Uus liiklusseadus

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

CÄÄRFIILD kirjutas: (4) Juht peab sõitma piisavalt väikese kiirusega ja vajaduse korral seisma jääma, kui ta möödub:
Piisavalt väike kiirus??????? Või ikka sõitma kiirusega, mis võimaldab ohtu vältida?
Kui võimaldab vältida, siis on piisavalt väike ju?[/quote]

Mina saan aru nii, et oleks aeglasemalt sõitnud, siis poleks jõudnud. EHk siis möödasõit ikka põhjagaasiga :lol:
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Veel närimist ja vihastamist.
http://www.postimees.ee/?id=347260
Eestile sobiva veapunktisüsteemi projekti maanteeameti tellimusel valmis kirjutanud Tallinna Tehnikakõrgkooli transporditeaduskonna õppejõudude idee on eristada süstemaatilised rikkujad korralikest liiklejatest ilma liigse karistamiseta.

ĢEestis kehtivad seadused näevad liiklusrikkumiste eest juba piisavalt karistusi ette,ģ põhjendab üks töö autoreist Ants Kukk, miks nad ei lähtunud projekti kirjutades esmajoones korduvrikkujate karistamisest, vaid hoopis nende liikluskuulekaks muutmisest.
[...]
Milline saab olema Eestile sobilik veapunktide skaala ja milliste rikkumiste eest kui palju veapunkte andma hakatakse, on esialgu veel lahtine. Kui näiteks kiiruse ületamise eest saab veapunkte enamikus Euroopa riikides, siis liiklusõnnetuse põhjustamise eest saab veapunkte ainult Hollandis.
[...]
Ainuüksi ühest raskest rikkumisest kohustuslikule nõustamisele suunamiseks üldjuhul ei piisa. ĢKüll on aga maksimumpunktide lagi käes siis, kui raskeid rikkumisi on inimesel aasta jooksul kaks,ģ ütleb projekti teine autor Gunnar Meinhard.

Kui maksimumpunktid saavad täis lühikese aja jooksul, peatatakse praeguse plaani kohaselt juhtimisõigus. Noortele liiklusloenguid pidava Meinhardi väitel ei peaks korralik sõidukijuht veapunktisüsteemi sugugi kartma. ĢTeiste riikide praktika näitab, et üle 20 protsendi juhtidest ei kerki veapunktisüsteemis kuidagi esile,ģ ütleb ta.
Kui mõni juht tähelepanematusest punast foorituld eirab või pisut kiirust ületab ja seetõttu politseilt karistada saab, ei tähenda see kaugeltki, et ta peab kohe uuesti liikluskoolitusele minema.

Selline rikkumine tooks juhi kontosse maksimaalselt üks-kaks punkti. Pealegi – esialgse plaani kohaselt aeguksid teenitud veapunktid korraliku liiklemise korral aasta-kahe jooksul ja juht oleks seejärel veapunktisüsteemi arvestuses taas puhas leht.
[...]
ĢOleme oma töös arvestanud teiste riikide praktikat selles valdkonnas ja püüdnud teha meie nägemuse kohaselt Eestile parima variandi. Selle eesmärk on ainult üks: parandada üldist liiklusohutust.ģ
Äge. Me karistama ei hakka, aga kahe raske rikkumise eest võtame load küll kohe ära. Kooli ja arsti juurde saadame ka. Ja ainult 80% juhtidest saavad omale märgi külge, 20% on rõõmsad edasi.
Räägime veel ülekriminaliseerimisest ja -karistamisest.
Punktid aeguvad - miks dubleerida praegust karistuste kehtivust?

Parandame ohutust... Mupo parandab ka linna heakorda vist juba täie jõuga, tehnilised tingimused on ilmataadi poolt täidetud?

Ja suvel möödasõidul lubatud kiiruse ületamise eest saad punktid kirja, udus ja kiilasjääl märkidega lubatud piirkiirusega sõites (ilma- ja teeolusid arvestamata) korraliku ahelavarii korraldamine on täiesti okei?
Minge perse kurat! :evil:

Riiklikud jaburused hakkavad ikka üle mõistuse käima juba, minul vähemalt. Täis peaga kokku oksendatud (38 parandust veel enne kehtima hakkamist) uus LS ees ja see veapunktikava järele, no kuhu edasi, anna jaksamist!?
tegime pulli, aitab
Arxs
Fitting 38"
Postitusi: 355
Liitunud: K Mai 21, 2008 8:16 pm
Asukoht: Halinga

Postitus Postitas Arxs »

tarmo kirjutas:CÄÄRFIILD - palun tsiteeri ja kirjuta oma laused kuidagi nii, et oleks võimalik neid eristada. Muidu on alailma üks puder ja kapsad.

Ja sisu mõttes - no ei ole vaja igat sõna lahti seletada ju seaduses. Iga intelligentne inimene võiks aru saada, et kiiver ei riputata mitte perse otsa, vaid käib ikka pähe jne.
Kui sedasi pilli lõhki ajada, siis jõuaks selleni, et iga (üldtuntud) sõna, mis seaduses esineb, tuleb ka seal samas lahti seletada?!?
Kui rida ei ajaks, siis politsei istuks ikka sajaga pähe, mida on ka tehtud. Seega justnimelt tuleb sellised asjad täpselt sõnastada ja arusaadavalt, mitte selline kusijama, mis tuleval aastal tahab kehtima hakata.
Ma ei jää kinni, ma lihtsalt kaotan pidamise ja jään seisma.
Honda TRX680
mämm mämm 650 XMR
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Keninaalne! Jah, just tugeva K-ga!
http://www.postimees.ee/?id=347880
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 447
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

oh ei, see pole K-eniaalne, vaid ikka R-eformaalne.

selle kõrval möllab ets kilupäälinnas ikka nagu elevant portselanipoes, sellal kui ülalinna ainuisandad riiki järjest ka tegelikult kinni kruvivad.

isegi teoretiseerimine sel teemal, et teeme nüüd nt noorsportlastele mingeid erandeid, on lääge. aga nt need maapoisid, kes suurte kaasaegsete traktoritega juba 5-aastaselt suhteliselt hästi hakkama saavad ja kodupõllul sõidavad?
muidugi, kasvatame ühiskonnas ainult seadusepügala kujuliste silmaklappidega feministlikke sübariite, ja elu ongi lill...
Landy kirjutas:Keninaalne! Jah, just tugeva K-ga!
http://www.postimees.ee/?id=347880
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

CÄÄRFIILD kirjutas:§ 160. Maastikusõiduki juhtimisõigus
(1) Maastikusõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.

(2) Maastikusõiduki juhtimisel peab juhil olema kaasas juhiluba ja maastikusõiduki registreerimistunnistus.
Oota mida? Autot juhtides piisab isikut tõendava dokumendi kaasas kandmisest, maastikusõiduki puhul peab juhiluba ikka taskus olema? :8ball:
tegime pulli, aitab
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

keelutsoon kirjutas:aga nt need maapoisid, kes suurte kaasaegsete traktoritega juba 5-aastaselt suhteliselt hästi hakkama saavad ja kodupõllul sõidavad?
Mis me maapoistest ja traktoritest räägime. Uue LS järgi saad täie rauaga, kui sa kaks õlut sees, õng üle õla jõe äärest kalalt tulles jalgratast üle heinamaa lenksust lükkad. Kord on kord! Pirakas trahv, load kappi, relvaluba ära, Kaitseliidust ka kinga ilmselt, jahipüssid prefektuuri või sundmüüki. :yupikaye Sellised pätid ei leia meie ühiskonnas mingit mõistmist ja neile pole kohta meie südameis!

Üldiselt olen ma seisukohal, et nii argise ja igaüht puudutava seaduse jaburuseks keeramisega on EV kogu oma seadusandlusele sellise PR-põõna pannud ja riik oma nägu nii "devalveerinud", et ikka aastaid läheb aega selle supi helpimiseks. Mitte ei tahaks kuulutada, et lollid seadused kuuluvadki ignoreerimisele, aga mingitki respekti veel säilitada on jube raske. :(

Tubli, Toompea. :thumb:
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Postitus Postitas uppund kana »

http://www.postimees.ee/?id=347880

Vot aru ma ei mõista. Okei juuatäis peaga pole mõistlik sõita ühegi liikuriga ka metsas mitte. Õnnetuse risk on märksa suurem. Nõus. Aga muus osas ajab see jama ka minul kui rahulikul rohusööjal ikka harja punaseks küll. Kurat meil käib teedel elu nagu Filipiinidel aga põllul traktoriga juhtimisõiguseta umbrohutõrjet tegev külamees on nüüd siis räme kurjategija. Seege aru see mees tahab ka elada !!!!! Elu maal on väljasurnud ja nüüd siis üritame veel viimased ellujäänud trahvidega nälga suretada või pokri pista :bang:
Ja noorest järelkasvust autospordivallas võima kah suu puhtaks pühkida. Kuradi ...tead ma kohe ei tea..... ma ütlen.
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Nojah, mul poistel paar üleliigset krossikat. Ilmselt tuleb siis kuusakoskisse viia, kuna müüa pole enam kellelegi... :bcry
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Postitus Postitas uppund kana »

Vihastda enam ei viitsi.

On veel võimalus ,et äkki on see seadus hoopis aasta anektoot 2010 või siis hoopis hoop :lowblow
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Hetkel Riigikogus olevate parandusettepanekute hulgas on ka muudatus mis lükkab kogu selle tervisetõenduse aastasse 2013, mil hakkab tööel e-tervishoiu süsteem. Teades kui "sujuvalt" sellise mahuga süsteeme Eestis käivitatakse, siis võib mõne aasta rahulikult hingata ja usaldada lubadele trükitud kuupäevi.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
rt23
True Off Roader!
Postitusi: 1232
Liitunud: P Jaan 27, 2008 1:45 am
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas rt23 »

§ 160. Maastikusõiduki juhtimisõigus
(1) Maastikusõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.
(2) Maastikusõiduki juhtimisel peab juhil olema kaasas juhiluba ja maastikusõiduki registreerimistunnistus.
Vot selline muudadus ajab minul kui väga rahulikul ja ükskõiksel inimesel harja tõsiselt punaseks :evil:
Minu esimesed sõidukogemused on samamoodi pärit põllult, kahju et selline auto tundma õppimis võimalus ära kaob.
Eks noored juhid peavad siis liikluses autoga sõitma õppima.
Asukoht viljandimaa Suslepa. Tel 53365288 - Toomas
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Toimus "kohtumine valijatega" ja sai ühele riigikogujale meie muret liiklusseaduse ja terve mõistuse pärast kurdetud. Kuna tegu asjaliku ja kahe jalaga maapeal inimesega, siis loodan et tähelepanu juhtimiset on kasu.
Lubati seaduse ja muudatusettepanekutega süvitsi tutvuda.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”