Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas ibra »

Ax kirjutas:
ibra kirjutas:
Ax kirjutas:Quadra Drive'l ei saa sildasid üksteisest lahti ühendada!!!
Saab küll.
Palun täpsemalt selgitada, tahaks ise ka teada. Äkki siis minu trammil on see kang ära võetud?
Tõsta tagumine sild üles ja pane vahekast neutrali peale, ning saad rattast vabalt kardaani ringi ajada.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas ahto42 »

Siis võiks juba proovida, et üks keerab ratast ühtpidi ja keegi teine samal ajal keerab teistpidi. Siis selge, kas kardaan käib ringi või mitte. Iseeneset kui süüde väljas, siis ei tohiks ABS ja muud andurid kah lukku aktiveerida.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
linnuke
Fitting 44"
Postitusi: 440
Liitunud: P Veebr 05, 2012 8:36 pm

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas linnuke »

:D Arutlegem.
Ibra ütles
Tõsta tagumine sild üles ja pane vahekast neutrali peale, ning saad rattast vabalt kardaani ringi ajada.

Sellisel moel peaks sama saama teha ka esisillaga(N lahutab selle loogika järgi ju mõlemad sillad).Nüüd siis küsimus,miks ei või teda pukseerida,kui kõik vigurid omavahel lahutatud on. :D :D :D
P.S.Pole küll nende testidega tegelenud,aga nii erinevad seisukohad panevad ju kaasa mõtlema... :?:
lzv8q
Mudder
Postitusi: 79
Liitunud: T Aug 12, 2008 4:03 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas lzv8q »

Paistab, et aasta ja mõne kuuga on asjad vähe muutunud.
ibra kirjutas:
kuunor kirjutas:Grandil saab väga edukalt teha nii, et iga ratta pidur mõõdetakse eraldi.
Grandil saab teha ilma rullikuteta, kui on nn. lahtine differ, siis iga ratas eraldi. Kui ühte ratast kruvitakse, siis teine pool käib teisipidi.
Grandam kirjutas:Ei ole! Esi sillale saaks idee poolest jah tehtud aga taga LSD, neid ei saa ju eraldi ringi ajada ja võtab esiratastele ka veo taha!
Kui on Quadra-Drive veoskeem, siis on mõlemas sillas nn. Hydra-Lok ja ilma rullikuteta ei saa, kui on gerodiscid korras.
Kast ja/või vahekast neutraali peal ei mängi stendi peal mingit rolli.
Ülevaatuspunktides peavad need rullikud olema. Kui ei ole, siis pangu oma lafka kinni.
linnuke
Fitting 44"
Postitusi: 440
Liitunud: P Veebr 05, 2012 8:36 pm

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas linnuke »

Aina segasemaks läheb :(
Ehk jälle,kus on tõde..
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1168
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas Ax »

No nii, käisin täna Quadra Drive'ga ülevaatusel. IBRA kas ülevaatus punktis tõstetakse sildasid maast lahti??? EI ja veelkord EI.
Ainuke lahendus on lisa rullid.
Esisild piduristendi ja tagasild rullidele, kui esimeste pidurite tööd kontrollitakse siis tagasild vurab uhkelt kaasa ja vastupidi.
Ülevaataja (oma tuttav) ütles, et paljudes kohtades ei viitsi keegi niimoodi jännata ja saadetakse see isend pikalt.
See ühelajal lisarullidele ja piduristendile saamine on omajagu kino. Viiendal korral õnnestus. Aga tehtud.

IBRA mine nüüd natuke puhka või loe kogu teema uuesti üle. TÜV punktis ei tõsteta sul rattaid maast lahti.

Meil siin Tartu kandis on juba pikka aega huvi, kes see Tarkur Ibra on???

IBRA kirjutas: Kui ta tervest peast katki läks siis vaevalt ta keevitatuna peab!!! See on üks kõvemaid hüüdlauseid!!!
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 747
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas maksipoiss »

Minu WJ imeteol on õnneks :roll: Selec trac veoskeem, aga aru ma ei saa kas quadra drive´il on vahekasti neutraal asendis siis esisild ja tagasild ikka omavahel kinni. Kui ja, siis mis selle asendi mõte on?
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas TiitR »

Ax kirjutas: IBRA kirjutas: Kui ta tervest peast katki läks siis vaevalt ta keevitatuna peab!!! See on üks kõvemaid hüüdlauseid!!!
Mäletan kust see lause tuli :D , nimelt mu LC120-ne teemast, kui uurisin kas kannatab kokku keevitada murdunud süüteluku peavõlli? Materjaliks oli seal mingi imelik sulam (õiget ei oska öeldagi). Kuid Cedo keevitaja poiss selle igatahes kinni keevitas ja pidas minu käes sinnamaani, kuni auto müügini mingi 2,5..3 a. (ilmselt kestab praegugi) :D . Igatahes, kui selle info siia foorumisse tookord paiskasin, siis minu kaudu on vähemalt 2 länkari omanikku (mõlemad kusjuures lausa pealinnast) mind tänanud ja lähtunud minu tegutsemist ehk lasknud selle võlli kinni keevitada. Keevitus maksis krooni ajal 50 eeki, kui võll (müüakse vaid esinduses koos roolisambaga) uuena maksis tookord mingi 7000 eeki! Ühesõnaga, see lause ei pidanud Ibral seekord paika! :wink:
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas tarmo »

Ax kirjutas:TÜV punktis ei tõsteta sul rattaid maast lahti.
Samas tekib küsimus, et miks seda ei tehta? Tunduks palju lihtsam olema võtta üks suur tungraud (pika kangiga), lükata see auto alla keskele ja sillamunast masin üles tõsta?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas TiitR »

tarmo kirjutas:
Ax kirjutas:TÜV punktis ei tõsteta sul rattaid maast lahti.
Samas tekib küsimus, et miks seda ei tehta? Tunduks palju lihtsam olema võtta üks suur tungraud (pika kangiga), lükata see auto alla keskele ja sillamunast masin üles tõsta?
Mugavus/teadmatus/pohhuism? :roll:
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas ahto42 »

Cedo poiss on tegija, Isegi saumiksri tera/tiiviku keevitas tagasi külge, mis jäätise kokteili tehes jääkuubikutele alla jäi. Peale seda 20+ kokteili ja ikka veel kestab. Rääkimata alumiinium mootori otsakaanele tüki tagasi keevitamisest.

Aga kas tõesti kui panna rattad eri suunas pöörlema siis käib kardaan kaasa jeebikul?
https://www.youtube.com/watch?v=kq0_8PM7BeM
Selle video järgi saan mina aru, et on ikka mingi elektrooniline solenoid, mis luku aktiveerib, seega kui süüde väljas ja piduristend 4wd reziimis(st et rattad pannakse eri suunas pöörlema), ei tohiks probleemi olla.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
rommel
Fitting 38"
Postitusi: 285
Liitunud: N Nov 01, 2012 8:30 am

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas rommel »

Vanematel autodel ei töötanud pidurivõimendi kui mootor oli välja lülitatud (rääkimata süüte välja lülitamisest)...
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas ahto42 »

UK's kasutavad ka deceleromeetrit sõidu aeg.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas ahto42 »

rommel kirjutas:Vanematel autodel ei töötanud pidurivõimendi kui mootor oli välja lülitatud (rääkimata süüte välja lülitamisest)...
Ei ole vaakumiga toimiv?
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Postitus Postitas eero I »

https://www.youtube.com/watch?v=FkI44DrQvpg
Nagu näha ei rakendu isemõtlevad lukusüsteemid koheselt ja 100%-liselt. Seega sõltub pidurite testimine stendis enamasti sellest millise automargiga on tegemist (eri tootjatel võivad samad dif.lukutüübid nt. LSD rakenduda erinevalt) ja sellest kes on piduristendi tootja. Piduristendidel on tootjate lõikes erinevad rullide pöörlemise kiirused, osadel 4 km/h, osadel 5 km/h jne. Tavaliselt jäävad sinnakanti ka rataste pöörlemiskiiruse erinevused lukkude rakendumisel.
Iseenesest on kõik väga lihtne!
1.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla lukk rakenduda, kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav ja mittekontrollitava silla vedu ei ole võimalik lahutada kontrollitavast sillast, siis tuleb pidurite kontrollimiseks kasutada lisarulle mittekontrollitava silla rataste all. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule
2.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla lukk rakenduda kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav, aga keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha tavalise piduristendiga. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule.
3.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav saab piduritesti teha 4x4 funktsiooni omava stendiga ilma lisarulle kasutamata.
4.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav ja keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha tavalise piduristendiga, lisarulle kasutamata.
Onju lihtne, aru ma ei saa, mida Te, 4x4 autode omanikud, jahute siin juba 4 lehte.
Aga ülevaatajate pädevus jätab tõesti soovida, korra aastas näevad Quadra-Drive autot ja ei suuda meelde jätta, kuidas pidureid teha.
Nägu eelpoolkirjeldatust juba aru saite, sõltub palju autost ja selle tehnilistest andmetest. Aga kust see pädevus peaks tulema, kui ükski autoesindus pole kohustatud infot edastama ja 90% 4x4 autoomanikest ei tea mis asi on diferentsiaalilukk. Kui omanik ei tea, kas tal sillas on diferentsiaalilukk või ei ole, siis mida tahta ülevaatajalt. Ja google ei ütle, kas Teie autol on lukud sildades või ei.
Eriti meeldis minule see esivedrude lugu antud teemas:
ricardo kirjutas:. Olen aegade jooksul olnud mitmeid kordi olukorras, kus pean erinevatele töötajatele viisakalt selgeks tegema, et auto on tehniliselt tehaseseades ja nemad nõuavad ümberehitust(ei räägi tuledest/signaalidest), sest tundub et teatakse vaid passateid ja mondeosid.
Ülevaatajate pädevus jätab soovida, nad ei teagi, et 1988 aastal lasti tehasest välja kolm BMW-d millel olid madalamad vedrud.(loodan, et irooniat otsima ei pea)
"Tehaseseades" ei pruugi veel seda tähendada, et see seade on mõeldud liikluses osalemiseks. Oled vist vähe lugenud teemat; Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs
ricardo kirjutas: Võib julgelt öelda, et tehnoülevaatuse töötajatele pole ette nähtud mitte mingisuguseid standardeid millele nende teadmised võiksid vastata ja suust väja ajada võivad ka seda mida sülg suhu toob.
Julgust Sinul jagub, teadmised jätavad tiba soovida.

Mis puudutab autode lõhkumisse ülevaatuse käigus, siis kuidas erineb piduristendis olev situatsioon reaalselt ettetulevate situatsioonidega elus, eriti metsas ja osalisel jääl?

Head uut aastat kõigile!

Eero
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”