Garmin vs TomTom
Postitatud: E Jaan 12, 2009 4:06 am
Paar tähelepanekut Garmini kohta.
Minul on vee ja põrutuskindel Garmin Zümo 550 ja Nüvi 770.
Eestis on nüüd võimalik detailselt aadressidega navigeerida 3 erineva kaardi vahendusel:
1)GMSCNENT2009-[map_ID_378]
2)Regio Baltics States Roads
3)Eomap Eesti Teejuht
Nii imelik kui see ka ei tundu, saadavad kohalike kaarditootjate kaardid aegajalt eestisisestel marsruutidel õudsa ringiga. Enamasti täiesti põhjendamatult ja olenemata sellest, kas otsid kiireimat või lühimat teed. Alati peab üle vaatama zoom-out'iga kas marsruut tuli ikka loogiline. Üldiselt arvatakse, et see on seadme viga, aga tegelikult sõltub see kaardist.
Seetõttu on kindlaim viis eestis marsruudi küsimise ajal Regio välja lülitada (kiireim meetod on kaart korraks välja) ja siis kohe sisse tagasi.
Uuesti sisse on mõtekas panna sellepärast, et POI andmebaasid täiendavad üksteist. Üldiselt ei saa isegi siis kindel olla, et õige asja üles leiad. Näiteks Tallinnas on nende andmebaaside jaoks olemas üks või kaks neste tanklat ainult.
Motikat mul ei ole, aga Garmin Zümo ostsin sellepärast, et
1)see on vee ja põrutuskindel, kasutan vahest montain bike lenksul
2)toetas ostmise momendil ainsana saadaolevatest navidest erinevate riikide koordinaat grid'e. Autosse vaatama ei viitsi minna, aga erinevaid on vast 20-30. Minule teadaolevalt ei oska ükski teine Garmini ega Tom X-Y koordinaate isegi (ilma kraadide minutiteta kaks 7 kohalist arvu).
3)Hiljem olen avastanud, et garminil on jube hea reisilogi - joonistab automaatselt sinise kriipsu, kus oled sõitnud. Jube vajalik ja hea lisa. TomTom 730-l oli selline asi küll läbi teekondade salvestamise võimalik, kuid nii keeruline, et keegi ilmselt ei kasuta. Mul võibolla tuleb täna mõte, et oleks hea vaadata kus ma üleeile sõitsin. Garmini puhul lähed ja vaatad, TomTomiga ei vaata sa midagi. Parandage kui ma eksin.
Lisaks on hea BlueChart Atlanticu ja Zümo abil ka merel navigeerida. Nüviga saaks muidugi ka kui kantoss otsa panna.
Ma ei tea kas tomtomile üldse merekaarte tehakse, see ju puhas autonavi.
Minul on vee ja põrutuskindel Garmin Zümo 550 ja Nüvi 770.
Eestis on nüüd võimalik detailselt aadressidega navigeerida 3 erineva kaardi vahendusel:
1)GMSCNENT2009-[map_ID_378]
2)Regio Baltics States Roads
3)Eomap Eesti Teejuht
Nii imelik kui see ka ei tundu, saadavad kohalike kaarditootjate kaardid aegajalt eestisisestel marsruutidel õudsa ringiga. Enamasti täiesti põhjendamatult ja olenemata sellest, kas otsid kiireimat või lühimat teed. Alati peab üle vaatama zoom-out'iga kas marsruut tuli ikka loogiline. Üldiselt arvatakse, et see on seadme viga, aga tegelikult sõltub see kaardist.
Seetõttu on kindlaim viis eestis marsruudi küsimise ajal Regio välja lülitada (kiireim meetod on kaart korraks välja) ja siis kohe sisse tagasi.
Uuesti sisse on mõtekas panna sellepärast, et POI andmebaasid täiendavad üksteist. Üldiselt ei saa isegi siis kindel olla, et õige asja üles leiad. Näiteks Tallinnas on nende andmebaaside jaoks olemas üks või kaks neste tanklat ainult.
Motikat mul ei ole, aga Garmin Zümo ostsin sellepärast, et
1)see on vee ja põrutuskindel, kasutan vahest montain bike lenksul
2)toetas ostmise momendil ainsana saadaolevatest navidest erinevate riikide koordinaat grid'e. Autosse vaatama ei viitsi minna, aga erinevaid on vast 20-30. Minule teadaolevalt ei oska ükski teine Garmini ega Tom X-Y koordinaate isegi (ilma kraadide minutiteta kaks 7 kohalist arvu).
3)Hiljem olen avastanud, et garminil on jube hea reisilogi - joonistab automaatselt sinise kriipsu, kus oled sõitnud. Jube vajalik ja hea lisa. TomTom 730-l oli selline asi küll läbi teekondade salvestamise võimalik, kuid nii keeruline, et keegi ilmselt ei kasuta. Mul võibolla tuleb täna mõte, et oleks hea vaadata kus ma üleeile sõitsin. Garmini puhul lähed ja vaatad, TomTomiga ei vaata sa midagi. Parandage kui ma eksin.
Lisaks on hea BlueChart Atlanticu ja Zümo abil ka merel navigeerida. Nüviga saaks muidugi ka kui kantoss otsa panna.
Ma ei tea kas tomtomile üldse merekaarte tehakse, see ju puhas autonavi.