4. leht 5-st

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: P Aug 18, 2013 5:36 pm
Postitas ibra
Pilt T-40,T-25,MTZ mootorisoojendus õli väljalase korgi asemele.

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: N Aug 29, 2013 5:25 pm
Postitas Pomo

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: N Aug 29, 2013 6:31 pm
Postitas ibra

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: E Jaan 05, 2015 3:18 pm
Postitas elmarm
pimeroolis kirjutas:Minu autul 1.3kW plokisoojendi tehasest paigaldatuna. Ameeriklasena muidugi 110V. Noh dioodi abiks võttes sai sobitatud kohaliku võrguvooluga. Kuna kortermajas see voolu võtmine lõpeb tavaliselt muude elanike protestiga siis väga tihti ei kasuta. Kõvemate pakastega siiski olen kasutanud, peab auto kuskil mujale viima lihtsalt selleks. Aga effekt märgatav, 2 tundi sooja ja see 432kg kaaluv mootorimürakas käivitub niikui palmi alt. Ja sooja hakkab ka puhuma suht kähku. Nii et palju ei ole vaja koha peal müristada. Muidugi Webasto teeks tera, mis soendab nii mootori kui ka salongi.
Olen samasuguse probleemi ees. Minu ameeriklasel ka 110V ja 1KW. Kahjuks ei leia kusagilt sellist 220V-st.
Kas 600W-ne soojendab 7,3 liitrise diisli ära? Aga see pole ka selline, vaid on ainult nagu kork. Spiraali pole nähagi :(
Kui ei, siis millise dioodi eelkõneleja abiks võttis?

Originaal selline
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: E Jaan 05, 2015 4:52 pm
Postitas ibra
Spiraal on sul ikka tavaline, aga ainult 110V. Katsu hankida konverter 220/110V. Midagi sellist. http://www.ebay.com/itm/1600-Wt-220V-to ... 1298225001

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: E Jaan 05, 2015 5:06 pm
Postitas Pomo
sura 220 sisse, ajab 2x kiiremini keema :P
või põleb maha?

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: E Jaan 05, 2015 8:35 pm
Postitas pimeroolis
no ilmselt ei aja, kaitsmed põlevad või kärgatab see element ja sooja ikka ei saa. Otsisin ka sellist 220V sinna auku sobivat. Aga olid ka vist miskised 600W. Noh eks see ka soendab muidugi aga võtab ilmselt rohkem aega. No peaks kasutama sellist 300V ja vähemalt miskine 12-15A kestvat dioodi. Paned selle ühe juhtme vahele, soovitav faasi ja toimib. Võib ka võimsamaid dioode kasutada, kuumenevad vähem. No see nn poolperiood alaldi ei tõmba pinget päris 110V peale, jääb koormatuna miskine 120...V aga ega sa teda kogu ööks niikui nii keema ei pane. Jälgi et ei lülitaks juhtmeid auto massi kaudu. Ikka omaette juhtmed. Ise tegin sellise väikse boxi selle dioodiga pikendusjuhtme otsa. Siis ei jää see kapoti alla, noh ohutuse mõttes. Ja kasutasin sellist http://www.eandc.ru/catalog/detail.php?ID=4895 :lol: mille leitsin omal garaazist miskisest vene ajast jäänud asjade hulgast. See on kunagi militaartehnikas kasutusel olnud detail. Natuke kolakas on :oops: aga ajab asja ära. Arvan et näiteks oomipoest saad sinna sobivaid. Räägi kindlasti mille jaoks kasutad muidu pakuvad ehk mingeid SMD versioone

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: E Jaan 05, 2015 8:59 pm
Postitas tarmo
Veel oleks variant leida teine samasugune spiraal, panna teise külmakorgi auku ja siis jadamisi 220V. Efektiivsus peaks paremgi tulema, kuna 2 spiraali.

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: T Jaan 06, 2015 6:58 am
Postitas LRD110
Kõige lihtsam variant 220v ahelasse diood (10A vähemalt) järjestikku vahele. Jääb poolperioodi 100...110v.
Aga ainult küttekehale , mitte mujale.

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: T Jaan 06, 2015 11:14 am
Postitas elmarm
Juhul kui 600w augu poolest sobib, kas soojendab 7,3 liitrise diisli ära?

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: T Jaan 06, 2015 12:57 pm
Postitas martineez
No mina tegin ise plokisoojenduse. Torupoest on saada kõik vajaminevad jubinad ning juurde tuleb osta suvaline tsirkulatsiooni pump. Ise kokku kruvides on selle maksumus ala 70 euri koos pumbaga. Kõik jupid on vahetatavad ning võimsus on tõstetav kuni 2500 w. Tegemist on täisautomaatse lahendusega- hoiab ise etteantud temperatuuri. Tõsi küll-asi on pisut suurem kui valmislahendus poest aga mulle meeldivad rauast asjad ning võimalus vahetada konkreetselt katki läinud detail. Mitte kogu seade nagu tänapäeval kombeks.

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: T Jaan 06, 2015 1:41 pm
Postitas pimeroolis
elmarm kirjutas:Juhul kui 600w augu poolest sobib, kas soojendab 7,3 liitrise diisli ära?
No eks see oleneb kui keerulise asja peale tahad minna. See dioodi systeem toimib kenasti, ei pea neid korke avama ja jahutusvedelikke lutrama. See kahe elemendi mõte ei ole ka paha. No see 600W element muidugi teeb ka sooja, võtab rohkem aega lihtsalt. Rohkem ikka niikui sõiduautu mootorile mõeldud. Endale tegin sellise karbi kus see jänkki pistik küljes nii, et auto küljest ei muutnud midagi. Et oleks võimalikult lihtne, dioodile jahutus ei olnud vaja. Miskine paar tundi ja läheb ilusti käima ja tuleb kohe sooja ka. Ja ega see jahutusvedelik tegelt seda kogu öö keetmist eriti ei salli, noh ega ta nüüd keema lähe aga seal elemendi ümbruses kihab küll. Noh need vinkelmootorid lähevad muidugi külmalt iga ilmaga käima, kui kõik korras on. Aga eks ta mootori tervisele kasulik ja mugavam ka. Mis autuga tegemist? Seda lõdviku systeemi juttu ei oska komenteerida, yotadele neid pannakse, ehk soendab midagi selle mootori puhul :roll: siis reas 4 puhul. Selle 7.3 puhul natuke kahtlane, vajab ilmselt miskist pumpa ka... Noh tundub liiga keeruline lihtsa asja jaoks.

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: T Jaan 06, 2015 2:07 pm
Postitas elmarm
Auto on Ford F-250 XLT 7.3 TDI
Mootor juppideks. Ootan veel uusi kolvirõngaid ja plokikaani lihvimisest. Saaled, nukkvõll ja muud asjad käes. Praegu hea igale poole ligi saada. Päris hea muidugi kaks kõrvuti nagu Tarmo pakkus aga ega sellist teist 110v võtta kohe pole. Liskas veel juhtmed jne. Võib-olla jään siiski 600v juurde juhul kui täpselt auku istub.

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: T Jaan 06, 2015 2:24 pm
Postitas pimeroolis
Nujah, korralik tööloom :D Aga siis sul muidugi hea ligipääs asjadele ja kui on veel kabiin maha tõstetud siis ju lausa lust. Noh kui leiad täpselt auku sobiva junni, siis eks see 600W ajab ka asja ära ma arvan. Pead vajadusel lihtsalt natuke varem kütmisega alustama, kui vajadus tekib.

Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Postitatud: T Jaan 06, 2015 8:02 pm
Postitas tarmo
Defa ja teiste sarnaste puhul on rusikareegel see, et soojendab jahutusvedeliku +50 kraadi võrra. Et kui õues -15C, siis kuskil +35C peale võiks ta minna.

Aga ideeliselt kui panna "väikse ringi" voolikute vahele soojendi, ehk siis salongi radika ahelasse ning tsirkulatsioonipump ka lisaks, siis piisava võimsuse puhul peaks saama parima tulemuse. Sama moodi toimivad ju ka Webasto ja teised sellised ning need kütavad ikka tunduvalt rohkem, kui +50C.
Sellest veel järgmine samm oleks panna salongi ventikas ka samal ajal tööle, siis kütab salongi ka soojaks.