4. leht 5-st

Garmin vs TomTom

Postitatud: E Jaan 12, 2009 4:06 am
Postitas p2rlirax
Paar tähelepanekut Garmini kohta.
Minul on vee ja põrutuskindel Garmin Zümo 550 ja Nüvi 770.
Eestis on nüüd võimalik detailselt aadressidega navigeerida 3 erineva kaardi vahendusel:
1)GMSCNENT2009-[map_ID_378]
2)Regio Baltics States Roads
3)Eomap Eesti Teejuht


Nii imelik kui see ka ei tundu, saadavad kohalike kaarditootjate kaardid aegajalt eestisisestel marsruutidel õudsa ringiga. Enamasti täiesti põhjendamatult ja olenemata sellest, kas otsid kiireimat või lühimat teed. Alati peab üle vaatama zoom-out'iga kas marsruut tuli ikka loogiline. Üldiselt arvatakse, et see on seadme viga, aga tegelikult sõltub see kaardist.
Seetõttu on kindlaim viis eestis marsruudi küsimise ajal Regio välja lülitada (kiireim meetod on kaart korraks välja) ja siis kohe sisse tagasi.
Uuesti sisse on mõtekas panna sellepärast, et POI andmebaasid täiendavad üksteist. Üldiselt ei saa isegi siis kindel olla, et õige asja üles leiad. Näiteks Tallinnas on nende andmebaaside jaoks olemas üks või kaks neste tanklat ainult.

Motikat mul ei ole, aga Garmin Zümo ostsin sellepärast, et
1)see on vee ja põrutuskindel, kasutan vahest montain bike lenksul
2)toetas ostmise momendil ainsana saadaolevatest navidest erinevate riikide koordinaat grid'e. Autosse vaatama ei viitsi minna, aga erinevaid on vast 20-30. Minule teadaolevalt ei oska ükski teine Garmini ega Tom X-Y koordinaate isegi (ilma kraadide minutiteta kaks 7 kohalist arvu).
3)Hiljem olen avastanud, et garminil on jube hea reisilogi - joonistab automaatselt sinise kriipsu, kus oled sõitnud. Jube vajalik ja hea lisa. TomTom 730-l oli selline asi küll läbi teekondade salvestamise võimalik, kuid nii keeruline, et keegi ilmselt ei kasuta. Mul võibolla tuleb täna mõte, et oleks hea vaadata kus ma üleeile sõitsin. Garmini puhul lähed ja vaatad, TomTomiga ei vaata sa midagi. Parandage kui ma eksin.

Lisaks on hea BlueChart Atlanticu ja Zümo abil ka merel navigeerida. Nüviga saaks muidugi ka kui kantoss otsa panna.
Ma ei tea kas tomtomile üldse merekaarte tehakse, see ju puhas autonavi.

Postitatud: N Veebr 05, 2009 8:39 am
Postitas antik
Vaatasin, et HobbyHall müüb praegu sellist TomTom-i:
Tehnilised andmed:

TOMTOM XL EUROPE 31: • SiRF starIIIGPS-vastuvõtja • 4,3” puutenäidik • Sisemine GPS-antenn • Kiiruskaamerainfo • Menüü “Help me!” (hädaabinumbrid, asukoht, esmaabijuhised) • Kasutajaliides 22 keeles; räägib 36 keelt • USB 2.0 • Liitiumioonaku, töötab ühe laadimisega kuni 3 tundi • Autolaadur + paigalduskomplekt • Mõõtmed: 11,8 x 8,3 x 2,5 cm; kaal: 186 g
Kas see on mingi kohitsetud versioon, spetsiaalselt HobbyHallile tehtud või on ikkagi õige asi- hinnaks on 3499.-

Postitatud: N Veebr 05, 2009 12:15 pm
Postitas Maaks
Osta ära ja vaata järgi. HH on 14p tagasitusaeg, kui ei sobi midagi, vii tagasi :)

Postitatud: N Veebr 05, 2009 1:03 pm
Postitas boob
antik, see on eestpoolt nagu vana One XL, aga puudub mälukaardi pesa, mälu on olenevalt mudelist 1Gb ja kinnitus on otse vastu akent. Meil üks tegelane just ostis sellise kohapealt poest 2990.-

Postitatud: N Apr 09, 2009 5:09 pm
Postitas keelutsoon
ostaks kellelegi kingituseks tomtom 730 mudeli.
kui keegi oskab soovitada parima hinna asukohta, siis teretulnud.

Postitatud: P Apr 19, 2009 8:21 pm
Postitas kastikas
kas keegi on proovinud prestigio geovision 430 ja kumb on metsas ettem kas gv 430 või Nüvi 250 ? :oops:

Postitatud: P Apr 19, 2009 8:56 pm
Postitas fagott
Nüvi ikka ainuke asi, millega Eesti metsas miskit teha on. Metsasihte minuteada teistele ei saa

Postitatud: P Apr 19, 2009 9:48 pm
Postitas boob
Kui Prestigio lahti "häkkida", saab sellele ka Garmini kaardi peale osta. Seega sõiks öelda, et Prestigiol on oma suurema ekraani ja odavama hinnaga eelis olemas.

Ja Colorado asemel soovitaks hoopis Oregoni, väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega ning puutekraan on palju mugavam autos kasutada, kui selle kettaga jurada. Menüü poolest on Oregonil olemas ka nn. autoprofiil, siis näeb asi välja nagu Nüvi :wink:

Postitatud: E Apr 20, 2009 1:34 am
Postitas hulkur
boob kirjutas:Menüü poolest on Oregonil olemas ka nn. autoprofiil, siis näeb asi välja nagu Nüvi :wink:
Coloradol on ka... millegipärast endale on Colorado sümpaatsem.

Postitatud: E Apr 27, 2009 11:13 pm
Postitas nod476
olevtoom kirjutas:
erik kirjutas:Just sirvisin neid navisid ja kellelgi pole vist kaarti kreeka kohta, albaaniast rääkimata?
TomTomi klienditugi vastas mulle Kreeka kaardi küsimise peale:
"Thank you for your enquiry.
Additional maps are available for the various TomTom products. Unfortunately, art present, we do not have any maps available for the region you have specified and there have been no imminent plans for a release."

Millest ma julgen järeldada, et teisedki Tele Atlase kaartide kasutajad võivad Kreekas paberkaartide järgi edasi sõita.
Garminile Kreeka jaoks Auto Drive Hellas 1.6 Greece olemas iseasi kas tast kasu ka on

Postitatud: P Mai 10, 2009 2:47 pm
Postitas karli
On kellelgi infot Tele atlase uue Eesti detailse kaardi kohta? Pidavat mais välja tulema. Eelkõige huvitaks see, kas algajal on mõtet sellega metsas navigeerida või on tegu suuremate teede infopagasiga.

Postitatud: E Mai 11, 2009 12:27 am
Postitas boob

Postitatud: N Juun 18, 2009 12:31 pm
Postitas keelutsoon
khm, oskab keegi aidata - tomtom.com näen mina ainult uue kaardi versiooni 830.2305, aga see uusim peaks olema 830.2306.

Postitatud: E Aug 17, 2009 8:19 pm
Postitas al
Seoses mudruna tulevate uute mudelitega, tekkis küsimus: kuidas arvutavad uued Garminid ja TomTomid liikumise kiirust ja saabumise aega? see viimane just töös oluline.
Ise kasutan ajaloolist streetpilote, mis paneb saabumise aja paika väga täpselt. Samas olen kasutanud nii TT kui ka uhiuut G1250 ja neil on asi ikka väga puus, Saabumist arvutatakse lubatud suurima kiiruse järgi antud teelõigul ja see ei sobi mitte. Menüüs puuduvad enamusel aeglasemad valikud (buss, veoauto) ja ei saa ka kiirust näppida. TT suutis ca 3h tunnisel lõigul kiirteel pea tunniga mööda panna, Garmin natuke vähem. Vana Streetpilote tundub iseõppija olema, st. jälgib mingi viimase ajaühiku keskmist ja arvestab sellega.

Muidu on Garmin ikka nagu vanasti, kui teha "omatarkust" mööda, siis võitleb Sinuga meeleheitlikult ja suunab ikka esialgsele kursile tagasi, isegi siis kui tema valik lõpuks 20min. pikemaks osutub, Sinu valitud rajast. TT selles suhtes kordades targem. TT-i rajavalik on ka tugevalt üle, Garminil on Norras enamus teid "kollane" joon ja peab väga jälgima, et mõnele pikema numbriga teele ei sattu. TT oskab eristada suuremaid ja väiksemaid ja valib siiski norm teekonna.

Postitatud: E Aug 17, 2009 9:31 pm
Postitas OHT
Lihtsali infoks - kes omab EO Map Eesti kaardi Mapsource litsentsiga versiooni Garminile - EO Map'i serveris on neile allalaadimiseks uuendatud kaardiversioon 2009-1.3.