4. leht 4-st
Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: K Apr 21, 2021 8:18 pm
Postitas Bill
XJ ei ole täisraamil vaid on kandevkerega.Küljekarp on selle kandevosa.Kui seal on auk, siis on miinimum OV.Kui ülevaatusonul on paha tuju võib ta panna ka EOV.Hakkan ise ka kohe karpe vahetama.
Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: K Apr 21, 2021 8:28 pm
Postitas BlueStang
xj-ga vist selline lugu, et see ju unibody ehket selline jutt selle kohta:
The Jeep XJ does have a frame, but it is welded to the body.
Niiet suht vaieldav, aga ega ülevaatusonult nii spetsiifiliseks minemist vist oodata ei saa ja xj läeheb säiduautoga ühte kandevkere patta, niiet ilmselt OV óigustatud siiski. Eks ma teen selle karbiaugu nagunii ära, aga vähe imelik, et esimesel korral seda sama onu poolt ei nõutud ja jooksutatakse mitu korda üv ja remontla vahet.
Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: N Apr 22, 2021 11:05 am
Postitas Asjandus
Eks see sõltub ka ülevaatajast. Mu XJ-l puhul teatati kunagi, et põhjas augud aga arvati, et kuna raam kõva, siis kärab küll. Pärast laiali lammutades ilmnes, et jalgealuse kahtlane vetrumine oli tingitud sellest, et põhja praktiliselt polnudki.
Mis XJ-i ülevaatusesse puutub, siis `95 aastakäigu puhul teadmiseks, et sellel küll turvapadi aga ülevaatajal pole suuremat mõtet vastavat märgutuld otsima hakata. See oli esimene aasta, kui patja installeerima hakati ja see pole elektriline ehk siis mingit tulukest polegi. Mind korra saadeti tagasi selle puudumise/mittepõlemise tõttu. Tegin natukene uurimistööd ja hiljem selgitustööd ning padja toimivuse kontrollimiseks vastu seina sõitmisest nad siiski loobusid.
Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: N Apr 22, 2021 11:21 am
Postitas CaveMan
BlueStang kirjutas: ↑K Apr 21, 2021 8:28 pm
xj-ga vist selline lugu, et see ju unibody ehket selline jutt selle kohta:
The Jeep XJ does have a frame, but it is welded to the body.
Niiet suht vaieldav, aga ega ülevaatusonult nii spetsiifiliseks minemist vist oodata ei saa ja xj läeheb säiduautoga ühte kandevkere patta, niiet ilmselt OV óigustatud siiski. Eks ma teen selle karbiaugu nagunii ära, aga vähe imelik, et esimesel korral seda sama onu poolt ei nõutud ja jooksutatakse mitu korda üv ja remontla vahet.
Ma täpselt ei tea kuidas XJ raam on kere külge keevitatud aga kui see on küljekarbi kaudu, siis võib defineerida ka küljekarpi kinnituskohaks. Aga igal juhul ei ole siin tõesti midagi vaielda.
Tavaliselt minuteada tõesti piirdutakse kordusülevaatusel puuduste ülevaatamisega aga see on võimalus, mitte kohustus. Üliagar ülevaataja võib teostada ka täisülevaatuse.
Ma eeldan, et sul olid kõik allpool loetletud tingimused täidetud.
https://www.riigiteataja.ee/akt/119072019009?leiaKehtiv
Pärast korduvülevaatuse määramist
VÕIB korduvülevaatus piirduda kontrollkaardil esitatud puuduste kõrvaldamise kontrollimisega, kui sõiduk esitatakse korduvülevaatusele:
1) enne kehtiva korralise ülevaatuse tähtaja lõppu ja 30 päeva jooksul pärast korralise ülevaatuse tähtaega;
2) 30 päeva jooksul pärast korduvülevaatuse määramist, kui sõidukil puudus kehtiv korraline ülevaatus;
3) 60 päeva jooksul pärast korduvülevaatuse määramist, kui sõiduki korralise ülevaatuse lõpuni on rohkem kui 60 päeva.
Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: R Apr 23, 2021 8:10 am
Postitas puhvel
BlueStang kirjutas: ↑K Apr 21, 2021 5:46 pm
Tere,
Ei hakka uut teemat tegema, küsimus läheb ÜV teemasse.
Selline küs siis, et kas küljekarpi vóib käsitleda ülevaatusjuhendi móistes konstrukstsiooni kandevelemendina?
Küsimus tulenes sellest, et xj-l siis esmasel ülevaatusel leiti OV veaks, et juhiukse klaas ei liikunud ning sellele tänu sai korduvülevaatuse.
Nüüd klaasimootor sai vahetatud ja 3 päeva pärast uuesti mindud, aga ülevaatusonul nina vingus peas ja otsis nagu meeleheitlikult uusi vigu - ma polnud varem näinudki, et neli korda pannakse järhest süüdet sisse, et äkki ikka tuleb mingi veateade ekraanile
Eelmine kord käis all ka ja kolistas ja koputas, niiet vähe ei olnudd, aga ei leidnud midagi.
Aga nüüd leidis väikese augu küljekarbis auto all ja kuulutas, et eriti ei taha läbi lasta, kuna leidis uue ohtliku vea. No mul pole kombeks "tee jaoks" ametnikuonudele anda ja katsusin seal midagi vaielda, et see pole ju kandevkonstruktsioon ja antud mahus on see väheoluline viga, millega ei saaks nagu ÜV läbimist mitte vormistada, aga siis läks onu veelgi enam tujust ära ja tegi OV-st veel EOV ka selle küljekarbi siseküljel oleva väikse augu eest.
Kuidas arvate, kas onu seisukoht oli korrektne ja kui, siis kas oleks olnud korrektne ka see viga juba esimesel korral kirja panna - ei saa ju ?
Eks ma teen selle karbi muidugi ära, aga oleks huvitav teada, kas küljekarp on konstruktsiooni kandevelement?
Miks minnakse selliste eriti ebasõbralike ülevaatajate juurde, leidub ka normaalsemaid kohti.
Loen ja imestan kas seda põhjustab info puudus või soov lasta end retsida

Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: R Apr 23, 2021 9:30 am
Postitas BlueStang
Ter,
Noh jah - varem oli seal ka konkreetne, aga adekvaatne mees ja sai teada, mis metsaliikuril üv vaates ilmneb ja sai ühekorraga korda tehtud, kui miskit probleemiks. Aga nüüd ise ka imestan, et miks nimesid nimetamata endisest kórgkooli(de) autonduse óppejóust on kuskile metsavahele "ülevaataja" (loe: keberneerija) saanud...
Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: R Apr 23, 2021 11:28 am
Postitas v6sa
Elu on selle asja nimi, mis niimoodi inimesi liigutab.
Mõnest saab asja, nagu laulus öeldakse:
https://www.youtube.com/watch?v=ECsqSli ... 6%C3%B6gis
Mõni jääbki teoreetikuks.
Re: Auto ülevaatus ja gabariidid.
Postitatud: R Apr 23, 2021 4:34 pm
Postitas MustVälk
Võis juhtuda ka see, et lasi midagi läbi mida ei oleks tohtinud ja sai tõsise noomituse!
Nii need halvad tujud ja tunded tekkivad.
