Tõsta tagumine sild üles ja pane vahekast neutrali peale, ning saad rattast vabalt kardaani ringi ajada.Ax kirjutas:Palun täpsemalt selgitada, tahaks ise ka teada. Äkki siis minu trammil on see kang ära võetud?ibra kirjutas:Saab küll.Ax kirjutas:Quadra Drive'l ei saa sildasid üksteisest lahti ühendada!!!
Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Siis võiks juba proovida, et üks keerab ratast ühtpidi ja keegi teine samal ajal keerab teistpidi. Siis selge, kas kardaan käib ringi või mitte. Iseeneset kui süüde väljas, siis ei tohiks ABS ja muud andurid kah lukku aktiveerida.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn

Ibra ütles
Tõsta tagumine sild üles ja pane vahekast neutrali peale, ning saad rattast vabalt kardaani ringi ajada.
Sellisel moel peaks sama saama teha ka esisillaga(N lahutab selle loogika järgi ju mõlemad sillad).Nüüd siis küsimus,miks ei või teda pukseerida,kui kõik vigurid omavahel lahutatud on.



P.S.Pole küll nende testidega tegelenud,aga nii erinevad seisukohad panevad ju kaasa mõtlema...

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Paistab, et aasta ja mõne kuuga on asjad vähe muutunud.
ibra kirjutas:Grandil saab teha ilma rullikuteta, kui on nn. lahtine differ, siis iga ratas eraldi. Kui ühte ratast kruvitakse, siis teine pool käib teisipidi.kuunor kirjutas:Grandil saab väga edukalt teha nii, et iga ratta pidur mõõdetakse eraldi.Kui on Quadra-Drive veoskeem, siis on mõlemas sillas nn. Hydra-Lok ja ilma rullikuteta ei saa, kui on gerodiscid korras.Grandam kirjutas:Ei ole! Esi sillale saaks idee poolest jah tehtud aga taga LSD, neid ei saa ju eraldi ringi ajada ja võtab esiratastele ka veo taha!
Kast ja/või vahekast neutraali peal ei mängi stendi peal mingit rolli.
Ülevaatuspunktides peavad need rullikud olema. Kui ei ole, siis pangu oma lafka kinni.
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Aina segasemaks läheb
Ehk jälle,kus on tõde..

Ehk jälle,kus on tõde..
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
No nii, käisin täna Quadra Drive'ga ülevaatusel. IBRA kas ülevaatus punktis tõstetakse sildasid maast lahti??? EI ja veelkord EI.
Ainuke lahendus on lisa rullid.
Esisild piduristendi ja tagasild rullidele, kui esimeste pidurite tööd kontrollitakse siis tagasild vurab uhkelt kaasa ja vastupidi.
Ülevaataja (oma tuttav) ütles, et paljudes kohtades ei viitsi keegi niimoodi jännata ja saadetakse see isend pikalt.
See ühelajal lisarullidele ja piduristendile saamine on omajagu kino. Viiendal korral õnnestus. Aga tehtud.
IBRA mine nüüd natuke puhka või loe kogu teema uuesti üle. TÜV punktis ei tõsteta sul rattaid maast lahti.
Meil siin Tartu kandis on juba pikka aega huvi, kes see Tarkur Ibra on???
IBRA kirjutas: Kui ta tervest peast katki läks siis vaevalt ta keevitatuna peab!!! See on üks kõvemaid hüüdlauseid!!!
Ainuke lahendus on lisa rullid.
Esisild piduristendi ja tagasild rullidele, kui esimeste pidurite tööd kontrollitakse siis tagasild vurab uhkelt kaasa ja vastupidi.
Ülevaataja (oma tuttav) ütles, et paljudes kohtades ei viitsi keegi niimoodi jännata ja saadetakse see isend pikalt.
See ühelajal lisarullidele ja piduristendile saamine on omajagu kino. Viiendal korral õnnestus. Aga tehtud.
IBRA mine nüüd natuke puhka või loe kogu teema uuesti üle. TÜV punktis ei tõsteta sul rattaid maast lahti.
Meil siin Tartu kandis on juba pikka aega huvi, kes see Tarkur Ibra on???
IBRA kirjutas: Kui ta tervest peast katki läks siis vaevalt ta keevitatuna peab!!! See on üks kõvemaid hüüdlauseid!!!
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 747
- Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
- Asukoht: Pärnu
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Minu WJ imeteol on õnneks
Selec trac veoskeem, aga aru ma ei saa kas quadra drive´il on vahekasti neutraal asendis siis esisild ja tagasild ikka omavahel kinni. Kui ja, siis mis selle asendi mõte on?

- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Mäletan kust see lause tuliAx kirjutas: IBRA kirjutas: Kui ta tervest peast katki läks siis vaevalt ta keevitatuna peab!!! See on üks kõvemaid hüüdlauseid!!!



- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Samas tekib küsimus, et miks seda ei tehta? Tunduks palju lihtsam olema võtta üks suur tungraud (pika kangiga), lükata see auto alla keskele ja sillamunast masin üles tõsta?Ax kirjutas:TÜV punktis ei tõsteta sul rattaid maast lahti.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Mugavus/teadmatus/pohhuism?tarmo kirjutas:Samas tekib küsimus, et miks seda ei tehta? Tunduks palju lihtsam olema võtta üks suur tungraud (pika kangiga), lükata see auto alla keskele ja sillamunast masin üles tõsta?Ax kirjutas:TÜV punktis ei tõsteta sul rattaid maast lahti.

Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Cedo poiss on tegija, Isegi saumiksri tera/tiiviku keevitas tagasi külge, mis jäätise kokteili tehes jääkuubikutele alla jäi. Peale seda 20+ kokteili ja ikka veel kestab. Rääkimata alumiinium mootori otsakaanele tüki tagasi keevitamisest.
Aga kas tõesti kui panna rattad eri suunas pöörlema siis käib kardaan kaasa jeebikul?
https://www.youtube.com/watch?v=kq0_8PM7BeM
Selle video järgi saan mina aru, et on ikka mingi elektrooniline solenoid, mis luku aktiveerib, seega kui süüde väljas ja piduristend 4wd reziimis(st et rattad pannakse eri suunas pöörlema), ei tohiks probleemi olla.
Aga kas tõesti kui panna rattad eri suunas pöörlema siis käib kardaan kaasa jeebikul?
https://www.youtube.com/watch?v=kq0_8PM7BeM
Selle video järgi saan mina aru, et on ikka mingi elektrooniline solenoid, mis luku aktiveerib, seega kui süüde väljas ja piduristend 4wd reziimis(st et rattad pannakse eri suunas pöörlema), ei tohiks probleemi olla.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Vanematel autodel ei töötanud pidurivõimendi kui mootor oli välja lülitatud (rääkimata süüte välja lülitamisest)...
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
UK's kasutavad ka deceleromeetrit sõidu aeg.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
Ei ole vaakumiga toimiv?rommel kirjutas:Vanematel autodel ei töötanud pidurivõimendi kui mootor oli välja lülitatud (rääkimata süüte välja lülitamisest)...
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Kuhu minna ülevaatusele quadra drivega Pärnu/Tallinn
https://www.youtube.com/watch?v=FkI44DrQvpg
Nagu näha ei rakendu isemõtlevad lukusüsteemid koheselt ja 100%-liselt. Seega sõltub pidurite testimine stendis enamasti sellest millise automargiga on tegemist (eri tootjatel võivad samad dif.lukutüübid nt. LSD rakenduda erinevalt) ja sellest kes on piduristendi tootja. Piduristendidel on tootjate lõikes erinevad rullide pöörlemise kiirused, osadel 4 km/h, osadel 5 km/h jne. Tavaliselt jäävad sinnakanti ka rataste pöörlemiskiiruse erinevused lukkude rakendumisel.
Iseenesest on kõik väga lihtne!
1.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla lukk rakenduda, kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav ja mittekontrollitava silla vedu ei ole võimalik lahutada kontrollitavast sillast, siis tuleb pidurite kontrollimiseks kasutada lisarulle mittekontrollitava silla rataste all. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule
2.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla lukk rakenduda kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav, aga keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha tavalise piduristendiga. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule.
3.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav saab piduritesti teha 4x4 funktsiooni omava stendiga ilma lisarulle kasutamata.
4.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav ja keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha tavalise piduristendiga, lisarulle kasutamata.
Onju lihtne, aru ma ei saa, mida Te, 4x4 autode omanikud, jahute siin juba 4 lehte.
Aga ülevaatajate pädevus jätab tõesti soovida, korra aastas näevad Quadra-Drive autot ja ei suuda meelde jätta, kuidas pidureid teha.
Nägu eelpoolkirjeldatust juba aru saite, sõltub palju autost ja selle tehnilistest andmetest. Aga kust see pädevus peaks tulema, kui ükski autoesindus pole kohustatud infot edastama ja 90% 4x4 autoomanikest ei tea mis asi on diferentsiaalilukk. Kui omanik ei tea, kas tal sillas on diferentsiaalilukk või ei ole, siis mida tahta ülevaatajalt. Ja google ei ütle, kas Teie autol on lukud sildades või ei.
Eriti meeldis minule see esivedrude lugu antud teemas:
"Tehaseseades" ei pruugi veel seda tähendada, et see seade on mõeldud liikluses osalemiseks. Oled vist vähe lugenud teemat; Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs
Mis puudutab autode lõhkumisse ülevaatuse käigus, siis kuidas erineb piduristendis olev situatsioon reaalselt ettetulevate situatsioonidega elus, eriti metsas ja osalisel jääl?
Head uut aastat kõigile!
Eero
Nagu näha ei rakendu isemõtlevad lukusüsteemid koheselt ja 100%-liselt. Seega sõltub pidurite testimine stendis enamasti sellest millise automargiga on tegemist (eri tootjatel võivad samad dif.lukutüübid nt. LSD rakenduda erinevalt) ja sellest kes on piduristendi tootja. Piduristendidel on tootjate lõikes erinevad rullide pöörlemise kiirused, osadel 4 km/h, osadel 5 km/h jne. Tavaliselt jäävad sinnakanti ka rataste pöörlemiskiiruse erinevused lukkude rakendumisel.
Iseenesest on kõik väga lihtne!
1.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla lukk rakenduda, kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav ja mittekontrollitava silla vedu ei ole võimalik lahutada kontrollitavast sillast, siis tuleb pidurite kontrollimiseks kasutada lisarulle mittekontrollitava silla rataste all. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule
2.Kui pidurite kontrollimisel võib kontrollitava silla lukk rakenduda kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures või ei ole väljalülitatav, aga keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha tavalise piduristendiga. Seejures ei oleks soovitav kasutada piduristendis 4x4 süsteemiga testi tegemist, sest see ei mõju hästu silla dif. lukule.
3.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav saab piduritesti teha 4x4 funktsiooni omava stendiga ilma lisarulle kasutamata.
4.Kui pidurite kontrollimisel kontrollitava silla lukk kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav ja keskdiferentsiaali lukk või seda asendav seadeldis kasutatava piduristendi rullide pöörlemiskiiruse juures ei rakendu, puudub või on väljalülitatav, saab piduritesti teha tavalise piduristendiga, lisarulle kasutamata.
Onju lihtne, aru ma ei saa, mida Te, 4x4 autode omanikud, jahute siin juba 4 lehte.
Aga ülevaatajate pädevus jätab tõesti soovida, korra aastas näevad Quadra-Drive autot ja ei suuda meelde jätta, kuidas pidureid teha.
Nägu eelpoolkirjeldatust juba aru saite, sõltub palju autost ja selle tehnilistest andmetest. Aga kust see pädevus peaks tulema, kui ükski autoesindus pole kohustatud infot edastama ja 90% 4x4 autoomanikest ei tea mis asi on diferentsiaalilukk. Kui omanik ei tea, kas tal sillas on diferentsiaalilukk või ei ole, siis mida tahta ülevaatajalt. Ja google ei ütle, kas Teie autol on lukud sildades või ei.
Eriti meeldis minule see esivedrude lugu antud teemas:
Ülevaatajate pädevus jätab soovida, nad ei teagi, et 1988 aastal lasti tehasest välja kolm BMW-d millel olid madalamad vedrud.(loodan, et irooniat otsima ei pea)ricardo kirjutas:. Olen aegade jooksul olnud mitmeid kordi olukorras, kus pean erinevatele töötajatele viisakalt selgeks tegema, et auto on tehniliselt tehaseseades ja nemad nõuavad ümberehitust(ei räägi tuledest/signaalidest), sest tundub et teatakse vaid passateid ja mondeosid.
"Tehaseseades" ei pruugi veel seda tähendada, et see seade on mõeldud liikluses osalemiseks. Oled vist vähe lugenud teemat; Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs
Julgust Sinul jagub, teadmised jätavad tiba soovida.ricardo kirjutas: Võib julgelt öelda, et tehnoülevaatuse töötajatele pole ette nähtud mitte mingisuguseid standardeid millele nende teadmised võiksid vastata ja suust väja ajada võivad ka seda mida sülg suhu toob.
Mis puudutab autode lõhkumisse ülevaatuse käigus, siis kuidas erineb piduristendis olev situatsioon reaalselt ettetulevate situatsioonidega elus, eriti metsas ja osalisel jääl?
Head uut aastat kõigile!
Eero