Milliseid sildu soovitate ?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Usun, et siia teemasse sobib paremini kui videote alla.

Kuidas Mogi sillast jagu saada:
http://www.youtube.com/watch?v=b45IZT2T3x8
Kasutaja avatar
jazz777
Tuuker
Postitusi: 156
Liitunud: E Mär 29, 2004 12:48 pm
Asukoht: Head Under Hood
Kontakt:

Postitus Postitas jazz777 »

6,0 pajero kapote alla, respect :!:
Nende papade ja G sildadega on mul meelde jäänud üks lugu sellest, kuis justament esisild valet pidi pöörles, mistõttu sild peapeale pöörati ja seejärel käbi kuivale jäi ja lisaõlitusi välja mõeldi jne. Ühe sõnaga paras vaimutöö.
Kui G-spetsid ütlevad, et nüüd ka uuematel mersudel kõik sillad ühte suunda viivad, siis seda probleemi muidugi ei ole.
Jään portaalidega enda juurde, et tõesti lähevad väga kuumaks. Kui asjaolude kokkulangemisena sattusid silla ja bensupaagiõhutus ühise vooliku alla ning seda kolmikuna sillast ca meeter kõrgemal, siis kuumaks aetud sild suutis ennast vette sattudes (järsult jahtudes) kaelani bensu täis imeda ja simmerite vahelt väljagi ajada. Kuna ühildaja oli kolmas isik, siis oh seda imestust ja kuklakratsimist, et kuda kurat see bensiin tagasilda sai :?:
Vabad mehed ongi need kõige suuremad ketserid
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Tänud kõigile nõuandjatele. Teeks siis teie poolt antud info põhjal väikese vahekokkuvõtte.

Volvo portaal jääb arvatavasti nõrgaks, Mogi 404 või 406 oleks vast piisava vastupidavusega, kuid kui vaadata portaali eeliseid ja puudusi summana, siis pigem jätaks portaali kõrvale.

Niisiis praegu järelejäänud variandid oleks:

1. Toyota HJ61 sillad
+ kättesaadavus
- Esisilla differentsiaal valel pool, tuleks lõigata ja keevitada.
??? vastupidavus, ei saanud aru kas on lukud stockis või mitte

2. MB G klass W463 sillad
+ lukud stockis, pole mitte mingit juppide kombineerimist
- Esisilla differentsiaal valel pool, tuleks lõigata ja keevitada. W463 on väga kallis auto
??? kas kestab 38"ga, hind

3. D60 ette ja Sterling 10.25/Dana 70/14Bolt FF taha
+ Palju custom osi, mida kombineerides saaks kindlasti vajaliku tugevusvaru ja kestvuse/töökindluse
- Kaal on kindlasti suurem kui G klass W463 sildadel, paljude osade eraldi ostmisel ja kombineerimisel kipub hind väga üles minema
??? kust romulast võiks Euroopas F-350 leida või tuleks USAst otsida
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Usun, et siit leiad ...

http://www.morlock-motors.de/index.php?cat=5

Juba seal lehel 5 F350 masinat.

Küsi seal Andyt. Too vähemalt räägib Inglise keelt ja oli suht asjalik tüüp.
EDIT: Mul kusagil ka Andy GSM olemas.
+372 5028488
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

777 kirjutas:
1. Toyota HJ61 sillad
+ kättesaadavus
- Esisilla differentsiaal valel pool, tuleks lõigata ja keevitada.
??? vastupidavus, ei saanud aru kas on lukud stockis või mitte
Hinnad on sõltuvalt korrasolekust ja komplektsusest 10-20K.
Esisilda pead niiehknaa lõikama ja keevitama, castor-id ja toe-d vaja paika ajada. Lukud on stockis vaid HJ61-l. Neil on ka pooltelg veidi tummisem.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

rommi kirjutas:Lukud on stockis vaid HJ61-l. Neil on ka pooltelg veidi tummisem.
- kas mõlemas sillas on lukud? Mis läbimõõduga on tummine?
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

61-l on nii ees kui taga mehaaniliselt trossiga lülitatav lukk.
Pooltelje simmeri sisemine mõõt on 32. Simmeri tööpind muidugi ka vähe paksem koht. Pead ei anna aga pakun, et 61 võll on 30mm ja lukuta sildadel paar milli kõhnemad. Ma ei tea öelda kas seal materjali vahe ka võib olla... :roll:
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

rommi kirjutas:61-l on nii ees kui taga mehaaniliselt trossiga lülitatav lukk.
Pooltelje simmeri sisemine mõõt on 32. Simmeri tööpind muidugi ka vähe paksem koht. Pead ei anna aga pakun, et 61 võll on 30mm ja lukuta sildadel paar milli kõhnemad. Ma ei tea öelda kas seal materjali vahe ka võib olla... :roll:
Mõõtsin oma tagumised originaal poolteljed ära. Võlli läbimõõt simmeri juurest 36mm ja nuudi juurest 30mm. Seega Toyota HJ61 sild põhimõtteliselt sama ja tuleb kahjuks võimalike kandidaatide seast kõrvale jätta.

Leidsin netist infot ameeriklaste sildade kohta

Max tire Size Common Failures

Dana 44 36in early small axles break, floater kits break axles if housing isn't straight when installed
Dana 44 ifs 33in R&P weak, hubs and half shafts
Dana 60 44in in pickups carrier bearings fail
GM10 Bolt 33in carriers break, tubes bend, weak axles, spider gears, outer wheel bearings

GM 12 Bolt 36in tubes bend, pinion bearings wear, spider gears, wheel bearings, axles
GM 14 Bolt 10.5" 44in Gov-loks fail
Ford 8.8 33in stock axles, spider gears
Ford 9 in 38in Early 28 spline axles weak
Ford 10.25in 44in similar in strength to Dana 70 and 14 Bolt Full Floater

Axle (most) Shaft Diameter(at splines) Spline Count Ring Gear Diameter
Model 20 1.25" 29 8.875"
Dana 30 1.16" 27 7.2"
Dana 35c 1.16" 27 7.5"
Superior
Dana 35c 1.31" 30 7.5"
Dana 44 1.31" 30 8.5"
Dana 50
80 - 02 1.31" 30 9"
10-bolt 1.20" 28 8.5"
10-bolt 1.31" 30 8.5"
12-bolt 1.31" 30 8.5"
14-bolt 1.285" 30 9.5"
14-bolt SF 1.37" 33 9.5"
14-bolt FF 1.50" 35 10.5"
Ford 8.8
front 97 on 1.2" 28 8.8"
Ford 8.8
Rear 83 on 1.32" 31 8.8"
Ford 9" 1.19" 28 9"
Ford 9"
76 - 86 1.32" 31 9"
Ford 10.25" 1.50" 35 10.25"
Dana 60 FF
F250 81 - 84
F250 75 - 79
F350 78 - 79 1.31" 30 9.75"
Dana 60 SF
E250 Van 81 On
F250 80-85 1.50" 35 9.75"
Dana 60 FF
95 - 96 1.41" 32 9.75"
Dana 60 1.50" 35 9.75"
Dana 70
F250 02 On 1.41" 32
Dana 70HD
F350 75 - 85 1.50" 35 10.5"

originaalaadress: http://zenseeker.net/4x4/Lift.htm

Nagu nendest andmetest näha on olenevalt aastast ka D60 pooltelje läbimõõdud erinevad 1.31" - 1.5".

Kui oluline on üldse taldriku läbimõõt? Ma ise arvan, et 9.5 - 9.75" peaks täiesti piisav olema, kui mul praegu on taldriku läbimõõduks 8" ja selle purunemisi pole ette tulnud 33" rehviga (küll hakkab undama peale paari kõvemat kohaltvõttu).
Kas D60 tehti ka tagasillaks? Kui jah, siis äkki võikski kasutada 1.5" poolteljega D60 tagasillaks?

Vist väga keeruline küsimus, aga äkki keegi teab G-klassi pooltelgede läbimõõte?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

D60 tehti tagasillaks küll, kuid silla enda ehitus on nõrk ja sukad painduvad läbi (esisillana on ta palju õnnestunum), lisaks sellele kas mitte ei olnud D60 poolassil vähem nuute kui 14FF'l? Vähem nuute = nõrgem poolass, isegi kui poolass ise on jämedam natuke. Nimelt jaotub jõud mööda poolassi ühtlasemalt tänu tihedatele nuutidele. Sellepärast pole ka ühelgi 3T kandevõimega pickupil D60 taga, vaid on Chevyl 14Bolt FF ja Fordil 10.25.

Veel on olemas D70, aga see juba ka USA's haruldus ja ilmselt siin puha märg unenägu.

EDIT: Nah, Läbi aastakäikude on võimalik leida nii D60 kui 14FF puhul 35 nuudiga poolasse. D60-70 tagasild tundub hea olema, kui koormat ei vea. Poolasside karakteristika on norm. Ilmselt vähe levinud ka USA's sellepärast, et raske leida ja kordades kulukam kui 14FF või 10.25.
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

777 kirjutas: 14-bolt FF 1.50" 35 10.5"
Kas D60 tehti ka tagasillaks? Kui jah, siis äkki võikski kasutada 1.5" poolteljega D60 tagasillaks?
Samahästi võid ju odava 14FF'i võtta. Samuti 35 nuuti ja samuti 1.5" pooltelje läbimõõt :twisted: Taldriku läbimõõt on 10.5" VS D60 "mannetu" 9.75". Mida jänkis mehed veel teevad esisillaks on 14Bolt FF silla difriosa, millele liidetakse Fordi D60 käändmikud (need suuremad, vaata eelmist lehte siin teemas). Sisse pistetakse custom made poolassid, mis on krüogeeniliselt karastatud ja tulemuseks pidi olema purunematu sild, mis kannatab ka 2000HP'd. Kasutatakse Truck Pull võistlustel, kus 4 ratast kõik ringi käivad. Too selline odava mehe lahendus neil seal.
+372 5028488
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Uurisin ka vahepeal Landcruiseri, Patroli ja Pajero sildade kohta.

Toyota
Toyota esisildadesse pakutakse Longfieldi võlle ja püsikiirusliigendeid, mis annavad väidetavalt katsetuste tulemusena sarnaseid tulemusi D60-ga. Longfieldi koduleht: http://www.longfieldsuperaxles.com/

Väga hea artikkel oli selle kohta pirate foorumis (10 lk sisutihedat lugemist): http://www.pirate4x4.com/forum/showthre ... le+testing

Testiti CV 30 kraadise nurgaga. Tulemused:

.....................................................ft lbs ...degree . inner axle used * failure

stock toy birf.....................................3700 .....30........long 4340.......birf expolded
longfield 30 spline birf.......................8900.....120........4340...... .........inner axle broke

stock dana 60 35 spline stub............8300......80 ..........................ears broke
yukon dana 60 35 spline 4340 stub..12000....90..........................shaft broke

ARB kataloogi ( http://www.arbusa.com/alac/215109.pdf ) järgi on kuni 89 a toodetud Landcruiseri esisillas taldriku läbimõõt 8.875", hiljem vaid 8". Oskab keegi seda kommenteerida, kas vastab tõele? Kui vastab tõele, siis pean sööma oma sõnu ning Landcruiser 60-seeria esisild võiks olla sobiv kandidaat Longfield kitiga ja orig lukuga.

Tagasilda pole leidnud cromo pooltelgede pakkujad. Kindlasti saaks lasta need teha LC 60 seeria 12 bolt fully floating silda, kuid 8.875 taldrik tagasilda oleks liialt väike. Oskab keegi kommenteerida, kas mõnel Toyotal on see suurem? Võlli läbimõõt paistab olema enamus vanematel LC-del 30 nuudine 33mm ja 1998 alates 32 nuudine 34.8mm.

Patrol
Patroli H233 esisild on vast stockis tugevam kui Toyota oma, kuid aftermarket jupid peaaegu puuduvad. Väidetavalt Austraalias midagi on, kuid täpsed andmed puuduvad. Taldriku läbimõõt oleks tubli 9.2"

Mingitel Patrolitel on tagasillaks H260, mida tehti tehase poolt lukuga, millel on 10.25" taldrik ja 37 nuudiga 38.4mm läbimõõduga poolteljed. Paraku minu andmetel küll semi-floating. Seda silda annaks juba võrrelda Chevy 14 bolt semi-floatiga.

Pajero
3.5 mootoriga Pajero tagasillaks kasutati 9.5" taldriku läbimõõduga ja 31 nuudiga 35.5mm poolteljega silda, millel oli ka tehase lukk olemas.

Juhul kui minna erinevate tootjate esi- ja tagasilla peale, siis võimalik, et täpselt sama ülekannet ei õnnestu saada, kuid 4.875, 4.88 ja 4.90st peaks saama kombineerida.

Küsimused:
Uuemate LC-de tagasilla taldriku ja pooltelgede läbimõõdud? [EDIT leidsin 9.5" ja 34.8mm EDIT]
Kas kellelgi on kogemusi Longfieldi toodetega?
Patroli H233, H260 vastupidavus?
Pajero 9.5" tagasilla vastupidavus?

PS. G-mersu sildade kohta infot võimatu leida!
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Aastaid tagasi sai siia Euroopasse mõned Longfield kitid toodud. Helista Longfieldile. Bobby oli vist nimeks. Big Block powerile ei soovitanud ta mulle igastahes neid. Longfielde saaks ka ise teha. Neil on nipiks krüogeeniline metalli töötlemine ja lisa tugevdusvõru paigaldamine. Bobby ütles, et las Big Block poweri jaoks olla ikka D60 ja up ning 14 Bolt Full FLoater ja up :twisted:

Patroli 260 evib ainult suuremat taldrikut ja nelja satelliiti kahe asemel. Poolassid on minuteada samas läbimõõdus, aga tsipa lühemad. Patroli 233 on küll tugevam ehk kui Toyo stockis, aga siiski oma toorest jõudu valmistavale mootorile jäävad nad sul nõrgaks. Ja nagu sa ütlesid, siis performance osade saadavus on ainult kas Jaapanis või Austraalias. Sealt saab samuti krüogeeniliselt töödeldud poolasse, pöörised ja mida teab iganes veel. Rohkem liigub seda nodi Jaapanis. Austraaliast saaksin uurida lasta performance osade valikut, kui huvi on. Mul on seal üks Off Road Shopi pidaja saanud aastatega äri ja hobi käigus tuttavaks. Ta on aidanud siinsetel arctic truck meestel islandil ja norras paljusid Patrole üles ehitada, saates vajalike tükke siiapoole.
+372 5028488
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

777 kirjutas: ARB kataloogi ( http://www.arbusa.com/alac/215109.pdf ) järgi on kuni 89 a toodetud Landcruiseri esisillas taldriku läbimõõt 8.875", hiljem vaid 8".
no 8.9" on see 60 differ ja FF tagasild,
8" pandi toyotsi kergematele mudelitele millel taga semifloat (hilux, LC70)
98a LC100-l on 9,5" taldrik (32SPL), mudelivalikus ju ka V8 olemas.
BJ40-l peaks ka vist suurem differ olema aga sellel sillatala ise vähe kitsam.

Igatahes, niipalju kui ma runnerile kunagi uurisin, siis toyotsi kõige etem valik tunduski HJ61 8.9" olevat. Peamiseks plussiks oli tehaselukk.
jällegi 8" difri üheks suuremaks plussiks võib tuua selle, et difrikäbi asub üleval ja õlitus parema süsteemiga (mängib rolli kui differ suure nurga all)
Mul juba jooksiski Runneri esisillas käbi laager kokku, muidugi viga oli ka selles, et pold ammu rakendust saanud ja õlitase madalavõitu.
Keset sõitu laksas 37" rehviga rattad blokki, õnneks kõrvalisel teel... võis päris huvitav kõrvalt vaadata olla :twisted:
kõik jäi sees õnneks terveks, mis on muidugi hea näitaja. Ülekanne on 5.88 (orig 2.73)

kusjuures. seda hiluxi 8" silda armastatakse usas üsna palavalt, ilmselt üheks teguriks kaaluvahe võrreldes raskete usa sildadega ja teiseks suht lai valik tugevdatud pulki sinna sisse.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

jr kirjutas:Patroli 260 evib ainult suuremat taldrikut ja nelja satelliiti kahe asemel. Poolassid on minuteada samas läbimõõdus, aga tsipa lühemad.

- millega võrreldes? Kas H233-ga? H233-l 33.3mm ja H260-l 38.4mm
jr kirjutas:Austraaliast saaksin uurida lasta performance osade valikut, kui huvi on. Mul on seal üks Off Road Shopi pidaja saanud aastatega äri ja hobi käigus tuttavaks. Ta on aidanud siinsetel arctic truck meestel islandil ja norras paljusid Patrole üles ehitada, saates vajalike tükke siiapoole.
- võiks täitsa uurida kui suur tüli ei ole
rommi kirjutas: jällegi 8" difri üheks suuremaks plussiks võib tuua selle, et difrikäbi asub üleval ja õlitus parema süsteemiga (mängib rolli kui differ suure nurga all)
...
kusjuures. seda hiluxi 8" silda armastatakse usas üsna palavalt, ilmselt üheks teguriks kaaluvahe võrreldes raskete usa sildadega ja teiseks suht lai valik tugevdatud pulki sinna sisse.
- 8" plussiks jah "reverse cut" või "high pinion", kuid samas on Longfield pooltelgedega peaülekanne üsna nõrgaks lüliks. Seepärast vaatakski rohkem 8.875" poole ja ma arvan, et ega ta 8" palju raskem ehk pole.

Rommi, ma ühes su teise teemas vaatasin, et sul peaülekanne 5.29. Mille küljest see tuli või on kuskilt tellitud?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

5.88 on minult tellitud...

EDIT: Kiri Austraaliasse saadetud.
+372 5028488
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”