4. leht 12-st
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: T Juul 12, 2016 10:06 pm
Postitas Landy
Movistar kirjutas:Praks1 kirjutas:Kui üldse midagi aretada, tegelikult polegi vaja väga, saaks salvestada, oleks näiteks triipkood metsas ja lugejad nööriga auto küljes, nagu kiip.
Igasugused visuaalne hindamine kaob ja tulemuse teeb arvuti. Pole vaja ka traci, levi jne sitta.
Siis saame kõik saastamarketi või rimi kassapidajate käest kotti,kuna need oskavad triipkoodi kõige kiiremini lugeda ja kindlasti teavad trikke kuidas seda mõne meetri pealt teha saab

Olles selliseid seadmeid 10 aastat tagasi müünud/hooldanud, siis see lugemise kaugus sõltub seadme tehnoloogiast ning kvaliteedist. Portatiivsed skännerid täietsi olemas, kuid peavad olema arvutiga ühenduses või arvutisse sisse ehitatud ( on ka ribakoodi lugejaga tahvleid ja telefone olemas, näiteks Pansonic-ul). Ribakoodilugejaga portatiivsed kontrollterminalid on väga kallid.
Enamus non-rugged laiatarbne ribakoodi skännerid on väga õrnad ning tundlikud põrutustele ja tolmule.
Metsas viga saanud või määrdunud ribakood muutub sedmele loetamatuks ja kasutuks.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 12:02 am
Postitas asko4x4
Ma tahaks Landiga nõustuda, aga samas ei saa ka. Probeemid olid väga mitme halva asjaolu kokkusattumus, millest kõik ei olnud sugugi ka meist sõltuvad. Kui me ei oleks seda Saarekollil nii suurelt testinud, ei oleks meil ka Suvesõidu test nii hästi õnnestunud. Saime Saarekollil korraga suure hulga tagasisidet mis kõik sai Suvesõiduks korda (ka koormustega seotud asjad). Ja Suvesõidult omakorda uut tagasisidet mida edasi teha. Võistluse hindamisel veebis oli tunda veel väga tugevalt negatiivset mõju ebakvaliteetsete tulemuste pärast, sest hindamine läks lahti veel enne kui emotsioonid maha jahtusid. See on meie palk või siis pigem malk, selle jama korraldamise eest. Lepime sellega, aga seda ühe hea ürituse nimel. Minugi poolest võivad TR3, kes ennast tõsiseks võistlejate klassiks nimetavad, kasutada vanu asju edasi. Kardan, et korralikud ja rahakotile sobivad lähikontakti lahendused ei teki veel niipea (ja kui tekivad püüan olla esimeste seas et neid võislustel testida). Võrreldes TR1 ja VABA klassi tulemusi, kus rada oli ju sama, siis võib öelda, et TR1 klassis käib ikka ka võistlemine.
Mina ostan oma veekindla Z1 Compactile laadimise docki, mille kinnitan armatuurile. Asi laeb pidevalt, kaart jookseb vajadusel silme ees ja saan õue minemiseks haarata koheselt kaasa, samuti ei ole usb otsaga laadimiseks vaja veekindlat klappi avada, et siis seda lahti unustada ja selle kaudu ära uputada. Parema GPS signaali jaoks oli Indrekul hea mõte ja parema välgu jaoks on mul ka endal idee olemas. Teeme asja paremaks ja eks igaüks ise otsustab kas kasutab või mitte.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 12:09 am
Postitas Jolinar
asko4x4 kirjutas:Mina ostan oma veekindla Z1 Compactile laadimise docki, mille kinnitan armatuurile...
Sorry, olles naisele ostnud nii Z3 -e kui selle doki siis ei suuda ma kuidagi naeru pidada.
Millise valemiga sa seda telefoni seal kinni kavatsed hoida ja samas "kiirelt haarata"?
Kui sellele mingi adekvaatse lahenduse välja suudad mõelda võid kohe veel ühe ärisuuna avada. Hakkad kõigile offroaderitele kes seda NC -i kasutada soovivad Sony Z seeria telefonidele laadimisdokke vorpima mis pasast telefoni:
a) vastu võtavad
b) seda maastikusõidul ka paigal hoiavad
c) lasevad telefoni sellegipoolest kergelt haarata.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 12:12 am
Postitas quest
Käisime saaremaal sõitmas ja kasutasime navicupi kui aus olla siis ei meeldinud.
Pilti teeb kauem kui tavalise kaameraga, akut ei jõua laadida (ootad punktis ja laed akut) ja lisaks see pildi saatmine !
Ma ei saa aru miks on vaja valida kus punktis sa asud ? Kas kohtunik siis ei saa aru mis nr plagu peal kirjas on kui ta pilte kontrollib ?
Suvesõidul ei julgenud navicupi proovida sõitsime tavalise kaameraga ja pildistamine oli oluliselt kiirem.
Peale suvesõitu mõtlesin lihtsalt kui oleks olukord natukene teine olnud võistlusel: Sudiste katse, öösel, vihma sajab, autod auravad
üritad seal kusagil tiigis punkti võtta.
Auto vajub järiest sügavamale tehnika hakkab uppuma ja sina proovid vihma käes
ise täiesti läbimärg ja suhtkoht mudasena opereerida nuti telefoni ekraani

.
Teed 3-4 pilti ära ja siis avastad, et aku tyhi ja pilt ei ole veel endiselt välja tulnud.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 12:53 am
Postitas asko4x4
Mõned "esimestes" mobiiltelefonis pettujad hädaldavad siiani kui kehva on kettaga kerimise asemel nuppudele vajutada, kuigi ammu on juba kasutusel puutetundlikus. Mis nimekirja valikust enam räägitakse? Bygone.
Kummaline, ma ei olegi ebayst leidnud offroadi jaoks mõeldud dokki. Mis, nüüd jääb asi siis katki või? Huvitav kui palju asju on masinas käsitsi ümber ehitatud ja omale sobivaks tehtud?
Mingi seltskond on võtnud omale pähe asja üle ilkuda lõpuni välja, lihtsalt ilkuda ilma suurema sisuta. Ainus, mida mantrana korrutatakse on märg ja pimedus. Nagu sellest kogu võistlus koosneks.
Soovitan ise kohtunikuna istuda 48 tundi magamata, vaadata läbi tuhandeid pilte, neid tabelitest otsida ja linnukesi märkida, selle asemel, et teha seda kõike võistluse ajal, kordades kiiremini ja peale võistlust valge inimesena magama heita. Aga see pole ju teie asi, ega ju. Muud positiivsed asjad selle juures ei ole ka ju teie asi. Aga märjana ja pimedas....
Head ööd seltsimehed!
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 1:22 am
Postitas Landy
asko4x4 kirjutas:
Soovitan ise kohtunikuna istuda 48 tundi magamata, vaadata läbi tuhandeid pilte, neid tabelitest otsida ja linnukesi märkida, selle asemel, et teha seda kõike võistluse ajal, kordades kiiremini ja peale võistlust valge inimesena magama heita. Aga see pole ju teie asi, ega ju. Muud positiivsed asjad selle juures ei ole ka ju teie asi. Aga märjana ja pimedas....
Asko, julgen siinkohal sõna võtta, sest lisaks võsitlemisele ja turistmisele olen ka seda - kohtuniku ja abikorraldaja tänamatut leiba söönud. Olen tuhandid pilte vaadanud, tulemusi excelisse toksinud ja tuisus ning vihamas kellaajast hoolimta võsitelejaid teel lähetanud ning vastuvõtnud ning istunud pool ööpäeva koos kiibi jaamaga kontrollpunktis keset mitte midagi. Tean mida tähendab 36h jutti korraldusliku tööd, koos mõne tunnise autos tukkumisega. Seega julgen väita, et oskan olukorda hinnata mõlemalt poolt lauda.
Ütlen ausalt, ei ole NaviCupi testinud ja seda proosalisel põhjusel. Majapidamises pole ühtegi Android seadet ja testimiseks pole raatsinud osta ka.
Küll olen saanud üsna mitmelt inimeselt päris detailset ja vahetult võistlusjärgset vastuaja Saarekollil toimunu kohta.
Ma ei kritiseeeri ideed sellise rakenduse loomiseks, vaid üle keevat ensekindlust ja realselt toimivate varuplaanide puudumist eriolukordadeks.
Just sellise eriolukorra lahendamiseks, mis Saarekollil tekkis, puudus operatiivsete ja võistlejaid rahuldavate alteranatiivlahenduste ning vastuste plaan.
Nende puudumine on see mõru vili mida pragu mäluma peate.
Arvestades teaduse ja tehnika revolutsiooni kiirust, siis mõne aasta jooksul võiks ehk tekkida ka seadmed , millega seda rakendust kasvõi TR3 kalssis eduklat kasutada saab.
P.S. Soovitus kõigile võistlejatele. Leidke ühe võistluse jagu aega ja pakkuge end korraldajatele appi. Saate hoopis teise pildi asjade toimimisest ning õpite tehtavat tööd paremini hindama.
P.P.S. Kui tekib vaba aega, ajan kuangi Windowsile Android emulaatori selga ja proovin seda rakendust testida.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 2:52 am
Postitas Praks1
Pole üldse it inimene, aga miks ei sobi see minu pakutud lahendus?
Aku kestab mitu päeva. MÕELDES KORRALDAJATELE, NAD EI PEA ENAM ÜHTEGI PILTI VAHTIMA. Mis põhiline ei pea pilti tegema (veelvähem telefoniga).
NB:kes eelnevalt arvas, et räägivad need kes kohti ei saanud Saaremaal, siis peale segadust vist teine koht.
Külmas vees öösel oli lahe pilte võluda, tra telefoniga ei saa päevalgi häid pilte.
Superturistid jne amatöörid kiitke paska edasi, kellele meeldib oma üüber fotokat laadida enne iga pauku ja rääkida, et tra kui hea navigeerimis vahend on leiutatud.

Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 8:16 am
Postitas enx
Jolinar kirjutas:asko4x4 kirjutas:Mina ostan oma veekindla Z1 Compactile laadimise docki, mille kinnitan armatuurile...
Sorry, olles naisele ostnud nii Z3 -e kui selle doki siis ei suuda ma kuidagi naeru pidada.
Millise valemiga sa seda telefoni seal kinni kavatsed hoida ja samas "kiirelt haarata"?
Kui sellele mingi adekvaatse lahenduse välja suudad mõelda võid kohe veel ühe ärisuuna avada. Hakkad kõigile offroaderitele kes seda NC -i kasutada soovivad Sony Z seeria telefonidele laadimisdokke vorpima mis pasast telefoni:
a) vastu võtavad
b) seda maastikusõidul ka paigal hoiavad
c) lasevad telefoni sellegipoolest kergelt haarata.
Väga edukalt seisis meil Z1 dockis.
Nii Saarekollil kus sõitsime Navicupiga, kui ka Suvesõidul kus ta oli meil tripmeetri eest.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 9:17 am
Postitas Alllu
Sõitsime ka Navicupiga. Lühema päeva pidas aku ilusti vastu. Pikemal päeval oli telefonil akupank taga koguaeg. Vintsimehel-kaardilugejal hea auto ees joosta ja vaadata kus punkt on. Pilt tehtud, kohe näeb kus järgmine punkt. Saarekollil oli esimeste punktidega jama kus tahtis koguaeg vale punktiga siduda pilti. See vist muudetud nüüd. Seekord töötas ilusti, ei kurda. Kaardil tekib hea ülevaade võetud ja võtmata punktidest.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 9:21 am
Postitas niux
asko4x4 kirjutas:Ma tahaks Landiga nõustuda, aga samas ei saa ka. Probeemid olid väga mitme halva asjaolu kokkusattumus, millest kõik ei olnud sugugi ka meist sõltuvad. Kui me ei oleks seda Saarekollil nii suurelt testinud, ei oleks meil ka Suvesõidu test nii hästi õnnestunud. Saime Saarekollil korraga suure hulga tagasisidet mis kõik sai Suvesõiduks korda (ka koormustega seotud asjad).
Igapäevaselt arendustöödega seotud olles ... te tegite kindlasti ägeda ja vajaliku asja, aga minna LIVEi sellise kaliibriga üritusel võistlejate peal ilma plaan B-ta on enesetapp. Landy ütles eespool kõik olulise ära, ei hakka kordama. End teie kingadesse mõeldes .. ise oleks Navicupi testinud terve ühe hooaja turistide ja vabatahtlike võistlejate peal, vajaliku sisulise tagasiside saanuks sealt rakendusele küll.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 9:30 am
Postitas asko4x4
Ländy, tunnistan, läksime vähe enesekindlalt peale, aga meil oli plaan B täitsa olemas. Mitmete asjaolude kokkusattumise tõttu jäi liiga vähe aega seda lõpuni rakendada. Eks sööme ise seda suppi nüüd. Selliste asjadega ei ole võimalik tervet hooaega oodata, arendustöödega seotud inimesena ilmselt tead seda. Riiklikke projekte võib nagu mune ühest taskust teise veeretada, aga kommerts- või vabakasutuses asju tuleb lansseerida kiiresti. Võtsime selle riski olles sellest kõigest teadlik. Saan siinkohal ainult ette ja taha kummardada ning vabandada, aga sellest lihtsalt ei piisa, edasi tuleb liikuda.
Ei saa teha hinnangut ainult Saarekolli baasilt. Tegin viimasel võistlusel ise pilte nii pimedas kui vihmaga ja ei leia et see oleks mul märgatavalt rohkem aega võtnud kui fotokaga. Iga asja kasutamises tekib ka oma vilumus. (Pimeduse jaoks on mingid esialgsed mõtted tekkinud, vaatan kas see on realiseeritav). Alguses kasutasin Navicupi jaoks paarimehe telefoni (kah Sony), mis oli tõesti aeglasem ja fotoka avanemise kiirus ajas närvi (kui on kiire, siis 2 sek ootamist tundub igavikuna). Peale poolt tundi läksin üle oma Z1 peale ja kõik läks järsku väga kiireks. Nii nagu on fotokatel vahe, on vahed ka telefonidel.
Jätame TR3 mehed rahule, neil märjemad ja pimedamad rajad, tehke edasi fotokatega või mõtleme parematele lähikontakti lahendustele. Turistile sobib see aga ideaalselt. Tõde on kusagil vahepeal. Tean, et sõidan edasi Navicupiga ja arendame seda ka kõvasti edasi, mine tea ehk veename lõpuks ka teisi.
Sammy, jaga mis dokki kasutasite ja mis telefonile..
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 10:38 am
Postitas indreq
Praks1 kirjutas:
Superturistid jne amatöörid kiitke paska edasi, kellele meeldib oma üüber fotokat laadida enne iga pauku ja rääkida, et tra kui hea navigeerimis vahend on leiutatud.

Kuulsin Suvesõidul kah kui miski (arvatavasti) TR3'e mees valju häälega ja üleolevalt toidutelgi juures VABA ja TR-1 klasside könnidest rääkis - sihukest suhtumist nähes peaks ehk "profid" ja "amatöörid" eri üritustele jagama, nagu on Eestis sportralli ja rahvaralli. Et las siis härrased TR3'dega möllavad kuuekesi oma üritusel ja maksavad 5000 per tiim osalustasu - sest odavamalt keegi neile ainult oma üritust ei tee. Lai kandepind on see mis muudab asja korraldajale majanduslikult mõttekaks aga ega siis profid ju sellele mõtle...
Aga eks sa Asko saad oma Saarekollil Navicupi jamamistest kuulda veel ka 5 aasta pärast, ka siis kui asi ammu juba töökindel on, mõni inimene ei oska lihtsalt eluga edasi minna. Ma usun et see äpp saab varsti valmis ja kui korraldajad on valmis mõlemat lahendust (fotokas ja Navicup) aksepteerima, siis eks ajapikku paistab et kas tulevad kasutajad taha või ei. Härrad profisportlased võivad oma naba edasi vahtida, minupoolest kasvõi fotokaga pilti teha sellest.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 11:03 am
Postitas LauriJ
indreq kirjutas:Praks1 kirjutas:
Superturistid jne amatöörid kiitke paska edasi, kellele meeldib oma üüber fotokat laadida enne iga pauku ja rääkida, et tra kui hea navigeerimis vahend on leiutatud.

Kuulsin Suvesõidul kah kui miski (arvatavasti) TR3'e mees valju häälega ja üleolevalt toidutelgi juures VABA ja TR-1 klasside könnidest rääkis - sihukest suhtumist nähes peaks ehk "profid" ja "amatöörid" eri üritustele jagama, nagu on Eestis sportralli ja rahvaralli. Et las siis härrased TR3'dega möllavad kuuekesi oma üritusel ja maksavad 5000 per tiim osalustasu - sest odavamalt keegi neile ainult oma üritust ei tee. Lai kandepind on see mis muudab asja korraldajale majanduslikult mõttekaks aga ega siis profid ju sellele mõtle...
Aga eks sa Asko saad oma Saarekollil Navicupi jamamistest kuulda veel ka 5 aasta pärast, ka siis kui asi ammu juba töökindel on, mõni inimene ei oska lihtsalt eluga edasi minna. Ma usun et see äpp saab varsti valmis ja kui korraldajad on valmis mõlemat lahendust (fotokas ja Navicup) aksepteerima, siis eks ajapikku paistab et kas tulevad kasutajad taha või ei. Härrad profisportlased võivad oma naba edasi vahtida, minupoolest kasvõi fotokaga pilti teha sellest.
Kuule, ära aja nüüd mingit saagi siin käima. Kui sa asjast midagi ei tea ja olid alles esimest korda võistlusel siis võiksid sellised sõnavõtud ilusti omale hoida. Ma olen eelmistel aastatel sõitnud TR1 ja Vaba+, ei ütleks küll, et mingi üleolev suhtumine oleks olnud (kui oled asjalik ja ei aja sitta suust).
Praks vihjas suure tõenäosusega sellele (mida enne on enne üritatud läbi lillede öelda aga ei saada aru) et kui sa oled esimesel üritusel, siis pole sa võibolla kõige pädevam siin nõudmisi esitama (lisaks karjud siin välja mingeid valesi väiteid, kuigi sa ei tunne inimesi (sa ei tea, kes see toidutelgi juures könnidest rääkis - lahmid lihtsalt, et äkki oli TR3 mees?) lisaks suure tõenäosusega oli see sõbralik tögamine aga SINA sellest aru ei saanud.
Me aitasime nt 2 Vaba/TR1 klassi meeskonda, andes neile oma garaazist Jimny mootori varuosadeks. Varem, kui TR1 sõitsime, aitasid TR3 mehed meil võistlustel välja vintsida. Kui sinusse, kui pooletoobisesse suhtutakse, siis oleks ehk aeg peeglisse vaadata.
Ka meie alustasime 3-4 aastat tagasi turistist (veel 2014 Sultsi sõitsime turisti) aga ei tundnud ennast kuidagi alavääristatuna. Turist on samuti offroadinduse üks osa ja alakomitee üritab neid soodsatel tingimustel võistlusklassidesse suunata (mida paljud on ka teinud

). Aga kopp on ees, et tulevad uues turistid ja hakkavad kohe nõudmisi esitama (rada võiks raskem olla ja tahaks ikka võistelda = tule ja võistle võistlusklassis) kuigi seda teemat on mitu aastat nämmutatud - loe veidi foorumit ja saad ehk asjale pihta.
Navicupist läks asi kaugele jälle.
Ma arvan, et siin on mingi lahendus leitud juba. Kõigile on äpi kasutamine vabatahtlik, kes leiab selle omale sobivat, siis jumala eest kasutage. Aga fotoka kasutamise võimalust ei tohiks veel niipea ära keelata. Kui nii on võimalik, siis arvan, et probleemi polegi. Kui see äpp ennast tulevikus tõestab, siis kolivad kõik tasapisi telefoniga metsa.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 11:24 am
Postitas indreq
LauriJ kirjutas:
Kuule, ära aja nüüd mingit saagi siin käima. Kui sa asjast midagi ei tea ja olid alles esimest korda võistlusel siis võiksid sellised sõnavõtud ilusti omale hoida. Ma olen eelmistel aastatel sõitnud TR1 ja Vaba+, ei ütleks küll, et mingi üleolev suhtumine oleks olnud (kui oled asjalik ja ei aja sitta suust).
Ok võibolla tõesti sain asjast valesti aru. Räägin ainult sellest mida kuulsin. Ja ei tundunud sõbraliku tögamisena, aga noh inimesed on erinevad, igaühe huumor polegi kõigile kohe mõistetav.
Re: Arutelu Navicupi teemal
Postitatud: K Juul 13, 2016 11:31 am
Postitas indreq
Lisaks veel et kuigi ma offroadi võistleja pole eriti olnud, siis ralli ja rahvaralli juures olen olnud eeskätt korralduse poolel aga riivamisi ka sõitmas (rahvarallis), lisaks olin omal ajal ühe eraldi sarja käimatõmbajate hulgas kus tipphetkel oli aasta lõikes 100+ eri osalejat, ühel võistlusel 50+ oli tavaline. Igasugu võistluse ja sarja juhendeid ja tingimusi olen seega nii ise kirjutanud kui ka teiselt poolt arvustanud ja üks asi on mulle päris kindlasti selgeks saanud - sellist asja pole olemas mis kõigile 100% meeldiks. Ja hauguvad kõige valjemini ikka need kellele ei meeldi. Mingil ajal aga peab sarja huvidest lähtudes keegi otsuseid tegema ja vähemusele enamuse huvidest lähtuva lahenduse peale suruma. Sealjuures ei saa arvestada ainult nende häältega kes hetkel kohal on, vaid peab vaatama ka tulevikku ja kasvuperspektiivi - mõni reegel võib sobida hetkel sõitjale aga lõikab ära tee juurdetulijatel, samas kui hetkel olijal niikuinii paari aasta pärast isu täis saab.
See kõik ei tähenda et Navicupi ja fotoka osas praegu midagi otsustama peaks, point on selles et ega ma nüüd päris poisike ka pole kellel võib lihtsalt suu kinni kamandada.