4. leht 7-st
Postitatud: R Okt 21, 2005 8:05 am
Postitas usajansa
ma võtan sõjaväesillad oma bussilt ja panen villisele alla.seega pean hakkama ikkagi ise aretama neid piduri vimbulaid.kuna ma olen usakatega tegelenud suurema osa oma tööst ja vabast ajast siis vaatan vast midagi nende kyljest.taurusel on esimesed supportid ja klotsid piisavalt suured ja kinnitusi tuleb hakata ikkagi ise välja mõtlema jääb see ketaste soetamise variant ja siis tuleb nende järgi edasi aretada.taha niva ketas on paraja suurusega kyll.kysimus ,misyles tuli on seoses vedrustusega.esialgu mõtlesin,et teeks keerd vedrude peale ,kuid mingi vene saidi peal leidsin variandi ,kus oli pandud lisaks lehtedele ka keerdvedru keskele.eesmärk oli neil stabiilsust maanteel parandada.mis keegi selle kohta arvab?minu eesmärk on edukalt sõita nii metsas ,kui asfaldi peal ja plaan ikkagi tarbesõiduk ehitada,mis peaks igasugu situatsioonides vastu.kiirusi aretama ja kiirendusvõistlustel osalema hakata ei plaaniks.seda tehtud kyll ja olgem ausad ,on kindlasti paremaid modifikatsioone .
veel on idee,et vahetada kardaanidel kardaaniristid poolassi otste vastu,peaks paranema ju liikumis skaala või?eks neid uitmõtteid ikka liigub
Postitatud: R Okt 21, 2005 9:11 am
Postitas jr
Poolassi ots kardaaniristiks...
Kas on mõtet? Sillakäik ju niikuinii olematu originaalis ja isegi 20cm+ tõstega kärab originaalrist küll veel. Vähemalt meie UAZ'il on vastu pidanud. Aga et oma ehitushuvi rahuldada, siis lase aga käia. On isegi selle pärast igast vigureid meisterdatud.
Postitatud: R Okt 21, 2005 10:14 am
Postitas usajansa
kas myra ja vibratsioon ei vähene?
Postitatud: R Okt 21, 2005 10:16 am
Postitas jr
usajansa kirjutas:kas myra ja vibratsioon ei vähene?
Kuna oma UAZ'l keerasime sillapoolse kardaaniristi nurgaks 0 kraadi tõste jooksul, siis ei ole sõidu ajal mitte mingit vibra.
Siit lugemist kardaaninurga kohta:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=882
Postitatud: R Okt 21, 2005 10:48 am
Postitas usajansa
vist on mõtekas jääda vedru ja silla vahelise kiilu kujulise ploki juurde ja panna kardaaaniristid korralikud.ma kunagi oma k5 blazerile panin 4" tõstesarja ,mis koosnes siis uutest esivedrudest ja tagumistest kiilukujuga klotsidest ning pikematest amortidest.toona ma mõtlesin poolassi jointide peale ,kuna saku safaril suutsin kardaaaniristi lõhkuda just tänu silla ja vahekasti nurga fyysilisele suurendamisele läbi oma lolluse.toona arvasin ,et otsad on vast paendlikumad ja andestavamad sellise ekstreemse situatsiooni tarbeks,kuid kus tõde paikneb ...
uaz i tõsta tahaks just sildadest ,kas siis plokkidega kiige kinnituse alt või siis silla ja vedru vahelt,kuid mitte yle paari tolli.
kas keegi teab ,mis siduriketas ja korv tuleb valida ,kui panna peale fordi 2,5 l diisel.kas fordi enda oma on võimekas.transiti oma peaks vist ka scorpa mootorile taha minema või?
Postitatud: R Okt 21, 2005 11:08 am
Postitas Ain
Kuidas sa mõtled sellele Scorpio 2,5 TD-le ülejäänud käiguosa taha aretada? Mille sidurikoda, käimakast-vahekast? Endal samad mõtted järgmise vedruvankri ehitamiseks, midagi mitteteele ukerdamiseks.
Postitatud: R Okt 21, 2005 11:38 am
Postitas usajansa
tead eks ma otsin ise ka ideid kokku ,et neist siis kõige asjalikum käsile võtta.olen selle mõttega vaid paar nädalat end kiusanud.kui mingi asjaliku võimaluse otsa satun, siis kirjutan.kuid ma arvan ,et peab vast minema vahetyki ehitamise mõttele .siis käigukasti ja sidurikoja vahele.
Postitatud: R Okt 21, 2005 12:47 pm
Postitas jr
Äta plokke silla ja vedru vahele pane. UAZ vedrud on niigi pehmed ja siis on "axle wrap" veelgi hullem. Kui sedasi UAZ'l teed, siis on küll oht, et hakkab kardaaniriste murdma, just tänu läbipaindumisele vedrulehes, mis viib silla suure jõu all kardaanile geomeetriast välja. Kui paned plokid kiige ja raami vahele, siis on kohe koos nurgatõusuga ka kardaaninurk paigas ilusti.
Postitatud: R Okt 21, 2005 2:27 pm
Postitas G-69
Ain'ile ja usajansa'le:
Vaatan, see diiselmootori asi on jälle päevakorras. Proovin oma viimast juttu (eelpool) täiendada - vast leiate midagi enda jaoks.
Minul on seal otsas UAZ kast ja kütusekulu läks tavasõidul täpselt 10'ne peale (2,3D mootor, peaülekanded 37 hambaga põllumehed). 2,5D võtab 11-12.
Toyota Grown'i sidurikoda pidin seest (hammasvöö koha pealt) maha treima, kui 2,5D peale panin (Neil Peugeotidel on 3 varianti hammasvöid. Kõige väiksema hambaarvuga on kõige madalam. Tegin 2,5'le niiviivi starteritöö kergemaks).
Parandan ka eelmist juttu: "Sidurivõll tuli teha pisut lühemaks ja laagriots peenemaks - vastupidavus OK." - Sidurivõlli tegin peenemaks küll, kuna sobilikku laagrit ei leidunud aga lühemaks mitte - valisin vastavalt vaheplaadi paksuse.
Sidurikettaks panin kas Nüsa või Zuk'i oma - nii sobis siduriketta mõõt täpselt mingi Peugeot'i sidurikorviga (nuut on õige - need asjad sõitsid ju Gaz 69 mootoriga aga sidurid olid teistsugused - mõõtudelt midagi Gaz 24 kanti). Siduri survelaagri ja survelaagri puki panin mäletamistmööda Gaz 24 oma. Täpselt küll ei mäleta enam - see aretamine oli päris ammu. Point oli ilmselt selles, et Gaz 24 survelaager ja pukk on väiksemad UAZ omast ja UAZ survelaager ei oleks hakanud normaalselt lamellidel kandma.
Maha pidin sutsuke treima ka sidurikorvi lamelliotsi - need oleks muidu sidurivõlli flantsi kinni jooksnud. Ja Gaz 24 siduri survelaagri puki viilisin külgedelt mõõtu vastavalt Toyota sidurikäpale (muidugi, kui 24'ja puki sisemine mõõt on väiksem UAZ omast, tuli seegi mõõtu treida).
Üldiselt oli see üks tore loominguline töö, nagu Lego ehitus - ärge siin peljake midagi!
Neid Peugeoti XD2 mootori modifikatsioone on piisavalt palju, et leida omale sobiliku suurusega detaile (suuremad ja väiksemad sidurikorvid, raskemad ja kergemad hoorattad (ja ka paksemad ja õhemad). Nii, et jõudu Teile!
Aga kui nüüd ise peaks uuesti aretama hakkama, siis katsuksin esmalt leida õige sidurikoja. Kunagi vene ajal pandi Volgadele neid Peugeoti diisleid peale. Need olid siis küll väiksemad, kui 2,3 (vist 2,0D) - aga mootoriplokk ikka seesama 3'e poldiga sidurikojale.
Soovitan lehes kuulutada (ise kunagi kuulutasin kah aga vastas ainult üks piider, kes arvas oma koja kullast valmistatud olevat).
Ka on kusagil keskeestis mingi valutöökoda, mis valas sidurikodasid ja neil oli väidetavalt sellise koja vorm olemas (need andmed on minul kontrollimata - seda soovitati mulle siis, kui olin mootori juba peale saanud).
Veel: Nende 2,3D ja 2,5D võimsuse vahe on väga väikene. Hinna vahe aga tavaliselt väga suur. Tahan öelda, et kuigi maastur ei saa kunagi olla liiga võimas, tasub kaaluda, kumba panna!
Kasutatud 2,5D väidetavalt töötava mootori saad kätte 10 tuh ülespoole, 2,3D mootori koos sõitva Sierraga aga 3 tuh eest!
Ehitage mõnuga!
Postitatud: R Okt 21, 2005 2:32 pm
Postitas Ain
469 vanemal raamil on kiigepukid esisillal eespool ja tagasillal taha, siis saab klotsi kiigele vahele panna. Uuemal raamil on kiiged mõlemal sillal taha ja esisillale ei saa kuidagi klotsi kiigele aretada, silla ja kardaani nurk läheb hulluks. Vedru saab jäigemaks lisalehega.
Postitatud: R Okt 21, 2005 2:57 pm
Postitas Ain
Eestis sõitvaid diisel-Volgasid vaid mõni üksik järel ja müügisoleva eest küsiti 8k, aastast 78 ja 2,0d. Venes sama vana hinnaks 2kUSD. Kahjuks puudub kirjandus Volga selle mudeli kohta, et numbri järgi otsida. Praegu paigaldavad Poola Andoria diisleid ja ka nendest ei oska midagi arvata, äkki peaks Tartumaalt GAZ-i meestelt nõu küsima Gazelli diisliversioonide kohta. Vaevalt venkud selle diisli ise teinud on, aga mille koopia see siis on. Tuleb vist tõesti lehes kuulutada, aega on, plaanis see ehitus järgmisel talvel, seniks aega vidinad kokku ajada ja kava paberile panna. alustan ise sildadest ja spiraalvedrudega raamist, ketaspiduritest.
Postitatud: R Okt 21, 2005 6:27 pm
Postitas ardi
Üks tuttav müüb 2,3-st peugeoti mootorit koos exportvolga kojaga.Hinda tahtis saada vist 6000kr.Mul endal ka sama asi olemas (ja sama kallilt soetatud),kuid pole müügiks kuna ka plaan villisele peale visata.
Postitatud: L Okt 22, 2005 8:34 pm
Postitas erik
Püsikiirus kuulliigend ei kõlba, kuna kardaan teeb maanteel u. 3-4 tuhat pööret minutis. Sellised pöörded aga ei sobi, kuna liigendis toimub suur hõõrdumine ja see kuumeneb kuni kummikatte süttimiseni.
Postitatud: L Okt 22, 2005 8:41 pm
Postitas ardi
Nival(21213) ju ka peale käigukasti püsikiirusliigend,mis teeb 4-da käiguga 3800p/min 100km/h tunnikiirusel.Siiamaani pole küll aru saanud kuidas ta kuumeneb,määre püsib ilusti sees.
Postitatud: E Okt 24, 2005 8:07 am
Postitas usajansa
käisin laupäeval ostmas yht uazi ja omanikul oli teine uaz 2,5 td scorpio mootoriga .polnud fotokat käepärast ,vaid telefon mille pildid väga informatiivsed ei ole .yritan vennaga uuesti kokku saada ja teha mingisugused pildid kuidas oli paigaldatud.igati korralik töö näis olevat.ehk saab siis natuke selgust