Nonii, aeg vahekokkuvõtteks!
Auto on eelmise põlvkonna 3,0LS ja soetatud märtsis 2012. Läbisõitu on tänaseks 100 000km millest umbes 10...20 000 on möödunud raske haagisega konksu otsas. Kulgetud on rongina Rootsi, Soome, Eesti, Läti, Leedu ja Saksa teedel. Soolomasinana on peamiselt ikka kodumail asjatamine olnud. Lisaks muidugi hooajati ka tihe paadislippidel asjatamine. Masina soetamise eesmärk oligi paaditreileri veduri ost millega ka kõik tavalised igapäevasõidud kannatab soolona ära teha.
Aeglusti + automaatkast on suurepärane kombinatsioon paadislippidel raskete paatide väljasikutamiseks. Selle toimingu juures on oluline, et liikuma hakates ei käiks mitte mingisugust nõksakat tagasi ja ülesronimine oleks samuti sujuv. Täpselt seda antud kombinatsioon võimaldabki ja ilma igasuguste leidlike sõiduvõtete vajaduseta. Väga hea.
Haagist vedada jaksab masin normaalselt. Mägisematel teedel loomulikult tuleb mõttesse Dodge RAM, aga fakt on see, et ühe tuliuue RAMi eest tuleb kahjuks välja käia enamvähem kahe Isuzu hind ja see on juba täiesti argument.
Automaatkast töötab ilusti ning rezhiim on parim siis kui sõidad rahulikult ja püsid 1500 - 2500 rpm vahemikus. Soolomasinana on maanteekiirusel mootori pöörded veidi alla 2000 rpm, ja kulgemine rahulik. Kiirendusradadelt kiirendades ja põhjagaasiga toimetades muutub masin üle 2500 rpm juures lärmakaks. Aga väänet jagub ka madalatel pööretel nii et sportlikku stiili peab harrastama harva.
Tagaveolises režiimis kipub aeg ajalt ununema suur vääne suhteliselt kerge tagaotsa juures. Seega kipub esinema tahtmatuid kummivilistamisi paigaltvõttudel ja kuni driftimiseni välja kui tegu vihmamärja asfaldiga. Mõnikord täitsa piinlik...
Talvel tagaveolisena kasutamine on üsna riskantne, suurema osa ajast sõidangi neliveolisena. Tagaveoliseks läheb talviti ainult kuiva asfaldi peal.
Vahetatud on ainult õli, filtreid, kojamehe luudasid ja esitulede pirne. Esitulede pirnide vahetus on minu suurte kätega tüütu. Kuna ostsin masina koos suve ja talveratastega, siis kohe seisab ees ka esimene rehvide soetus. Suvekad on otsakorral. Aga millise läbisõidu ja millise kasutuse juures! Nii et originaalrehvid on priima kaup.
Treppis teedel kipub auto tagaveolisena külge ette võdistama nagu GAZ53. Kui seda aga tead ja arvestad, siis pole see teab mis probleem. Tegu ei olegi ju sõiduautoga.
Tagastange plastmassid on kapsaks läinud. Esialgu kahtlustasin, et koormategijad on kääridesse tagurdanud. Hiljem avastasin, et Thule konksu, Isuzu tagastange ja Respo suure 3,5T paadihaagise koostöö ei taha tegelikult sujuda hoopis linnatänavatel ja edspidi liikudes. No haagise esitelje ja auto tagatelje vahe on ka umbes täpselt sama mis rekkal... Talvel ilmselt vahetan kapsalehed värskete vastu ja panen Thule konksule mingi 25mm offsetplaadi vahele, ehk hakkab toimima.
Teenindused on läbitud peamiselt Namsetis, Kuressaares. Ei oskagi kuidagi kommenteerida: viid auto sinna ja saad mõne tunni pärast kätte. Kõik. Mõned korrad olen külastanud ka Topautot. Sama lugu. Priima!
Muud ei oskagi arvata. Olen senini autoga väga rahul. Millalgi sattusin päris raskesse avariisse ja jutt käis ka auto väljavahetamisest kuid kindlustus lükkas asja ikkagi taastamiseks. Taastamine tehti Topautos ja tänini ei ole mitte ühtegi anomaaliat, roosteplekki vms ilmnenud. Väga korralik töö.
Mõned pildid meie "sutsu" tööpõllust ka:
Slipitame 2,2 tonnist paati ja 900kg treilerit.
Sama komplekt startimas Hamburgi. Kiletamine andis hea tulemuse tuuletakistuse vähendamisel.
Paras pähkel autole, aga veab mureta. Tuuletakistus on selle kombinatsiooni suurim mure. See on täiesti kohe tuntav. Massidest siinkohal eriti ei räägi.
Ei muud midagi kui jätkan kilomeetrite kogumist.