jr kirjutas:
Kas pildid või thumbid on liiga pisikesed? Ma lihtsalt vanas maailmas mõneti kinni, et oli modem ja kiirused väiksed ning info on vaja kiirelt ekraanile saada
EDIT: Seal on ENLARGE nupp ka olemas. Siis näed minu vähendatud originaalmõõtu. 1280x1024 vms
Sorry, tuleb välja, et hoopis enlarge nupp oli minu jaoks "liiga pisike"
Seda ma ei pannudki tähele. Tegelikult väga mõistliku ülesehitusega galerii.
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Sooviksin ka korraldaja-poolse järelkajaga esineda.
Kõigepealt suur tänu sponsoritele, toetajatele, korraldusmeeskonnale, kohtunikele, võistlejatele, pealtvaatajatele ning ka sellele kes meile ülevaltpoolt ilma annab, sest ilma kogu selle komplektita ei oleks õnnestunud seda võistlust sellisel tasemel läbi viia!
Tore, et võistluspäevadel ei sadanud vihma ja põlluteed kannatasid nibin-nabin sellise autode sõidukoormuse välja. Nädalapäevad enne võistlust sadas igal päeval vähemalt pool päeva vihma, mis tegi rajaehituse äärmiselt raskeks. Sprintorienteerumise rada, mis algselt paiknes hoopis teisel pool Väikest-Emajõge, tuli viimasel minutil ära jätta ning uus rada teha, sest RMK teed oleksid muidu vajanud tõsist taastamist. Nüüdseks on kogu plats puhas, kahjuks tuli koristamise ajal nentida inimeste sõgedust, sest prügi visatakse olenemata prügikasti lähedusest lausa selle kõrvale maha ning millegipärast viskavad osad inimesed pudeli kaugele metsa või võssa, mida on koristajatel väga tülikas ära tuua.
Veidi kahju on Enduro klassist ning 4X4 Vabaklassist, kes pidid neile võib-olla liiga raskel rajal toime tulema, aga aastad pole vennad ja rada oli kujundatud eelkõige looduslike vahenditega. Samuti oli raja trass maaomanike poolt just sellisena kooskõlastatud ning seda ei saanud eriti muuta. Kahju on ka Imre'st ning teistest, kelle jaoks seostuvad tänavuse Klaperjahi mälestused nukrama alatooniga, aga selg sirgu ning elu läheb edasi.
Statistikutele mõningaid numbreid:
Võistluse inimbilanss oli ~5500 inimest (sisaldab kõiki kohalolnuid)
Turvalisusega tegeles 18+1 turvatöötajat
Kohtunike kolleegium oli 23 inimest
korraldusega oli seotud üle 100 inimese, kes tagasid toidu-, vee-, elektri-, muusika-, laulu-, turva-, kohtunike-, punaseristi-, pääste-, lastehoiu-, survepesu-, evakuatsiooni-, mandaadi-, piletimüügi-, prügiveo/koristuse - ja muude teenuste elluviimise.
Tekitatud prügi maht oli ~18m3
Aga selleks korraks on "Mudaravi - Nissan Klaperjaht 2008" kahjuks läbi ning kes ei saanud end lõplikult ravitud või soovib järgmist raviseanssi, siis hoidke end järgmise suve lõpu paiku asjadega kursis, kusagil toimub klaperjaht niikuinii.
mrt kirjutas:Kohe algab TV3-s Ruudulipp, kus kajastatakse üritust.
Nonii, saade läbi ja järjekordne tõestus, et suvaline kassinäitus kuskil külalaadal on mitu korda tähtsam kui offroadi aastasündmus. Kündke oma poris edasi ja olge vait - see ei huvita kedagi. Ei ühtki intervjuud ei korraldaja ega võitjatega, võitjate nimed ilma tiimi nimedeta vuristati kiiruga ette, pildis vaid paar vabaklassi autot kergematel lõikudel, ei ATV si, ei TR2,TR3 ,veokaid... Saatest jäi küll selline mulje, et Märtin tegi demosõitu ja vahepeal käis paar, kolm autot ennast metsavahel mudaseks tegemas. Aga noh, eks eetri aeg on kallis...
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Neuser kirjutas:
Nonii, saade läbi ja järjekordne tõestus, et suvaline kassinäitus kuskil külalaadal on mitu korda tähtsam kui offroadi aastasündmus. Kündke oma poris edasi ja olge vait - see ei huvita kedagi. Ei ühtki intervjuud ei korraldaja ega võitjatega, võitjate nimed ilma tiimi nimedeta vuristati kiiruga ette, pildis vaid paar vabaklassi autot kergematel lõikudel, ei ATV si, ei TR2,TR3 ,veokaid... Saatest jäi küll selline mulje, et Märtin tegi demosõitu ja vahepeal käis paar, kolm autot ennast metsavahel mudaseks tegemas. Aga noh, eks eetri aeg on kallis...
Võtsid sõnad suust,kaameramees ei suutnud isegi Märtini sõitu kaadris hoida.
Neuser kirjutas:
Nonii, saade läbi ja järjekordne tõestus, et suvaline kassinäitus kuskil külalaadal on mitu korda tähtsam kui offroadi aastasündmus. Kündke oma poris edasi ja olge vait - see ei huvita kedagi. Ei ühtki intervjuud ei korraldaja ega võitjatega, võitjate nimed ilma tiimi nimedeta vuristati kiiruga ette, pildis vaid paar vabaklassi autot kergematel lõikudel, ei ATV si, ei TR2,TR3 ,veokaid... Saatest jäi küll selline mulje, et Märtin tegi demosõitu ja vahepeal käis paar, kolm autot ennast metsavahel mudaseks tegemas. Aga noh, eks eetri aeg on kallis...
Võtsid sõnad suust,kaameramees ei suutnud isegi Märtini sõitu kaadris hoida.
Täielik pettumus jah. Mingi paari minutiga vuristas asja kokku ja kaameramees oli k pask. Kuigi oli neil ju luba igasugu sellistesse kohtadesse kuhu pealtvaatajaid ei lubatud. Nõndaviisi pole neid järgmisel aastal üldse mõtet sinna rajale oma kaameratega töllerdama lasta.
mrt kirjutas:Kohe algab TV3-s Ruudulipp, kus kajastatakse üritust.
Nonii, saade läbi ja järjekordne tõestus, et suvaline kassinäitus kuskil külalaadal on mitu korda tähtsam kui offroadi aastasündmus. Kündke oma poris edasi ja olge vait - see ei huvita kedagi. Ei ühtki intervjuud ei korraldaja ega võitjatega, võitjate nimed ilma tiimi nimedeta vuristati kiiruga ette, pildis vaid paar vabaklassi autot kergematel lõikudel, ei ATV si, ei TR2,TR3 ,veokaid... Saatest jäi küll selline mulje, et Märtin tegi demosõitu ja vahepeal käis paar, kolm autot ennast metsavahel mudaseks tegemas. Aga noh, eks eetri aeg on kallis...
Panen siis vähemalt omadele lugemiseks jutu, mis Ruudulipu tegijatele sai valmis kirjutatud ja ära saadetud. Paraku piirduti Võistluse peatoetaja Nissan Baltic´u poolt koostatud pressiteate ettelugemisega.
Nissan-Klaperjaht 2008
Augusti viimasel nädalavahetusel toimus Valgamaal Jõgevestel Eesti maastikusõidu tippsündmus ,,Nissan-Klaperjaht 2008” kus jagamisele läksid ka Eesti 4x4 karikavõistluse ja Baltiriike ühendava sarja EURO 4x4 Championship kohapunktid.
Kui veel reede hommikul ilmataat Eestimaad ja võistluspaika rohke vihmaga kostitas ja pealtvaatajate parkla samuti porimülkaks ähvardas muuta, siis võistluse toimumise ajal kuulusid 4500 maastikusõidu huvilist pealtvaatajat ja 500 võistlejat/korraldajat ilmataadi lemmikute hulka ning said nautida rajal toimuvat jõukatsumist suurepärases päikesepaistes.
Iga aastaga üha populaarsemaks muutuval võistlusel püstitati juba korraldamise käigus kaks korraldaja jaoks olulist rekordit – Eestist, Lätist, Leedust ja Venemaalt kogunes startidesse 166 võistkonda ja võistlust tuli vaatama 4500 inimest. Tänavusele võistlusele lisas publiku jaoks kindlasti põnevust ka rallilegend Markko Märtin kes võistluse suurtoetaja Nissan Baltic-u värvides maastiku ralli tarbeks ehitatud Nissan Navaraga demo sõite tegi.
Nüüd aga võistluse juurde.
Laupäeva esimesse starti kogunes 57 võistlejat Eestist ja Lätist ATV-del ja 21 kohalikku Enduro mootoratturit. Kindlasti tuleb aga ära märkida, et võistlusklassis ATV startis ka 3 õrnema sugupoole esindajat kes meeste massis tõsist elevust tekitasid ja tulemuste tabeliski kolmandikule meestest koha kätte näitasid.. Võistlussõit pakkus sõitjatele aga tõelie kadalipu nii meetri- pooleteise sügavuste veetaksituste kui väga järskude tõusude näol. ATV-d kihutasid rajale ühisstardist ning finiši lipu nägemiseks pidi võitja läbima 5 ringi ning Lauri Triipan suutis seda ajaga 2:42:53. Parima ringiaja 15:58,9 sai aga enda nimele Riho Kevvai. Parim Enduro sõitja suutis läbida 2 ringi.
Tulemused:
ATV
1. 820 EST Lauri Triipan
2. 838 EST Marko Pukk
3. 815 EST Riho Kevvai
Enduro
1. 860 EST Riho Kollist
2. 867 EST Teet Vare
3. 892 EST Rasmus Lehter
Laupäeva teine start anti TR2 (numbrid 200-ga ja lubatud max rehvi läbimõõt 920mm) ja TR3 (numbrid 300-ga ja paar autot ka 400-ga max rehv 1015mm) võstlusklassi maasturitele. Võistlusklassis TR2 oli starti tulnud 13 võistkonda Eestist ja Lätist ning klassis TR3 11 võistkonda Eestist, Lätist ja Leedust. Tõstmaks võistlussõidu põnevust ja hoidmaks ära tohutut stardirüsinat starditi kestvusõidu rajale nn. jälitussõidu metoodika alusel kus iga eelsõidus kaotatud minut andis kestvussõidu stardi viiteks 10 sekundit . Vastavalt reede õhtult toimunud eelsõidu tulemustele kihutas esimesena rajale võistkond Qkulgur Priit Aus-Indrek Tults Eestist (TR3 Prototüüp Land Rover 424 hall) neid asus 59 sekundi pärast jälitama võistkond Amitrans Kaupo Bend-iga roolis (TR3 Prototüüp Niva 306 punane) esimeste välisvõistlejatena startisis kolmandana Leedu võistkond Antanas Venckus-Alvydas Liekis (TR3 prototüüp Nissan Patrol 411 kollane) kaotust liidrile 3 minutit 27 sekundit. Üldarvestuse neljandana ja oma klassi liidrina kihutasid mägesid ja auke vallutama lätlastest isa-poeg Vilnis ja Aigars Zeiza (TR2 Nissan Patrol 201 tumepunane). Viimased võistkonnad 24 startinust pääsesid rajale aga juba 43 minutit peale liidrit. Nagu maastikusõidus tavaks on saanud ei tähenda hea algus tavaliselt veel kindlat võitu. Äärmiselt oskuslikult sõitnud lätlased Vilnis ja Aigars Zeiza (TR2 Nissan Patrol 201 tumepunane) suutsid aga ka endast suurematele tuule alla teha ja tõusid teisel ringil üldarvestuses liidriks ja suutsid seda kohta hoida võistluse lõpuni. Priit Aus –Indrek Tults maadlesid küll vahepeal tehniliste probleemidega aga suutsid siiski lõpetada üldarvestuse teise kohaga.Võistlussõidu võitjana suutsid lätlased läbida 4 ringi ajaga 2:57:05,6 kiirem ringiaeg 35:38,6 läks kirja võistkonnale Amitrans Kaupo Bend; Kaido Kala; Kaido Tarkus (TR3 Prototüüp Niva 306 punane).
Tulemused:
TR-2
1. 201 LV Vilnis Zeiza; Aigars Zeiza – Nissan Patrol (tumepunane)
2. 202 EST Alvar Tähe; Marko Ohtla; Raul Laanisto – Jeep Wrangler (hall)
3. 207 EST Siim Markus; Tormi Tamm; Raiko Ausmees – Land Rover Defender (oranz)
TR-3
1. 424 EST Priit Aus; Indrek Tults – Land Rover (hall)
2. 411 LT Antanas Venckus; Alvydas Liekis – Nissan Patrol (kollane)
3. 306 EST Kaupo Bend; Kaido Kala; Kaido Tarkus – Mudcruiser (punane)
Pühapäevase võistluspäeva juhatas sisse võistlusklass 4x4VABA (nubrid 400-ga, ratta max mõõt 838 mm)kus laupäevasele ootamatult raskeks kujunenud eelsõidule startinud 35 võistlusautost oli kestvussõidu stardiks võimelised 29. Liidrina lähetati rajale Vallo Sassi; Vello Gorjatšev (Suzuki Samurai 412 valge), 2 minutit ja 31 sek. hiljem asusid neid jälitama Romet Elmaste; Indrek Kivilaan (Toyota Land Cruiser 421). Nagu mehisematel aladel ikka sai aga suurimate ovatsioonide osaliseks nii stardis kui rajal võistlusklassi ainuke naiskond Maire Midri roolimisel (Jeep Cherokee 441) kes startisid 16-na 12:08 liidrist hiljem. Ilmataadi varasemad teod ning eelnevad võistlussõidud muutsid raja aga selle võistlusklassi jaoks tõeliseks ellujäämis kursuseks. Rajajulgestusel tuli juba võistlussõidu keskel ummikute vähendamiseks lagunenud autosid rajalt teisaldama hakata, purunenud poolasse ja läbipõlenud vintsimootoreid ei jõudnud keegi kokku arvutada. Raja raskusastmest annab aga ülevaate fakt, et vähemalt ühe ringi kolme ja poole tunni jooksul sai kirja vaid 7 võistkonda. Osavatel on aga omad reeglid ja nii suutsid Vallo Sassi; Vello Gorjatšev (Suzuki Samurai 412 valge) läbida 2 ringi ajaga 2:43:58.7. Teise koha saavutanud võistkond Pleksor Romet Elmastega (Toyota Land Cruiser 421) roolis suutsid läbida samuti kaks ring kaotades liidrile 11:37,4. Suurepärase soorituse tegi aga kolmanda kohaga lõpetenud võistkond FunCruiser Küllo Kurvitsaga roolis (Toyota Land Cruiser 417) kes suutsid läbida küll vaid ühe ringi aga 18-na startinuda kõigist rajal tekkinud takistustest osavalt mööda hiilida.
Tulemused:
4X4VABA
1. 412 EST Vallo Sassi; Vello Gorjatšev – Suzuki Samurai
2. 421 EST Romet Elmaste; Indrek Kivilaan – Toyota Land Cruiser
3. 417 EST Küllo Kurvits; Taivo Velling; Toivo Luhaäär – Toyota Land Cruiser
Pühapäevase teise stardi tarvis, kus omavahel mõõtu võtma pidid asuma võistlusklassi TR1 (numbrid 100-ga, rehvi max mõõt 820, kõige vähem ümberehitusi lubatud) ehk ,,Originaal” klassi võistlusautod võtsid korraladajad vastu otsuse raja lühendamise ja lihtsustamise osas. Stardi rivvi kogunes 26 võistkonda Eestist, Lätist ja Venemaalt ning parima eelsõidu tulemuse saavutanuna lähetati esimesena rajale võistkond ,,Off-Road Wolfs” Alexey Golubev; Konstantin Grigorjev (Land Rover Defender 115 sinine), 1:30 hiljem asus neid jälitama võistkond Kullamäe Madis Aguriga roolis. Järgmise 7 minuti jooksul aga kihutasid rajale kõik favoriitide hulka kuulunud võistkonnad Jeebu (Jeep Cherokee 112); Maasturid (Toyota Land Cruiser 102); Eesti-Vene segavõistkond Druzba (Land Rover Defender 159); Carservice (Jeep Wrangler 110); Kostivere 4x4 Garage (Toyota Land Cruiser 119). Et nii Alexey Golubevi (115) kui Imre Heinsaare (159) kasutuses olevad Venemaal võistlusteks ettevalmistatud Land Roverid on varustatud nn ,,Golubevi salarelvaga” ehk ülikiire mehaanilise vintsiga oli nende meeste võidusõit omast klassist. Kuid põnevust ja dramaatikat jätkus siiski võistluse lõpuringideni välja. Kohe esimesel ringil suutid Golubev-Grigorjev (115)oma imevintsi trossi puruks tõmmata ja lootusetult kinni jääda ja Heinsaar-Markovskiy (159) haarasid liidrikoha. Üldiselt on maastikusõidus tavaks, et kaasvõistlejat hätta ei jääta ja teisel ringil aitasid Heinsaar-Markovskiy Golubev-Grigorjevi mülkast välja ning viimased suutsid oma vintsi ära remontida ning alustasid marulist tagaajamist olles liidrist kahe ringiga maas. Kolme ringiga suutsid Golubev-Grigorjev Heinsaar-Markovskiy käest ringi tagasi võita ning teiseks tõusta. Kolmandaks tõusis võistkond Maasturid Toomas Kärp-ga (Toyota Land Cruiser 102 must) roolis kes iga ringiga oma edu teiste elektrivitse kasutavate võistkondade ees suurendas. Viimane ring aga pakkus tõelise etenduse, Heinsaar-Markovskiy lõhkusid oma autol rehvi ja asusid seda vahetama ning Golubev-Grigorjev suutsid neist teist korda mööduda ja võtta selles 6 ringilises võistluses võidu ajaga 3:11:38.4. Sama dramaatiliselt pandi paika võistlussõidu neljanda viienda koha saatus kui neljandat kohta hoidnud võistkonna Würth Toyota LandCruiseri (107) mootor 100 meetrit enne finiši joont välja suri ning enam ei käivitunud. Viiendal kohal liikunud Kostivere 4x4 Garage võistkond Aava-Pahkma (Toyota LandCruiser 119) näitasid aga üles maastikusõitjatele üliolulist abivalmidust ja sikutasid Würth-i meeskonna auto üle finiši joone.
Parima ringiaja sõitid välja Golubev-Grigorjev 16:50.9
Tulemused:
TR-1
1. 115 RUS Alexey Golubev; Konstantin Grigorjev – Land Rover Defender
2. 159 EST/RUS Imre Heinsaar; Sergei Markovskiy – Land Rover Defender
3. 102 EST Toomas Kärp, Are Vest, Margus Põldema – Toyota Land Cruiser
Liidrina lähetati rajale Vallo Sassi; Vello Gorjatšev (Suzuki Samurai 412 valge), 2 minutit ja 31 sek. hiljem asusid neid jälitama Romet Elmaste; Indrek Kivilaan (Toyota Land Cruiser 421).
Minu meelest startisime me 9-ndana mitte liidrina.