4. leht 4-st
Re: Diisel mootor paadi jaoks
Postitatud: K Aug 03, 2011 10:02 am
Postitas Tihver
Veel samal teemal...
Kas see oleks väga loll idee kui ehitada autoradiaatori kärgedest ja roostevabast anumast soojusvaheti merevesi-jahutusvedelik. Nissens Eestist peaks saama sobiva pikkuse ja suurusega kärjed, millest jauhtusvedelik läbi ringlema panna. Roostevaba kasti puhul peaks vast piisama kui ühest otsast liitmikuga merevesi sisse ja teisest välja ning impellerpump vett läbi pumpama.
On kellelgi ideid sellise asja õnnestumise või mitte õnnestumise kohta?
Re: Diisel mootor paadi jaoks
Postitatud: K Aug 03, 2011 5:37 pm
Postitas karu
Kui sa merel tahad sõita siis pikalt ei saa, merevesi sööb selle radika ära
Re: Diisel mootor paadi jaoks
Postitatud: K Aug 03, 2011 10:26 pm
Postitas Tihver
Aga selline varjant, et sellisele roostevabale soojusvahetile

- Soojusvaheti
- soojusvaheti%20ok.jpg (23.42 KiB) Vaadatud 2825 korda
keevitada roostevaba kast ümber, nii et torust käib läbi jahutusvedelik ja kastist merevesi. Konkreetne toru omab 1,3m2 seinapinda. Välja tuleva vee laseks läbi mootori väljalaske torustiku merre ja ilmselt annaks peale turbot jäävat torustiku sellega ka jahutada.
Mootoriks tahaks paadile paigaldada Merzedes Benz OM603-952 R6 3.0TD 108kW.
Originaalis on peal Volvo B20 R4, mis paadi versioonina oli 130HP. Kuna aga mootori plokk ja plokikaas on auto pealt pärit, siis hetkel üle 100HP see kindlasti ei ole, pigem vähem. Samale paadile on paigaldatud ka Volvo B30 R6 mootorit, aga sooviks lisaks töökindlusele ka kütusesäästu.
Eelneva teema olen läbi lugenud ja mulle piisab kui vahetada vint natuke kiirema vastu ja sõita 3500 pöörde peal, selle peaks sellele mootorile sobima küll.
Re: Diisel mootor paadi jaoks
Postitatud: K Aug 03, 2011 11:15 pm
Postitas karu
Tihver kirjutas:Aga selline varjant, et sellisele roostevabale soojusvahetile
soojusvaheti%20ok.jpg
keevitada roostevaba kast ümber, nii et torust käib läbi jahutusvedelik ja kastist merevesi. Konkreetne toru omab 1,3m2 seinapinda. Välja tuleva vee laseks läbi mootori väljalaske torustiku merre ja ilmselt annaks peale turbot jäävat torustiku sellega ka jahutada.
Mootoriks tahaks paadile paigaldada Merzedes Benz OM603-952 R6 3.0TD 108kW.
Originaalis on peal Volvo B20 R4, mis paadi versioonina oli 130HP. Kuna aga mootori plokk ja plokikaas on auto pealt pärit, siis hetkel üle 100HP see kindlasti ei ole, pigem vähem. Samale paadile on paigaldatud ka Volvo B30 R6 mootorit, aga sooviks lisaks töökindlusele ka kütusesäästu.
Eelneva teema olen läbi lugenud ja mulle piisab kui vahetada vint natuke kiirema vastu ja sõita 3500 pöörde peal, selle peaks sellele mootorile sobima küll.
Selle vajaliku jahutuse pinna pead ise välja arvutama aga põhimõtteliselt selline roostevabast toru peaks sobima küll. Mis puutub aga üleüldse mootori vahetusse siis kõigeõigem on asi ise ära proovida ja tulemuse (ka ebaõnnestunud) infot teistega jagada. Mul muide sama töö pooleli, mootor peal, nüüd jahutuse teema kohe päevakorras.
Kas sellist pildil näidatud roostevabatoru muidu on kuskil rohkem saada?
Re: Diisel mootor paadi jaoks
Postitatud: N Aug 04, 2011 9:10 am
Postitas Tihver
Re: Diisel mootor paadi jaoks
Postitatud: K Aug 10, 2011 11:20 am
Postitas Tihver
Leidsin veel sellise lehe, siin väga suur valik marineerimis tooteid. Hea koht kust ehitamiseks ideid ja juppe leida.
Re: Diisel mootor paadi jaoks
Postitatud: R Aug 12, 2011 2:58 am
Postitas Bytewize
Paadi mootorit vaja?
Pane Cherokee/Gr.Cherokee VM 2.5 TD, see ju ongi paadi oma
