4. leht 4-st
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: P Apr 30, 2017 4:56 pm
Postitas MeelisV
mootorile tehti põhjalik remont - ploki puurimine, uued kolvid, rõngad, tihendid, ... ning sellega seoses põhjalik sisepesu ja puhastus
jutt siis käib ford transit töömaht 3,2L (sama mootor mis rangeril), õli kogus ettenähtud 12L kuigi jah kohe algatuseks ei pandud täis normi ehk ~8 liitri jagu.
õliks valvoline syn power 5w30fe
esimesed 3000 km oli õlivarras nii puhas, et ei näinud õlitaset korralikult
nüüd 6000 pealt hakkab meenutama esimestel piltidel näidatud selline rohekas pruun jääb kuivatuspaber kui varrast pühkida ja varras samuti selline aga paistab läbi veel
hooldusvälpa kohe peast ei tea aga seda oli ikka palju - kindlasti ei lase kunagi selleni, esimese vahetuse teen samuti ehk nüüd 7,5 pealt vms.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: E Mai 01, 2017 12:20 am
Postitas uputaja
Põhjaliku remondi mootoreid sõidetakse sisse mineraal õliga, et asjad kestaks.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: E Mai 01, 2017 7:42 am
Postitas al
Selle õlide puhtuse ja pesuvõime kvaliteedi kohta ütles keegi kenasti:
Kui õliste käte pesuks kasutada tavalist seepi ja pesuvesi jääb puhtaks, või kasutada spets teralist pesuvahendit ja pesuvesi on must, siis kas selle põhjal võiks oletada, et pesuvahend on jama ja tavaline seep on hea?
Ainus pesuvahend mida julgeks soovitada, on tihedam õlivahetus ja korralik õli. Diisel või pesuõli (turbo)diislis lõppeb vahel, kui mitte reeglina jamadega. Proovitud.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: L Juun 17, 2017 10:26 pm
Postitas pimeroolis
See õlide teema suht lõputu värk. Kellele ema kellele tütar. Diisli õli peabki must olema, kuna on pesevate omadustega, kui on pikemat aega puhas siis ilmselt on midagi viltu. Ja peaks kindlasti kasutama diiselmootorile mõeldud õli. Igal mootoril omad miinimum nõudmised kvaliteedi suhtes. Sellised "sobivad nii bensiini kui ka diiselmootorile" versioonid jätaksin diiselmootoris ära. Ise kasutasin BB Vanellust 5w30 E7. Kuna seda praegu kehva saada, siis selle asemel läks mootorisse Ligui Moly samaväärne. Mootori seest pesemine naftaga

need tihendid ja simmerid mis on mõeldud koostööle õliga ei pruugi naftat taluda ja mured võivad saada alguse siit. Ja need igatsugu õlidele lisatavad lisaained, mis "parandavad omadusi" jätaks ka poe riiulile. Õiged filtrid ja õigeaegne vahetus ja peaks selle poole pealt toimima. enda autu mootor näeb selline seest välja, pole kordagi pesnud
https://www.dropbox.com/s/3tuk05n6dstu6 ... 3.jpg?dl=0
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: P Juun 18, 2017 8:09 am
Postitas v6sa
uputaja kirjutas:Põhjaliku remondi mootoreid sõidetakse sisse mineraal õliga, et asjad kestaks.
Ja selle väite füüsikaline taust tänapäevaste õlide ja väga väikeste tolerantside ajastul on milline?
Plokis asuva nukaga mootorites pole tõesti vahet, mis seal ringleb;)
Rahaliselt on häving mineraaliga muidugi väiksem, kui vahetult peale remonti peaks selguma ebameeldivaid järelmeid ja õli tuleb välja lasta.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: P Juun 18, 2017 10:28 am
Postitas uputaja
v6sa kirjutas:uputaja kirjutas:Põhjaliku remondi mootoreid sõidetakse sisse mineraal õliga, et asjad kestaks.
Ja selle väite füüsikaline taust tänapäevaste õlide ja väga väikeste tolerantside ajastul on milline?
Plokis asuva nukaga mootorites pole tõesti vahet, mis seal ringleb;)
Rahaliselt on häving mineraaliga muidugi väiksem, kui vahetult peale remonti peaks selguma ebameeldivaid järelmeid ja õli tuleb välja lasta.
Sest see on põhjalik remont mitte uus mootor. Kus tolerantsid on palju suuremad.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: E Aug 28, 2017 10:49 pm
Postitas honduras
Tehasest tulevad välja paljud autod mineraalõliga, et sissetöötamine oleks normaalne (nagu Praks rääkis) ja sellega soovitatakse 3000-5000km see välja vahetada. Teadmiseks kui kellegil saastub õli värskel pillil on see, et vähesõitnud diisel pole veel sisse töötanud. Korralik õli peseb ja seob põlemisjääke.
Õlid, millest tuleb eemale hoida on Ravenol, Mannol ja Addinol mis on kasutatud õlist taastoodetud. Hullemad on mingi vene ja ukraina p..k, mingi erimel ja agrioil.
Kui tahad õli paremaks siis on olemas lisandid saadaval.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: T Aug 29, 2017 8:52 am
Postitas al
honduras kirjutas:
...
Õlid, millest tuleb eemale hoida on Ravenol, Mannol ja Addinol mis on kasutatud õlist taastoodetud. Hullemad on mingi vene ja ukraina p..k, mingi erimel ja agrioil.
Kui tahad õli paremaks siis on olemas lisandid saadaval.
See postitus väärib säilitamist.
Millises saunas ja kes sellist legendi levitab? Ei väida, et eelmainit kaubamärgid oleks kõrgkvaliteetsed, aga taaskasutatud...???
Erimell ei ole minu teada ei õlimark, vaid maaletooja. Ise kasutan Erimelli hüdroõli ja ei kurda, hinnavahe Lääne analoogidega pea 3x...
ps. nagu eelnevalt kirjutasin, siis õlilisandid on väga kasulikud. Eriti varuosade müüjatele.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: T Aug 29, 2017 6:34 pm
Postitas ahto42
Mannol mingis testis pea castroliga samal pulgal. Mannol on pakendi nimi, nagu erimell, ad jne. AD õlidel pole ka midagi häda. Vahetan iga 10tkm tagant-st 2x aastas.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: L Sept 02, 2017 2:32 pm
Postitas eerik2
Kasutan ka addinoli juba 90.-ndatest, ka kahetaktilist õli. Pole veel ühegi mootoriga probleeme olnud. Kõlbas ka uunikum-traktorile.

Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: L Sept 02, 2017 8:15 pm
Postitas mart77
Naljakas värk jah, et läbikäinud mootoriõlidel nii head omadused on, töötavad puurimise massinad ja veoautod meil kõik Addinoliga aastaid.
Re: Õlivahetus ja diiselmootor
Postitatud: N Okt 04, 2018 9:35 pm
Postitas xcad
Kõik tänapäeva õlid kõlbavad v.a. vanemad USA masinad kus sünteetiline teeb tihenditele liiga. Olen õli asja uurinud ja puurinud......kui on vanem mootor või kap.remonditud siis võib tekkida probleeme õlirõhuga just tühikäigul, esimesena kannatab nukkvõll mis kaugeim punkt enamusel õlitussüsteemidel ja kui järgida nagu MB "soovitab" siis 5W-30 õliga saad varsti palavas mootorist lahti. Fuchs Titan SuperSun 10W-60 õli on hetkel mootoris ja vahetan 10tuhande takka muidugi koos kütuse ja õlifiltriga. Castrol-il on samasugune õli aga üle 2x kallim ja väidetavalt vahet pole. Müüb seda üks väiksem maaletooja Moora Umb tn. lõpus, Tähetorni hotelli juurest alla ja tänava lõpus viimane maja paremal. 20x1l kast oli vist 120EUR? Täpset hinda ei mäleta. Kui aga tahmafilter on veel tühjaks löömata siis tuleb ka seda jälgida õli valikul. Muidugi õige oleks vahetada nii 7-8tuhande takka aga loodan, et 10tuhat ka kestab.
Ainuke mida sellele õlile võib ette heita, et toodetud made in germany.....sakslased aga on teadagi erilised tõprad just n.n. "kontrollitud lagunemisega" toodetud osade suhtes ja saksa asju enam ei taha kohe kuidagi.