4. leht 5-st
Postitatud: T Mär 06, 2007 2:59 pm
Postitas rommi
boob kirjutas:Tekkis üks küsimus rooliamordi kinnitamise kohta...
Tavaliselt on rooliamordi üks ots roolivarda ja teine raami küljes. Mis juhtub, kui panna rooliamordi üks ots roolivarda ja teine silla külge?
mis siis ikka juhtuma peaks? suure sillakäiguga on muidugi kinnitamine veidi keerulisem, kuna sild liigub ju roolivarda suhtes päris palju.
Postitatud: T Mär 06, 2007 3:04 pm
Postitas jr
boob kirjutas:Tekkis üks küsimus rooliamordi kinnitamise kohta...
Tavaliselt on rooliamordi üks ots roolivarda ja teine raami küljes. Mis juhtub, kui panna rooliamordi üks ots roolivarda ja teine silla külge?
Kusjuures jänkidel ta ongi nii!
Postitatud: T Mär 06, 2007 3:05 pm
Postitas erik
Toimib nii ja toimib naa, parem on muidugi raami ja roolivarda vahel.
Postitatud: T Mär 06, 2007 3:07 pm
Postitas jr
erik kirjutas:Toimib nii ja toimib naa, parem on muidugi raami ja roolivarda vahel.
Samas kulunud pukside loksud ja sealt tulenev lõtk kandub siis ka ehk läbi amordi vardasse, kui sild uitab ees natuke.
Postitatud: K Mär 07, 2007 11:55 am
Postitas pisike
Lisan siis lõpuks oma DW lahtisaamise legendi. Masinaks hetkel 88 a. pikk Patrol
Vahetasin barankade asemele, milledega masin mulle tuli, alla tutikad BFG A/T-d. Asi paranes, võbin kadus70-80 km/h vahelt ja tekkis 50 km/h peale.
Käisin Mardi juuers ära ( aitäh kalale koordinaatide eest ), kontrollis sillad ja kõik oli OK, boob ei olnud suutnud metsas midagi kõveraks keerata. Tähendab, kõva masin, krrrt
Rooliamort on siiani üks isakeselt saadud nn.kasutatud originaal.
Aga Mart andis vihje

Tema praktikas oli mingil isendil piisanud kere ja raami vaheliste tagumiste pukside vahetusest.
Vaatasin siis ja ........... polnud olemasti, täitsa lahkunud.
Tekitasin siis uued ja kui juba tegemiseks läks panin ka tagasilla kohale kere ja raami vahele puksid nagu mu 82a. pikal Patrolil on. Puksid on küll tööriistamarketist ostetud ja veidi ümber tehtud, kuid....
Peale seda ei ole mina suutnud ühelgi teel olenemata selle seisukorrast kiirustel 0 - 110 km/h seda DW-d rohkem esile kutsuda

Postitatud: K Mär 07, 2007 10:27 pm
Postitas tai
ega sellele asjalöe muidu sellist nime ei panda - sitt kogemus, kui 100 km/t augus viskab ära ja siis . . . oi oi oi pärast käändmiku laagrite vahetust ja 235/75/R16 rehvi sõida nagu autoga - isegi naine julges pärnus käia.
Postitatud: T Apr 03, 2007 4:40 pm
Postitas STG44
omast kogemusest tean, et 10-st rehvitöökojast tasakaalustab 8 töökoda rehve valesti ja ebatäpselt ja nii ma olengi DW-it Patrolitel ja Landcruiseritel ravinud rataste üle tegemisega, eriti kulunud rehvidel ja XXX firma rehvide puhul ei aita seegi. Rooliamordi ülesanne on augu läbimisel tekkiva ratta viskumise leevendamine, mitte vibra äravõtmine või mis teised arvavad ?
Postitatud: T Apr 03, 2007 6:12 pm
Postitas jr
Death Wobble on ratta viskumisest tulenev meeletu rooli loopimine vasakule-paremale. Rool rebitakse sellise jõuga käest ära, et olen siniste nukkidega paar päeva ise ringi käinud ja rooli kinnihoidmisest pole juttugi.
Ratta ebatäpne balanseerimine on hoopis teine teema ja poisike võrreldes surmavõbinaga, mis on oma nime vääriline.
Postitatud: K Apr 04, 2007 9:22 am
Postitas pisike
jr kirjutas:Death Wobble on ratta viskumisest tulenev meeletu rooli loopimine vasakule-paremale. Rool rebitakse sellise jõuga käest ära, et olen siniste nukkidega paar päeva ise ringi käinud ja rooli kinnihoidmisest pole juttugi.
Ratta ebatäpne balanseerimine on hoopis teine teema ja poisike võrreldes surmavõbinaga, mis on oma nime vääriline.
Olen sinuga täiesti nõus ja neid elamusi ei taha küll enam korrata.
Eriti veel topeltadrenaliini süsti. Kel kujutlusvõimet, mõelge...
Peterburi maantee linnuka ja maardu vaheline lõik... kiirus u. 80-90 km/h

, ja siis see hakkas, ning taga segusidrun ja kõrval reas täislastis rekka ..

Postitatud: P Aug 03, 2008 10:28 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ehee - nüüd siis mul masinal tänu vedrustuse mod'idele kah siuke vaffa omadus küljes
Kuna mul õnnestus eelmine paraleelvarras kah mõnusalt vändaks sõita, tõstsin alla doonori alt paraleelvarda - otsad olid nii kinni roostetanud, et esialgu ei saanud neid lahti ja seega oli kokkujooksu asemel lahkujooks (1cm

) sõita oli igatepidi normaalne - 60 pealt tikkus minema kätte lõhkuma aga kõik ülejäänud kiirused täiega ok - sõitsin niiviisi mitu nädalat - aga nüüd sain laiskusest jagu ja tegin siukse lolluse, et keerasin "kokkujooksu"- kokkujooksuks - rsk nüüd on death wobble'i tekkimise kiirusvahemik 40-60
Aga noh hullu pole ju miskit sellega - seda on kergelt ette tunda kui hoog peale tulema hakkab - siis on vaja tummiselt kiirendama hakata kuni jõuab ohtlikust alast välja

Ja üldiselt - on see probleem siiski ainult asfaldil sõites - miskil auklikul või treppis teel ei tule hoogu peale - ma arvan, et mu Troll on lihtsalt asfaldi vastu allergiliseks muutunud

Postitatud: P Aug 24, 2008 11:15 pm
Postitas mart77
Loodan mõistvale suhtumisele - küll ei liigitu otseselt 4x4 teema alla aga äkki keegi teab rohtu peaaegu samasuguse võdina vastu.
Nimelt sõber soetas lolli peaga 98.a Chrysler Voyageri 2.5TD ning sellel esineb teistmoodi võdin - kogu kere hakkab rappuma (pigem tärisema) kiirusel 60-70. Ja kaob alles praktiliselt seismajäämisel. Esineb siledal, aukudeta teel, mühkus-lohkus teel esineb tunduvalt vähem. Rooli, pidureid, kiirendust ega muud ei mõjuta, lihtsalt terve vann läheb resonantsi.
Keegi oskab nõu anda? Laseks turvapuuri/tugitalad sisse keevitada

Rooliamordist vist abi pole...
Tänud,
Mart
Postitatud: E Aug 25, 2008 10:48 am
Postitas jr
Loll ettepanek, mida ilmselt olete juba teinud. Aga rattad nii veljed kui rehvid on üle kontrollitud? Ei loobi, ei viska ja ei ole kaheksas?
Postitatud: N Aug 28, 2008 9:11 pm
Postitas mart77
Sai vahetet stabikavarras, kuna "tark" mees ülevaatuspunktist surmtõsiselt väitis olevat selle pooleks... Ei muutunud miskit, siis uued stabikavarda puksid - nüüd kolis vibra 50-60 kanti. Sirged rehvid-veljed, loomulikult tehtud. Nii et mine võta kinni

Postitatud: L Okt 18, 2008 9:04 pm
Postitas mart77
Jutujätkuks - peale piduriklotside, amortide ja puksipudinate vahetamisest sai jamast lahti.
Re: Death wobble - surmavõbin
Postitatud: R Apr 22, 2011 9:15 pm
Postitas martins
Juhuslikult sattusin siia teemasse...
Nüüd siis see DW ka minuni jõudnud... Paar päeva linna kiirustel sõitu- ja mõned maantee otsad. Kõik oli väga ok, mingeid anomaaliaid ei olnud. Ühel ilusal päikselisel päeval juhtusin paldiski mnt. kulgema kui see lambist 80km/h sisse lõi. See ikka lööb adrenaliini nii taevasse, et vähe ei ole! Jala võttis värisema küll

Asukoht liikluses oli ka super. 3 realine teelõik, taga auto, küljepeal troll ja 3 reas siis mingi pirukas. Kuhugi minna ei olnud ja see Esisilla Lammutamine oli nii hull, et rooli ei hoia, midagi peale pidurdamise ei aita ka.. Ei soovita oma nahal proovida.... Jube. Peale seda lammutamist igatahes masinaga hetkel üle 50km/h sõita ei taha. ja tunne on selline et iga moment võib jälle tulla.
Eks lähen käin silla üle ja vaatan mis seis on...
Kas seda teemat annaks tõsta kuhugi mujale alajaotusse kus ta oleks paremini nähtav/leitav/loetav

Selle teema leidsin tänu google otsingule.
Martin