4. leht 8-st

Postitatud: N Jaan 06, 2011 12:44 pm
Postitas Alari
Eelmises postis on kirjutatud, et Lexus RX300 veojõukontroll on eeliseks LC120 ees, see on ju sulaselge saast, ma olen mõlema masinaga piisvavalt sõitnud, LC120-ga umbes 15 000km, neid autosid pole isegi kohane võrrelda, täiesti erineva suunitlusega.

Postitatud: N Jaan 06, 2011 12:49 pm
Postitas Kilpkonn
Raigo kirjutas:Ma usun ,et veojõukontroll on kindlasti heaks lisaks avatud diffrile.
Kui sa veojõukontrolliga lumes kinni oled, siis väljasaamise asemel saad ainult hunniku piduri kärsahaisu.

Postitatud: N Jaan 06, 2011 12:53 pm
Postitas Raigo
läheb offtopicuks , aga kui sul on peal veojõukontroll, siis on suurem tõenäosus välja saada kui su masinal pole mitte midagi. Enda kogemuse põhjal öeldes, kui ESP välja lülida, ning ASR tööle jätta, siis too aitab rasketes oludes päris hästi.

Postitatud: N Jaan 06, 2011 1:07 pm
Postitas Kilpkonn
Noh, minu omal on peal nii ESP (väljalülitatav) kui veojõukontroll (väljalülitatav koos ESP-ga). Lisaks on ka lukustatav keskdiffer, mis võib asja mõjutada veidi.

ESP tuleb esmajärjekorras lumes välja lülitada. Siis saab lumes sõita kuni kinnijäämiseni. Kui veojõukontroll on peal, järgneb gaasiandmisele rataste aeglane pöörlemine ja pidurite tehtav veojõu kontrollimine. Libedal see aitab, kuid kõhu peal lumes olles, kui rattad veidi veel maad puudutavad, ei aita, sest ta ei jõua end mööda lund lükata.

Samas, kui veojõukontroll välja lükata, siis lööb rattad ilusti ringi ja ei ürita neid pidurdada ja jõuab end ehk kõhupealt lahti lükata (või siis korralikult sisse kaevuda).

Postitatud: N Jaan 06, 2011 5:50 pm
Postitas denis23
Alari kirjutas:Eelmises postis on kirjutatud, et Lexus RX300 veojõukontroll on eeliseks LC120 ees, see on ju sulaselge saast, ma olen mõlema masinaga piisvavalt sõitnud, LC120-ga umbes 15 000km, neid autosid pole isegi kohane võrrelda, täiesti erineva suunitlusega.
Olen mõlema auto omanud, mõlemaga olen liiva, lume, muda sees käinud.

Lexus RX300 2005 a. Oli minu käes 3 aastat, ls 80 000 km. Veojõukontroll (või libisemisvastane seade, igatahes elektroonika) suudab aru saada et kui sul on vaja hooga läbi näiteks lumevalli sõita, siis ta mootorit ei kägista.

Toyota LC120 2005 a. On minu käes üle 2 aasta, ls 45 000 km. Jaotuskasti normaalasendis piirab elektroonika rattapöörded (ilmselt see on siiski VSC) nii et jõud saab otsa keset lumevalli, vaatamata et gaas on põhjas. Selleks, et antud olukorra vältida, peab panema jaotuskasti L-asendisse, ning diffriluku peale panna (lülitab automaatiliselt VSC).

Lisaks sellele, töötas RX300 stabiilsuskontroll palju sujuvamalt ning tõhusamalt.
Ja nagu öeldakse - imago ei tähenda veel kõike.
Lexus RX (enne praegust põlvkonna) 4WD on palju tõsisem kui üsna paljudel "täisväärtuslikel" jeebidel, sama perioodi Jeep Grand Cherokee ja Mitsu Pajero kaasa arvatud. Pidev 50/50 nelivedu + piisavalt tark veojõujaotus.

Postitatud: N Jaan 06, 2011 6:23 pm
Postitas TiitR
LC120-l on jah jube tundlik veojõukontroll. Ei lase ei lumepudrus pööretega rattaid ringi lasta ega tänavatel külge :lol: ..ok, nali, aga lumepudrus oleks vaja küll natuke tagasihoidlikumat kontrolli. Päästab jah kui lukustada keskdiffer, siis muutub ka kontroll normaalseks (kuigi mitte 100%-liseks väljalülituks).

Postitatud: N Jaan 06, 2011 10:38 pm
Postitas 4x4JIM
TiitR kirjutas:LC120-l on jah jube tundlik veojõukontroll. Ei lase ei lumepudrus pööretega rattaid ringi lasta ega tänavatel külge :lol: ..ok, nali, aga lumepudrus oleks vaja küll natuke tagasihoidlikumat kontrolli. Päästab jah kui lukustada keskdiffer, siis muutub ka kontroll normaalseks (kuigi mitte 100%-liseks väljalülituks).
:shock: ma sain küll vabalt külje ette isegi veojõukontroll sees.
Alguses pinises natuke andsid korralikult gaasi ja kui tagumine LSD rakendus sai külje kenasti ette.

Aga selle sama kuradi veojõukontrolli pärast paar korda ka porri kinnijäänud lihtsalt jõud rauges ja kõik.

Postitatud: R Jaan 07, 2011 9:24 am
Postitas TiitR
4x4JIM kirjutas:
TiitR kirjutas:LC120-l on jah jube tundlik veojõukontroll. Ei lase ei lumepudrus pööretega rattaid ringi lasta ega tänavatel külge :lol: ..ok, nali, aga lumepudrus oleks vaja küll natuke tagasihoidlikumat kontrolli. Päästab jah kui lukustada keskdiffer, siis muutub ka kontroll normaalseks (kuigi mitte 100%-liseks väljalülituks).
:shock: ma sain küll vabalt külje ette isegi veojõukontroll sees.
Alguses pinises natuke andsid korralikult gaasi ja kui tagumine LSD rakendus sai külje kenasti ette.

Aga selle sama kuradi veojõukontrolli pärast paar korda ka porri kinnijäänud lihtsalt jõud rauges ja kõik.
No ma ei tea, mul nii kui natuke külg libisema hakkab, kukkub piiksuma ja rattaid raginal pooma, gaasi vajutusest pole tolku - jõudu pole, kõik on ära tapetud :D ..a minu omal puudub taga LSD ka.

Postitatud: R Jaan 07, 2011 11:23 am
Postitas GC
Pole küll tarbinud ühtegi veojõukontrolli, aga kui see toimib tühjalt pöörleva ratta pidurdamisega, siis on lumes jama. Praeguse lumega haagivad lamellid nii hästi, et tükati ei jõua masin 2. aeglasegagi minna.
Teine teema oleks kui veojõud jaotatakse ümber... nagu aktiivdiffritega rallikatel, aga see vist maksab väga palju.

Postitatud: P Jaan 09, 2011 1:56 am
Postitas denis23
nojah, toimib ki nii, et pidurdab ühte ratast, automaatiliselt suunates momendi teisele.

aga põhimõtteliselt, sellest on abi rohkem kiirendamisel. kui oled lumehanges siis diffrilukku temast ei saa.

siin tuleb selgeks saada- on kaks erinevat süsteemi

veojõukontroll (TRC) ja libisemisvastane (VSC)

keskdiffrilukku rakendusel, vsc lülitub välja ja trc muutub üsna mõistlikuks - tulemus on hea.

täna sai liikuda umbes 70 sm lumes nii et aeglusti oli peal ja gaas oli põhjas, 5000 pööret. Ja auto liikus umbes 5 km tunnis, lükates lumevalli ette.

TiitR - kas Eestis üldse müüdi TLC120 millel oli LSD tagasillas?

Postitatud: P Jaan 09, 2011 2:12 am
Postitas Alari
Tagumine sillalukk oli küll võimalik tellida, LSD kohta ei oska öelda.

Postitatud: P Jaan 09, 2011 3:16 am
Postitas denis23
Raamatus on küll see tagadiffri lukk olemas ilusti, aga ma ei mäleta et hinnakirjas see oli.

Postitatud: P Jaan 09, 2011 9:26 am
Postitas nasa
denis23 kirjutas:
täna sai liikuda umbes 70 sm lumes nii et aeglusti oli peal ja gaas oli põhjas, 5000 pööret. Ja auto liikus umbes 5 km tunnis, lükates lumevalli ette.
Sai kah eile umbes sama nalja tehtud, silokäru oli veel sabas kah. Üks asi, mille kahe talvega olen ära õppinud, et kui ikka mootor ei jõua vedada enam, siis ei maksa käigukast "D" asendis sõita :)

Postitatud: P Jaan 09, 2011 11:12 am
Postitas ibra
denis23 kirjutas:
täna sai liikuda umbes 70 sm lumes nii et aeglusti oli peal ja gaas oli põhjas, 5000 pööret. Ja auto liikus umbes 5 km tunnis, lükates lumevalli ette.
Ega sa oma jutuga natuke üle ei pinguta. :)

Postitatud: P Jaan 09, 2011 11:57 am
Postitas 4x4JIM
denis23 kirjutas:TiitR - kas Eestis üldse müüdi TLC120 millel oli LSD tagasillas?
Meie ostsime salongi oma ise midagi juurde ei toppinud taga sillas oli LSD sees. Meil oli LC 120 "põllutöölise variant" ehk AT kastiga plank.
Ei olnud mingeid tõstetavaid gaas amortisaatoreid ega muud luksust.