Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Moderaator: Moderators
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
[quote="GC"]
tuled- pane, millised tahad, ikka peab kogu aeg näppima,
Mul kah homemade ja tuledel vahelduv vool oli koguaeg.Mullu sügise uued kaablid jataha tööriistamarketist kandilised ledid ja enam pole jama olnud,jah ääretuledel veel vahelduv vool.
tuled- pane, millised tahad, ikka peab kogu aeg näppima,
Mul kah homemade ja tuledel vahelduv vool oli koguaeg.Mullu sügise uued kaablid jataha tööriistamarketist kandilised ledid ja enam pole jama olnud,jah ääretuledel veel vahelduv vool.
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Targutaks kahh..
Bren 275 kaanega
Ainuomanik ja kärutanud palju sellega, kuid mitte kunagi lubatud kaalust rohkem.
Ca aasta pärast täheldasin, et sööb üheltpoolt natuke rehvi sisekülge. Helistasin brentex'i, sooviti pilte, mida ei viitsinud saata ja sõitsin edasi.
23 kuul oli ca 400kg kaaluv last peal. Kohale jõudes oli avastus suur. Sild oli hakanud alt ära sõitma. Rattad poritiivas kinni, plastikust tiiba pisike auk sisse sulanud.
lehtvedrude O oli murdunud C ja silt ette sõitnud.
Kõne Brentex'i ja ütlesin vin koodi. Küsisin soetamis kuupäeva ja 14 päeva oli 24 kuu täitumiseni aega. Rääkisin oma mure ära, sooviti pilte ja loeti sõnad peale, kuidas hakkab rehvi sööma ja mis juhtudel vedrud puruks lähevad. Rehvi söömise kohta peale ülekoormuse, suure löökaugu, kännu taha kinnijäämise oli ka variant kooste ehk rummu keevitusviga. Tegin telefoniga hämaras mõned udused pildid.
Edasi, täiesti uskumatu või pigem harjumatu, et ei pidanud ennast meelde tuletama ja võitlema hakkama. Võeti ülejärgmine päev ühendust ja sooviti käru saada Märjamaale, et saaksid selle korda teha. Ei viitsinud viia ja saadeti komplektne sillatala, vedrupakid, rehvid ja poritiivad kulleriga koju. Nimekirjas olid ka U poldid aga need ilmselt ununesid. Vahetasin ca 1h kogu krempli ära ja käru parem kui varem. Sillatala oli paremate rummudega eelkõige tihendi osas.
Muus osas käru nagu käru ikka, tuled on ilusti kaitstud ja suht raske lõhkuda
Poritiivad on plastikust, peal seista ei saa, kuid samuti ei saa neid nii lihtsalt ära lõhkuda ja kõveraks ajada. Ei vibra ka puruks ja mõrasi täis.
Õhukoormaga ideaalne sõita tänu lehtvedrudele
Järelteenindus 5+. Ei pandud pead liivaalla, võibolla surid vedrud lihtsalt vanadusse või siiski sõitsin need ise puruks. Who knows...
Bren 275 kaanega
Ainuomanik ja kärutanud palju sellega, kuid mitte kunagi lubatud kaalust rohkem.
Ca aasta pärast täheldasin, et sööb üheltpoolt natuke rehvi sisekülge. Helistasin brentex'i, sooviti pilte, mida ei viitsinud saata ja sõitsin edasi.
23 kuul oli ca 400kg kaaluv last peal. Kohale jõudes oli avastus suur. Sild oli hakanud alt ära sõitma. Rattad poritiivas kinni, plastikust tiiba pisike auk sisse sulanud.
lehtvedrude O oli murdunud C ja silt ette sõitnud.
Kõne Brentex'i ja ütlesin vin koodi. Küsisin soetamis kuupäeva ja 14 päeva oli 24 kuu täitumiseni aega. Rääkisin oma mure ära, sooviti pilte ja loeti sõnad peale, kuidas hakkab rehvi sööma ja mis juhtudel vedrud puruks lähevad. Rehvi söömise kohta peale ülekoormuse, suure löökaugu, kännu taha kinnijäämise oli ka variant kooste ehk rummu keevitusviga. Tegin telefoniga hämaras mõned udused pildid.
Edasi, täiesti uskumatu või pigem harjumatu, et ei pidanud ennast meelde tuletama ja võitlema hakkama. Võeti ülejärgmine päev ühendust ja sooviti käru saada Märjamaale, et saaksid selle korda teha. Ei viitsinud viia ja saadeti komplektne sillatala, vedrupakid, rehvid ja poritiivad kulleriga koju. Nimekirjas olid ka U poldid aga need ilmselt ununesid. Vahetasin ca 1h kogu krempli ära ja käru parem kui varem. Sillatala oli paremate rummudega eelkõige tihendi osas.
Muus osas käru nagu käru ikka, tuled on ilusti kaitstud ja suht raske lõhkuda
Poritiivad on plastikust, peal seista ei saa, kuid samuti ei saa neid nii lihtsalt ära lõhkuda ja kõveraks ajada. Ei vibra ka puruks ja mõrasi täis.
Õhukoormaga ideaalne sõita tänu lehtvedrudele
Järelteenindus 5+. Ei pandud pead liivaalla, võibolla surid vedrud lihtsalt vanadusse või siiski sõitsin need ise puruks. Who knows...
Kõnetraat 51922951
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Viskan ka oma kogemuse kirja, ehk on kellelgi abiks otsustamisel.
2000 aastal sai poest uuena ostetud Tiki C-30T, 4 ratast, balanssiirsild, 3*1,5m kallutav kast.
Teh passis tühimass 250kg, kandevõime 500kg.
Koormaks on olnud lugematu hulk erinevat kola, näiteks- alus kuni poolteist punaseid telliseid, tonn või rohkem tsementi, täis või poolikud IBC konteinerid (1m3),
alus või rohkem katusekive, jne. Kastivahe on olnud ka silmini liiva täis.
Ekstreemsemad veod olid 5,8m kuiv prussipakk, ca 4 tihu kokku ja 6m märjad talad, ca 2,1tihu kokku. 1,2tonnine tuulegenekas komplektina ja mitu korda on koormaks olnud 1,3tonnine miniekskavaator.
Esimesed rattalaagrid pidasid vastu 9 aastat, siis sai ajahammas jagu, sest lasin paati merevette käru uputades.
Tagatulesid on ka mõned komplektid kulunud. Esimesed ääretuled on pidev kuluosa, sest tagaratta alt lendab kõik kivisodi otse sinna.
Muud probleemid on tundmatud.
Ahjaa, silla keerasin paar aastat tagasi ringi, sest rattad olid veits lääpas.
Põhi on veel originaal.
4rattalise suurim eelis minuarust on tühja käru mittepõrkamine auklikul teel ja rehvi purunemise korral tõmban koormarihmaga velje üle kastiserva maast lahti ja sõit jätkub.
Parklas pole samuti tiislituge vaja, sest püsib ise tasakaalus, eriti hästi veel siis, kui tagaluugi juures on pealesõiduteed.
2000 aastal sai poest uuena ostetud Tiki C-30T, 4 ratast, balanssiirsild, 3*1,5m kallutav kast.
Teh passis tühimass 250kg, kandevõime 500kg.
Koormaks on olnud lugematu hulk erinevat kola, näiteks- alus kuni poolteist punaseid telliseid, tonn või rohkem tsementi, täis või poolikud IBC konteinerid (1m3),
alus või rohkem katusekive, jne. Kastivahe on olnud ka silmini liiva täis.
Ekstreemsemad veod olid 5,8m kuiv prussipakk, ca 4 tihu kokku ja 6m märjad talad, ca 2,1tihu kokku. 1,2tonnine tuulegenekas komplektina ja mitu korda on koormaks olnud 1,3tonnine miniekskavaator.
Esimesed rattalaagrid pidasid vastu 9 aastat, siis sai ajahammas jagu, sest lasin paati merevette käru uputades.
Tagatulesid on ka mõned komplektid kulunud. Esimesed ääretuled on pidev kuluosa, sest tagaratta alt lendab kõik kivisodi otse sinna.
Muud probleemid on tundmatud.
Ahjaa, silla keerasin paar aastat tagasi ringi, sest rattad olid veits lääpas.
Põhi on veel originaal.
4rattalise suurim eelis minuarust on tühja käru mittepõrkamine auklikul teel ja rehvi purunemise korral tõmban koormarihmaga velje üle kastiserva maast lahti ja sõit jätkub.
Parklas pole samuti tiislituge vaja, sest püsib ise tasakaalus, eriti hästi veel siis, kui tagaluugi juures on pealesõiduteed.

Viimati muutis rannamees, N Mär 17, 2016 9:50 am, muudetud 1 kord kokku.
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2479
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Liiva mahukaal on jämedalt 2, no hästi orgaanikarikkal täiteliival 1,5. 1,5x3 annab kasti põhjapindalaks 4,5 ruutu. Kui oletame ka madalaimat portet oma 25 cm-ga, siis on kasti mahuks 4.5*0.25=1.125 kuupi. Sedapalju liiva kaalub 1688 kilogrammi.rannamees kirjutas: ...
Kastivahe on olnud ka silmini liiva täis.
...

Vat on kõva käru!

21 tihu talasid teeb hästi jämedalt 12 tonni. Siin vast komaviga...
Loodetavasti ei ole säärased koormad liikluses veetud, vaid suletud aladel.

Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Parandasin komavea. 

Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
- Madgangster
- Fitting 38"
- Postitusi: 278
- Liitunud: L Mai 11, 2013 8:55 pm
- Asukoht: pärnumaa
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
sain oma käru lõpuks kätte. lubatust oluliselt hiljem.v6sa kirjutas:Võlgadest ei tea, kuid mööda sõites näikse elu sees olevat. kahju, et naaberküla mehed sedasi käkerdavadMadgangster kirjutas: ...
üsna võlgades firma oli viimase seisuga
...
Parimatega Hannes.
Eilne on ajalugu, homne on müsteerium, tänane päev on kingitus!
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2479
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Kuidas tundub? Oli ootamist väärt? Kas vähemalt vabandati?Madgangster kirjutas: sain oma käru lõpuks kätte. lubatust oluliselt hiljem.
...
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- Madgangster
- Fitting 38"
- Postitusi: 278
- Liitunud: L Mai 11, 2013 8:55 pm
- Asukoht: pärnumaa
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
noh selle raha eest käru nagu on.v6sa kirjutas:Kuidas tundub? Oli ootamist väärt? Kas vähemalt vabandati?Madgangster kirjutas: sain oma käru lõpuks kätte. lubatust oluliselt hiljem.
...
mul nagu tegelt väga kiire käruga ei olnud sest vana käru oli veel alles.
vabandati miljon korda ja lubati iga nädal et saab valmis. arusaadavalt see firma rabeleb.
Parimatega Hannes.
Eilne on ajalugu, homne on müsteerium, tänane päev on kingitus!
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Eile selgus praktilise katse käigus Tiki kerghaagise kandevõime piir...
Ülesanne: Tuua ära ca 750 põranda klinkerplaati, 30*30 cm.
Tegevus: Käru haakekonksu ja tuld, sest mis need mõned sajad plaadid ikka kaaluvad, eks ole elus igasugu asju veetud ja olukorrad lahendatakse jooksvalt kohapeal, lahenduseta ei jää ükski.
Kohapeal selgus, et osadel plaatidel on omajagu segu küljes, mis andis kaalu (korralikult üles võetud plaadid, teadlikult) ja pealelaadimise käigus sai serviti laotud plaate veokast täiesti täis. Vedrud sirged, puksid vastu tala.
Start oli suht järsu pöördega paremale, kõnnitee kividest pinnal ja kohe käis tagant kerge naks läbi- esimene vasak haagise ratas täiesti lääpas, silla balansiir kõveraks väändunud.
Olukorra lahendamine: Rendist piduritega 2-teljeline haagis, kandevõimega 1,6 tonni sabasse ja koormat ringi laadima. Profihaagis kannatas koormat kenasti, sabas sõitis ka täitsa normaalselt, kuigi korralik kaal andis tunda. Pidurdusmaad olid pikad, pikivahet pidi omajagu hoidma ja kiirendus oli suht olematu:) Sihtkohas sai koorem maha laaditud nii, et sai enamvähem tuvastada plaatide koguse- 850tk. Sai ka ära kaalutud enamvähem keskmisena tundunud plaat ja kaal näitas 2kg.
Kogu koorem seega väikse pluss/miinusega 1700kg
Rendihaagis tagastusse ja edasi oma haagist uurima. Rattaid alt võttes selgus, et sillatalast on jagu saanud korrosioon
Koostöös mittelibiseva pinna ja raske koormaga oligi tulemus fataalne.
Ülesanne: Tuua ära ca 750 põranda klinkerplaati, 30*30 cm.
Tegevus: Käru haakekonksu ja tuld, sest mis need mõned sajad plaadid ikka kaaluvad, eks ole elus igasugu asju veetud ja olukorrad lahendatakse jooksvalt kohapeal, lahenduseta ei jää ükski.
Kohapeal selgus, et osadel plaatidel on omajagu segu küljes, mis andis kaalu (korralikult üles võetud plaadid, teadlikult) ja pealelaadimise käigus sai serviti laotud plaate veokast täiesti täis. Vedrud sirged, puksid vastu tala.
Start oli suht järsu pöördega paremale, kõnnitee kividest pinnal ja kohe käis tagant kerge naks läbi- esimene vasak haagise ratas täiesti lääpas, silla balansiir kõveraks väändunud.
Olukorra lahendamine: Rendist piduritega 2-teljeline haagis, kandevõimega 1,6 tonni sabasse ja koormat ringi laadima. Profihaagis kannatas koormat kenasti, sabas sõitis ka täitsa normaalselt, kuigi korralik kaal andis tunda. Pidurdusmaad olid pikad, pikivahet pidi omajagu hoidma ja kiirendus oli suht olematu:) Sihtkohas sai koorem maha laaditud nii, et sai enamvähem tuvastada plaatide koguse- 850tk. Sai ka ära kaalutud enamvähem keskmisena tundunud plaat ja kaal näitas 2kg.
Kogu koorem seega väikse pluss/miinusega 1700kg

Rendihaagis tagastusse ja edasi oma haagist uurima. Rattaid alt võttes selgus, et sillatalast on jagu saanud korrosioon

Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Lisan ka paar pilti, et kuidas lahendada olukord, kui balansiirsillaga kerghaagisel puruneb balansiiri üks pool, rattarumm, laager või puruneb näiteks teelolles rehv.
Vaja läheb vaid koormarihma ja tungrauda. Sillast veidi tõsta, ratas eemaldada ja koormarihmaga asend fikseerida, kogu teadus.
Ehk on kellelegi abiks


Vaja läheb vaid koormarihma ja tungrauda. Sillast veidi tõsta, ratas eemaldada ja koormarihmaga asend fikseerida, kogu teadus.
Ehk on kellelegi abiks



Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Tähendab - murdis ära siis mõlema balansiiri esimesed pooled? Ma hirmuga vaatan, sest mul on Respo üks esimesi balansiiriga kärusid, aastast äkki 1996. Sellel on küll põhi läbi läinud, üks rumm on vigastada saanud koormaga kohal keermamisega (minu süül mitte, aga enam ma ka laenule ei taha anda käru), aga balansiiride muret nagu pole osanud kartagi - kuigi niisugust koormat ta ikka näeb et sillad põhjas kinni on.
Rummud on Respo pannud tollal Knoti omad, kui küsisin neilt Tartus kohapeal et saaks ehk uued rummud, polnud nad nõus aitama, aga pakkusid välja et ehitavad uued (!) sillad alla teiste rummudega, vana sillakonstruktsiooni aga jätavad endale. Ma polnud nõus, ei taha topeltsildu vähese artikulatsiooniga. Kui keegi teab kus võiks leida Knoti rattarummusid, võib teada anda (poldivalem 4x100, laagri ette pandi Ziguli märgiga plastist otsakaaned, muud peast ei oska praegu lisada).
Rummud on Respo pannud tollal Knoti omad, kui küsisin neilt Tartus kohapeal et saaks ehk uued rummud, polnud nad nõus aitama, aga pakkusid välja et ehitavad uued (!) sillad alla teiste rummudega, vana sillakonstruktsiooni aga jätavad endale. Ma polnud nõus, ei taha topeltsildu vähese artikulatsiooniga. Kui keegi teab kus võiks leida Knoti rattarummusid, võib teada anda (poldivalem 4x100, laagri ette pandi Ziguli märgiga plastist otsakaaned, muud peast ei oska praegu lisada).
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Ära murdis jah mõlemad esimesed. Pööre oli paremale ja mõlemad esimesed rattad vaatasid vasakule viltu.usamosse kirjutas:Tähendab - murdis ära siis mõlema balansiiri esimesed pooled? Ma hirmuga vaatan, sest mul on Respo üks esimesi balansiiriga kärusid, aastast äkki 1996. Sellel on küll põhi läbi läinud, üks rumm on vigastada saanud koormaga kohal keermamisega (minu süül mitte, aga enam ma ka laenule ei taha anda käru), aga balansiiride muret nagu pole osanud kartagi - kuigi niisugust koormat ta ikka näeb et sillad põhjas kinni on.
Rummud on Respo pannud tollal Knoti omad, kui küsisin neilt Tartus kohapeal et saaks ehk uued rummud, polnud nad nõus aitama, aga pakkusid välja et ehitavad uued (!) sillad alla teiste rummudega, vana sillakonstruktsiooni aga jätavad endale. Ma polnud nõus, ei taha topeltsildu vähese artikulatsiooniga. Kui keegi teab kus võiks leida Knoti rattarummusid, võib teada anda (poldivalem 4x100, laagri ette pandi Ziguli märgiga plastist otsakaaned, muud peast ei oska praegu lisada).
Järsk pööre on paraku sellise silla valuvõte. Olen seda küll igati vältinud, aga alati ei õnnestu.
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Ma üritan alati käru seada enne raske koorma laadimist juba umbes sellisele kursile et pöörata oleks minimaalselt või siis saaks seda teha suurema kaarega. Kuid metsas paraku pole vahel üldse ruumi ja on tulnud ka praktiliselt kohapeal n.ö. auku keerata. Õnneks on vähe juhtunud ja tavaliselt on pinnas ka pehme (et mitte öelda vedel
).
Täiendan natuke omalt poolt ka seda balansiiri tõstmise nippi. Mul on ette tulnud et rehv kuidagi pooltühi ja selgub alles siis kui vedrud põhjas ja kaup peal selline mida käsitsi maha ei võta. Kui nüüd ka kompressorit autos pole, aga käsipump on, siis tasub balansiiriots normkõrgusele tõsta tungiga ja seejärel pumpama asuda - oluliselt kergem on pumbata, ei pea käsipumbaga neljandikku koormast üles tõstma
.

Täiendan natuke omalt poolt ka seda balansiiri tõstmise nippi. Mul on ette tulnud et rehv kuidagi pooltühi ja selgub alles siis kui vedrud põhjas ja kaup peal selline mida käsitsi maha ei võta. Kui nüüd ka kompressorit autos pole, aga käsipump on, siis tasub balansiiriots normkõrgusele tõsta tungiga ja seejärel pumpama asuda - oluliselt kergem on pumbata, ei pea käsipumbaga neljandikku koormast üles tõstma

-
- Zootramm
- Postitusi: 721
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Mul samasugune Tiki aastast '97. Kolmas sild on all, seda oskab juba hoida. Eelmised väändusid lääpa sellest pulgast, mis sillatala sisse läheb.
Koormat ei pane rohkem, kui puhvrite ja silla vahel on alla 10 mm, peaks 700...800 kg olema. Siis juba dünaamilise koormuse (augud-hüpekad) ja pööramisega ettevaatlik. Piltidel olevad murdunud torud on mul otstest plekiplaadiga kinni keevitatud, sisse grafiitõli lastud. Nüüd sild kestab...
Koormat ei pane rohkem, kui puhvrite ja silla vahel on alla 10 mm, peaks 700...800 kg olema. Siis juba dünaamilise koormuse (augud-hüpekad) ja pööramisega ettevaatlik. Piltidel olevad murdunud torud on mul otstest plekiplaadiga kinni keevitatud, sisse grafiitõli lastud. Nüüd sild kestab...
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2479
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Mõned sajad vs. 750+ on ikka oluline vaherannamees kirjutas: ...
Ülesanne: Tuua ära ca 750 põranda klinkerplaati, 30*30 cm.
Tegevus: Käru haakekonksu ja tuld, sest mis need mõned sajad plaadid ikka kaaluvad, eks ole elus igasugu asju veetud ja olukorrad lahendatakse jooksvalt kohapeal, lahenduseta ei jää ükski.
...

Igatahes suurepärane näitlik materjal, kuidas haagis utiiliks muuta. On teistel, millest õppida. Virtuaalne viis pihku.

Ma pole sedapidi mõelnudki, aga tõepoolest: balansiiriga haagisel on tõenäosus lõhkuda räigelt ülekoormatud haagis enne liiklusessesukeldumist oluliselt suurem, kui üheteljelisel. Passiivne ohutus seegi.


Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...