4. leht 4-st
Re: Re:
Postitatud: N Aug 06, 2015 8:18 am
Postitas Landy
girlpower kirjutas:Landy kirjutas:
Jäi silma: Auto (autorongi) tagurdamine pöördega vasakule või paremale ümber nurga, jäädes samale sõidurajale
Ma ei kuhuta hästi ette, kuidas see asi peaks välja näegema praktikas. Enda lühikese O1 kategooria UAZ haagisega ei ole mul koragi õnnestundu teha 90 kraadi parempööret hooiväravast sisse vaid omal sõidurjal olles. Tõmbab haagise kääri ja enam otseks ei õnnestu jukuidagi suruda.
Vasakpöördega on asi loogiline ja saan reeglina kähku hakkama.
Siis tuleb harjutada

5 aastat sellega ringi kärutanud, kuid eelpool nimetud manöövri tegemiseks vajalike eetingimusi pole veel suutnud välja mõelda.
Kui nö. "vastassuuanast pool juurde varastada, siis jah, saab aga muidu ei kujuta seda parempööret küll kuidagi ette.
Siin ei ole küsimus harjutamises, siis on küsimus minu pea kujus.
Olustiku kirjeldus (leidsin ka illustreeriva pildi):
Seal kus inimesed seisvad on autovärav (ca 2,5...3m lai) ja kui nüüd oma sõidurealt see 90 kraadi pööre tagurdades hoovi teha, siis mis jõud selle haagise otseks lükkab?
Tänava vastaspoolel aprgivad enamuse ajast autod, seega täies ulatuses vastssuund avarstada ei saakski. Kasutada on nö. 1.5 rida ning harjutmisek sooleks nagu tingimused loodud.
Ok, pikema tiisliga haagisega on see keermise lug veidi kergem, aga ikkagi veidi mõistmatu.
Re: Re:
Postitatud: N Aug 06, 2015 9:18 am
Postitas girlpower
Landy kirjutas:girlpower kirjutas:.....
Ok, pikema tiisliga haagisega on see keermise lug veidi kergem, aga ikkagi veidi mõistmatu.
Ilmselt ei lähe sinu haagis ka BE-kategooria alla, nii et sellega eksamile ei saa

Pikema tiisliga haagisega ongi oluliselt lihtsam tagurdada igale poole.
Re: BE-kat. juhiload
Postitatud: N Aug 06, 2015 9:37 am
Postitas puhvel
Landy, profid teevad sellist manöövrit rekkaga kaheteljelise haagisega ja sedasi veel, et haagise esimene pöörav telg pole lukus....et võimatu pole

Re: BE-kat. juhiload
Postitatud: N Aug 06, 2015 9:55 am
Postitas parakas
puhvel kirjutas:Landy, profid teevad sellist manöövrit rekkaga kaheteljelise haagisega ja sedasi veel, et haagise esimene pöörav telg pole lukus....et võimatu pole

Igaks juhuks lisan, et CE katti samasuguseid manöövreid tehes eksamil sai tehtud täishaagisega millel esimene telg lukus.
Re: BE-kat. juhiload
Postitatud: N Aug 06, 2015 10:41 am
Postitas eerik2
parakas kirjutas:
Igaks juhuks lisan, et CE katti samasuguseid manöövreid tehes eksamil sai tehtud täishaagisega millel esimene telg lukus.
Ma tegin sama asja ka lukustamata teljega... Aga kui ma kunagi rekkat sõites vaatasin, kuidas soomlased ja rootslased neid 24-meetriseid täishaakeid tagurdavad, siis mõtlesin, et selle koha pealt on veel ikka hullult arenemisruumi.

Re: Re:
Postitatud: N Aug 06, 2015 4:49 pm
Postitas enx
Landy kirjutas:jussu kirjutas:Toon välja eksamineerimise eeskirjast BE kat.-le
1.Tagurdada otse ning pöördega vasakule või paremale (ümber nurga)
Harjutuse sisu
Auto (autorongi) tagurdamine pöördega vasakule või paremale ümber nurga, jäädes samale sõidurajale
Teadmiseks
Sõidu suuna, sõiduraja piirid ning manöövri sooritamiseks ettenähtud ala määrab eksamineerija
Hindamisel arvestatavad vead:1) auto väljub sõiduraja või sõiduteed tähistava ala piiridest;2) auto ei paikne manöövri lõppedes õigel sõidurajal või ettenähtud alal;3) lisamanöövri kasutamine (välja arvatud autorong, mille puhul on lubatud ühe lisamanöövri kasutamine sõidutrajektoori korrigeerimiseks).
[...]
Ja nipet näpet asju veel. Kõike ei saanud eksaminõuetest siia koppida.
Jäi silma:
Auto (autorongi) tagurdamine pöördega vasakule või paremale ümber nurga, jäädes samale sõidurajale
Ma ei kuhuta hästi ette, kuidas see asi peaks välja näegema praktikas. Enda lühikese O1 kategooria UAZ haagisega ei ole mul koragi õnnestundu teha 90 kraadi parempööret hooiväravast sisse vaid omal sõidurjal olles. Tõmbab haagise kääri ja enam otseks ei õnnestu jukuidagi suruda.
Vasakpöördega on asi loogiline ja saan reeglina kähku hakkama.
BE-d tehes võib ühekorra korrigeerida ka eksamil, ehk siis otseks tõmmata edaspidi. Nagu ka kirjas ülevalpool juba.
Re: Re:
Postitatud: N Aug 06, 2015 8:18 pm
Postitas Landy
girlpower kirjutas:
Ilmselt ei lähe sinu haagis ka BE-kategooria alla, nii et sellega eksamile ei saa

Pikema tiisliga haagisega ongi oluliselt lihtsam tagurdada igale poole.
Vahepeal omasin UAZ haagist mis oli arvel O2-na. Märkega - pidururitea, vähendatud registrimassiga.
Praeguse liiklusseaduse järgi on sihuke jama, et pean omama BE (või kood 96) lube, kui tahan suvalist üle 750KG haagist vedada, isegi siis kui autorong jääb alla 3500kg.
Re: Re:
Postitatud: R Aug 07, 2015 8:00 am
Postitas v6sa
Landy kirjutas:
...
Praeguse liiklusseaduse järgi on sihuke jama, et pean omama BE (või kood 96) lube, kui tahan suvalist üle 750KG haagist vedada, isegi siis kui autorong jääb alla 3500kg.
Ehk selgitad?
Kuni 3500 regmassidega summaga rongi ju tohid.
Või on Su esmane vedur regmassiga 3500-750=2750 kg?