4. leht 22-st

Postitatud: E Veebr 26, 2007 11:02 pm
Postitas Landy
Mina vean väga täpslet piiri, kas liigutaklse teedel või maadel.
*Igasugusel teedeta maastikul liikumine on mootporsõidukiga lubatud vaid omaniku loal- 100% nõus. Muul juhul üheselt seadusega keelatud.
*Kui on nõuete kohaslet tähistatud või aia/värvaga piiratud (era)tee, siis kindlasti omaniku loal. (Tulenevb sedusest.)
*Kui tähistus on ebaselge,kuid omanik on mõistliku ja ja kulutusetga leitav/ kätte saadav, proovin luba küsida. (Alukseks mitte niivõrd seadus, kui head tvada)
*Kui tähistamata, siis lähtun sellest, et tegu võib olla avlikuks kasutuseks mõeldu teega. (Lähtun "talupoja loogikast")

Ok. Aitab targutamisest.
Kord on sel teemal juba pika laua taga piike murtud:
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... arlaud.htm
Sela prooviti maanteemameti, metskondade, erinevate riiklike ja eraalgatuslike roheliste ametkondade ning maasturiklubidega vahel sel teemal ühein keel leida.

Postitatud: E Veebr 26, 2007 11:10 pm
Postitas kiiking
kas siis leiti või mindi ikka vaenlastena laiali?

Postitatud: E Veebr 26, 2007 11:16 pm
Postitas Landy
kiiking kirjutas:kas siis leiti või mindi ikka vaenlastena laiali?
Veedeti pikke tunde maastikul ja veel pikemaid tunde laua taga. Kuulati kõigi osapoolte siskohad ära vaadati läbi pikad ja põhajlikud (ning üsn asised) maanteeameti ning loodusmeest powerpointi esitlused.

Mait (MM) võib kohal olnuna mind prandada, kuid mäletamist mööda jäädi sõbrlikult oma algsete seisukohtade juurde. Ainus oluline edasiminek oli see, et kuulati rahulikult ära (ilma kõrvalise info mürata) teiste osapoolte nägemused antud teemadel ja võeti need teadmiseks.

Postitatud: N Mär 01, 2007 1:29 pm
Postitas ricardo
Ei taha Landyt kuidagi solvata, no aga kuram see on nüüd küll naljakas mõte. Kui midagi organiseerid siis pead arvestama et läheb aega. See et tahad teha homme näiteks ekspromtüritust tähendab lihtsalt seda, et teed seda kohtades mida tead ja kuhu saad loa homseks! Ja see pole küll vabandus et pead kulutama tööaega - võta töölt lahti siis kui segab isiklikku elu! Sama hästi võiks teha mõni maaomanik ekspromt puudelangetamise(eeldusel et raieluba olemas) ja langetada rahulikult meie autode peale puud metsa ja öelda et tal polnud aega ja võimalust uurida kelle autod ja kas ei saaks eest ära ajada :twisted: Pole ise maaomanik aga saan aru küll et üks-kaks autot sinu metsas või kolonn 10 autost on ikka väga erinevad asjad ja arvatavasti ei teha paarist masinast numbrit aga rohkem masinaid suudab ikka nii mõndagi korda saata. Rahu 8)

Postitatud: N Mär 01, 2007 2:31 pm
Postitas tanel
Landy kirjutas:Meist keegi ei (isegi mitte maasturi omanik) taha oma maal näha metstraktori poolt maja jäetud vööni ulatuvat rööbast. Samas maasturite jäetud jäljed paranevad looduses väga kiiresti. Nii ülltav kui see pole.
Tead, kui kiiresti kasvab turvas ja kaua võtab sealt aega jälje kadumine?
Mina usaldan spetsialistide (RMK) sellekohaseid väiteid (kuna mul pole paremaid kuskilt võtta). Inimese jalajälg kaob raba pinnalt 7 aastaga.
Enne, kui vastu argumenteerima hakkad "meie rabas ei sõida, ainult kui võistlus ja kooskõlastus", mõtle, mitu korda on turbapinnasel sõidetud. Isegi mina olen neil retkedel, kus seda ette on tulnud, rohkem kaasas olnud kui kokku arvutada viitsib...
Landy kirjutas: Nüüd talvel, kui maapind on üsnagi läbi jäätnud, ei jää reeglina pea ühtegi märgatavat jälge , et seal oleks keegi kunagi liikunud.
Siberi igikeltsa ja teeradade probleemiga oled sa põlise tõsise maasturimehena ka ilmselt tuttav... Okei, see ei rakendu 1:1 meie kliimavöötme jaoks jah...


Lihtsalt täpsustuseks.

Postitatud: E Mär 05, 2007 1:21 pm
Postitas kiiking
Selline peaks üks korralik silt välja nägema. IRW
http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... m_id=10050

Postitatud: E Apr 02, 2007 6:10 pm
Postitas Kondimurdja
Kui siin juba jutt käib erateedest, maadest metsadest jne...
Siis oleks üks küsimus. On metsa sihid, kas näiteks riigi metsas mööda sihti võib sõita (nagu ma olen kuulnud) või on ka ikkagi keelatud ja kas on mõnigi reegel kjuidas või kus tohib minna ja sõita ma ei mõttle selleks ette nähtud kohtasid. :roll:

Postitatud: T Apr 03, 2007 11:39 am
Postitas rommi
Tõenäoliselt seal ikkagi ei tohi sõita, kuna seaduses on kirjas et metsas võib liigelda ainult teedel. Muidugi - see tee küsimus on ka jällegi vaieldav kohati.
paljud metsasihid on ju teena kasutusele võetud...

Postitatud: T Apr 03, 2007 12:11 pm
Postitas Andrus Michelis
Üldiselt ega metsnikele ei meeldi, kui käiakse ilma otsese vajaduseta sihte ja sihiteid üles sonkimas ja rööpasse sõitmas.

Postitatud: T Apr 03, 2007 3:06 pm
Postitas askot
mis siis ikkagi metsatee on - kas lihtsalt "pikaajaliselt väljakujunenud liikumistee looduslikul pinnasel" (ehk nähtavad roopad) või on tee AINULT see, mis on ka teeregistrisse kantud? kohalike teede registrit saab enamasti ainult vallamajas seina peal vaadata...

samuti, keskkonnaministri määrus ütleb, et metsateed kasutatakse "vastavalt metsa kasutamise viisidele" (üks neist on ka rekreatsioon) või siis vastavalt teeseadusele (riigimaa... igaüks...) või pole need siiski teineteist välistavad?`

huvitav seisukoht on rmk metsamajanduse direktoril (mis vaevalt, et 4x4 värkidele laieneb): http://www.eramets.ee/uudised/?n=2773

Postitatud: E Dets 31, 2007 1:04 pm
Postitas JAN007
Natuke teemast välja aga tekkis küsimus, et mis ime kaardid need on, kus kõik eramaad peal? Tavaliselt pole isegi vallavalitsustes selge kelle maal miski tee või rada on..

Postitatud: E Dets 31, 2007 1:26 pm
Postitas Valge Hiir
JAN007 kirjutas:Natuke teemast välja aga tekkis küsimus, et mis ime kaardid need on, kus kõik eramaad peal? Tavaliselt pole isegi vallavalitsustes selge kelle maal miski tee või rada on..
Maaameti lehel on kogu vabariigi pinnalaoutus katastriüksustena näha. Sealt saad aimu mitme erineva omaniku maapealt üle sõidad.

Postitatud: E Dets 31, 2007 1:38 pm
Postitas Movistar
JAN007 kirjutas:Natuke teemast välja aga tekkis küsimus, et mis ime kaardid need on, kus kõik eramaad peal? Tavaliselt pole isegi vallavalitsustes selge kelle maal miski tee või rada on..
Kusjuures sama küsimus ka mul,minu regio ütles ,et selle koha peal on eikellegimaa ja tühjus.Mis kaarti peab siis metsas kasutama????

Postitatud: E Dets 31, 2007 1:38 pm
Postitas Movistar
Valge Hiir kirjutas:
JAN007 kirjutas:Natuke teemast välja aga tekkis küsimus, et mis ime kaardid need on, kus kõik eramaad peal? Tavaliselt pole isegi vallavalitsustes selge kelle maal miski tee või rada on..
Maaameti lehel on kogu vabariigi pinnalaoutus katastriüksustena näha. Sealt saad aimu mitme erineva omaniku maapealt üle sõidad.
Ja kuidas seda koos kepsuga kasutada?

Postitatud: E Dets 31, 2007 2:14 pm
Postitas usajansa
JAN007 kirjutas:Natuke teemast välja aga tekkis küsimus, et mis ime kaardid need on, kus kõik eramaad peal? Tavaliselt pole isegi vallavalitsustes selge kelle maal miski tee või rada on..
Otsi näiteks vastuseid siit, kuid alati on võimalik paberkandjal kaarti ja näiteks läpakas jooksvat Regiot omavahel võrrelda ja nii neid enda jaoks synkroonida. Muide Regio Tallinna linna kohta ka näitab nagu oleks tegu eikellegi maaga.. :wink:
http://www.geopeitus.ee/foorum/read.php?4,1481,page=1
veel võid alati ka muid interneti otsinguid proovida.
lisa ka siit
http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis
eks eeltöö tuleb iga sõidu eel ise ära teha