuse probleem) olnud. Tehtud siis "heinaküüni tõste" ja esisillas isegi pahnard pikemaks tegemata, rehvid 31x10,5 Exploreri velgedel.

Postitatud: P Jaan 16, 2011 9:33 am
Postitas oleg p
Ega jah, mul ka see esimene sild diagonaalis selle 3'' tõste puhul väga paigast ei läinudki, kõigest 1cm ja oleksin võinud selle panhardi puutumata jätta aga kui juba asi küljest oli, siis tegin ära.

Nii esimene kui ka tagumine ratas tuleb kere poole lähemale, seega ees peaks tegema ju just lühemaks reaktiivvarrast ja taga pikemaks.
Kas seal on siis vahet, kas viin reaktivvarda kere poolse kinituse kaugemale või teen reaktiivvarda lühemaks(esisillas)?
Ja ikka ja jälle küsin, et kas ainult alumise reaktiivvarda ümbertegemisest piisab või pean ikkagi nii ülemise kui ka alumise ümber tegema?

Postitatud: P Jaan 16, 2011 10:39 am
Postitas urmas
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/chassi ... /index.htm
Siin nad räägivad ainult alumisest. Pmst sellel lehel kõigele vastus olemas.
Või siis see: http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Sus ... _Chart.htm
Minu lahendus asjast on: Joonestasin lahti. 10cm tõste korral, et silla caster ei muutuks, tegin ülemise lääba +15mm ja alumise +25mm pikemaks. Peapõhjus selles, et kardaan jäi liiga pikaks. Silla käigu üles pead ära piirama. Tee see vedru sees olev piiraja pikemaks.
Taga ilmselt sama teema, ei tea, sest cherol tagasild.
Track bari ei pea pikemaks tegema. Puuri sillas olev poldiauk10-15mm edasi.

Postitatud: P Jaan 16, 2011 2:09 pm
Postitas oleg p
Tänud Urmas linkide eest. Otsinud sealt vene kodukalt ennemgi infot, kuid ei osanud vaadata XJ-i alt õpetusi.

Viimaselt lehelt loen välja, et kuni 4 3/4'' tõste puhul ei ole vaja ülemist reaktiivv muuta, küll aga alumist küll.
Alumist on siis vaja nurga alla viltu viia, et alumisele silla kinnitusele vastu ei hakkaks käima ja nats üle 1cm pikemaks(vene lehel joonised olemas).Kui sa Urmas omal selle alumise varda pikemaks tegid, kas sa siis tegid sama nurga sisse nagu seal vene kodukal näidatud või tegid lihtsalt pikemaks?
Samas ei leidnud ma kuskilt tagasilla kohta infi...
Teen siis tagumise silla alumise varda samasuguse nagu esisillaski, või mis keegi arvab?
Ja soovitatakse panna ka vahekasti kinnitustele 2,5 cm pikkused puksid vahele, et gardaani nurga kraade muuta. Teen vast sellegi oma masinal ära.

Postitatud: P Jaan 16, 2011 3:00 pm
Postitas urmas
Ma lääbale seda nurka ei teeks, kukub sild liiga alla.
Kui vaja, saad rellakaga silla küljes piirajat maha lasta.
Tegelt ei tohi ju ümber teha.
Kuid, kui teed, pane lääba sisse kanttoru täispikkuses, nii, et otsad vastu pukse toetavad, muidu jääb lahjaks. Vist sobis 25x50 paksu seinaga kanttoru. Mõõda üle.
Tagasillaga ju sama, mis ees pmst.
Tee ennem tõste, siis vaata vahekasti. Tagumine kardaan peab silla õhus olles vabalt pöörlema.

Postitatud: P Jaan 16, 2011 7:50 pm
Postitas oleg p
Arvad, et ei hakka vastu käima, kui seda nurka sisse ei tee?
Teen alumise ainult 15mm pikemaks ja kõik?(Selle 15mm võtsin ma sellelt vene lehe jooniselt, joonis kus lääb nurga alla tehtud)
Ise sain aru, et see nurk tehakse ainult selleks, et ta silla poolse kinnituse piirajale ette ei jääks, mitte et ta silda veel madalamale ei viiks.
Või piiraja kõrgemale tõsta, kui see nurk vaid selleks mõeldud, et ta piirajat ei riivaks?
Või oleks mõtekam teha nagu sina alumine 25mm ja ülemine 15mm. (alumine lääb on originaalis 2cm pikem ülemisest).
Teeks ikka esimese korraga õigesti, ei viitsi hiljem uuesti ümber hakata tegema.
Samas tekkis küsimus, et miks ei võiks lääba kere kinnitused allapoole tuua 3'' ja lääb ise jääb puutumata? Jääks vist liiga madalale see kinnitus :roll:
urmas kirjutas:Tee ennem tõste, siis vaata vahekasti. Tagumine kardaan peab silla õhus olles vabalt pöörlema.
Eem 3'' tõse on juba all, ülejäänud asjad on juba ümber tehtud va lääbad. Pean siis veel ka tagumist gardaani üle vaatama.

Postitatud: T Veebr 01, 2011 11:13 pm
Postitas kukimuki
jeepforum.com'ist leidsin siukse tabeli, mõni targem oskab kommenteerida kas seal on mingeid vigu:

Pilt

see peaks vastuse andma paljudele küsimustele.

Mait

Re: Grand Cherokee tõstmine

Postitatud: E Aug 01, 2011 11:38 am
Postitas Larry
Mida tähendab tabeli alumistes ridades mõiste Trim?

Re: Grand Cherokee tõstmine

Postitatud: E Aug 01, 2011 12:18 pm
Postitas kukimuki
et rattakoopaid tuleb kas vähesel (little trim) või mõõdukal määral (moderate trim) suuremaks lõigata.

et ilma tõsteta mahub 265/70R16 alla ainult koos mõõduka rattakoopa suurendamisega,
kui aga teed 3 tollise tõste, siis koopaid lõikuma ei pea.

Re: Grand Cherokee tõstmine

Postitatud: E Aug 01, 2011 12:38 pm
Postitas jeeps
Mul jeebil on juba 265/70 all. Ja pole midagi ümber lõigatud. Vb on siis juba mingi tehase tõste küljes.

Re: Grand Cherokee tõstmine

Postitatud: N Sept 29, 2011 2:38 pm
Postitas Larry
Mida tähendab tabeli viienda rea mõiste "Shocks"?
Tänud ette!

Re: Grand Cherokee tõstmine

Postitatud: N Sept 29, 2011 2:40 pm
Postitas Larry
Kas äkki amortisaatorid?

Re: Grand Cherokee tõstmine

Postitatud: N Sept 29, 2011 2:49 pm
Postitas kadjakas2000
Ilmselgelt. Mugandus Shock absorberist.
PS. ZJ-i kohta ei mäleta, a WJ-l on tuleks selle recommendationi järgi ka tagumiste amortide puhul toimida.