4. leht 6-st
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: N Mai 10, 2012 8:31 am
Postitas insener007
Aga mitu raha (tükkis täiega) läheb selle 200 rahase asja äratoomine maksma ?
300 ?
400 ?
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: N Mai 10, 2012 8:47 am
Postitas v6sa
Landy kirjutas:Need kes ATV-sid hulgim veavad (näiteks võistlustele) panevad need tihtimitte piki, vaid pigem risti käru peale ja selleks tehakse veidi laiem käru.
...
Siin tekib lubatud laiuse probleem. Kui pikk üks ATV on? Meetrit 3? Üle 2,5 peab olema teevaldaja luba...
Samas on julge hundi rind alati haavliarme täis...
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: N Mai 10, 2012 8:52 am
Postitas v6sa
insener007 kirjutas:Aga mitu raha (tükkis täiega) läheb selle 200 rahase asja äratoomine maksma ?
300 ?
400 ?
Sõltub asjaoludes, võib ka "mitte midagi". Kui leida mõni tühjalt tagasitulev veokas, kes on nõus oma kuuti "laenama".
Alati võib ka "
virolaista tehdä"

ja mittevajaliku kuudi kuhugi kõrvaltee äärde maha visata - siis mahub isegi suuremasse kaubikusse sisse...
Samas saab sealt üsna tummise veoaisa ja pidurisüsteemiga sillad-veopea...

Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: N Mai 10, 2012 8:53 am
Postitas urmas
v6sa kirjutas:Landy kirjutas:Need kes ATV-sid hulgim veavad (näiteks võistlustele) panevad need tihtimitte piki, vaid pigem risti käru peale ja selleks tehakse veidi laiem käru.
...
Siin tekib lubatud laiuse probleem. Kui pikk üks ATV on? Meetrit 3? Üle 2,5 peab olema teevaldaja luba...
Samas on julge hundi rind alati haavliarme täis...
Sellega on nii, et koorem kui peal napakas või kuidagi imelik tundub, siis peab politsei mõnuga kinni. Proovitud

No ja kui nüüd käru taust kah veel imelik on, siis ongi olemas...haavliarmid.
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: N Mai 10, 2012 10:06 am
Postitas Andrus Michelis
v6sa kirjutas:
Samas saab sealt üsna tummise veoaisa ja pidurisüsteemiga sillad-veopea...

Proovitud see mädand putkast haagise tegemine. Sildadel torsoonid ja kummiosad kutud, vanusest ja pidevast ülekoormusest ( see poolvettind pukta kaalub omajagu ja on kogu aeg vedrudel kukil). Pidurisüsteem sammuti, aeg on oma töö teinud. Veopea kah juba miinusmärgile kulunud, seega ülevaatuselt läbi ei lähe ja tuleb uus osta. Võtta pole tegelt miskit peale numbri. (Sai eile juttu aetud mehega, kes sellise tarkuse iseenese kogemustega omandas).
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: N Mai 10, 2012 1:32 pm
Postitas TanelV
insener007 kirjutas:Aga mitu raha (tükkis täiega) läheb selle 200 rahase asja äratoomine maksma ?
300 ?
400 ?
Kuna mul soomest autosid liigub tihti tallinna ja soomes toimetavad üle soome siis saavad endale sappa võtta ja siis mulle tln ära tuua , pean ainult ise tallinki pileti haagisele ostma ( lett 80 ja sealt - minu ale ) ja tuuakse mulle koju kätte
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: N Mai 10, 2012 1:35 pm
Postitas TanelV
Andrus Michelis kirjutas:v6sa kirjutas:
Samas saab sealt üsna tummise veoaisa ja pidurisüsteemiga sillad-veopea...

Proovitud see mädand putkast haagise tegemine. Sildadel torsoonid ja kummiosad kutud, vanusest ja pidevast ülekoormusest ( see poolvettind pukta kaalub omajagu ja on kogu aeg vedrudel kukil). Pidurisüsteem sammuti, aeg on oma töö teinud. Veopea kah juba miinusmärgile kulunud, seega ülevaatuselt läbi ei lähe ja tuleb uus osta. Võtta pole tegelt miskit peale numbri. (Sai eile juttu aetud mehega, kes sellise tarkuse iseenese kogemustega omandas).
Krt eks paistab , kui olen endale umbes 250 eest lasknud prügi koju tuua eks siis paistan vähe lolli moodi välja aga kui ei ole prügi siis olen ise rahul ja väga suurelt võidus rahaliselt

Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: R Mai 11, 2012 10:15 pm
Postitas tarmo
Landy kirjutas:Tarmo, palju ümbeehitusega eonduvad lõivud ja asjaajamised sul maksma lähevad?
Muidu peaks minema tehnilise passi vormistamise tasu ehk vanasti oli see 200 või 300 kr. Passi lähevad kirja uued mõõdud ja ilmselt ka mingi lisamärkus ümberehituse kohta.
Mul vaja omanik ka vahetada, järelikult läheb see tasu, mis omanikuvahetuse puhul. Ei teagi täpselt mis ta on hetkel, varem oli 900 kr vist.
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: L Mai 12, 2012 11:40 am
Postitas Riho
Eelmisest aastast kogemus vanast hobuveokist käru tegemine. Kokku läks maksma ca 1 kiloeuri koos tooriku ja arvele võtmisega.
Millega peaks arvestama:
1. Piduriosad on suht kirved, seetõttu lasin klotsid uuendada pidurimeistris ning trossid tuli odavam ebayst osta. Veopea "amordi" peab ümber tegema, kui tegemist 70-80-st käruga, sest võib juhtuda et õiget ei leia. "Amordiga" sama teema, et ebayst saad ilmselt odavamalt kui eestist.
2. Kui teed ringi vanast, siia arvesta kuludesse juurde ka rehvid jne. Kuna reeglina kärud 13" tollise velje peal, siis kõrgema profiiliga rehvid pole odavamad kui tavalised 15" rehvid.
3. Veendu, et raamil oleks küljes "kere number" enne ümberehituse tegemist. Juhul kui seda ei ole, siis tahab Maanteeamet selle panna iseehitatud haagise arvele, mis tähendas arvelevõtul ca 2x vahet (vist oli 120 eur vs 300 eur). Minul läks õnneks sellega, et mõõdud (nt. diisli otsast sildade keskpaika) vanas passis olevatega klappisid ning seega said nad kindluse et tegemist ikka dokumentides olevad käruga ning tuli ainult tavaline arvelevõtmine. Seetõttu soovitaks enne ümberehitust arvele võtta ja siis kast ringi teha. Ümberehituse regamine oli minu meelest 25 euri.
Minul tuli küll kallim, kui alguses eeldasin (metall ja vineer olid kallimad kui arvestasin), kuid kokkuvõttes olen rahul, sest sai laiema ja pikema kastiga käru kui tavaliselt müüakse. Samuti ei pea muretsema kaalu pärast.
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: P Mai 13, 2012 12:03 am
Postitas tarmo
Riho kirjutas:3. Veendu, et raamil oleks küljes "kere number" enne ümberehituse tegemist. Juhul kui seda ei ole, siis tahab Maanteeamet selle panna iseehitatud haagise arvele, mis tähendas arvelevõtul ca 2x vahet (vist oli 120 eur vs 300 eur). Minul läks õnneks sellega, et mõõdud (nt. diisli otsast sildade keskpaika) vanas passis olevatega klappisid ning seega said nad kindluse et tegemist ikka dokumentides olevad käruga ning tuli ainult tavaline arvelevõtmine. Seetõttu soovitaks enne ümberehitust arvele võtta ja siis kast ringi teha. Ümberehituse regamine oli minu meelest 25 euri.
Ei tee paha enne ümberehituse alustamist olemasolev "toorik" ARKis ette näidata, et vältida hilisemaid üllatusi.
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: L Nov 03, 2012 3:23 pm
Postitas Landy
Tarmo, viitsid sa siia lahti kirjutada kogu oma käru ümberehituse "saaga" tegevuste haaval ja milliseid paberid viia ning lõivusid vaja maksta oli.
Kas saan aru, et ümberehituse korral on võimalik pea kõiki algse haagise andmeid peale täismassi/kandevõime muuta?
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: T Nov 06, 2012 3:07 pm
Postitas v6sa
Riho kirjutas:
...
sest sai laiema ja pikema kastiga käru kui tavaliselt müüakse. Samuti ei pea muretsema kaalu pärast.
Mis imehaagis see aluseks oli?
Kahehobusetreileri eluskaal on reeglina 2500-2700, tühikaal 900-1100. Kuut on plast ja vineer, ainus raske asi on ramp koos kinnitustega.
Siselaius tavapärane 1800, pikkus 3500+ mm. Mistõttu neid mõistlikuks kasutuseks tuleb pikendada.
Kõik haagisetegijad pakuvad 1900x4000+ haagist... Tõsi, üsna krõbeda hinnaga.
Mitmed hobtreilerid (eriti kaheksakümnednate odavamad, praeguseks kadunud Saksa ja Austria valmistajad) on olematu raamiga. Need vajuvad läbi isegi hobukasutuses... Sellisest saab kasutada vaid regnumbrit ja sildu, kuna tiiselgi on enamasti üsna pehme ja raamiga integreerit.
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: K Nov 07, 2012 1:33 am
Postitas tarmo
Landy kirjutas:Tarmo, viitsid sa siia lahti kirjutada kogu oma käru ümberehituse "saaga" tegevuste haaval ja milliseid paberid viia ning lõivusid vaja maksta oli.
Kas saan aru, et ümberehituse korral on võimalik pea kõiki algse haagise andmeid peale täismassi/kandevõime muuta?
Mingit erilist saagat ei olnudki. Kerghaagise ümberehituse vormistus on väga labane ja nagu ARK isegi ütles - toimub lihtsustatud korras ehk siis isegi ARK enda ümberehitusluba pole vaja, rääkimata mingi eksperdi omast.
Põhimõtteliselt võtad oma zubrjonoki või muu raipe, viskad ebavajaliku minema ja jätad soovitavalt alles raami või vähemalt olulise osa raamist, millel asetseb loetavalt tehase VIN kood. Ehitad oma mudru sinna ümber ja lähed ARK garaaži ette näitama. Seal kontrollitakse VIN koodi, tulesid, veopead, vist ka rehve. Kui kõik vastab nõuetele, siis mõõdetakse pikkus, laius, kõrgus, vaadatakse värvus üle (kui on muutunud). Massidega on nii, et kuna nad midagi kaaluda ei saa, siis reeglina jääb kirja see, mis oli. Samas mina ütlesin, et mul on lisalehed vedrudele pandud (mis on tõsi) ja sain maksimaalse 750 kg täismassiks (originaalis oli vist u 500). Tühimass jäi samaks (150 kg). Väga vale see ei ole ka, võibolla paarikümne kilogrammiga on mööda. Määrati ka haagise otstarve ehk kere tüüp (paadiveok).
Ja sellega asi piirdubki. Trükitakse välja ümberehituse vormistamise leht, millega saab tädide juures leti taga uue passi. Kusjuures sai samal ajal vormistada ka omaniku vahetuse (ei pidanud kahte riigilõivu maksma).
Mul oli see saaga tegelikult veel natuke pikem, sest keegi tarkpea oli zubrjonoki tiislit varasemalt "tugevdanud" ja see seisnes selles, et ka VIN kood oli vinkelrauaga nii ära tugevdatud, et vinkli eemaldamisel oli pool koodist kadunud (keevituse sisse jäänud). Seetõttu ma käisin käru veel eelnevalt ka ARKis näitamas, kus siis tuvastati birka järgi ja järelejäänud pooliku VIN koodi järgi vastavus ja tehti ka pilt.
Hiljem remarkeeriti VIN kood kohapealse aparaadiga.
Samas kui on kahtlus, siis võib ju ARKis alati enne ümberehitust konsulteerida ja keegi ei keela igaks juhuks käru ikkagi enne ette näidata ja oma ümberehitusplaane tutvustada, et hiljem mingeid üllatusi ei tuleks.
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: K Nov 07, 2012 5:22 pm
Postitas Landy
Teisisõnu, kui sul on paberid ja VIN kood/pirka olemas,siis võid mida iganes (750 kg piires) ehitada?
Re: Haagise ehitus ?
Postitatud: K Nov 07, 2012 7:11 pm
Postitas marauder
Ideepoolest vöid raskemat asja ka teha aga siis kategooria muutub ning lube vaja?