https://www.youtube.com/watch?v=FkI44DrQvpg
Nagu näha ei rakendu isemõtlevad lukusüsteemid koheselt ja 100%-liselt. Seega sõltub pidurite testimine stendis enamasti sellest millise automargiga on tegemist (eri tootjatel võivad samad dif.lukutüübid nt. LSD rakenduda erinevalt) ja sellest kes on piduristendi tootja. Piduristendidel on tootjate lõikes erinevad rullide pöörlemise kiirused, osadel 4 km/h, osadel 5 km/h jne. Tavaliselt jäävad sinnakanti ka rataste pöörlemiskiiruse erinevused lukkude rakendumisel.
Iseenesest on kõik väga lihtne!
1.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla
lukk rakenduda, kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav ja mittekontrollitava silla vedu ei ole võimalik lahutada kontrollitavast sillast, siis tuleb pidurite kontrollimiseks kasutada lisarulle mittekontrollitava silla rataste all. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule
2.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla
lukk rakenduda kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav, aga keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures
ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha tavalise piduristendiga. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule.
3.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures
ei rakendu, puudub või on väljalülitatav saab piduritesti teha
4x4 funktsiooni omava stendiga ilma lisarulle kasutamata.
4.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures
ei rakendu, puudub või on väljalülitatav ja keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures
ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha
tavalise piduristendiga, lisarulle kasutamata.
Onju lihtne, aru ma ei saa, mida Te, 4x4 autode omanikud, jahute siin juba 4 lehte.
Aga ülevaatajate pädevus jätab tõesti soovida, korra aastas näevad Quadra-Drive autot ja ei suuda meelde jätta, kuidas pidureid teha.
Nägu eelpoolkirjeldatust juba aru saite, sõltub palju autost ja selle tehnilistest andmetest. Aga kust see pädevus peaks tulema, kui ükski autoesindus pole kohustatud infot edastama ja 90% 4x4 autoomanikest ei tea mis asi on diferentsiaalilukk. Kui omanik ei tea, kas tal sillas on diferentsiaalilukk või ei ole, siis mida tahta ülevaatajalt. Ja google ei ütle, kas Teie autol on lukud sildades või ei.
Eriti meeldis minule see esivedrude lugu antud teemas:
ricardo kirjutas:. Olen aegade jooksul olnud mitmeid kordi olukorras, kus pean erinevatele töötajatele viisakalt selgeks tegema, et auto on tehniliselt tehaseseades ja nemad nõuavad ümberehitust(ei räägi tuledest/signaalidest), sest tundub et teatakse vaid passateid ja mondeosid.
Ülevaatajate pädevus jätab soovida, nad ei teagi, et 1988 aastal lasti tehasest välja kolm BMW-d millel olid madalamad vedrud.(loodan, et irooniat otsima ei pea)
"Tehaseseades" ei pruugi veel seda tähendada, et see seade on mõeldud liikluses osalemiseks. Oled vist vähe lugenud teemat; Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs
ricardo kirjutas: Võib julgelt öelda, et tehnoülevaatuse töötajatele pole ette nähtud mitte mingisuguseid standardeid millele nende teadmised võiksid vastata ja suust väja ajada võivad ka seda mida sülg suhu toob.
Julgust Sinul jagub, teadmised jätavad tiba soovida.
Mis puudutab autode lõhkumisse ülevaatuse käigus, siis kuidas erineb piduristendis olev situatsioon reaalselt ettetulevate situatsioonidega elus, eriti metsas ja osalisel jääl?
Head uut aastat kõigile!
Eero