smart fortwo auto offroad maastikukatse Alansil 18.10.08

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Postitus Postitas MeelisV »

Kilpkonn kirjutas:
smart kirjutas: Või vaataks mis su autost järgi jääb kui sa 110km/h vastu betoonseina sõidad. Smardil käivad veel uksed lahti-kinni ja esiklaas on terve.
Loomulikult käivad Smardi uksed kinni-lahti, kui teine mees oma autoga vasta seina sõidab... :lol:

Enivei, ära seda palun tõestama hakka. Samas lihtsustatud varianti, osalemist Smardiga romurallil vms, oleks võib-olla suht huvitav vaadata... betoonseina mitte.
ehk vaadakem siis

http://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Postitus Postitas MeelisV »

samas siis

Renault Espace vs. Land Rover Discovery crash test :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Minumeelest pingutab kodanik smart oma seljakoti reklaamiga lihtsalt üle.
Mis maastikusuutlikusest seal räägitakse.Tegemist ei ole maastikuautoga ja ta ka kunagi ei saa selleks.
Varsti tuleb mingi kodanik ja hakkab oma VW Polo reklaamima ja lehekülgedepikkust jama kirjutama kuidas tal õnnestus ükskord ühest künkast üle sõita ja pärast seda nägi ta unes,et tal on nüüd off-road Polo.
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Kui siin foorumis käib smart auto teema ümber pidev mudajutt, siis minu arvates on midagi mäda või kellegil elav fantaasia. Minu arusaamist mööda offroad tähendab seda, et väljaspool sõiduks/liiklemiseks ette nähtud teid ja sh. maastik. Minu arvates offroad ei tähenda 100% muda, sest Eesti pindala ei koosne mudast ja sopast.

Miks linnamaasturite ja teiste linnaväikesõidukite puhul millel 4x4 ei räägita mudast ja sinna uputamisest?

Ma olen püüdnud koguaeg teemat käsitleda mõistlikkuse piires. Samas ma olen eeldanud, et inimesed kes teavad Alansi radade olukorda ning offroadi nüansse, saavad aru mida ma sihin ning mis on võimalik ja reaalne ja mis mitte. Ma arvan, et ka offroadi puhul saab luua erinevatele sõiduki liikidele jõukohaseid radasid.

Ma võin küll eksida aga ma arvan, et Valge Hiir on minu eesmärkidest ja mõttest aru saanud. Lisaks kui ka kondimees on öelnud, et Alansi on avatud kõikidele. Ma arvan ka seda, et kui laiem offroadi seltskond ehk mõtleb vaid viisil kuidas tema oma maasturiga seda hobi harrastab, siis Alansi korraldajatel on laiem eesmärk. Kuna olen loomult arendaja, puutun palju töiselt kokku ka loomise, arendamise ja parandamisega, tihti mõtlen ja näen asju omaniku ja korraldaja pilguga. Tavaliselt inimesed elavad vaid iseendale ja teevad asju mis toovad reaalset kasu ja seetõttu üritatakse kõik muud asjad kellegi teise kaela veeretada. Mul on tekkinud arvamus, et inimesed liigituvad loomu järgi loojateks, teostajateks, tarbijateks, lõhkujateks ja neutraalseteks. Kõige rohkem on inimeste hulgas minu arvates tarbijaid, lõhkujaid ja neutraalseid. Teatud mõttes on vahel viimasena mainitud kõige hullemad. Mina olen loomult looja ja visionäär, kui ma näen kuskil midagi milles ma võiksin midagi paremaks teha, siis tavaliselt mul tekib huvi selle asja ära tegemise suhtes. Ma arvan, et Alansi offroad üritused võivad olla ka kohaliku tähtsusega kultuuriüritused. Selleks, et suursündmusi kajastada ning finantseerida, peaks see võimalikult laiemale ringile huvi pakkuma. Offroadi harrastajad saavad oma rahulduse, pealtvaatajatel on ka huvitav (eriti juhul kui lisaks tõsistele asjadele on ka midagi huvitavat ja meelelahutuslikku) ja korraldajatel rõõm et üritus kogub populaarsust ning eelarveline olukord paraneb. Lisaks on selline seadus või võimalus, et kui toimub miskit laiema ringi huvides, mingi kultuurisündmus vms siis selle reklaamimisel ja kajastamisel riigitelevisioonis, riigiraadiotes ja kohalike omavalitsuste lehtedes tasu ei võeta. Lisaks hakkavad siis huvi tundma ka teised meediakanalid kui üritus pakub huvi laiemale ringkonnale.

Parandage mind kui ma eksin oma arvamustega Alansi asjus.


See miks ma ronisin maasturite rajale, oli lihtsalt sellepärast et mul oli usku, et smart nendel radadel tuleb toime. Ma ei roninud ju sinna mudakiirendusrajale, seal on selge, et isegi linnamaasturid ei vea välja.

Ma olen koguaeg käsitlenud siin foorumis oma teemat respekti ja täieliku lugupidamisega teiste maasturite ning foorumi administraatorite ja Alansi korraldajate suhtes. Ma ei ole püüdnud kordagi maastureid maha teha või väitnud, et smart on parem ekstremoludes kui maastur. Olen püüdnud vaid selgitada, et on olusid, kus smart autol on teatud eelised või, et on olusid kus smart tuleb toime ka maasturitele mõeldud oludes.

Mõni on toonud näite selle kohta, kus ma pildil mudas kinni olin ja UAZ mind välja tõmbas. Et näe, smart ei saa ju mudas hakkama. Samas oli näha mõni aeg hiljem, kuidas 4x4 maasturil käisid kohapeal rattad ringi, sisuliselt tavalisel pinnasel kus oli libe. Mina mõistan neid olukordi väga hästi, millest oleneb maastiku läbimine. Kuid need inimesed kes maaastikul pole sõitnud, ei oska piltide järgi olukorra tõsidust hinnata, seetõttu olen toonud näiteid ka maasturite kohta. Samas lootnud, et offroadi harrastajad saavad aru mida ja miks ma väidan.

Kui meenutada millest kogu teema alguse sai. Siis ma väitsin kunagi Delfi kommentaaris smart artikli juures, et olen sõitnud smardiga ka maastikul ja seni pole probleeme olnud. Et olen toime tulnud ka olukordades kus maasturitel ratas õhus või vajavad trossi tõmbamiseks. Jutt käib siis suhteliselt madalatest kuid järskudest küngastest. Kus põhiliselt paljude autode probleem on selles, et otse alla sõites esistange läheb vastu maad, põhi künka tipus jääb kinni ja tagumised rattad kaotavad haardumise. Kuna ,aasturid on pikad ja neilgi see probleem, et nina võib vastu maad minna, siis püüavad maasturid sellises olukorras diagonaalselt sõita. Kui tegemist on järsu kallakuga, siis pole ime kui ühe nurga ratas kuskil õhku tõuseb.
Siis aga hakati teiste poolt väitma, et smardiga ei saagi üldse maastikul sõita. Lisaks mäest üles sõites läheb see selili jne.

Oma esimese Alansi maastikukatsega sai tõestatud, et smart saab hakkama maasturite rajal, ok, linnamaasturite. Et saab sõidetud läbi ka mõõdukast sopast ja pehmest pinnasest kui on olemas vajalik sõidukiirus ja õige trajektoor. Et saab hakkama järskudel tõusudel ja kallakutel.



Ehk siis tõestasin oma väljaöeldut faktidega, et smart autoga on võimalik sõita sellistes oludes nagu ma olen varem väitnud.

Mul on tegelikult sellest kogemusest palju rohkem kasu kui pealtnäha paistab. Lisaks muidugi ka minu töö jaoks.

Mulle tundub, et midagi uut selles teemas mul öelda ei ole, asi kipub juba enese kordamiseks. Keda minu point huvitas, see ilmselt luges selle minu esimestest postitustest välja. Kuna foorumites on tihti väga raske end mõistetavalt väljendada, siis seetõttu kipub pikem arutelu minema kaosesse.

Ma arvan, et antud juhul pole enam vaja selgitada, miks ma midagi teen vaid nüüd on jutt juba sellest, kas 8. novembril üldse midagi teha, siis mida täpsemalt teha ja kuidas.

Ja mis puutub võimalikku reklaamimisse, siis ma arvan, et antud juhul on kasu mõlemapoolne ehk win-win olukord. Lisaks mainin, et minu on offroad ettevõtmine liiga vara st. et plaanis oli see teha järgmine aasta 2009 aasta mudeliga. Kuid kuna hulk inimesi tahtsid minu väidetele tõestust siis sai asi teoks enneaegselt.

Lisan juurde enese kordamisena, et smart autost pole enamik midagi kuulnud, veel vähem näinud. Kõik mis on uudne on inimestele huvitav. Lisaks smart auto välised mõõtmed tekitavad paljudes naljakaid mõtteid. smart on meelelahutuse auto ja maailma üks silmatorkavamaid. Seda kasutataksegi palju show ja reklaami eesmärkidel.

Seetõttu ei saa võrelda seda autot mingi Pologa. Mitte et ma Polot maha teeksin aga olgem ikka realistlikud.

Loomulikult on oodatud ka igasugune konstruktiivne kriitika ka edaspidi. Võtan seda kui tasuta koolitust või nõuannet kui sellest on midagi õppida. Tihti igasugune kriitika inspireerib mind uute asjade tegemisel.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Ma ei viitsinud nii pikka lugu lugeda, lühidalt milles point? Et smart on tore ja lahe putukas, mis oma olematu teljevahe ja väikse massiga liigub ka vähe pehmemal teel, kui külvahekruus. Aga mis siis? Selliseid sõidukeid on ju veel, ala 4x1 I ja II gen panda, I gen. polo jne. Miks Ainult smarti promoda, miks seda siin foorumis teha, miks nii palju möla mitte millestki, miks, miks?
Jumal eest, sõitke selle äärmiselt naljaka autoga, kus iganes aga mulle ei hakka ta tõenäoliselt kunagi meeldima. 4x4 versiooni temast ka ei tehta.

Õnneks vist...

Ma arvan et sellest teemast head nahka ei saa, sest tõsised 4x4 mehed hakkavad kannatust kaotama ja ilmselt põhjusega, sest on Liiga Palju tühja juttu autost, mis Pole 4x4 ja on "pisut naljakas".
Viimati muutis erik, R Okt 24, 2008 12:32 pm, muudetud 1 kord kokku.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

tead, kui aus olla... siis mul oli kunagi esiveoline audi B4 mis oli minu jaoks paras tank. Ma käisin sellega maal ja läbisin teinekord ka endale ajuvabalt mülkas teid. Talvel lumega ei jäänud temaga reeglina kinni kohas, kus kerge persega tagaveolised 3cm-s lumes abitult siplesid. Isegi 20cm lund polnud probleem. Aga siiski ma pole kunagi mõelnud sellest kui offroad masinast. Tal polnud kõrgeid mudamustriga rehve, puudus vahekast, raam ja talasillad... see eest oli tal võimas mootor, eeskujulik juhitavus, mõnusad istmed, hea audio jne.
Minu jutu mõte on selles, et smart on vahva masin, (eriti kui panna hayabusa mootor peale) :D aga offroadiga seoses võib tast samamoodi rääkida ka nagu mõnest muust esi/tagaveolise väikeautost. Kõik autod on võimelised sõitma maastikul. Ma usun, et ka F1 on suuteline mööda (pügatud) jalgpallimuru sõitma. Ka see on ju maastik sinu kontekstis. Kindlasti leidub eestis palju kohti kus saab madala rinkamasinaga offroadida.
Tulles aga kogu selle foorumi nime ja idee juurde - ehk siis 4x4 veoskeemi, siis smart siia ikkagi ei sobi. Tõesti - no offence ja ma prooviks isegi smarti vahelduseks aga pole mõtet solvuda, kui mõni mudafriik sinu entusiasmi ei jaga... seda enam et Sulle on see ikkagi äri ja promo põhiliselt.
Ma võiks su võtta kaasa mõnele enda safarile... ma arvan, et isegi sellisel nö. kergemal tripil peaks ma suht alguses juba abiköie ulatama. Piisab kasvõi mõnest pisemast mahalangenud puutüvest või kraavikesest. Ma ei räägi silmini mutta uppumisest.
Alansi mehed on vahvad poisid ja ausaltöeldes ei ütle ma isegi ära tasuta tsirkusest ;) Peace! :driving

PS! ja smardiga ei saa mitte kunagi teha nii. Ja isiklikult minu jaoks on õnneks või kahjuks piisav põhjus, miks ma offroad-autoks seda mitte kunagi ei osta. Isegi mitte halbadele teedele igapäeva-autoks. Küll aga üldine kontseptsioon mulle meeldib, hea väike ja ruumisäästlik. Kui eestis ei peaks nendega parkimise eest maksma, siis võibolla isegi mõtleks ostmisele... nagu kena poekorv ainult vihma ei saja sisse ja ka riided jäävad kuivaks.
Viimati muutis rommi, R Okt 24, 2008 12:42 pm, muudetud 1 kord kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Ega maastikust puudu ei ole kus tegutseda. Nagu varem mainisin, lükkaksin heameelega kogu ettevõtmise järgmisesse aastasse, kus uuem mudel ja aega asju ette valmistada.

Seda mida oli vaja tõestada, sai juba tehtud.
Nagu Albert Einstein on öelnud "Hullumeelsus - see on korrata ühte ja sama asja ootuses saada erinevaid tulemusi"

Tegelikult Valge Hiir pakkus mulle välja variandi, ilmselt vastavalt minu plaanidele tuleviku jaoks ning ka nähtule Alansil, et kui leian teatud hulga smarte, kes siis 8. novembril võistleks omavahel, spetsiaalselt smartidele tehtud rajal. Kuna enamus smarte Eestis on vanemad kui see millega ise sõidan, siis neil on kehvem elektroonika ja veermik. Seetõttu pole neid kuigi palju kes oleks konkurentsivõimelised. Lisaks kaldun arvama, et kuna bensiinimootoriga smart autodel on väiksem väändemoment, siis madalatel pööretel pole mootoril piisavalt jõudu. Kuna ESP pidurdab hoo maha ja mootori pöörded on tõesti madalad, siis arvan, et diiselmootoriga smartidel on eelised. Kuna peale minu nii kiiresti osalejaid kokku ei saanud, siis mainisin, et ma võin osaleda sellegipoolest kui on huvi.

Ehk Siis minu ettevõtmine oleneb sellest, kas Alansi ürituse korraldajad soovivad minu osalemist või mitte. Kui olen midagi lubanud ja minuga arvestatakse, siis ma ei saa emotsionaalselt otsustada, et näe, mõnedele ei meeldi minu osalemine ja seetõttu ma ei osale.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

smart kirjutas: Ehk Siis minu ettevõtmine oleneb sellest, kas Alansi ürituse korraldajad soovivad minu osalemist või mitte. Kui olen midagi lubanud ja minuga arvestatakse, siis ma ei saa emotsionaalselt otsustada, et näe, mõnedele ei meeldi minu osalemine ja seetõttu ma ei osale.
muidugi osale... nii hull see asi ka nüüd pole, ükspuha mis teised arvavad. Mina küll vaataks seda putukat mutta uppumas :)
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

rommi kirjutas: Minu jutu mõte on selles, et smart on vahva masin, (eriti kui panna hayabusa mootor peale) :D aga offroadiga seoses võib tast samamoodi rääkida ka nagu mõnest muust esi/tagaveolise väikeautost. Kõik autod on võimelised sõitma maastikul.
No ega ma polegi väitnud, et smart oleks ainuke maastikusuutlik auto Esstis :D Lihtsalt paljud inimesed sh. smardiomanikud on väitnud et smardiga EI OLE võimalik maastikul sõita.

Samas smardiga teeb maastikul sõitmise muuhulgas keeruliseks just see sama elektroonika mida teistes sama klassi autodes tavaliselt ei ole, eriti sama aastakäigu puhul. Sellist tehnoloogiat kasutatakse tavaliselt luksusmasinates.

Ehk siis tegelikult on smardiga maastikul sõitmine üks keerulisemaid ettevõtmisi kuid minu mõte oligi selles et kinnitada väidet, et sellega saab sõita veidi ekstreemsemates oludes. Metafoorselt öeldes, et kui sa suudad hammustada traadi pooleks, siis makaroni juba ammugi. Lihtsalt paljud kardavad smardiga talvel sõita ja on palju inimesi kes ostaks sele auto kuid just talvehirmude pärast loobuks. Kui oleks inimestel võimalik saada spetsialistilt koolitust kuidas libeda ja maastiku puhul toime tulla, siis see on tegelikult suurim point asja juures. Talvel paksus lumes sõitmist on võimalik võrrelda maastikusõiduga.

Kokkuvõte eesmärkidest:

1. tõestada fakti, et smart saab hakkama ka veidi keerulisemates oludes.
2. pakkuda välja inimestele jõukohast offroad hobi võimalust, kes huvi tunnevad
3. luua smart autoomanikele libeda ja keerulisemate teeolude koolitus.

Ja mis puutub auto lõhkumisse maastikul, siis ma arvan, et tavalised teeolud lõhuvad rohkem, vähemalt autos olles on nii tunda.

Kui tuua metafoorne näide.

Kumb on valusam tegevus, kas see, kui ma löön sulle massaazi eesmärgil rusikaga vastu selga või silitamine. See mis on valusam kulutab rohkem kui silumine. Kui sõita teedel milles on rohkelt auke, näiteks kruusateedel, siis veermik saab üsna tugevat vatti. Kui aga sõita maastikul üle küngaste, siis on see nagu silumine.

Teine asi on muidugi veel autode puhul liigne siduri kasutamine ja suur mootori koormus paksemas pehmes pinnases. Smardi puhul siduripedaal puudub ja seetõttu inimene selles osas midagi teha ei saa. Ja mis puutub mootorisse, siis smardiga tõepoolest kuigi pikalt pehmes pinnases sõita ei saa, vaid seni kuni auto veel liigub.
Viimati muutis smart, R Okt 24, 2008 1:09 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

rommi kirjutas:muidugi osale... nii hull see asi ka nüüd pole, ükspuha mis teised arvavad. Mina küll vaataks seda putukat mutta uppumas :)
jälle muda :D kahjuks pean sind kurvastama, et mudaga ei tegele, selleks on teisi maastureid nagu muda ;)
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Aitab nüüd küll, ega see jututuba pole.

Kui on vaja veel mingit infot edastada, siis palun korraldajale otse.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Suletud

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”