4. leht 8-st

Postitatud: N Veebr 03, 2011 2:01 am
Postitas seff
Meesmetsast kirjutas: Kui ehitada süsteem pidurite peale, siis vedu ei jaotu ju sinu soovi kohaselt, vaid läheb lihtsamat teed pidi ja see paneb liikuri ju keerama. Ehk siis künklikul maastikul pead pidevalt korrigeerima ja libedal käib ringi üks rattapool. Pidurdamine ju ei aitaks, sest jõul pole kusagile minna.
:bang: jõud läheb läbi difri teisele lindile ja asi hakkab liikuma ,simuleeritakse dif lukku
Meesmetsast kirjutas:
Võid kasutada lukustatavat diffrit, kuid siis on minek ainult otse
ja piiratud differ kannatab pidurdamist teatud maani :P.
kuhu maani ? kuidas töötab piiratud libisemisega dif?
Meesmetsast kirjutas: Ütlen veel, et kuna ma pole ühtegi valmis ehitanud, siis on mu jutt teoreetiline targutamine,
Geniaalne!
Meesmetsast kirjutas: Hüdro on kindlasti lahedam, kuid ma arvan, et euronumbrid võivad halliks teha :P
ainuke tark lause

Postitatud: N Veebr 03, 2011 11:46 am
Postitas totu
empudogy kirjutas:MInu viimane idee, mis tundub kõige lihtsam, kuid väga vale siis lööge või maha.
Idee siis selline, et ehitada lintidega ning siis panna mõlemale poole 4 ratast, ning veoratas teha otse auto poolasside otsa, ning kui originaalis on kasutuses ratas 175/65/r14 siis see teeb umbes diameetriks 460mm, kui ma aha asendan selle rattaga(tähikuga) mis on 230mm, siis saan ju reaalselt võimsust juurde ja samas ka toimib see aeglustina, ehk siis kiirusest kaotan ju poole, ning seega peaks ka jõudu olema antud isendil tänu sellise süsteemi võrra rohkem. Keerama hakkaks auto diferentsiaaliga, ning otsa laoks mõlemale poole ketaspidurid.

Ideaalis oleks kasutada esiveolist 1,2-1,4 liitrist mootorit automaat kastiga (mida raske leida, seega manual) ning võiks olla ka turbo diisel, kuid nendega sama asi, et ei ole saada just eriti.(pean silmas tudendile mõistliku hinnaga).

Ootan vastuseid, mis oleks sellel lahendusel viga, mis v-o sobiks?
Infoks veel niipalju, et oletatav arvutuslik kaal peaks tulema sellel isendil kuni 600 kg. Kiirus, mille saavutada soovin võiks olla 40 km/h, ning kelk(käru) mida vedada peaks jõudma võiks olla umbes 500-700 kg, ehk siis talvel metsa teha. Sellepärast ka natukene kardan neid rihm ülekandeid, kas need peaksid sellele vastu? Kuna murutraktoril on küll vihmase ilmaga raske kohalt minema saada, kuna rihm märg.

Martin
Hakkab looma.
Kahekordne aeglustus jääb väheks, I käik liiga kiire ja nõrk, 3-4 võiks parem olle.
Diffrilukuna töötaks ka rihmaseibid mõlemal sisemise liigendil nendelt rihmad seibidele liigutataval lisavõllil (vedru hoiab rihmad pingul ja nt. külgpiduri sadulale minev pidurivedelik surub vedru kokku). peaks saama päris hea, sujuv ja kerge.
Kett ja ketirattad ei maksa miljoneid ja ehk tasuks jälle mõelda 8X8 peale, e. kettidega ühendada ühe poole rataste ajam ja kasutada täismõõdus rehve ja vajadusel lint või kett (analoogselt forvarderile) peale.

Postitatud: N Veebr 03, 2011 5:42 pm
Postitas traatjalg
Venelastel ka foorum suht palju huvitavaid ideid ja ka valmis tehtud masinaid http://forum.lunohodov.net/viewforum.ph ... =0&start=0

Postitatud: N Veebr 03, 2011 11:57 pm
Postitas empudogy
traatjalg kirjutas:Venelastel ka foorum suht palju huvitavaid ideid ja ka valmis tehtud masinaid http://forum.lunohodov.net/viewforum.ph ... =0&start=0
Tänan, sain sealt veelgi kinnitust oma ideele!

Postitatud: R Veebr 04, 2011 8:32 am
Postitas GC
Absoluutselt sama mõte kummitab mind juba mõnda aega.
Ise arvan, et väga tähtsad saavad olema roomikud... transportöörilindist saab teha sellised nagu vaja (pikkus/laius) ja tulevad odavad, aga olen väga pessimistlik nende elueas.
Väike kartus on diferentsiaali osas, see saab kindlasti palju rohkem koormatud kui auto küljes!?
Siin keegi arvas, et ei jõua see aparaat midagi vedada, siis mõelge kui palju suudab vedada ATV.
Igatahes internetiavarusest leiab väga muljetavaldavaid klippe analoogsetest masinatest.
http://www.youtube.com/watch?v=nVaUjf2u ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=wXaqE277 ... re=related
EE

Postitatud: R Veebr 04, 2011 9:09 am
Postitas uputaja
GC kirjutas:Absoluutselt sama mõte kummitab mind juba mõnda aega.
Ise arvan, et väga tähtsad saavad olema roomikud... transportöörilindist saab teha sellised nagu vaja (pikkus/laius) ja tulevad odavad, aga olen väga pessimistlik nende elueas.
Väike kartus on diferentsiaali osas, see saab kindlasti palju rohkem koormatud kui auto küljes!?
Siin keegi arvas, et ei jõua see aparaat midagi vedada, siis mõelge kui palju suudab vedada ATV.
Igatahes internetiavarusest leiab väga muljetavaldavaid klippe analoogsetest masinatest.
http://www.youtube.com/watch?v=nVaUjf2u ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=wXaqE277 ... re=related
EE
Valgejõel olev pill on 2 aastat(talve) väga hästi koos püsinud. Ei ole lindid lagunenud, differ pole järgi andnud. Isegi piduriklotse pole pidanud vahetama.
Talvel tuuakse puud välja jne.


Huvitav - et inimesed ei usu, et nii lihtne lahendus töötab ja koos püsib.

Rõõmsat leiutamist.


Andres

Postitatud: R Veebr 04, 2011 10:20 am
Postitas empudogy
Mina usun, sest on nähtud on tehtud ja töötab, lähengi see nädal ühele autole jägil mille toonoriks võtan, kui paremat eksemplari ei leia.

Terv Martin

Postitatud: R Veebr 04, 2011 5:33 pm
Postitas isakene
Praegu just tuli meelde, et naabrimees tahab oma vanast Bluebirdist lahti saada. Mootor ja ülekanne tiksusid väga ilusti, aga kere on nii mäda, et ei ole teha temaga midagi. Nissani 2,0 rahulik vabalthingav diisel, vist isegi tagaveoga, peaks hea doonor olema sellise projekti jaoks. Kel vaja, saab vanaraua hinnaga kätte.

Postitatud: L Veebr 05, 2011 1:20 pm
Postitas totu
isakene kirjutas:Praegu just tuli meelde, et naabrimees tahab oma vanast Bluebirdist lahti saada. Mootor ja ülekanne tiksusid väga ilusti, aga kere on nii mäda, et ei ole teha temaga midagi. Nissani 2,0 rahulik vabalthingav diisel, vist isegi tagaveoga, peaks hea doonor olema sellise projekti jaoks. Kel vaja, saab vanaraua hinnaga kätte.
Üllatavalt vaikse käiguga ja hea momendiga mootor on. Taga sõltumatu vedrustus, st. reduktor väike (liigenditega poolteljed).

Postitatud: L Veebr 05, 2011 2:31 pm
Postitas Movistar
Ja selline näeb juba hea välja ka:
http://www.youtube.com/watch?v=5pQzPcfIFqA

Postitatud: P Veebr 06, 2011 8:46 pm
Postitas empudogy
Nüüdseks siis isendil mootor välja valitud, millaks on Nissani 2,0 rahulik vabalthingav diisel.
Pm olen saanud nüüdseks kõik oma küsimused vastusega ühendatud, mis tähendab, et minu pärast võib antud teema lukku panna.

Tänan kõiki abilisi

Martin

Postitatud: P Veebr 06, 2011 10:06 pm
Postitas traatjalg
Mis sa tast ikka lukku paned,siin ju hea koht ehituse kohta kas või teistele pilte panna.

Postitatud: T Veebr 08, 2011 9:55 am
Postitas saarik
Tere!


Kuna endal oli ka plaan üks hetk selline masin töösse panna, siis minu soovitus oleks ka teemat mitte lukku panna ja taoliste masinate ehitajatel-omanikel pigem siin seda teemat jätkata ja kövasti pilte ja ka muud materjali lisada. Näiteks mind huvitab väga nii selle kui Valgejõe masina roomikute, veorataste ehitus ja juhtimisseadmed,jnejne. Selliste talvede jätkudes oleks ilmselt ehitajaid rohkemgi.


Lugupidamisega, saarlane.

Postitatud: T Veebr 08, 2011 10:26 am
Postitas empudogy
Kuna inimesed arvavad, et see teema oleks kasulik nii mõnelegi muule inimesele, siis võiks ta jah jätta avatuks.

Mina isiklikult teen algust isendi ehitamisega umbes märtsi keskel või lõpus, kui ilmad on kevadisemaks läinud ja garaaz koristatud ja kannatab MUHU viia teise garaaži.
Kui ehitama hakkan püüan ka seda kajastada.

Terv Martin

Postitatud: T Veebr 08, 2011 2:49 pm
Postitas tarmo
empudogy kirjutas: Kui ehitama hakkan püüan ka seda kajastada.
Jääme huviga ootama :)

Kui juba ehitamiseks läheb, siis tõstame ka teema "Ehitamine.." alla.