5. leht 19-st
Postitatud: E Okt 20, 2008 1:26 am
Postitas tarmo
Jahuks veel natuke ülekannete teemal.
Paistab sedamoodi, et aeglasemaks kui 4.88:1 sildade ülekandeid hästi ei saa. Võib-olla saab ka (5.29:1), aga hind on suhteliselt kirves ja lisaks läheb käbi üsna pisikeseks ja nõrgaks. Viimasel juhul tuleks ka kogu ülekanne ca 44:1, mis ei oleks ikkagi päris see.
Nagu siin juba juttu oli, siis kõige lihtsam oleks "doubleri" kasutamine vahekasti ees, sees või järel. Aga tundub, et seegi pole nii lihtne, kui pealtnäha paistab.
Kahte vahekasti järjest on antud teljevahega (247 cm) suhteliselt raske, kui mitte võimatu kasutada. Valmis doubler'i kit'i pole aga senini veel silma hakanud sellele kastile. Mis võimalused veel on? Ise aretada mingi teise vahekasti lõikamise teel?
Ideaalne oleks muidugi olemasolevas kastis asendada mõni suurem hammasratas planetaarreduktoriga. Aga kust sellist leida?
Postitatud: E Okt 20, 2008 7:31 am
Postitas rommi
Minu loogika ütleks, et metalli on küll vähem aga vähenevad ka käbile rakenduvad jõud. Ehk siis punkt, kus pinnad jõuliselt kokku puutuvad nihkub käbi keskteljele lähemale ja on seevõrra väiksemad. Kompenseeritakse pöörlemissagedusega, ehk käbi peab pöörlema rohkem et sama töö ära teha. Küll aga pooltelgedele ja poolteljeotstele rakenduvad suuremad jõud.
Postitatud: E Okt 20, 2008 9:42 am
Postitas totu
Radika taha viimisest siin ennegi juttu olnud, võimalusel soovitan. Oma kogemused: puhtam, kuivem ja muretum tunne- kogu aeg. Lisaboonusena saab vintsi auto gabariiti suruda ja kuradi hea on mootori kallal nokkida.
Postitatud: E Okt 20, 2008 5:02 pm
Postitas erik
rommi kirjutas:Minu loogika ütleks, et metalli on küll vähem aga vähenevad ka käbile rakenduvad jõud. Ehk siis punkt, kus pinnad jõuliselt kokku puutuvad nihkub käbi keskteljele lähemale ja on seevõrra väiksemad. Kompenseeritakse pöörlemissagedusega, ehk käbi peab pöörlema rohkem et sama töö ära teha. Küll aga pooltelgedele ja poolteljeotstele rakenduvad suuremad jõud.
Aegalne ülekanne on pmst alati oma kiiremast suguvennast nõrgem, kuna käbi on väike ja harvade hammastega, harvad hambad väiksel raadiausel on jälle halb töönurk jne. Lühidalt on proovitud ja on veenutud.
Postitatud: E Okt 20, 2008 5:11 pm
Postitas TR Pjätt
Aga mina ei viitsiks üldse maadelda ja mõelda kuidas midagi aeglasemaks saab ja kas ikka peab vastu. Müü parem olemas olev sild maha, kas osadeks või tervelt, lisa sinna mingi raha hulk (nt. 10 000-) ja saad Volvo reduktor sillad. Kogu su mured on kadunud. Usus mind pole mõtet ehitada eilset autot ja kui keegi rääkis siin radikast, siis 100% auto taha.
Priit
QKulgur
Postitatud: E Okt 20, 2008 5:44 pm
Postitas MahviaDeTyrk
erik kirjutas:Aegalne ülekanne on pmst alati oma kiiremast suguvennast nõrgem, kuna käbi on väike ja harvade hammastega, harvad hambad väiksel raadiausel on jälle halb töönurk jne. Lühidalt on proovitud ja on veenutud.
pmst alati ei tähenda sugugi, et alati
nt.
4.375 = 8-35 VS 4.875 = 8-39
Või 4.777 = 9-43
Postitatud: E Okt 20, 2008 10:42 pm
Postitas tarmo
Pagan, Priit, ära hakka ahvatlema nüüd jälle
Eks selles jutus omajagu tõtt on, kuid mõistliku hinnaga sildasid leida pole ka väga lihtne siiski. Praeguseks on üksjagu kulutusi ja tööd nende sildade sisse pandud, vahetama hakkame siis, kui järgmise suurema ümberehituse teeme (kui just keegi mõistliku hinnaga redukturit ei paku nüüd

).
Selge on see, et igasugu totakaid vigu tuleb nii kui nii ümber teha, mida ette ei näe või ei raatsi praegu paremini teha. Tahaks ükskord sõitma ka saada, mitte ainult ehitada

Postitatud: E Okt 20, 2008 11:03 pm
Postitas jr
tarmo kirjutas:Tahaks ükskord sõitma ka saada, mitte ainult ehitada

Mõtle nüüd hoolega. Väike ümberehitus sinu praeguses auto staadiumis on kukepea, võrreldes hilisema ehitusega. Tark ei torma...
Postitatud: E Okt 20, 2008 11:39 pm
Postitas erik
Toetaks ka Volvo silla juttu. Mõtle nüüd hoolega. Usu, kokkuvõttes tuleb soodsam, raudselt.
Postitatud: T Okt 21, 2008 1:02 am
Postitas Veiko
Üks pisike asi veel Volvo reduktori kohta.Nimelt need ei kaalu oluliselt rohkem kui G sillad.
Ma saan aru,et sõita tahaks aga poolikut asja ei ole ka mõtet teha.Vaata Erikut.Sõitis ja võitis kui ikkagi lammutas laiali kuna Luik ja teised kergkaalased pehmetes kohtades sõitsid lihtsat mööda.Kaal loeb palju.
Radikas kindlasti taha kui kahekesti autos.Siin pole kahtlustgi.
Edu,
Veiko
PS lisa pildimaterjal ei teeks ka paha.Oleks jälle mida juurelda.
Postitatud: N Okt 23, 2008 8:55 pm
Postitas landmb
tarmo kirjutas:jr kirjutas:Võta esisilla B-osa kettad ja suppordid. Bolt pattern on juba paigas, ainult vaja tagasilla külge kinnitus teha suppordile ja ongi olemas... või mis?
B-osad võtangi, aga asi ei ole päris nii lihtne. Nimelt on esiketaste silindrilise keskosa ava liiga väike ja ei mahu tagarummule peale. Lisaks on väike ka keskava, kuigi seda annaks treimisega suurendada.[/quote
Pane kettad sissepoole rummu. mul on nii tehtud ja toimib.
http://nagi.ee/photos/land
Postitatud: N Okt 23, 2008 11:35 pm
Postitas TiitR
Postitatud: R Okt 24, 2008 12:09 am
Postitas tarmo
Tagapidurid
Võtsin B-osana Pajero kettad, mahuvad ilusti rummu peale, samuti Pajero sadulad, mis ilusti vahele mahuvad. Muide selle sadula klotsid maksavad ca 155 kr/komplekt
Sillad
Reduktor jääb siiski sellest projektist välja. Ta võib küll hea olla, aga kuna silla otsingute alguses (ja ega praegugi) ühtegi talutava hinnaga pakkumist ei olnud, sai võetud need, mis nüüd juba all on. Sildade paigaldusse ja parendamiseks on juba päris palju raha ja aega sisse pandud. Oleks rumal kõik see peldikust alla lasta. Nagu juba korduvalt öeldud, siis kindlasti ei jää see viimaseks projektiks, küllap tulevikus teeme teisiti.
Juhul kui veel leian mõistliku hinnaga 5.29 ülekanded sildadesse, lähevad need. Kui ei leia, panen 4.88 või jätan üldse samad. Valmis vahekasti doublerid ja aeglased ülekanded on jaburalt kallid ja ei ole mõtet osta (siis oleks tõesti odavam reduktorsild panna). Lisa-vahekasti ka panema ei mahu ja läheks ka liiga raskeks.
Mootori padjad - tehtud

Peaks olema piisavalt tugev väändele, aga samas ei ole ka päris jäik. Käigukasti padi jäi originaal (läbivate julgestuspoltidega).
Pildid
Täna sai natuke parema pildimasinaga mõned klõpsud tehtud üldisest seisust. Peaks olema sildade kinnitusi ja kõike muud paremini näha.
Piltidel olev sildade asend on enamvähem maksimaalselt kõrge (vedrud hoiavad üleval). Sellest tulenevalt on ka lääbade nurk väga suur. Raami tavaasend on arvestuslikult ca 12-13 cm madalamal. Sellest asendist hetkel kahjuks pilti pole. Nagu isegi aru saate, siis kõik keevitused on praegu ainult punktitud ja samuti pole lisatugevdusi veel kuskile keevitatud (vedrukaussidel, panhardidel jne).
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album90
Postitatud: R Okt 24, 2008 12:21 am
Postitas erik
Mootori padjad on väga ok ja leidlik lahendus. Ise oleks kindlalt keerulisema aretanud. Aga need esimesed radiaalvardad ON liiga suure nurga all (isegi, kui silda 12cm ülespoole tuua), mina teeks lääba pikemaks ja tooks kinnituse alla. Usu, sellest tuleb sul muidu suur jama.
Postitatud: T Okt 28, 2008 4:03 pm
Postitas TR Pjätt
NO nii, kas on siis nüüd õiget TR3 autot oodata. (Volvo Sillad)
Priit
QKulgur