Mainor Team safariauto
Moderaator: Moderators
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Jahuks veel natuke ülekannete teemal.
Paistab sedamoodi, et aeglasemaks kui 4.88:1 sildade ülekandeid hästi ei saa. Võib-olla saab ka (5.29:1), aga hind on suhteliselt kirves ja lisaks läheb käbi üsna pisikeseks ja nõrgaks. Viimasel juhul tuleks ka kogu ülekanne ca 44:1, mis ei oleks ikkagi päris see.
Nagu siin juba juttu oli, siis kõige lihtsam oleks "doubleri" kasutamine vahekasti ees, sees või järel. Aga tundub, et seegi pole nii lihtne, kui pealtnäha paistab.
Kahte vahekasti järjest on antud teljevahega (247 cm) suhteliselt raske, kui mitte võimatu kasutada. Valmis doubler'i kit'i pole aga senini veel silma hakanud sellele kastile. Mis võimalused veel on? Ise aretada mingi teise vahekasti lõikamise teel?
Ideaalne oleks muidugi olemasolevas kastis asendada mõni suurem hammasratas planetaarreduktoriga. Aga kust sellist leida?
Paistab sedamoodi, et aeglasemaks kui 4.88:1 sildade ülekandeid hästi ei saa. Võib-olla saab ka (5.29:1), aga hind on suhteliselt kirves ja lisaks läheb käbi üsna pisikeseks ja nõrgaks. Viimasel juhul tuleks ka kogu ülekanne ca 44:1, mis ei oleks ikkagi päris see.
Nagu siin juba juttu oli, siis kõige lihtsam oleks "doubleri" kasutamine vahekasti ees, sees või järel. Aga tundub, et seegi pole nii lihtne, kui pealtnäha paistab.
Kahte vahekasti järjest on antud teljevahega (247 cm) suhteliselt raske, kui mitte võimatu kasutada. Valmis doubler'i kit'i pole aga senini veel silma hakanud sellele kastile. Mis võimalused veel on? Ise aretada mingi teise vahekasti lõikamise teel?
Ideaalne oleks muidugi olemasolevas kastis asendada mõni suurem hammasratas planetaarreduktoriga. Aga kust sellist leida?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Minu loogika ütleks, et metalli on küll vähem aga vähenevad ka käbile rakenduvad jõud. Ehk siis punkt, kus pinnad jõuliselt kokku puutuvad nihkub käbi keskteljele lähemale ja on seevõrra väiksemad. Kompenseeritakse pöörlemissagedusega, ehk käbi peab pöörlema rohkem et sama töö ära teha. Küll aga pooltelgedele ja poolteljeotstele rakenduvad suuremad jõud.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Aegalne ülekanne on pmst alati oma kiiremast suguvennast nõrgem, kuna käbi on väike ja harvade hammastega, harvad hambad väiksel raadiausel on jälle halb töönurk jne. Lühidalt on proovitud ja on veenutud.rommi kirjutas:Minu loogika ütleks, et metalli on küll vähem aga vähenevad ka käbile rakenduvad jõud. Ehk siis punkt, kus pinnad jõuliselt kokku puutuvad nihkub käbi keskteljele lähemale ja on seevõrra väiksemad. Kompenseeritakse pöörlemissagedusega, ehk käbi peab pöörlema rohkem et sama töö ära teha. Küll aga pooltelgedele ja poolteljeotstele rakenduvad suuremad jõud.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Aga mina ei viitsiks üldse maadelda ja mõelda kuidas midagi aeglasemaks saab ja kas ikka peab vastu. Müü parem olemas olev sild maha, kas osadeks või tervelt, lisa sinna mingi raha hulk (nt. 10 000-) ja saad Volvo reduktor sillad. Kogu su mured on kadunud. Usus mind pole mõtet ehitada eilset autot ja kui keegi rääkis siin radikast, siis 100% auto taha.
Priit
QKulgur
Priit
QKulgur
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
pmst alati ei tähenda sugugi, et alatierik kirjutas:Aegalne ülekanne on pmst alati oma kiiremast suguvennast nõrgem, kuna käbi on väike ja harvade hammastega, harvad hambad väiksel raadiausel on jälle halb töönurk jne. Lühidalt on proovitud ja on veenutud.

nt.
4.375 = 8-35 VS 4.875 = 8-39
Või 4.777 = 9-43
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Pagan, Priit, ära hakka ahvatlema nüüd jälle
Eks selles jutus omajagu tõtt on, kuid mõistliku hinnaga sildasid leida pole ka väga lihtne siiski. Praeguseks on üksjagu kulutusi ja tööd nende sildade sisse pandud, vahetama hakkame siis, kui järgmise suurema ümberehituse teeme (kui just keegi mõistliku hinnaga redukturit ei paku nüüd
).
Selge on see, et igasugu totakaid vigu tuleb nii kui nii ümber teha, mida ette ei näe või ei raatsi praegu paremini teha. Tahaks ükskord sõitma ka saada, mitte ainult ehitada

Eks selles jutus omajagu tõtt on, kuid mõistliku hinnaga sildasid leida pole ka väga lihtne siiski. Praeguseks on üksjagu kulutusi ja tööd nende sildade sisse pandud, vahetama hakkame siis, kui järgmise suurema ümberehituse teeme (kui just keegi mõistliku hinnaga redukturit ei paku nüüd

Selge on see, et igasugu totakaid vigu tuleb nii kui nii ümber teha, mida ette ei näe või ei raatsi praegu paremini teha. Tahaks ükskord sõitma ka saada, mitte ainult ehitada

Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- Veiko
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1196
- Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
- Asukoht: Teel kuhugi...
Üks pisike asi veel Volvo reduktori kohta.Nimelt need ei kaalu oluliselt rohkem kui G sillad.
Ma saan aru,et sõita tahaks aga poolikut asja ei ole ka mõtet teha.Vaata Erikut.Sõitis ja võitis kui ikkagi lammutas laiali kuna Luik ja teised kergkaalased pehmetes kohtades sõitsid lihtsat mööda.Kaal loeb palju.
Radikas kindlasti taha kui kahekesti autos.Siin pole kahtlustgi.
Edu,
Veiko
PS lisa pildimaterjal ei teeks ka paha.Oleks jälle mida juurelda.
Ma saan aru,et sõita tahaks aga poolikut asja ei ole ka mõtet teha.Vaata Erikut.Sõitis ja võitis kui ikkagi lammutas laiali kuna Luik ja teised kergkaalased pehmetes kohtades sõitsid lihtsat mööda.Kaal loeb palju.
Radikas kindlasti taha kui kahekesti autos.Siin pole kahtlustgi.
Edu,
Veiko
PS lisa pildimaterjal ei teeks ka paha.Oleks jälle mida juurelda.
+372 5232468
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
B-osad võtangi, aga asi ei ole päris nii lihtne. Nimelt on esiketaste silindrilise keskosa ava liiga väike ja ei mahu tagarummule peale. Lisaks on väike ka keskava, kuigi seda annaks treimisega suurendada.[/quotetarmo kirjutas:jr kirjutas:Võta esisilla B-osa kettad ja suppordid. Bolt pattern on juba paigas, ainult vaja tagasilla külge kinnitus teha suppordile ja ongi olemas... või mis?
Pane kettad sissepoole rummu. mul on nii tehtud ja toimib.http://nagi.ee/photos/land
Toyota Hilux
Land +3725066049
Land +3725066049
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tagapidurid
Võtsin B-osana Pajero kettad, mahuvad ilusti rummu peale, samuti Pajero sadulad, mis ilusti vahele mahuvad. Muide selle sadula klotsid maksavad ca 155 kr/komplekt
Sillad
Reduktor jääb siiski sellest projektist välja. Ta võib küll hea olla, aga kuna silla otsingute alguses (ja ega praegugi) ühtegi talutava hinnaga pakkumist ei olnud, sai võetud need, mis nüüd juba all on. Sildade paigaldusse ja parendamiseks on juba päris palju raha ja aega sisse pandud. Oleks rumal kõik see peldikust alla lasta. Nagu juba korduvalt öeldud, siis kindlasti ei jää see viimaseks projektiks, küllap tulevikus teeme teisiti.
Juhul kui veel leian mõistliku hinnaga 5.29 ülekanded sildadesse, lähevad need. Kui ei leia, panen 4.88 või jätan üldse samad. Valmis vahekasti doublerid ja aeglased ülekanded on jaburalt kallid ja ei ole mõtet osta (siis oleks tõesti odavam reduktorsild panna). Lisa-vahekasti ka panema ei mahu ja läheks ka liiga raskeks.
Mootori padjad - tehtud
Peaks olema piisavalt tugev väändele, aga samas ei ole ka päris jäik. Käigukasti padi jäi originaal (läbivate julgestuspoltidega).



Pildid
Täna sai natuke parema pildimasinaga mõned klõpsud tehtud üldisest seisust. Peaks olema sildade kinnitusi ja kõike muud paremini näha.
Piltidel olev sildade asend on enamvähem maksimaalselt kõrge (vedrud hoiavad üleval). Sellest tulenevalt on ka lääbade nurk väga suur. Raami tavaasend on arvestuslikult ca 12-13 cm madalamal. Sellest asendist hetkel kahjuks pilti pole. Nagu isegi aru saate, siis kõik keevitused on praegu ainult punktitud ja samuti pole lisatugevdusi veel kuskile keevitatud (vedrukaussidel, panhardidel jne).
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album90
Võtsin B-osana Pajero kettad, mahuvad ilusti rummu peale, samuti Pajero sadulad, mis ilusti vahele mahuvad. Muide selle sadula klotsid maksavad ca 155 kr/komplekt

Sillad
Reduktor jääb siiski sellest projektist välja. Ta võib küll hea olla, aga kuna silla otsingute alguses (ja ega praegugi) ühtegi talutava hinnaga pakkumist ei olnud, sai võetud need, mis nüüd juba all on. Sildade paigaldusse ja parendamiseks on juba päris palju raha ja aega sisse pandud. Oleks rumal kõik see peldikust alla lasta. Nagu juba korduvalt öeldud, siis kindlasti ei jää see viimaseks projektiks, küllap tulevikus teeme teisiti.
Juhul kui veel leian mõistliku hinnaga 5.29 ülekanded sildadesse, lähevad need. Kui ei leia, panen 4.88 või jätan üldse samad. Valmis vahekasti doublerid ja aeglased ülekanded on jaburalt kallid ja ei ole mõtet osta (siis oleks tõesti odavam reduktorsild panna). Lisa-vahekasti ka panema ei mahu ja läheks ka liiga raskeks.
Mootori padjad - tehtud

Peaks olema piisavalt tugev väändele, aga samas ei ole ka päris jäik. Käigukasti padi jäi originaal (läbivate julgestuspoltidega).



Pildid
Täna sai natuke parema pildimasinaga mõned klõpsud tehtud üldisest seisust. Peaks olema sildade kinnitusi ja kõike muud paremini näha.
Piltidel olev sildade asend on enamvähem maksimaalselt kõrge (vedrud hoiavad üleval). Sellest tulenevalt on ka lääbade nurk väga suur. Raami tavaasend on arvestuslikult ca 12-13 cm madalamal. Sellest asendist hetkel kahjuks pilti pole. Nagu isegi aru saate, siis kõik keevitused on praegu ainult punktitud ja samuti pole lisatugevdusi veel kuskile keevitatud (vedrukaussidel, panhardidel jne).
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album90
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Mootori padjad on väga ok ja leidlik lahendus. Ise oleks kindlalt keerulisema aretanud. Aga need esimesed radiaalvardad ON liiga suure nurga all (isegi, kui silda 12cm ülespoole tuua), mina teeks lääba pikemaks ja tooks kinnituse alla. Usu, sellest tuleb sul muidu suur jama.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.