4. leht 5-st
Postitatud: N Nov 25, 2010 10:33 am
Postitas orejaP
CÄÄRFIILD kirjutas:
(4) Juht peab sõitma piisavalt väikese kiirusega ja vajaduse korral seisma jääma, kui ta möödub:
Piisavalt väike kiirus??????? Või ikka sõitma kiirusega, mis võimaldab ohtu vältida?
Kui võimaldab vältida, siis on piisavalt väike ju?[/quote]
Mina saan aru nii, et oleks aeglasemalt sõitnud, siis poleks jõudnud. EHk siis möödasõit ikka põhjagaasiga

Postitatud: N Nov 25, 2010 10:45 am
Postitas tanel
Veel närimist ja vihastamist.
http://www.postimees.ee/?id=347260
Eestile sobiva veapunktisüsteemi projekti maanteeameti tellimusel valmis kirjutanud Tallinna Tehnikakõrgkooli transporditeaduskonna õppejõudude idee on eristada süstemaatilised rikkujad korralikest liiklejatest ilma liigse karistamiseta.
ĢEestis kehtivad seadused näevad liiklusrikkumiste eest juba piisavalt karistusi ette,ģ põhjendab üks töö autoreist Ants Kukk, miks nad ei lähtunud projekti kirjutades esmajoones korduvrikkujate karistamisest, vaid hoopis nende liikluskuulekaks muutmisest.
[...]
Milline saab olema Eestile sobilik veapunktide skaala ja milliste rikkumiste eest kui palju veapunkte andma hakatakse, on esialgu veel lahtine. Kui näiteks kiiruse ületamise eest saab veapunkte enamikus Euroopa riikides, siis liiklusõnnetuse põhjustamise eest saab veapunkte ainult Hollandis.
[...]
Ainuüksi ühest raskest rikkumisest kohustuslikule nõustamisele suunamiseks üldjuhul ei piisa. ĢKüll on aga maksimumpunktide lagi käes siis, kui raskeid rikkumisi on inimesel aasta jooksul kaks,ģ ütleb projekti teine autor Gunnar Meinhard.
Kui maksimumpunktid saavad täis lühikese aja jooksul, peatatakse praeguse plaani kohaselt juhtimisõigus. Noortele liiklusloenguid pidava Meinhardi väitel ei peaks korralik sõidukijuht veapunktisüsteemi sugugi kartma. ĢTeiste riikide praktika näitab, et üle 20 protsendi juhtidest ei kerki veapunktisüsteemis kuidagi esile,ģ ütleb ta.
Kui mõni juht tähelepanematusest punast foorituld eirab või pisut kiirust ületab ja seetõttu politseilt karistada saab, ei tähenda see kaugeltki, et ta peab kohe uuesti liikluskoolitusele minema.
Selline rikkumine tooks juhi kontosse maksimaalselt üks-kaks punkti. Pealegi esialgse plaani kohaselt aeguksid teenitud veapunktid korraliku liiklemise korral aasta-kahe jooksul ja juht oleks seejärel veapunktisüsteemi arvestuses taas puhas leht.
[...]
ĢOleme oma töös arvestanud teiste riikide praktikat selles valdkonnas ja püüdnud teha meie nägemuse kohaselt Eestile parima variandi. Selle eesmärk on ainult üks: parandada üldist liiklusohutust.ģ
Äge. Me karistama ei hakka, aga kahe raske rikkumise eest võtame load küll kohe ära. Kooli ja arsti juurde saadame ka. Ja ainult 80% juhtidest saavad omale märgi külge, 20% on rõõmsad edasi.
Räägime veel ülekriminaliseerimisest ja -karistamisest.
Punktid aeguvad - miks dubleerida praegust karistuste kehtivust?
Parandame ohutust... Mupo parandab ka linna heakorda vist juba täie jõuga, tehnilised tingimused on ilmataadi poolt täidetud?
Ja suvel möödasõidul lubatud kiiruse ületamise eest saad punktid kirja, udus ja kiilasjääl märkidega lubatud piirkiirusega sõites (ilma- ja teeolusid arvestamata) korraliku ahelavarii korraldamine on täiesti okei?
Minge perse kurat!
Riiklikud jaburused hakkavad ikka üle mõistuse käima juba, minul vähemalt. Täis peaga kokku oksendatud (38 parandust veel enne kehtima hakkamist) uus LS ees ja see veapunktikava järele, no kuhu edasi, anna jaksamist!?
Postitatud: N Nov 25, 2010 7:53 pm
Postitas Arxs
tarmo kirjutas:CÄÄRFIILD - palun tsiteeri ja kirjuta oma laused kuidagi nii, et oleks võimalik neid eristada. Muidu on alailma üks puder ja kapsad.
Ja sisu mõttes - no ei ole vaja igat sõna lahti seletada ju seaduses. Iga intelligentne inimene võiks aru saada, et kiiver ei riputata mitte perse otsa, vaid käib ikka pähe jne.
Kui sedasi pilli lõhki ajada, siis jõuaks selleni, et iga (üldtuntud) sõna, mis seaduses esineb, tuleb ka seal samas lahti seletada?!?
Kui rida ei ajaks, siis politsei istuks ikka sajaga pähe, mida on ka tehtud. Seega justnimelt tuleb sellised asjad täpselt sõnastada ja arusaadavalt, mitte selline kusijama, mis tuleval aastal tahab kehtima hakata.
Postitatud: R Nov 26, 2010 1:37 am
Postitas Landy
Keninaalne! Jah, just tugeva K-ga!
http://www.postimees.ee/?id=347880
Postitatud: R Nov 26, 2010 4:33 am
Postitas keelutsoon
oh ei, see pole K-eniaalne, vaid ikka R-eformaalne.
selle kõrval möllab ets kilupäälinnas ikka nagu elevant portselanipoes, sellal kui ülalinna ainuisandad riiki järjest ka tegelikult kinni kruvivad.
isegi teoretiseerimine sel teemal, et teeme nüüd nt noorsportlastele mingeid erandeid, on lääge. aga nt need maapoisid, kes suurte kaasaegsete traktoritega juba 5-aastaselt suhteliselt hästi hakkama saavad ja kodupõllul sõidavad?
muidugi, kasvatame ühiskonnas ainult seadusepügala kujuliste silmaklappidega feministlikke sübariite, ja elu ongi lill...
Postitatud: R Nov 26, 2010 9:41 am
Postitas tanel
CÄÄRFIILD kirjutas:§ 160. Maastikusõiduki juhtimisõigus
(1) Maastikusõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.
(2) Maastikusõiduki juhtimisel peab juhil olema kaasas juhiluba ja maastikusõiduki registreerimistunnistus.
Oota mida? Autot juhtides piisab isikut tõendava dokumendi kaasas kandmisest, maastikusõiduki puhul peab juhiluba ikka taskus olema?

Postitatud: R Nov 26, 2010 10:04 am
Postitas tanel
keelutsoon kirjutas:aga nt need maapoisid, kes suurte kaasaegsete traktoritega juba 5-aastaselt suhteliselt hästi hakkama saavad ja kodupõllul sõidavad?
Mis me maapoistest ja traktoritest räägime. Uue LS järgi saad täie rauaga, kui sa kaks õlut sees, õng üle õla jõe äärest kalalt tulles jalgratast üle heinamaa lenksust lükkad. Kord on kord! Pirakas trahv, load kappi, relvaluba ära, Kaitseliidust ka kinga ilmselt, jahipüssid prefektuuri või sundmüüki.

Sellised pätid ei leia meie ühiskonnas mingit mõistmist ja neile pole kohta meie südameis!
Üldiselt olen ma seisukohal, et nii argise ja igaüht puudutava seaduse jaburuseks keeramisega on EV kogu oma seadusandlusele sellise PR-põõna pannud ja riik oma nägu nii "devalveerinud", et ikka aastaid läheb aega selle supi helpimiseks. Mitte ei tahaks kuulutada, et lollid seadused kuuluvadki ignoreerimisele, aga mingitki respekti veel säilitada on jube raske.
Tubli, Toompea.

Postitatud: R Nov 26, 2010 10:12 am
Postitas uppund kana
http://www.postimees.ee/?id=347880
Vot aru ma ei mõista. Okei juuatäis peaga pole mõistlik sõita ühegi liikuriga ka metsas mitte. Õnnetuse risk on märksa suurem. Nõus. Aga muus osas ajab see jama ka minul kui rahulikul rohusööjal ikka harja punaseks küll. Kurat meil käib teedel elu nagu Filipiinidel aga põllul traktoriga juhtimisõiguseta umbrohutõrjet tegev külamees on nüüd siis räme kurjategija. Seege aru see mees tahab ka elada !!!!! Elu maal on väljasurnud ja nüüd siis üritame veel viimased ellujäänud trahvidega nälga suretada või pokri pista
Ja noorest järelkasvust autospordivallas võima kah suu puhtaks pühkida. Kuradi ...tead ma kohe ei tea..... ma ütlen.
Postitatud: R Nov 26, 2010 10:18 am
Postitas fagott
Nojah, mul poistel paar üleliigset krossikat. Ilmselt tuleb siis kuusakoskisse viia, kuna müüa pole enam kellelegi...

Postitatud: R Nov 26, 2010 10:32 am
Postitas uppund kana
Vihastda enam ei viitsi.
On veel võimalus ,et äkki on see seadus hoopis aasta anektoot 2010 või siis hoopis hoop

Postitatud: R Nov 26, 2010 5:37 pm
Postitas Myrgel
Hetkel Riigikogus olevate parandusettepanekute hulgas on ka muudatus mis lükkab kogu selle tervisetõenduse aastasse 2013, mil hakkab tööel e-tervishoiu süsteem. Teades kui "sujuvalt" sellise mahuga süsteeme Eestis käivitatakse, siis võib mõne aasta rahulikult hingata ja usaldada lubadele trükitud kuupäevi.
Urmas
Postitatud: R Nov 26, 2010 7:38 pm
Postitas rt23
§ 160. Maastikusõiduki juhtimisõigus
(1) Maastikusõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.
(2) Maastikusõiduki juhtimisel peab juhil olema kaasas juhiluba ja maastikusõiduki registreerimistunnistus.
Vot selline muudadus ajab minul kui väga rahulikul ja ükskõiksel inimesel harja tõsiselt punaseks
Minu esimesed sõidukogemused on samamoodi pärit põllult, kahju et selline auto tundma õppimis võimalus ära kaob.
Eks noored juhid peavad siis liikluses autoga sõitma õppima.
Postitatud: P Nov 28, 2010 6:45 pm
Postitas Landy
Toimus "kohtumine valijatega" ja sai ühele riigikogujale meie muret liiklusseaduse ja terve mõistuse pärast kurdetud. Kuna tegu asjaliku ja kahe jalaga maapeal inimesega, siis loodan et tähelepanu juhtimiset on kasu.
Lubati seaduse ja muudatusettepanekutega süvitsi tutvuda.
Postitatud: N Dets 02, 2010 12:57 pm
Postitas Landy
Postitatud: E Dets 06, 2010 8:16 am
Postitas Landy