4. leht 7-st

Postitatud: P Mai 09, 2010 11:45 am
Postitas Külahull
tarmo kirjutas: Ei tulene midagi sellest. Lihtsalt USAs ei ole seda 3,5 tonni piirangut.
Näiteks Dodge RAM 1500 registrimass on nõks üle 3 tonni (igati B-kat auto). Tehas aga on lubanud ca 4 tonnist haagist. Eestis arusaadavalt pannakse 4 asemele 3,5. C kategooriast aga ei ole mingit juttugi.
Siis ei saa sa ju isegi 750kg vedada "b" katiga.

Postitatud: P Mai 09, 2010 12:58 pm
Postitas AsTroSS
Külahull kirjutas:
tarmo kirjutas: Ei tulene midagi sellest. Lihtsalt USAs ei ole seda 3,5 tonni piirangut.
Näiteks Dodge RAM 1500 registrimass on nõks üle 3 tonni (igati B-kat auto). Tehas aga on lubanud ca 4 tonnist haagist. Eestis arusaadavalt pannakse 4 asemele 3,5. C kategooriast aga ei ole mingit juttugi.
Siis ei saa sa ju isegi 750kg vedada "b" katiga.
Kerghaagis on eraldi teema :roll:

Postitatud: P Mai 09, 2010 1:56 pm
Postitas samodelkin
tarmo kirjutas: Seleta nüüd palun ära, mis moodi võimaldab AUTO passis suurima lubatud haagise massi vähendamine sõita ilma E-kategooriata? Ma ei usu, et seda üldse tehakse ARK-s. Küll aga saab vähendada auto või haagise registrimassi.

Ei tulene midagi sellest. Lihtsalt USAs ei ole seda 3,5 tonni piirangut.
.
Minu info põhineb vahetul suhtlemisel ARK'i tehnilise osakonnaga, perioodist, kui ise endale käru ehitasin.
Kui auto + haagise t ä i s m a s s i d e summa ei ületa 3500kg, siis pole nõutav ka “BE” kategooria. See käib kõigi nende veneaegsete “suveniirkärude” kohta.
“B”kategooria alla kuuluvad autod kuni 3500kg t ä i s m a s s i g a
“C”kategooria üle 3500kg
Euroopa seaduste järgi ei tohi haagise m a s s ületada auto t ä i s m a s s i.
USA seadusi ei tunne, kuid olen kohanud ka selliseid USAkaid, millel on kandevõimet, teadaolevast tehase omast, vähendatud nii, et temaga saaks “B”kategooriaga sõita. Sama tehti ka meie ARKis haagistega ja haagiste kohta.
Väga levinud oli selliste maasturite kandevõime, ehk siis t ä i s m a s s i vähendamine sõjaväe autodel, kuna poistel polnud muidu nendega lubatud sõita. Nüüdseks on need masinad juba, läbi oksjonite, erakätesse sattunud, kuid andmed kindlasti muutmata.

Ei näe erilist põhjust suurema vaidluse tekitamiseks, ega enda “õiguse” tõestamiseks. Auto-motofoorumist alalõigust /uunikum/, aga kindlasti ka mujalt foorumitest, on võimalik leida kasutaja, nimega “indreksirk”, kes minu andmetel on just liiklusjurist. Temalt saab alati küsida järgi, milline juriidiline vahe on massil ja täismassil, ning kus siin “konks” peitub!
Aga see konks võib vahel üsna suureks osutuda...!

Postitatud: P Mai 09, 2010 2:41 pm
Postitas Külahull
Mulle on millegipärast jäänud mulje, et kui autorongi kooslus ületab 3500 kg, siis läheb e katti vaja.
Näiteks auto kaalub 2.9 t ja tahad vedada kerghaagist kaaluga 750 kg, mis teeb kogumassiks 3650 kg! Ja tehakse trahvi!
Samas väide, et kokku ei tohi olla üle 3500 kg ja siis ei ole e katti vaja, on inimeste eksitamine. Näiteks sõidan autoga 1500kg. Vaja vedada haagist kaaluga ka 1500 kg, mis teeb kokku 3t.Ilmselgelt läheb asi "e" kategooria alla, kuna haagis on raskem kui 750 kg.
Asja võiks kokku võtta nii, et auto+haagise registrimass ei tohi olla suurem kui 3500 kg, millest haagise registrimass ei ületa 750 kg. Siis ei ole vaja "e"katti.

Postitatud: P Mai 09, 2010 2:55 pm
Postitas samodelkin
Konks ju selles peitubki, et mõnedel juhtudel tuleb arvestada t ä i s m a s s i g a ja mõnel juhul m a s s i g a. Ja mõnikord nende erinevaid kombinatsioone liita!
"paragrahv" on kahe otsaga ja väga kõver.
Just sellele tahtsingi oma selleteemalises postituses viidata, et asjad ei ole seaduses mitte üheselt võetavad...

Postitatud: P Mai 09, 2010 3:03 pm
Postitas Külahull
samodelkin kirjutas:Konks ju selles peitubki, et mõnedel juhtudel tuleb arvestada t ä i s m a s s i g a ja mõnel juhul m a s s i g a. Ja mõnikord nende erinevaid kombinatsioone liita!
"paragrahv" on kahe otsaga ja väga kõver.
Just sellele tahtsingi oma selleteemalises postituses viidata, et asjad ei ole seaduses mitte üheselt võetavad...
Registrimass on üheselt mõistetav teema kõigile. Ei loe hetkemass. Kui vean tühja haagist registrimassiga 1500 kg, mille tühimass on 700 kg, siis ma ei tohi seda haagist vedada b katiga.

Postitatud: P Mai 09, 2010 3:16 pm
Postitas samodelkin
Õigus! Nii on lubade puhul.
Aga kui vead, seda sama tühja haagist, autoga, mille passis on lubatud 750kg siis võid vedada, kui aga sinna üle 50kg peale paned, siis ei või! Siin tuleb juba mängu mass ja täismass
Isiklik kogemus tee peal politseiga! Neil võittis ka tükka aega enda autos istumist, enne, kui "lamp põlema" läks!
Oleksin nendega nõustunud, oleksin riigikassat täitnud...

Postitatud: P Mai 09, 2010 4:32 pm
Postitas AsTroSS
Siin on lõik määrusest,et oleks mille üle vaielda:

Kood 1303. Mootorsõiduki haakes veetava või pukseeritava sõiduki lubatud suurim tegelik mass

Nõuded: 1) ühelgi juhul ei ole lubatud ületada veduki valmistaja poolt määratud vedukiga veetava haagise lubatud suurimat massi;
2) M1 ja N1 kategooria veduki haakes on lubatud vedada O1 või O2 kategooria kesktelghaagist. M2 ja M3 kategooria veduki haakes on lubatud vedada kesktelghaagist või kaheteljelist täishaagist. Haagise lubatud suurim tegelik mass on:
a) pidurita haagise korral 0,75 tonni või 0,5 veduki tühimassi, kusjuures aluseks tuleb võtta väiksem väärtus;
b) piduriga haagise korral veduki registrimass või M1G ja N 1G kategooria veduki korral 1,5-kordne veduki registrimass, kuid mitte üle 3,5 tonni, v.a M3 kategooria I klassi veduki korral;
c) M3 kategooria I klassi veduki korral, kui kaheteljelisel bussihaagisel on ABS pidurid, 1,4-kordne veduki registrimass;
3) N 2 ja N3 kategooria veduki haagise lubatud suurim tegelik mass on:
a) pidurita haagise korral 0,75 tonni või 0,5 veduki tühimassi, kusjuures aluseks tuleb võtta väiksem väärtus;
b) piduriga haagise, v.a poolhaagise, korral 1,5-kordne veduki registrimass, v.a inertspiduriga haagise korral;
c) inertspiduriga haagise korral 3,5 tonni;
d) 2,0-kordne veduki registrimass, kui veduki kõik teljed on veoteljed;
4) mootorsõiduki või autorongi pukseerimisel peavad olema täidetud liikluseeskirja 22. peatükis toodud nõuded;



Ehk siit tulenevalt on see 3500kg piirang võrridele ..... :f

Postitatud: P Mai 09, 2010 6:32 pm
Postitas tarmo
Ei viitsi hakata kümnendat korda seda üle seletama hakata. Haagise ja veduki massidest on oksendamiseni siin foorumis jahutud ja seadusest väljavõtteid toodud. Otsing abiks.

Aga fakt on see, et vajadusel vähendatakse ikkagi registrimassi, mitte lubatud haagise massi.

Re: Piduritega haagis-mis autol kui palju

Postitatud: E Mai 10, 2010 1:58 pm
Postitas atdoom
Jeep KJ Cherokee (Liberty usas) 2002
pidurideta: 750kg
piduritega: 2500kg

Postitatud: T Mai 11, 2010 12:10 pm
Postitas eero I
tarmo kirjutas:Ei viitsi hakata kümnendat korda seda üle seletama hakata. Haagise ja veduki massidest on oksendamiseni siin foorumis jahutud ja seadusest väljavõtteid toodud. Otsing abiks.

Aga fakt on see, et vajadusel vähendatakse ikkagi registrimassi, mitte lubatud haagise massi.
Parandaks, vähendatakse täismassi mille tulemusena saadakse registrimass.
Täismassid saadakse sõiduki (tehase) andmesildilt
STELLA FABBRICA AUTOMOBILI

e*3*1485

3ISKIM3AC8B123954

1500 kg

2500 kg

1–730 kg

2–810 kg

kus:
(M, N ja O kategooria sõiduki valmistaja andmesildile peab direktiivi 76/114/EMÜ kohaselt olema kantud):

– valmistaja nimetus;

– sõidukil, millel on direktiivi 70/156/EMÜ või 2007/46/EÜ kohane kogu sõiduki tüübikinnitus – tüübikinnituse number (algab väikese Ģeģ tähega, millele järgnevad tüübikinnituse andnud riiki tähistavad numbrid või tähed ja tüübikinnituse tunnistuse registreerimise number). Riiki tähistavad numbrid või tähed peavad Ģeģ tähisest ja tüübikinnituse tunnistuse registreerimisnumbrist olema eraldatud tärnikestega;

[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]

– VIN-kood;
– sõiduki täismass;
– autorongi täismass;
– teljekoormused (telgede järjekorras eestpoolt tahapoole);
– sadulvedukil – lubatud suurim koormus sadulale;
– diiselmootoriga autol – heitgaasi neeldumisteguri ĢKģ väärtus. Neeldumisteguri väärtus võib olla toodud lisaandmesildil või andmesildi kõrval.
Autorongi täismass - sõiduki täismass =haagise täismass, kõiki neid masse on võimalik alla deklareerida kuni sõiduki tühimassini, kandevõime arvelt.

MOOTORSÕIDUKITE KATEGOORIAD VASTAVALT JUHTIMISÕIGUSELE
B-kat
a. auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega
b. B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500kg

tegelik mass on sõiduki mass antud hetkel koos juhi, sõitjate ja veosega;
registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei või ületada valmistaja lubatud suurimat massi (täismassi).
täismass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõiduki suurim mass, mida lubab valmistaja (Technicalmaximum mass)
Vabandused teema algatajale aga temalegi infoks, et igal konkreetsel autol on lubatav haagise mass konkreetne ja saab selle reg.tunnistuselt, andmesildilt või margiesindajalt.
Loodavast andmekogust saad teada millise automargi autode hulgast on lootust leida sinule sobiv, lähtuvalt üleval toodust.
Oleksin võinud lisada lingind aga tundub, et neid ei loeta.
Sai vist enamus §-i konkse ära toodud va. millal rakendatakse tegeliku massi mõistet.
Suurte tähtedega pealkiri on saadud copy/paste tulemusel, ei hakanud parandama kuna teeb teksti paremini jälgitavaks.
Loodan, et see viimane tilk üle karika serva ei voolanud ja mõni mees oksele ei läinud. :)

Postitatud: T Mai 11, 2010 12:26 pm
Postitas eero I
Ise küsin, ise vastan.
Kus kasutatakse mõistet "tegelik mass" on näha AsTroSS postituses.
Veel võiks lisada jupikese Liiklusseadusest
§ 15. Sõiduki ja autorongi suurimad lubatud mõõtmed, massid ja teljekoormused

(1) Sõiduki ja autorongi suurimad lubatud mõõtmed koormaga ja koormata, sõiduki ja autorongi massid ning teljekoormuse kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.

(2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.

(3) Sõiduki tegelik mass ei või ületada registrimassi ja mis tahes telje koormus registreerimisel määratud suurust.

(4) Kui koormatud või koormamata sõiduki mis tahes mõõde, mass või teljekoormus ületab kehtestatud suuruse, võib sõidukit kasutada teeseadusega kehtestatud korras.

[RT I 2002, 105, 613 – jõust. 1.02.2003]

See tilk läks vist üle serva :)

Postitatud: T Mai 11, 2010 3:03 pm
Postitas Raiki
Nissan Pathfinder 3,0 V6

Piduriteta: 750kg.
Piduritega: 2000kg.

Postitatud: T Mai 11, 2010 10:38 pm
Postitas Olle
Keegi võiks selle vahepealse jama ära kustutada, see tekitab ainult segadust siin. (külahull/samodelkin jne)
Jääks antud kontekstis siiski vaid adekvaatse info juurde. Oleks lihtsam ka mitte paragraafe haldaval inimesel läbi hammustada 8)
Maakeeli on haagise vedamine B-Kategooriaga järgnev:

750kg täismassiga haagis on kerghaagis ja seda võib vedada iga B-kati autoga (Välja arvatud juhul kui auto tootjatehas ei näe ette väiksemat haagist. Vaata seda oma AUTO tehnilisest passist)

Üle 750kg täismassiga haagise korral ei ole tegu kerghaagisega ning siin tuleb jälgida kolme asja:A - Auto registrimass;B - Auto tühimass; C- Haagise registrimass.
kusjuures A+C ei tohi olla suurem kui 3500kg ja arvestada sealjuures, et C ei tohi olla suurem kui B (Vaata neid andmeid konkreetsel juhul nii auto kui haagise tehnilistest passidest)

PS. Kui keegi teist peaks ostma omale haagise, siis palun ärge minge ARK'sse jutuga: Palun vähendada Täismassi ! Seda ei ole võimalik teha. See on tootja poolt paigas ja asi on lukus. Ainus mida on võimalik vähendada on registrimass.(Default on registrimass ja täismass samas numbrilises väärtuses) Registrimassi ei saa vähendada väiksemaks kui on tühimass.
MOTT

Re: Piduritega haagis-mis autol kui palju

Postitatud: R Mai 14, 2010 8:47 am
Postitas atdoom
Jeep WH Commander 2007
pidurideta: 750kg
piduritega: 3500kg