4. leht 7-st
Postitatud: K Juun 02, 2010 1:55 pm
Postitas ibra
Mida kõike tahetakse paaki toppida.Ei tea ,kas mõni mees vanade ajalehtede peal ei ole proovinud sõita?Muide ,Jaapanlased on ehitanud mootori mis töötab kivisõetolmu peal. Aga samas võiks ka puutolmu peal proovida .Lihvid põranda ära ja kallad tolmu paaki - tuus.
Postitatud: K Juun 02, 2010 3:04 pm
Postitas alr
Bensunuusutajate kadedus

Turbomootorisse ma tõesti ei topiks aga vabalthingav diisel Transit lasi 2 aastat ilma ühegi mureta õli-diisli seguga. Õli oli muuseas kasutatud fritüüriõli, mis sukast läbi filtreeritud, kuid sellest hoolimata läks paaki ka mõned friikartuli jms puru. Ikka jahvatas kõik läbi

Postitatud: N Juun 03, 2010 11:22 pm
Postitas PARUN
Nii, pole küll otseselt teemaga seotud, kuid kaudselt küll.
Kas tehnilist puhast piiritust võib otse bena õgarditest autode paaki kallata ja sõita muretult?
Postitatud: R Juun 04, 2010 8:12 am
Postitas RAMBO
PARUN kirjutas:Nii, pole küll otseselt teemaga seotud, kuid kaudselt küll.
Kas tehnilist puhast piiritust võib otse bena õgarditest autode paaki kallata ja sõita muretult?
piiritust..ei tea aga propanooli võid küll bensiini hulka panna.
Postitatud: E Juun 21, 2010 9:54 am
Postitas Tom 73
Tere. Kui keegi peaks Rohuküla kandis olema toiduõlist huvitatud, siis sealse sadama kohviku asjapulgad sooviks seda ära anda. Kontakte ei tea, tuleb lihtsalt läbi astuda.
Postitatud: E Juun 21, 2010 11:19 am
Postitas karu
RAMBO kirjutas:PARUN kirjutas:Nii, pole küll otseselt teemaga seotud, kuid kaudselt küll.
Kas tehnilist puhast piiritust võib otse bena õgarditest autode paaki kallata ja sõita muretult?
piiritust..ei tea aga propanooli võid küll bensiini hulka panna.
Piiritust võib lisada küll, E85 ju ongi piirituse ja bensiini segu.
Postitatud: E Juun 21, 2010 12:45 pm
Postitas ibra
karu kirjutas:RAMBO kirjutas:PARUN kirjutas:Nii, pole küll otseselt teemaga seotud, kuid kaudselt küll.
Kas tehnilist puhast piiritust võib otse bena õgarditest autode paaki kallata ja sõita muretult?
piiritust..ei tea aga propanooli võid küll bensiini hulka panna.
Piiritust võib lisada küll, E85 ju ongi piirituse ja bensiini segu.
See on bioetanool E85 ,aga selle kütuse jaoks on vaja flexi fuel mootoriga autot.
Postitatud: E Juun 21, 2010 1:44 pm
Postitas karu
ibra kirjutas:karu kirjutas:RAMBO kirjutas:
piiritust..ei tea aga propanooli võid küll bensiini hulka panna.
Piiritust võib lisada küll, E85 ju ongi piirituse ja bensiini segu.
See on bioetanool E85 ,aga selle kütuse jaoks on vaja flexi fuel mootoriga autot.
Nii ja naa, saab ka tavaautos kasutada kui autot natukene modida, mängides surveastmega, vahetades kütusetraktis olevaid 'torusid' jne, ehk ei midagi ulmelist, enamik Brasiilias olevatest autodest sõidab kas puhta piiritusega või bensiini ja piirituse seguga, sealse elatustasemega õigest Flexi fuel autost aga ei tea enamik midagi.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=22833
Postitatud: K Juun 23, 2010 1:50 am
Postitas PARUN
Tegin väiksemat sorti loomkatse:
Ostsin esimese ettejuhtuva odavaima õli (ostetud maxima'st 15 eeki ja mõni kopka peale), ühendasin otse lühikese voolikujupiga pumbale järgi ja käima. Igastahes käis ja mitte kehvemini kui diisliga. Eks toimus ka väike segunemine diisliga kuid ülekaalus ikkagi õli.
Õli ise toodetud sojaubadest.

Postitatud: K Juun 23, 2010 9:52 am
Postitas v6sa
Seda, et sooja ilmaga diiselmootor pelga õliga käib, me juba teame.
Täna käib vaidlus selle üle, kas, kui palju ja mida see õli rikub.
Kindlasti on teada, et õli leotab lahti kogu pasa, mis on paaki ja torustikku kogunenud. Samuti sööb ära vanemad kummitihendid ja -voolikud.
Samuti väheneb natuke mootori võimsus ja vastavalt suureneb kütusekulu.
Samad tähelepanekud on minulgi (ridapump, vabalthingeldav mootor OM602.912) 150 liitri õli põletamise järel. Mootor käib pehmemalt, suitseb vähem külmalt, heitgaaside lõhn on mahedam ning mootori iseloom on uimasem.
Kusjuures efekt ilmeb juba 25% segu korral (ehk veerand õli/kolmveerand tanklast ostetut).
Päris puhta õliga ma pole veel sõitnud - hommikud on jahedad ja õli filtreeritavusprobleemid madalatel temperatuuridel on kurb fakt.
Uuemate mootorite puhul, mida juhib elektroonika, pole teada, kuidas tarkvara reageerib oodatust erinevalt reageeriva mootori korral. Avariireiimi minek on üsna ootuspärane - kui ikka seadeparameetrite alusel paika keeratud toide ei anna tulemuseks oodatud näite, siis peab elektroonika appi karjuma hakkama.
Kuna kõik täna toodetavad mootorid peavad vastama saastenormidele, siis tahavad mootorivalmistajad minna kindla peale ja ei anna luba suvaliste kokteilide kasutamiseks - siis on mootoritel raskusi isegi TIER3 nõuete täitmisega, rääkimata kohe-kohe jõustuvatest TIER4 nõuetest. Ning ega need Sinivedelike lisamisedki kokteili puhul oodatud tulemust pruugi anda.
Kuid näiteks MB puhul on julgemad katsetanud ka CDI-mootorite töötamist. Peale soojendusega filtri paigaldamist on läbitud edukalt kümneid tuhandeid, kuid lõpuks on ikkagi tekkinud arusaamatud mootoriprobleemid, mida ei saa otsezselt siduda kasutatava kütusega, kuid milles seda ka välistada ei saa.
Postitatud: K Juun 23, 2010 7:00 pm
Postitas kpihus
Väike fakt ajaloost. Kui herr Diesel leiutas diisel mootori, siis ehitas ta selle töötama pähkli õliga. Aga kuna juhuse tahtel tol hetkel nafta ei maksnud suurt midagi (paar taala barrelist AFAIK) siis oli odavam naftat põletada.
Re: toiduõliga sõitmine
Postitatud: T Mai 17, 2011 12:19 am
Postitas martinkark
Kaevan ka siin vana teemat...
Ma siin olen oma sierraga loomkatseid teinud, proovisin toidu, vanat hüdro jms õli. Pea aasta hiljem, kordamööda siin tavadiisliga ja alternatiivkütustega sõitnud, siis ära on tahmanud pihustid, mis väljendub selles et jõudu pole, tühja käruga sõites üle 80ne minna ei jaksa. Igasugu vana õli sisse pannes suhtes 20liitrit vanat hüdroõli metsaveotraktorist(puhas) ja 6l tanklakütet. Kiirendab normaalselt, ja tööle läheb kenasti, aga kuskil 80 ja kiiremini sõites hakkab jõnkse sisse viskama, vahel tihedamini vahel harvemini.
Põmst kõik on nagu venemasinatega sõitmisel, kellel käed otsas on, võib sõita, aga muudel vendadel ei maksa.
BTW kas keegi teab kus sellist kütusefiltrit saaks, millel see soojendus ka on. St mis ühendatakse auto jahutustorustikku?
Re: toiduõliga sõitmine
Postitatud: T Mai 17, 2011 7:59 am
Postitas PARUN
Pihustit thmab pikapeale jah, kui üle pingutad vana õli osakaaluga, Vana õliga ei kannata sõita näiteks audi 100, millel aat mootor peal, seal pihusti viie väikse auguga ja võtab õige kergesti kinni need,
Kui nüüd võtta kõrvale koheselt caddy, hilux, millel on pihusti ühe auguga, siis seal suht suva, lõõb läbi kõik, teiseks, kui see ots lähebki pekki, mis siis, nagunii ei maksa midagi
Re: toiduõliga sõitmine
Postitatud: T Mai 17, 2011 8:54 am
Postitas raulex
Nissan Terrano 2,7 TDI mootor töötab hästi kuni 35% hüdroõli sisaldusega kütusega.50 % segu korral on tunda mootori erksuse vähenemist.
Mingeid anomaaliaid mootori töös täheldanud ei ole.Hüdroõli seguga sõidetud ca 10 000 km.
Re: toiduõliga sõitmine
Postitatud: T Mai 17, 2011 11:18 am
Postitas kpihus
Toiduõliga sõitmiseks on välja töötatud peened süsteemid, et mootorit säästa:
http://www.greasecar.com/products