Tähelepanu!
Esimene start on kell 11:30.
Selle kohta anname välja ka bülletääni ja helistame läbi kõik võistlejad.
Väo Hillclimb & 4x4 Offroad Show 2009
Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators
- Oliver
- offroad on külm, pime ja vastik
- Postitusi: 442
- Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Oliver Sults, TR3, 20 aastat võidu- ja lõbusõite
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
- Oliver
- offroad on külm, pime ja vastik
- Postitusi: 442
- Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Oliver Sults, TR3, 20 aastat võidu- ja lõbusõite
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
- Oliver
- offroad on külm, pime ja vastik
- Postitusi: 442
- Liitunud: T Dets 20, 2005 4:02 pm
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Parem hilja, kui mitte kunagi. Leidsin oma arvutis pressiteate, mis läks laiali peale võitlust. Panen selle ka siia arhiveerimisesks.
Väo karjääris hullasid mäkketõusjad ja 4x4 maasturid
Tekst: Katrin Kivi ja Oliver Sults
Laupäeval, 16. mail, oli Tallinna külje all asuv Väo karjäär täis kilovatte, hobujõude, adrenaliini ja motorispordile omast dramaatikat. Toimus mootorrataste mäkketõusu Eesti meistrivõistluste avaetapp „Väo hillclimb” ja maastikuautode osavusvõistlus „Low Gear Race 4 Toughbook”.
Mäkketõus
Kohal oli 36 mäkketõusjat Eestist, Soomest ja Rootsist. Käesolevast aastast on masinaarvestuses sisse viidud mõningased muudatused: kui varem toimus võistlus spetsiaal- ja standardklassis, siis tänavusest jagatakse rattad vaid mootori töömahu järgi: 0-700 cm3 ja 701 – unlimited klass.
Võistlustules olid kõik peamised favoriidid: Urmas Põldma (võistles mõlemas klassis: KTM 505 ja KTM 990 nitro), Riho Kollist (võistles mõlemas klassis: KTM 660 nitro ja Kawasaki Ninja 900), Erkki Salak (KTM 660), Billy Toomla (Honda 490); kellest nii mõnigi pidi tunnistama mõne üllatusmehe paremust. 0-700 cm3 klassis tegi väga head sõitu Hannes Leitsalu (KTM 620), kes edestas 0,2 sekundiga möödunud aasta Eesti meistrit Urmas Põldmad. Riho Kollist võidutses omakorda Leitsalu ees ühe sekundilise eduga ning võttis selle tulemusega esimese koha.
Teine üllatusmees oli Olev Illisson, keda tuntakse tema võistlusratta järgi ka Jawamehena. Illisson jäi suuremas masinaklassis Riho Kollistist maha 0,1 sekundiga tõustes nii pjedestaali III astmele. Võistluspäeva kõrgemat taset näitas vaieldamatult aga möödunud aasta Eesti meister Urmas Põldma, kes oma ca 200 hobujõulise KTMiga võitis unlimited masinaklassis Kollisti ees suisa 2 sekundiga.
Arvestust peeti ka juunioride seas, kus Tarvi Remmelgas 19 meetriga võttis esikoha Ferdinand Kruusi ees. Vaadates tulemusi poleks Tarvi ka täiskasvanute klassis viimaseks jäänud.
Elevust lisas nii mäkketõusjate kui ka pealtvaatajate seas Eesti esimene naismäkketõusja, Siiri Kuusmann, kes tegi oma sõiduga silma ette nii mõnelegi mehepojale, jättes selja taha ka Jari Andressoni, kellega sõlmiti varem kihlvedu: kes kõrgemale sõidab, see lõikab teisel patsi. Viimane aga põgenes võistlusplatsilt kohe peale võistlust ja nii päästis mees oma kiharad.
4x4 offroad Show
Maastikuautode osavusvõistluse formaat oli Baltikumis seni nägematu – toimus niinimetatud mägiralli ehk hill-rally, mis oli segatud formula-offroad elementidega ja traditsiooniliste trial-takistustega. Võistlusautod pidid läbima võimalikult lühikese aja jooksul kõik mäe peale ja selle ümbrusesse asetatud väravad, kasutades selleks soovituslikku sõidutrajektoori. Autode ja juhtide peamisteks vaenlasteks olid kell ja gravitatsioonijõud, sõpradeks ainult kapoti alla kogutud hobujõud ja roolikeeramisoskus. Kokku startis 25 autot. Vastavalt võistluse juhendile, sõitsid kõik võistkonnad kvalifikatsiooni sõitudes kokku kaks ringi, mille ajad summeeriti ning selgusid kaheksa kiiremat, kes suundusid finaalturniirile.
Kõrval asuval mäel, algasid elliminaator skeemi järgi, kell 16.15 paarissõidud. Võistluste äärmiselt pingeline käik oli täis üllatusi ja tehnilisi viperusi. Poolfinaalis olid selle ala vaieldamatud favoriidid: Vahur Romet (Carservice), Madis Agur (Kullamäe), Vaiko Püttsepp (NotBad) ja Urvo Männamaa (Off-Road Keskus). Esimese sõidupaari Carservice – Kullamäe võitja selgus 10 sekundit peale starti, kui Vahur Romet jäi sõiduvea tõttu lootusetult kinni ja pidi tunnistama kaotust. Märkimisväärne on Vahur Rometi sõidukiirus kvalifikatsiooni ringides, kui ta suutis koondajaga 5minutit ja 26 sekundit, olla järgmistest konkurentidest 30 ja enam sekundit kiirem. Poolfinaali teises sõidus, olid vastamis noorem ja vanem generatsioon, Männamaa-Püttsepp – seekord tagas edasipääsu finaali Püttseppa kogemus. Finaalsõidus olid vastamisi Madis Agur (Toyota Land Cruiser KZJ70) ja Vaiko Püttsepp (Merzedes-Benz 300GE). 40 meetrit enne finiši joont olid autod võrdsel kaugusel võidust. Püttsepale said aga saatuslikuks sõiduviga otsustaval momendil ja käigukasti omapära, mille tulemust ei õnnestunud tal enam parandada. Võitjaks tuli Madis Agur võistkonnast Kullamäe.
Motuklubi H.M.G ja Low Gear tänavad:
Veljo Haubet, Enno Korjust, Sergot ja asjalikke kopamehi Väo Paasist
Motodepoo, Motoral, Peri, Raadio Mania, Starter, Haljala Auto, Rae Valda
Mäkketõusjaid, offroadi mehi, mäemehi ja kõiki teisi, kes sündmusele kaasa aitasid
Pealtvaatajaid
Väo karjääris hullasid mäkketõusjad ja 4x4 maasturid
Tekst: Katrin Kivi ja Oliver Sults
Laupäeval, 16. mail, oli Tallinna külje all asuv Väo karjäär täis kilovatte, hobujõude, adrenaliini ja motorispordile omast dramaatikat. Toimus mootorrataste mäkketõusu Eesti meistrivõistluste avaetapp „Väo hillclimb” ja maastikuautode osavusvõistlus „Low Gear Race 4 Toughbook”.
Mäkketõus
Kohal oli 36 mäkketõusjat Eestist, Soomest ja Rootsist. Käesolevast aastast on masinaarvestuses sisse viidud mõningased muudatused: kui varem toimus võistlus spetsiaal- ja standardklassis, siis tänavusest jagatakse rattad vaid mootori töömahu järgi: 0-700 cm3 ja 701 – unlimited klass.
Võistlustules olid kõik peamised favoriidid: Urmas Põldma (võistles mõlemas klassis: KTM 505 ja KTM 990 nitro), Riho Kollist (võistles mõlemas klassis: KTM 660 nitro ja Kawasaki Ninja 900), Erkki Salak (KTM 660), Billy Toomla (Honda 490); kellest nii mõnigi pidi tunnistama mõne üllatusmehe paremust. 0-700 cm3 klassis tegi väga head sõitu Hannes Leitsalu (KTM 620), kes edestas 0,2 sekundiga möödunud aasta Eesti meistrit Urmas Põldmad. Riho Kollist võidutses omakorda Leitsalu ees ühe sekundilise eduga ning võttis selle tulemusega esimese koha.
Teine üllatusmees oli Olev Illisson, keda tuntakse tema võistlusratta järgi ka Jawamehena. Illisson jäi suuremas masinaklassis Riho Kollistist maha 0,1 sekundiga tõustes nii pjedestaali III astmele. Võistluspäeva kõrgemat taset näitas vaieldamatult aga möödunud aasta Eesti meister Urmas Põldma, kes oma ca 200 hobujõulise KTMiga võitis unlimited masinaklassis Kollisti ees suisa 2 sekundiga.
Arvestust peeti ka juunioride seas, kus Tarvi Remmelgas 19 meetriga võttis esikoha Ferdinand Kruusi ees. Vaadates tulemusi poleks Tarvi ka täiskasvanute klassis viimaseks jäänud.
Elevust lisas nii mäkketõusjate kui ka pealtvaatajate seas Eesti esimene naismäkketõusja, Siiri Kuusmann, kes tegi oma sõiduga silma ette nii mõnelegi mehepojale, jättes selja taha ka Jari Andressoni, kellega sõlmiti varem kihlvedu: kes kõrgemale sõidab, see lõikab teisel patsi. Viimane aga põgenes võistlusplatsilt kohe peale võistlust ja nii päästis mees oma kiharad.
4x4 offroad Show
Maastikuautode osavusvõistluse formaat oli Baltikumis seni nägematu – toimus niinimetatud mägiralli ehk hill-rally, mis oli segatud formula-offroad elementidega ja traditsiooniliste trial-takistustega. Võistlusautod pidid läbima võimalikult lühikese aja jooksul kõik mäe peale ja selle ümbrusesse asetatud väravad, kasutades selleks soovituslikku sõidutrajektoori. Autode ja juhtide peamisteks vaenlasteks olid kell ja gravitatsioonijõud, sõpradeks ainult kapoti alla kogutud hobujõud ja roolikeeramisoskus. Kokku startis 25 autot. Vastavalt võistluse juhendile, sõitsid kõik võistkonnad kvalifikatsiooni sõitudes kokku kaks ringi, mille ajad summeeriti ning selgusid kaheksa kiiremat, kes suundusid finaalturniirile.
Kõrval asuval mäel, algasid elliminaator skeemi järgi, kell 16.15 paarissõidud. Võistluste äärmiselt pingeline käik oli täis üllatusi ja tehnilisi viperusi. Poolfinaalis olid selle ala vaieldamatud favoriidid: Vahur Romet (Carservice), Madis Agur (Kullamäe), Vaiko Püttsepp (NotBad) ja Urvo Männamaa (Off-Road Keskus). Esimese sõidupaari Carservice – Kullamäe võitja selgus 10 sekundit peale starti, kui Vahur Romet jäi sõiduvea tõttu lootusetult kinni ja pidi tunnistama kaotust. Märkimisväärne on Vahur Rometi sõidukiirus kvalifikatsiooni ringides, kui ta suutis koondajaga 5minutit ja 26 sekundit, olla järgmistest konkurentidest 30 ja enam sekundit kiirem. Poolfinaali teises sõidus, olid vastamis noorem ja vanem generatsioon, Männamaa-Püttsepp – seekord tagas edasipääsu finaali Püttseppa kogemus. Finaalsõidus olid vastamisi Madis Agur (Toyota Land Cruiser KZJ70) ja Vaiko Püttsepp (Merzedes-Benz 300GE). 40 meetrit enne finiši joont olid autod võrdsel kaugusel võidust. Püttsepale said aga saatuslikuks sõiduviga otsustaval momendil ja käigukasti omapära, mille tulemust ei õnnestunud tal enam parandada. Võitjaks tuli Madis Agur võistkonnast Kullamäe.
Motuklubi H.M.G ja Low Gear tänavad:
Veljo Haubet, Enno Korjust, Sergot ja asjalikke kopamehi Väo Paasist
Motodepoo, Motoral, Peri, Raadio Mania, Starter, Haljala Auto, Rae Valda
Mäkketõusjaid, offroadi mehi, mäemehi ja kõiki teisi, kes sündmusele kaasa aitasid
Pealtvaatajaid
Oliver Sults, TR3, 20 aastat võidu- ja lõbusõite
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad
Orienteerumiseks vajaliku arvuti leiad siit: https://supervivent.eu/offroad