Mainor Team safariauto

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Jahuks veel natuke ülekannete teemal.

Paistab sedamoodi, et aeglasemaks kui 4.88:1 sildade ülekandeid hästi ei saa. Võib-olla saab ka (5.29:1), aga hind on suhteliselt kirves ja lisaks läheb käbi üsna pisikeseks ja nõrgaks. Viimasel juhul tuleks ka kogu ülekanne ca 44:1, mis ei oleks ikkagi päris see.

Nagu siin juba juttu oli, siis kõige lihtsam oleks "doubleri" kasutamine vahekasti ees, sees või järel. Aga tundub, et seegi pole nii lihtne, kui pealtnäha paistab.
Kahte vahekasti järjest on antud teljevahega (247 cm) suhteliselt raske, kui mitte võimatu kasutada. Valmis doubler'i kit'i pole aga senini veel silma hakanud sellele kastile. Mis võimalused veel on? Ise aretada mingi teise vahekasti lõikamise teel?
Ideaalne oleks muidugi olemasolevas kastis asendada mõni suurem hammasratas planetaarreduktoriga. Aga kust sellist leida?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Minu loogika ütleks, et metalli on küll vähem aga vähenevad ka käbile rakenduvad jõud. Ehk siis punkt, kus pinnad jõuliselt kokku puutuvad nihkub käbi keskteljele lähemale ja on seevõrra väiksemad. Kompenseeritakse pöörlemissagedusega, ehk käbi peab pöörlema rohkem et sama töö ära teha. Küll aga pooltelgedele ja poolteljeotstele rakenduvad suuremad jõud.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Radika taha viimisest siin ennegi juttu olnud, võimalusel soovitan. Oma kogemused: puhtam, kuivem ja muretum tunne- kogu aeg. Lisaboonusena saab vintsi auto gabariiti suruda ja kuradi hea on mootori kallal nokkida.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

rommi kirjutas:Minu loogika ütleks, et metalli on küll vähem aga vähenevad ka käbile rakenduvad jõud. Ehk siis punkt, kus pinnad jõuliselt kokku puutuvad nihkub käbi keskteljele lähemale ja on seevõrra väiksemad. Kompenseeritakse pöörlemissagedusega, ehk käbi peab pöörlema rohkem et sama töö ära teha. Küll aga pooltelgedele ja poolteljeotstele rakenduvad suuremad jõud.
Aegalne ülekanne on pmst alati oma kiiremast suguvennast nõrgem, kuna käbi on väike ja harvade hammastega, harvad hambad väiksel raadiausel on jälle halb töönurk jne. Lühidalt on proovitud ja on veenutud.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Aga mina ei viitsiks üldse maadelda ja mõelda kuidas midagi aeglasemaks saab ja kas ikka peab vastu. Müü parem olemas olev sild maha, kas osadeks või tervelt, lisa sinna mingi raha hulk (nt. 10 000-) ja saad Volvo reduktor sillad. Kogu su mured on kadunud. Usus mind pole mõtet ehitada eilset autot ja kui keegi rääkis siin radikast, siis 100% auto taha.

Priit
QKulgur
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

erik kirjutas:Aegalne ülekanne on pmst alati oma kiiremast suguvennast nõrgem, kuna käbi on väike ja harvade hammastega, harvad hambad väiksel raadiausel on jälle halb töönurk jne. Lühidalt on proovitud ja on veenutud.
pmst alati ei tähenda sugugi, et alati :wink:
nt.
4.375 = 8-35 VS 4.875 = 8-39

Või 4.777 = 9-43
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Pagan, Priit, ära hakka ahvatlema nüüd jälle :roll:
Eks selles jutus omajagu tõtt on, kuid mõistliku hinnaga sildasid leida pole ka väga lihtne siiski. Praeguseks on üksjagu kulutusi ja tööd nende sildade sisse pandud, vahetama hakkame siis, kui järgmise suurema ümberehituse teeme (kui just keegi mõistliku hinnaga redukturit ei paku nüüd :twisted:).
Selge on see, et igasugu totakaid vigu tuleb nii kui nii ümber teha, mida ette ei näe või ei raatsi praegu paremini teha. Tahaks ükskord sõitma ka saada, mitte ainult ehitada :oops:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

tarmo kirjutas:Tahaks ükskord sõitma ka saada, mitte ainult ehitada :oops:
Mõtle nüüd hoolega. Väike ümberehitus sinu praeguses auto staadiumis on kukepea, võrreldes hilisema ehitusega. Tark ei torma...
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Toetaks ka Volvo silla juttu. Mõtle nüüd hoolega. Usu, kokkuvõttes tuleb soodsam, raudselt.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Üks pisike asi veel Volvo reduktori kohta.Nimelt need ei kaalu oluliselt rohkem kui G sillad.
Ma saan aru,et sõita tahaks aga poolikut asja ei ole ka mõtet teha.Vaata Erikut.Sõitis ja võitis kui ikkagi lammutas laiali kuna Luik ja teised kergkaalased pehmetes kohtades sõitsid lihtsat mööda.Kaal loeb palju.
Radikas kindlasti taha kui kahekesti autos.Siin pole kahtlustgi.
Edu,
Veiko
PS lisa pildimaterjal ei teeks ka paha.Oleks jälle mida juurelda.
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
landmb
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: N Okt 19, 2006 8:25 pm

Postitus Postitas landmb »

tarmo kirjutas:
jr kirjutas:Võta esisilla B-osa kettad ja suppordid. Bolt pattern on juba paigas, ainult vaja tagasilla külge kinnitus teha suppordile ja ongi olemas... või mis?
B-osad võtangi, aga asi ei ole päris nii lihtne. Nimelt on esiketaste silindrilise keskosa ava liiga väike ja ei mahu tagarummule peale. Lisaks on väike ka keskava, kuigi seda annaks treimisega suurendada.[/quote
Pane kettad sissepoole rummu. mul on nii tehtud ja toimib.http://nagi.ee/photos/land
Toyota Hilux
Land +3725066049
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Postitus Postitas TiitR »

Viimati muutis TiitR, N Okt 23, 2008 11:37 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Tagapidurid
Võtsin B-osana Pajero kettad, mahuvad ilusti rummu peale, samuti Pajero sadulad, mis ilusti vahele mahuvad. Muide selle sadula klotsid maksavad ca 155 kr/komplekt 8)

Sillad
Reduktor jääb siiski sellest projektist välja. Ta võib küll hea olla, aga kuna silla otsingute alguses (ja ega praegugi) ühtegi talutava hinnaga pakkumist ei olnud, sai võetud need, mis nüüd juba all on. Sildade paigaldusse ja parendamiseks on juba päris palju raha ja aega sisse pandud. Oleks rumal kõik see peldikust alla lasta. Nagu juba korduvalt öeldud, siis kindlasti ei jää see viimaseks projektiks, küllap tulevikus teeme teisiti.
Juhul kui veel leian mõistliku hinnaga 5.29 ülekanded sildadesse, lähevad need. Kui ei leia, panen 4.88 või jätan üldse samad. Valmis vahekasti doublerid ja aeglased ülekanded on jaburalt kallid ja ei ole mõtet osta (siis oleks tõesti odavam reduktorsild panna). Lisa-vahekasti ka panema ei mahu ja läheks ka liiga raskeks.

Mootori padjad - tehtud 8)
Peaks olema piisavalt tugev väändele, aga samas ei ole ka päris jäik. Käigukasti padi jäi originaal (läbivate julgestuspoltidega).

Pilt
Pilt
Pilt

Pildid
Täna sai natuke parema pildimasinaga mõned klõpsud tehtud üldisest seisust. Peaks olema sildade kinnitusi ja kõike muud paremini näha.
Piltidel olev sildade asend on enamvähem maksimaalselt kõrge (vedrud hoiavad üleval). Sellest tulenevalt on ka lääbade nurk väga suur. Raami tavaasend on arvestuslikult ca 12-13 cm madalamal. Sellest asendist hetkel kahjuks pilti pole. Nagu isegi aru saate, siis kõik keevitused on praegu ainult punktitud ja samuti pole lisatugevdusi veel kuskile keevitatud (vedrukaussidel, panhardidel jne).
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album90
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Mootori padjad on väga ok ja leidlik lahendus. Ise oleks kindlalt keerulisema aretanud. Aga need esimesed radiaalvardad ON liiga suure nurga all (isegi, kui silda 12cm ülespoole tuua), mina teeks lääba pikemaks ja tooks kinnituse alla. Usu, sellest tuleb sul muidu suur jama.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

NO nii, kas on siis nüüd õiget TR3 autot oodata. (Volvo Sillad) :lol:

Priit
QKulgur
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”