27. leht 28-st
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 11:55 am
Postitas walkman
Ma arvan, et seal ei ole küsimus mitte selles, mis klassi sõita või kas sõita vaid mugavuses ja hinnas. Kui ma veel TR1-te sõitsin, siis oli võistlustele minek ikka tükk tegemist, sebi majutused, treilad, maksa kaks sotti osavõtu tasu, kaks sotti deposiiti, kolista mööda mandaate ja tehnilisi, aja näpuga reeglites järge, osta litsentsid, topi kiivrid pähe, pane terve nädalavahetus hakkama (pluss garaazitunnid) ja ole hästi õhinas ka selle kõige suhtes. Ei viitsigi. Samas ei ole midagi ka nende vastu, kes tahavad seda sporti teha. Kõik võimalused TR ja vabaklasside näol on ju selleks loodud. Mina lihtsalt tahan metsa tulla oma teiste hobide kõrvalt ja mitte ehitada mingite reeglite järgi mingit asja, mida mul on tarvis ainult offroadi võistlustel.
Nüüd sultsil oli niiviisi, et üle tüki aja oli isu metsas kolada ja prooviks siis seda turisti lõpuks. Asi nägi välja umbes nii: laupäeva hommikul auto käima-paak täis ja rabasaare külla. 50 rutsi leti peale, punktid kätte, starti ja tuld. 16 h sõitu, pildid üle antud ja linna poole tagasi, koju ära magama. Millalgi jooksvalt väike autopesu ja uut turisti ootama. Lihtne.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 3:44 pm
Postitas Praks1
See ongi lihtne, aga nii kui pannakse stopper käima ja tehakse tulemused, saab ka nõudepesust hoobilt sport.
Et seda natuke kontrollida ongi teised klassid, kus sõita ruutus silmadega. Seda enam, et superturist sõidab naguinii võistlusrada, siis sõitku juba võistlust ja saab ka hooaja tulemuse.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 3:48 pm
Postitas Landy
donalds kirjutas:Vabalt kannatab, aga pole pointi võidu sõita 35 ja 37 rehvidega, asi selles, et 31 on juba massides, ja et konkurents võrdne oleks.
Defenderi ja G omanikud ostku normaalmõõdus tehaserhvi asmele miskid niidirullid alla? Come on!
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 4:32 pm
Postitas beginner
Kui suured nende Defenderite ja G'de, millega võisteldakse, tehasemõõdus rehvid on? 29" ikka tuleb ära?
EDIT: krt, defenderile tegin äkki liiga, aga vanale G-le mitte.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 5:25 pm
Postitas Landy
beginner kirjutas:Kui suured nende Defenderite ja G'de, millega võisteldakse, tehasemõõdus rehvid on? 29" ikka tuleb ära?
EDIT: krt, defenderile tegin äkki liiga, aga vanale G-le mitte.
Mõlemal tehasest 32,x " all.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 5:43 pm
Postitas seroi
Ma olen siiani mõistnud nii, et võistlustega koos toimuvad turistikad on justkui safarid, mille korraldamise mõte on olnud anda neile, kes võistelda ei taha/suuda/viitsi, lihtsalt võimalus safari vormis sõita. Rajad ju võistlustel niikuinii korraldaja poolt valmis tehtud ja seega suhteliselt lihtne võimalus anda soovijatele lõbutsemise võimalus. Ühtlasi annab see väikese lisasissetuleku korraldajale ja aitab eelarvet lappida. Ja kuna tegemist pole võistlusega, siis pole vaja vaevata ka tehniliste tingimuste seadmisega. "Linnakatega Männikul" jms safaritel ka ju keegi ei reguleeri, millise masinaga tohid sõitma tulla. Kõik väga loogiline. Aga raskeks läheb mul sellest kohast alates kui osad turistitajad tahavad turisti sildi all kangesti võidu sõita ja reegleid sättida. Selleks on ju võistlusklassid olemas, kuhu saad võistlema minna? Kui turistist võistlusklass tekitada, siis varsti tekitab turg uue safari vormis sõidu võistluste juurde, kus siis ilmselt jälle mõne aja pärast leitakse, et ka seal tuleks hakata tulemusi taga ajama

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 6:49 pm
Postitas eero I
seroi kirjutas:Ma olen siiani mõistnud nii, et võistlustega koos toimuvad turistikad on justkui safarid, mille korraldamise mõte on olnud anda neile, kes võistelda ei taha/suuda/viitsi, lihtsalt võimalus safari vormis sõita.
Oled õigesti aru saanud.
seroi kirjutas: Kui turistist võistlusklass tekitada, siis varsti tekitab turg uue safari vormis sõidu võistluste juurde, kus siis ilmselt jälle mõne aja pärast leitakse, et ka seal tuleks hakata tulemusi taga ajama

Kahjuks, sellest hetkest kui hakati väljastama auhindasid vastavalt pingereale, saigi turistist võistlusklass. See tuleks lõpetada, lisaks tuleks arvestada Marguse poolt pakutud mõtteid ja oleks asi tagasi omas vanas rööpas. Kuna osalejate arv on turistis kasvanud enne turistist võistlusklassi tegemist, siis loodan, et sellega osalejate arv langeda ei tohiks.
Eero
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 7:51 pm
Postitas mud monster
Meid pole ühelgi Turisti sõidul huvitanud pingerida sest ma tean mis tähendab 90 Turisti juures 9000 pildi läbi vaatamine ja edetabeli koostamine korraldajale (ja seda lühikese aja jooksul) Au ja kiitus neile kes viitsivad nii öösiti tööd teha.Punktid peaks Turistidel olema ainult selleks et nad leiaksid oma raja ja see võiks olla punktide jada nagu võistlusklassis. Vahe võiks olla selles et ei pildista, siis ei oleks ka pingerida. Auhindu võiks jagada ka ainult loosi teel või mingi meene kõigile ja seda loomulikult juhul kui sponsorid auhinnad välja panevad. Ja need kes soovivad paremus järjestust las siis sõidavad vaba või vaba+. Vastasel korral pole korraldajatel enam aega võistlejatega tegeleda vaid kogu jõud on suunatud turistidele keda on enamus kogu seltskonnast!
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 8:19 pm
Postitas Siiri
eero I kirjutas:Kahjuks, sellest hetkest kui hakati väljastama auhindasid vastavalt pingereale, saigi turistist võistlusklass.
Minu meelest ainult äsjatoimunud ASMV raames oli paremusjärjestuse alusel auhindade jagamine, teistel olnud siiski loosiauhinnad. Usun, et jätkub ka samamoodi nagu varem oli.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 8:22 pm
Postitas seroi
Korraldajat nüüd auhindade väljapanemise ja võistlusmomendi tekitamise pärast hurjutada küll ei tasu, ilmselgelt oli see ju nii tehtud kõige paremate eesmärkidega.
Küll ei mõista ma seda, miks sageli, eriti rahvaspordilikumas spordis, jube palju tähelepanu just auhindadele võistlejate poolt pööratakse? Mulle isiklikult pole kuidagi huvitav või vajalik tundunud, et ma poodiumil seistes mingi tarbetu kotitäie kraami peaksin saama. Kui ma võistlen, on oluline tulemus, kui ei võistle on oluline protsess ise. Milleks mulle veel mingit tavaari vaja?
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 8:37 pm
Postitas Movistar
seroi kirjutas:Korraldajat nüüd auhindade väljapanemise ja võistlusmomendi tekitamise pärast hurjutada küll ei tasu, ilmselgelt oli see ju nii tehtud kõige paremate eesmärkidega.
Küll ei mõista ma seda, miks sageli, eriti rahvaspordilikumas spordis, jube palju tähelepanu just auhindadele võistlejate poolt pööratakse? Mulle isiklikult pole kuidagi huvitav või vajalik tundunud, et ma poodiumil seistes mingi tarbetu kotitäie kraami peaksin saama. Kui ma võistlen, on oluline tulemus, kui ei võistle on oluline protsess ise. Milleks mulle veel mingit tavaari vaja?
Kas sa võistled või oled kunagi üldse võistelnud offroadis ?
Kabe,male ja jooksmine ei lähe arvesse.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 8:40 pm
Postitas Kult
Selline tunne jääb seda juttu lugedes siin et kõik on maailmaparandajad ja tunnevad muret et tehti äkki kellegile liiga, turistid ja turistid+ ei kurda siin, vähemalt olen ma nii aru saanud ja kõik ülejäänud on hirmus mures turistide pärast, et kuidas nad hakkama saavad.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 8:51 pm
Postitas seroi
Ma kirjutasin võistlemisest üldiselt. Offroadis võistelnud ei ole, asfaldil see-eest päris mõne korra. Põhimõte jääb samaks.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: T Dets 01, 2015 10:50 pm
Postitas Andrus Michelis
walkman kirjutas:Ma arvan, et seal ei ole küsimus mitte selles, mis klassi sõita või kas sõita vaid mugavuses ja hinnas. Kui ma veel TR1-te sõitsin, siis oli võistlustele minek ikka tükk tegemist, sebi majutused, treilad, maksa kaks sotti osavõtu tasu, kaks sotti deposiiti, kolista mööda mandaate ja tehnilisi, aja näpuga reeglites järge, osta litsentsid, topi kiivrid pähe, pane terve nädalavahetus hakkama (pluss garaazitunnid) ja ole hästi õhinas ka selle kõige suhtes. Ei viitsigi. Samas ei ole midagi ka nende vastu, kes tahavad seda sporti teha. Kõik võimalused TR ja vabaklasside näol on ju selleks loodud. Mina lihtsalt tahan metsa tulla oma teiste hobide kõrvalt ja mitte ehitada mingite reeglite järgi mingit asja, mida mul on tarvis ainult offroadi võistlustel.
Nüüd sultsil oli niiviisi, et üle tüki aja oli isu metsas kolada ja prooviks siis seda turisti lõpuks. Asi nägi välja umbes nii: laupäeva hommikul auto käima-paak täis ja rabasaare külla. 50 rutsi leti peale, punktid kätte, starti ja tuld. 16 h sõitu, pildid üle antud ja linna poole tagasi, koju ära magama. Millalgi jooksvalt väike autopesu ja uut turisti ootama. Lihtne.
Sama siin. Ainult, et TR 1 pole sõitnud.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: K Dets 02, 2015 2:51 pm
Postitas voo
Sai ka natuke viimasel Turistil rooli keeratud, ja kõik meeldis... paar koha peale punnijat jätsid küll meid rabas abita ja üks chero üritas korra üle sõita aga see käib võistlusmomendi juurde. 16 tunnise sõidu puhul võidab parim juht ja kaardilugeja, seda tõestab ilmekalt ka võitja auto: Opel Monterey kolakas 33 rehvi ja Dragon vintsiga, nii et midagi piirata on mõtetu. Korraldajad tegid ägeda asja ja enamus ootab järgmist samal tasemel sõitu. Igasugust ülereguleerimist pole kellelegi vaja.