CaveMan kirjutas:
Kuna auto on upgrade saamas siis googeldasin ja uurisin vintsimse kohta. Kõik õpetused toonitavad, et oluline on panna vintsimise ajal trossi peale raskem kalts või midagi sellist, et kui midagi järgi annab, siis see leevendaks trossi tagasi lendamist. Samuti soovitatakse trossist eemale minna....
...Korra olen ka näinud, kui tross konksu juurest katkes ja jäi sinnasamma lebama nagu surnud madu.
Praktikale tuginedes, kus on tegelik tõde? Kas on olnud juhuseid, kui keegi on katkenud liini tõttu tõsisemalt viga saanud. On vigastuse oht pigem teoreetiline või ... ?
...
Õnneks on üks punt mehi sellised asjad juba järele proovinud:
http://mythbustersresults.com/episode62
Nad üritasid küll sea lihakeha pooleks lõigata, mis ei õnnestunud, aga mäletamist mööda, ei jäänud purunenud tross küll maha vedelema, vaid andis päris valusa laksu. Kõik sõltub asjaoludest.
Lapsepõlvest on ere mälestus sellest, kuis 150m trossiliiniga veeti välja kabiini katuseni sisse vajunud lint traktorit. Trossi rebendes, oli trossi sihis ka 5m laiune siht võsast puhas, päris pikalt. Hetk enne oli üks jonnakas mammi just üle trossi roninud.
Vintsimisel ainult käsipidurile (2-le rattale?) lootma jääda on jumetu.
Iseküsimus, et el. vintsi puhul on soojalt soovitatav mootor käima jäta, et hiljem mitte ise abi vajada.
Kui raskem tõmme, siis ei pea ka 4 pidurdatud ratast. Variandid mida ise oleme kasutanud: palk rataste ette, esiotsapidi puu tüve taha, köis stange konksu külge, teine ots auto alt läbi ja puu külge kinni. miks just nii? Et mitte keret pikemaks venitada, nagu kuuldavasti mõnel korral juhtunud.