4. leht 5-st

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:03 pm
Postitas speedbird1229
Selge, helistan homnepäev neile. Tundub ahvatlev.

Difrilukku pole, seega ei tohiks probleemi olla. Eks ma siis panen esirattale klotsid, kast N peale ja proovin. Vahekasti pole vist tarvis N peale lükata?

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:08 pm
Postitas reimo
Kuna see originaaltungraud käib nagunii silla alla, siis saad põhimõtteliselt mõlemad tagumised rattad korraga üles tõsta küll - tung difri alla ja tagumise otsa peaks jaksama üles vändata. Esimesed rattad toesta muidugi mõlemad korralikult.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:08 pm
Postitas jr
speedbird1229 kirjutas:Selge, helistan homnepäev neile. Tundub ahvatlev.

Difrilukku pole, seega ei tohiks probleemi olla. Eks ma siis panen esirattale klotsid, kast N peale ja proovin. Vahekasti pole vist tarvis N peale lükata?
Vahekasti pole vaja N peale lükata, juhul kui sa saad ainult tagaveo sisse suruda. Kui aga pideva nelikveoga masin, siis ka sealt N sisse.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:12 pm
Postitas zum
Võid ka ainult vahekasti N peale panna ja käigukasti üldse mitte näppida. Sel juhul käigukast edasisest süsteemist ju nii ehk naa lahus. Või nii olen ma vähemalt aru saanud.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:27 pm
Postitas speedbird1229
Jep, kõige lihtsam vist vahekast N peale sättida ja ongi korras. Proovin homme ära teha.

Kui juba küsimiseks läks, siis äkki keegi oskab veel mu teise põhimure osas ikkagi midagi öelda. Mingit abi nagu siiski pole kusagilt veel leidnud ja ehk kellelgi olnud seda jama. Võimalik, et ta on mingi sillaprobleemiga isegi seotud... Kahjuks ei jõudnud Vahur Car Service'st samuti Eestis sellega tegeleda.

Ehk siis: vahel rohkem, vahel vähem, aga kui on vaja kohalt nii ära minna, et pidur lahti ja gaas peale, siis keskpärase vajutamise juures viskab ilgema värina autost läbi paar sekundit (nagu paneks manuaalkastiga liiga kõrge käigu sisse, sidur lahti ja gaasi). Üldjuhul õnnestub seda nii vältida, et lasen hakata veerema hetke ja lisan gaasi sujuvalt. Samas kui gaas pea täiesti põhja anda ja ära minna kohalt, siis kuidagi nõrgalt ta tahaks seda effekti tekitada, kuid suur värin jääb ära. Mäletan, et Reimo pakkus välja ratta ringikäimise ja tol hetkel, kui me katsetasime, siis vist oligi see üks põhjus, kuna difriga oli enne Vahuri juures käimist väike mure. Nüüd enam selles ei tohiks asi olla ja ma ei tahaks uskuda, et ta tõesti juba natukenegi järsema kohaltvõtuga ketsi ringi ajab neliveoga. Keegi pakkus kunagi veel välja, et tagasilla puksid läbi ja sellest tekib... Ei oska kommenteerida. See asi häirib mind küll üsnagi tõsiselt ning oleksin õnnelik, kui kasvõi mingi seletuse saaks asjale. Kui õigesti käituda, siis sõitu ta ei sega õnneks.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:40 pm
Postitas jr
speedbird1229 kirjutas: Ehk siis: vahel rohkem, vahel vähem, aga kui on vaja kohalt nii ära minna, et pidur lahti ja gaas peale, siis keskpärase vajutamise juures viskab ilgema värina autost läbi paar sekundit (nagu paneks manuaalkastiga liiga kõrge käigu sisse, sidur lahti ja gaasi).
Pikivarda/reaktiivvarda puksid ehk läbi? Maakeeli kutsutakse seda ka diaagaks ja inglise keeles on see radius arm.

EDIT: Või mootori/kasti padi töölepingu lõpetanud.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:46 pm
Postitas speedbird1229
Selge, nendes puksides võib siis äkki asi tõesti olla.

Aga äkki seletad veidi, mis selle "padja" ülesanne on? Kas selle vahetus on üldiselt kallis lugu?

Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:53 pm
Postitas jr
Padi käib raami ja mootori või siis raami ja käigukasti/vahekasti vahel ja leevendab mootorist ja transmissioonist tulenevaid vibratsioone edasi raami ja sealt sulle kannika alla. Üldjuhul selline kummist tükk, millele on külge vulkaniseeritud metallist plaadid kinnituseks. Osadel mootoritel võib lisaks mootori ja raami vahelisele padjale olla ka nii öelda ankur ülevalpool, mis toestab väände vastu mootorit raami külge veel omakorda.

5.9 V8 Jeep mootoripadi (motor mount):
http://info.rockauto.com/getimage/getim ... r/2916.jpg

www.rockauto.com andmetel maksab 29USD ja selle vahetus on ehk 1h töö.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 9:08 pm
Postitas speedbird1229
Ahaa, okei. Ma just samal ajal tuulasin veel välismaistes foorumites ringi ja kui nüüd sain teada, et selle nähtuse inglisekeelne sõna on "shudder", siis hakkas ka selleteemalisi arutelusid tulema. Paistab, et inimestel isegi 2004 ja uuemate masinatega seda värki esineb. Paljud räägivad, et see hakkas kohe pärast masina kõrgemaks tõstmist. Ei oska öelda, kas minu puhul kehtib, sest mul pole infot, kas mu autot on veidi tõstetud või mitte. Panen siia pildi küljepealt, ehk keegi oskab vaadata ja võrrelda Stockiga. Jeepforumis pakkus üks vend veel, et suuremad rehvid võivad tekitada... Mul 245 M+S all, seega laiemad kui stock.

Ühe tegelase seletus:
"Does it feel like the whole Jeep is shaking, kinda bucking back and forth? If so mine does it, the cause is the tranny mount. If it gets any kind of oil on it it softens up, so under certain conditions when taking off, it'll cause the t-case to bounce up and down a bit. New mount helps till it gets oily again"
Saan aru, et Jaak mõtled vist seda sama asja?

Pakutakse veel, et "rear driveshaft angles".

Kui on tõesti tegu nähtusega, mis autot üldiselt mingit moodi ei kahjusta, siis eks ma jätan ta mõne kuu pärast Eestis remontida...

Pilt:
Pilt
(Joonistasin numbri igaks juhuks üle... ei taha internetti panna oma masinast numbriga pilte lihtsalt, pättide eest peab end ikka ise kaitsma)

Postitatud: E Jaan 28, 2008 9:32 pm
Postitas reimo
speedbird1229 kirjutas:Pakutakse veel, et "rear driveshaft angles"
Kardaaninurkade pärast pole sull küll mõtet muretseda - see teema kerkib päevakorda üle 4" tõstetega. Sul vist 16" velg? et siis 245/75-16, see teeb ca 30,5" See võib tähendada, et autol tehase optionina Up-Country vedrustus, mis 2" standardist kõrgem (ehk siis sama mis nt. minul puksidega tõstetud). Kõrgem Su auto kindlasti pole, seega tõstmisega seotud probleemid võiks välistada.
Edtit: nüüd seda pilti vaadates tundub, et rehv ikka madalam, seega vast standardkõrgus autol.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 9:36 pm
Postitas speedbird1229
Aitäh, see variant tundub siis välja langevat jällegi.

(ma ei tea, mida selle foorumita teeksin :D)

Postitatud: E Jaan 28, 2008 9:59 pm
Postitas jr
Tranny mount jah on kasti padi. Kui see on läbi ehk pehme/mõrasid täis või on kumm metalli küljest irdunud, siis lõpuks lammutab ta ka tavaliselt kardaaniristid kasti poolt laiali ja sinna takkaotsa kardaanipuksid vahekastis ... noh see oli ehk liiga must stsenaarium, aga põhimõttelt kui pikalt sedasi sõita siis sinnani jõuab küll.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 10:01 pm
Postitas speedbird1229
Ok, taoline vibratsioon võib ju alati midagi halba teha, igati nõustun. Eks minu ainuke lahendus enne remonti on see, et väldin tolle vibra esinemist.

Postitatud: E Jaan 28, 2008 10:04 pm
Postitas urmas
Sinu autot näinuna ütlen päris kindlalt, et seda ei ole tõstetud.

Postitatud: L Dets 27, 2008 7:00 pm
Postitas Põnn
Tere. Kuidas see teema lahenes? Enda autol tekkis lambist sõiduaeg samalaadne urin-vibra. Aktiivsem ja valjem on hoogu maha võttes ja pidurdades. Autoks on 5,9 grand.