4. leht 5-st

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Nov 11, 2011 6:43 pm
Postitas TiitR
helar kirjutas:On endalgi plaan see poolik ära teha.
Lugesin teema algusest läbi ja jäi kuidagi läbi kumama kaasfoorumlaste mure sõidueksami sooritamisega.
Kuhu ,kuidas ,mis kus jne.
Siinkohal ütleksin: kodanikud ,kes te olete selle läbinud- ärge kirjeldage sõidueksamil toimunut :!:
Kui kellelgi on soov teha omale luba ,mis annab talle õiguse sõita suurema käruga kui see subjonik (mis iganes see kast oli) siis peab ta seda ka teha oskama!
Ükskõik mis situatsioon elus tekib või millise ülesande annab eksamineerija.
Siin ei ole tegemist keemia tunnis spikerdamisega vaid vajaliku teadmisega endale, manööverdad sa parajasti Tallinnas, Paides või Berliinis.
Tehke omale käruga sõit selgeks- kõigil teie ümber ja ka teil elu lihtsam.
Olen olnud tõstukijuht ja näinud elukutselisi rekkamehi kes ei suuda, korduvat ebaõnnestunud katsetele vaatamata, suurel platsil isegi poolhaaget estakaadi ette sirgelt ajada :twisted: vabandage väga aga: No kurat :?:
Helar - nagu siin eespoolgi mainitud (endal samuti kogemus sellega), et Zubrjonok järelkäruga on vähemalt maasturiga kordades s*tem manööverdada kui pika tiisliga haagisega (Respo, Tiki, jne..) :wink:
P.S selles on sul õigus, et näen minagi oma tööga seoses palju igasugu huvitavaid frukte rekkade roolis, kes suht suure platsi peal augu ette ajades end rooli taga higiseks krutivad, samas kui enda poisid sinna augu ette 2 liigutusega ajavad...ja need kõige suuremad äpud on suurte kõhtudega ja veel suurema jutuga mehepojad, kes suuremalt jaos vaid lääne vahel figureerivad. :lol:

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Nov 11, 2011 6:46 pm
Postitas helar
TiitR kirjutas:
helar kirjutas:On endalgi plaan see poolik ära teha.
Lugesin teema algusest läbi ja jäi kuidagi läbi kumama kaasfoorumlaste mure sõidueksami sooritamisega.
Kuhu ,kuidas ,mis kus jne.
Siinkohal ütleksin: kodanikud ,kes te olete selle läbinud- ärge kirjeldage sõidueksamil toimunut :!:
Kui kellelgi on soov teha omale luba ,mis annab talle õiguse sõita suurema käruga kui see subjonik (mis iganes see kast oli) siis peab ta seda ka teha oskama!
Ükskõik mis situatsioon elus tekib või millise ülesande annab eksamineerija.
Siin ei ole tegemist keemia tunnis spikerdamisega vaid vajaliku teadmisega endale, manööverdad sa parajasti Tallinnas, Paides või Berliinis.
Tehke omale käruga sõit selgeks- kõigil teie ümber ja ka teil elu lihtsam.
Olen olnud tõstukijuht ja näinud elukutselisi rekkamehi kes ei suuda, korduvat ebaõnnestunud katsetele vaatamata, suurel platsil isegi poolhaaget estakaadi ette sirgelt ajada :twisted: vabandage väga aga: No kurat :?:
Helar - nagu siin eespoolgi mainitud (endal samuti kogemus sellega), et Zubrjonok järelkäruga on vähemalt maasturiga kordades s*tem manööverdada kui pika tiisliga haagisega (Respo, Tiki, jne..) :wink:
Raudselt nõus, viitasin haagisega manööverdamisele millele luba tehakse.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Nov 11, 2011 7:31 pm
Postitas FlammablE
Ma ei võrdleks seda sõidueksami käigu kirjeldamist spikerdamisega. Eksaminaator võib lasta ka muid trikke teha ja lõpuks tuleb neid eksami ajal ikka ise ja suvalises kohas sooritada. Mingi ettekujutus pakub ehk mõnele rahulikumat und. Aga praktikas võib ka elu aeg käruga sõita ilma erilise manööverdamiseta. Mul üks tuttav, kes ikka zubrjonokit aegajalt laenab, võtab selle manööverdamiseks tagant ära või käib vahepeal väljas ja "korrigeerib" tagant sangadest :mrgreen: Zubrjonokiga manööverdamise saabki ainult hirmsa praktikaga selgeks. Pead oskama oletada, mida käru auto taga teeb, kuigi sa teda kusagilt ei näe. Suht tüütuks jääb zubrjonok alati, aga mingeid edusamme on võimalik ka selles vallas teha(olen viimasel ajal päris tihti sellisega pidanud asju ajama).
Mõtlen ka ise, et peaks edaspidiseks e-kati tegema, aga vist siiski BE, sest enamik kordi on raskema haagise puhul autotreila taga. Nagu ma aru saan, siis sõidueksam on sama, aga lisandub teooriaeksam. Autosõit pakub ka mingit e-õppe varianti, et pääseda mõnest teooriatunnist kusagil klassiruumis. Muidu aga oleks see poolik e-kat vägagi mõistlik juhuks, kui milkudel peaks hakkama aega üle jääma tavahaagiste masside kallal nokkimiseks.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Nov 11, 2011 9:21 pm
Postitas Riho
TiitR kirjutas:
Riho kirjutas:Sai ka täna see eksam tehtud. Sõitsin linnas ning lisaks oli 90 kraadi pööre üle parema õla niiet auto ja käru jäävad pärast manöövri lõppu tee äärega paralleelselt. Samuti nõuti otse tagurdamist. Pööre ja tagurdamine sai tehtud linnas sõites mitte platsil. Linnasõidus jälgiti seda, et pööretel ei sõidaks käru üle äärekivide. Kuna eksamit saab sooritada oma auto ja käruga, siis mõnes mõttes veidi lihtsam, sest saab enne vajadusel piisavalt just selle kombinatsiooniga harjutada ja "trikid" selgeks õppida :)
Mis linnas sõit toimus muidu?
Haapsalus oli see sõit. Hea rahulik teha võrreldes Tallinnaga.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 8:49 am
Postitas tarmo
Mis spikerdamisest saab juttu olla, kui inimene peab suutma ikka ise manöövedamise ära teha.
See teadmine ei tee küll midagi lihtsamaks, kui tead, et tuleb 90 kraadi tee äärde tagurdada.

Aga minu soovitus harjutamiseks oleks mitte suur käru, vaid just zubrjonok. Sellega tagurdada on kohutav PITA, aga kui seda harjutada-harjutada-harjutada, siis saad selgeks ning lõpuks pole suure käruga mingi probleem, natuke gabariiditunnetust vaid vaja juurde õppida. Ise sai kunagi nii harjutatud ja võin öelda, et meetod töötab.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 11:24 am
Postitas FlammablE
Mõistlik on ikkagi harjutada selle käruga, millega sõitma hakkad ja eksamile lähed. Zubrjonokiga manööverdamine suurema maasturi taga tundub alguses hiromantia erivormina ja võtab mõnelgi igasuguse soovi käruga sõitma õppida. Tänapäevase 3m käruga, millel on pikkust, laiust ja massi, on lihtsalt nii palju lihtsam manööverdada, et kui zubrjonokit kunagi ei kasuta, siis pole selle peale mõtet ka aega raisata. Kui on soov lihtsalt lühikese tiisliga käruga sõitmist õppida, siis võib zubrjonokile mingid lipukesed külge monteerida, et teda peeglitest näha oleks. Zubrjonoki puhul teeb manööverdamise lihtsamaks ka lõtkuvaba veopea. Kui see logiseb, siis on tõesti nii, et iga kivike annab kärule uue suuna.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 1:13 pm
Postitas TiitR
FlammablE kirjutas:Mõistlik on ikkagi harjutada selle käruga, millega sõitma hakkad ja eksamile lähed. Zubrjonokiga manööverdamine suurema maasturi taga tundub alguses hiromantia erivormina ja võtab mõnelgi igasuguse soovi käruga sõitma õppida. Tänapäevase 3m käruga, millel on pikkust, laiust ja massi, on lihtsalt nii palju lihtsam manööverdada, et kui zubrjonokit kunagi ei kasuta, siis pole selle peale mõtet ka aega raisata. Kui on soov lihtsalt lühikese tiisliga käruga sõitmist õppida, siis võib zubrjonokile mingid lipukesed külge monteerida, et teda peeglitest näha oleks. Zubrjonoki puhul teeb manööverdamise lihtsamaks ka lõtkuvaba veopea. Kui see logiseb, siis on tõesti nii, et iga kivike annab kärule uue suuna.
Täna tegime paari jahimehega natuke puid jahimajja ja kasutada oligi vaid zubsik - no krt, mida pole näha, seda pole lihtsalt näha! :D Aga noh, saime ikka ilma kriimudeta hakkama :wink:

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 2:15 pm
Postitas LR90
TiitR kirjutas:... zubsik - no krt, mida pole näha, seda pole lihtsalt näha! :D Aga noh, saime ikka ilma kriimudeta hakkama :wink:
...aga siis tagurdad niikaua otse kuni peeglist paistma hakkab... :)

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 3:01 pm
Postitas Koorejaam
LR90 kirjutas:
TiitR kirjutas:... zubsik - no krt, mida pole näha, seda pole lihtsalt näha! :D Aga noh, saime ikka ilma kriimudeta hakkama :wink:
...aga siis tagurdad niikaua otse kuni peeglist paistma hakkab... :)
LR90, võtsid sõnad suust :wink:

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 6:49 pm
Postitas TiitR
LR90 kirjutas:
TiitR kirjutas:... zubsik - no krt, mida pole näha, seda pole lihtsalt näha! :D Aga noh, saime ikka ilma kriimudeta hakkama :wink:
...aga siis tagurdad niikaua otse kuni peeglist paistma hakkab... :)
Kunagi kartuliveol sai proovitud...siis kui käru nurk paistma hakkas, oli see ka murdosa sekundiga taga risti ja millikas jäi puudu, et ka vastu stanget oleks end keeranud (kommijad pole vist ise väga maasturiga zubsikuga tagurdanud? :roll: ). Aga ei, ärge mind nüüd nii äpuks ka pidage, kogu oma asjad olen ära suutnud teha, kas väiksema või suurema vaevaga. :lol:

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 8:16 pm
Postitas LR90
Peace :)

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 9:42 pm
Postitas tarmo
Aga vaata just ongi mõtet lühikese tiisliga ÕPPIDA, sest nii tekib tunnetus kõige paremini.
Asjaolu vist millest mõned aru ei saanud, oligi see, et kui sa suudad lühikese tiisliga juba tagurpidi manööverdada, siis pikaga tuleb see juba nagu iseenesest ja tõenäoliselt paremini, kui kohe pikaga harjutama hakates.
Harjutamise autoks tuleks valida mingi sõidukas, sest käru ise on tõesti kitsas ja pimesiku mängimisel pole ka mõtet.

See kõik käib siis üleüldise tunnetuse saavutamise kohta. Kui see käes on, siis muidugi harjutad suurega ka, millega eksamile lähed.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 9:48 pm
Postitas TiitR
tarmo kirjutas:Aga vaata just ongi mõtet lühikese tiisliga ÕPPIDA, sest nii tekib tunnetus kõige paremini.
Asjaolu vist millest mõned aru ei saanud, oligi see, et kui sa suudad lühikese tiisliga juba tagurpidi manööverdada, siis pikaga tuleb see juba nagu iseenesest ja tõenäoliselt paremini, kui kohe pikaga harjutama hakates.
Harjutamise autoks tuleks valida mingi sõidukas, sest käru ise on tõesti kitsas ja pimesiku mängimisel pole ka mõtet.

See kõik käib siis üleüldise tunnetuse saavutamise kohta. Kui see käes on, siis muidugi harjutad suurega ka, millega eksamile lähed.
Jutt jumala õige! Minu jutt taandubki just kõrgele ja laiemale masinale (maastur), nendest lihtsalt füüsiliselt seda kitsast ja lühikest käru seal taga pole võimalik näha ja tagurdadki tunde järgi :wink: . Eks žiguliga sai seda zubrjonokit tagurpidi aetud küll ja küll...lihtsalt masinad on erinevad...käru aga sama. :D

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Nov 12, 2011 11:04 pm
Postitas Landy
Kerghaagisest raskem haagis ei pruugi alati mõõtudelt suur olla. Näiteks Land Rover'ile projekteeritud Sankey Tariler on üsn psike, kuid suure kandevõimega ja B-kat lubega vedada ei anna.
Pilt
Samas on olnud juhus vedada ka 5+m kereghaagist B-katiga.

Seega pole ma kunagi täpselt mõistnud, mille poolest BE e. 3500+kg autorongi juhtimine on erinev alla selle jääva autorongi juhtimisest. Millised lisaoskusd ma omandan BE või kood 96 eksamit tehes. Mille poolest erineb ühe ja sama 1300kg haagise vedu Daciaga (B-katiga) ja Land Rover'iga (BE katiga),

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: T Nov 15, 2011 11:29 am
Postitas Andrus Michelis
Seega pole ma kunagi täpselt mõistnud, mille poolest BE e. 3500+kg autorongi juhtimine on erinev alla selle jääva autorongi juhtimisest. Millised lisaoskusd ma omandan BE või kood 96 eksamit tehes. Mille poolest erineb ühe ja sama 1300kg haagise vedu Daciaga (B-katiga) ja Land Rover'iga (BE katiga),[/quote]

Ega seal muud polegi vahet, kui riigilõiv. Ainult, et seda võiks siis ka nii nimetada. BE koolitus küll mu teadmistesse midagi ei lisanud peale väikese vigursõiduoskuse lihvimise. Hetkel kehtuvaid koolitusprogramme jälgides võiks küll see ühe tähe lisamine lubadele piirduda vaid rahalise tehinguga.