Veel närimist ja vihastamist.
http://www.postimees.ee/?id=347260
Eestile sobiva veapunktisüsteemi projekti maanteeameti tellimusel valmis kirjutanud Tallinna Tehnikakõrgkooli transporditeaduskonna õppejõudude idee on eristada süstemaatilised rikkujad korralikest liiklejatest ilma liigse karistamiseta.
ĢEestis kehtivad seadused näevad liiklusrikkumiste eest juba piisavalt karistusi ette,ģ põhjendab üks töö autoreist Ants Kukk, miks nad ei lähtunud projekti kirjutades esmajoones korduvrikkujate karistamisest, vaid hoopis nende liikluskuulekaks muutmisest.
[...]
Milline saab olema Eestile sobilik veapunktide skaala ja milliste rikkumiste eest kui palju veapunkte andma hakatakse, on esialgu veel lahtine. Kui näiteks kiiruse ületamise eest saab veapunkte enamikus Euroopa riikides, siis liiklusõnnetuse põhjustamise eest saab veapunkte ainult Hollandis.
[...]
Ainuüksi ühest raskest rikkumisest kohustuslikule nõustamisele suunamiseks üldjuhul ei piisa. ĢKüll on aga maksimumpunktide lagi käes siis, kui raskeid rikkumisi on inimesel aasta jooksul kaks,ģ ütleb projekti teine autor Gunnar Meinhard.
Kui maksimumpunktid saavad täis lühikese aja jooksul, peatatakse praeguse plaani kohaselt juhtimisõigus. Noortele liiklusloenguid pidava Meinhardi väitel ei peaks korralik sõidukijuht veapunktisüsteemi sugugi kartma. ĢTeiste riikide praktika näitab, et üle 20 protsendi juhtidest ei kerki veapunktisüsteemis kuidagi esile,ģ ütleb ta.
Kui mõni juht tähelepanematusest punast foorituld eirab või pisut kiirust ületab ja seetõttu politseilt karistada saab, ei tähenda see kaugeltki, et ta peab kohe uuesti liikluskoolitusele minema.
Selline rikkumine tooks juhi kontosse maksimaalselt üks-kaks punkti. Pealegi esialgse plaani kohaselt aeguksid teenitud veapunktid korraliku liiklemise korral aasta-kahe jooksul ja juht oleks seejärel veapunktisüsteemi arvestuses taas puhas leht.
[...]
ĢOleme oma töös arvestanud teiste riikide praktikat selles valdkonnas ja püüdnud teha meie nägemuse kohaselt Eestile parima variandi. Selle eesmärk on ainult üks: parandada üldist liiklusohutust.ģ
Äge. Me karistama ei hakka, aga kahe raske rikkumise eest võtame load küll kohe ära. Kooli ja arsti juurde saadame ka. Ja ainult 80% juhtidest saavad omale märgi külge, 20% on rõõmsad edasi.
Räägime veel ülekriminaliseerimisest ja -karistamisest.
Punktid aeguvad - miks dubleerida praegust karistuste kehtivust?
Parandame ohutust... Mupo parandab ka linna heakorda vist juba täie jõuga, tehnilised tingimused on ilmataadi poolt täidetud?
Ja suvel möödasõidul lubatud kiiruse ületamise eest saad punktid kirja, udus ja kiilasjääl märkidega lubatud piirkiirusega sõites (ilma- ja teeolusid arvestamata) korraliku ahelavarii korraldamine on täiesti okei?
Minge perse kurat!
Riiklikud jaburused hakkavad ikka üle mõistuse käima juba, minul vähemalt. Täis peaga kokku oksendatud (38 parandust veel enne kehtima hakkamist) uus LS ees ja see veapunktikava järele, no kuhu edasi, anna jaksamist!?